KAS eli Kunta-asunnot jakoi tänään tiedotteen, jossa luki, että se aikoo purkaa kerrostalojaan mm. Ounasrinteeltä Vaaranlaidasta.
KAS aikoo purkaa kerrostaloja
30
689
Vastaukset
- Ex asukki
Erittäin hyvä päätös!!!!!
- White
Minnekkääs ne asukkaat?
Ei kai vain tänne kaupunkiin ?- Oho.
Siirtävät kuulemma Muurolaan, lakkautettavaan sairaalaan.
- +20
On tuo aika hauskaa: Laitetaan vuokrat niin kovat ettei saada asukkaita,sitten puretaan talot kun ovat tyhjillään! Oisko pitänyt toimia toisin vähän aikaisemmin?
- Järkipäätös
Järkevä päätös ja sehan on ilouutinen KAS:n asukkaille!
Ei tarvitse jatkossa valittaa lehtien palstoilla kylmyydestä, kuumuudesta, melusta, naapureista, rappukäytävien ja pihojen siivottomuudesta, asuntojen yleisestä huonosta kunnosta, vuokran suuruudesta ja vuokrankorotuksista, huonosta palvelusta, huollon toimimattomuudesta, järjestyshäiriöistä...Jäikö vielä jokin valituksen aihe mainitsematta?
Nyt voivat entiset KAS:n asukkaat vapaasti valita vapailta markkinoilta niitä edullisia vuokra-asuntoja, mitä ovat mainostaneet joka ikisessä valituksessa tekstiviestipalstoilla ja tälläkin foorumilla. - kommarin kaveri
Pakko purkaa että ei asuntojen hinnat romahda yksityisillä markkinoilla. Rovaniemellä tunnetusti ylihinnoiteltu asunto-tuotanto ja vuokrat.
- Asunnon omistaja
Höpö, höpö! Rovaniemen asuntojen hinnat ja vuokrat ovat aivan normitasoa, eivät mitenkään ylihinnoiteltuja. Täällä köyhälistö vain on tottunut siihen, että kaiken pitäisi olla ilmaista itselle, toisten verovaroilla kustannettua. Menkää töihin, töitä kyllä riittää, ja kustantakaa itse elämisenne!
- Ei häiriköitä
KAS Ja MUUTKIN PÄÄTTÄJÄT
a) Kaikki HÄIRIKÖT Sinne asumaan
b)Tilat olis käytössä
c)olisivat kerrankin Häiriköt toistensa kanssa ,EI Muitten jotka EI Häiriköi
MIETTIKÄÄ KUINKA IDEARIKAS RATKAISU !!!!!!!! - 65465454
onneksi ei tarvi asua kas asunossa ne jotka niissä majailee voitas sijottaa vaikkapa pirttikoskelle tai muurolaan kumminkin me ne maksetaan mutta siellä ne olis pois silmistä
- N36.
eipä sitä vvo:lla eokä satolla ollu yhtään vapaata asuntoa,,pakko oli ottaa asunto kassilta,me olemme raitis aviopari sekä lapset,muutamme roihin koska mies sai töitä.naurettavaa yleistää tyyliin "kassin asukkaat on juoppoja,sekopaitä..."eipä sitä paikkakunnalle muuttavana ole asuntoa valmiiksi ostettuna,pitäähän se ensin mennä töihin jotta tili juoksee ja sitte lainaa ja oma asunto ostaa....
- Maaherra.
Rakennusten purkaminen johtuu Lapin tyhjenemisestä tai tyhjentämisestä. Joka taas johtuu Lapissa toteutetusta vihervasemmistolaisesta politiikasta. Kun mikään ei ole enään sallittua Lapissa, täällä ei voi tehdä mitään. Ja kun ei voi tehdä mitään, ei voi myöskään mistään saada palkkaa. Ja kun ei saa palkkaa, tulee köyhäksi. Ja kun on köyhä on pakko elää yhteiskunnan siivellä. Tai lähteä etelään töihin.
Tästä on kysymys Rovaniemelläkin.
Tämä asia korjaantuu vain kun yhteiskunnan perussuuntaus muuttuu.- Mainari
Kyllähän sitä riittää Lapissaki töitä niin paljon ku vaan jaksaa tehä,miksi lähtiä etelään?Kaivoksille vaan!
- Olet oikeassa.
Mainari kirjoitti:
Kyllähän sitä riittää Lapissaki töitä niin paljon ku vaan jaksaa tehä,miksi lähtiä etelään?Kaivoksille vaan!
Kaivokset ja matkailu pelastavat Lapin, nyt kun puuteollisuuden ovat viherkommarit ajaneet alas.
- Metsuri.
Olet oikeassa. kirjoitti:
Kaivokset ja matkailu pelastavat Lapin, nyt kun puuteollisuuden ovat viherkommarit ajaneet alas.
Puuteollisuuden ajoi alas se Rovaniemen hullu kommunisti, Tennilä. Joka ei ole ikipäivänä ollut töissä. ja nyt sitten "eläkkeellä" kuulemma kiertelee museoita ympäri maailmaa, ja edelleen kansan rahoilla. Painuis PKoreaan, oman paskasakkinsa joukkoon.
- Hum.kandi
Mainari kirjoitti:
Ainahan täältä on pitänyt mennä Etelään töiden perässä. Pääkaupunkiseutu on vetänyt koulutettua väkeä.....ja vielä ilkeävät väittää, että he elättävät Pohjois-Suomen. Kun ihminen kasvaa ja käy koulunsa täällä, pääkaupunkiseutu saa valmiin osaajan. Ei ne opinnot täälläkään ilmaisia ole ja kun 25 ensimmäistä vuottaan on vanhemmat kustantaneet elämisen, niin miten se voi olla heidän elättämää.
Maimarille:Rajallisen määrän ne kaivokset työllistää!!! Jos itse ootkin mainari, ei kaikki niihin töihin sovi, sovellu tai halua.
- Yrittäjä myös...
Ihmetellä täytyy tätä KAS:n jatkuvaa mollaamista. KAS on myös tulosvastuullinen firma, eikä sen ole pakko pitää lämpimänä vuodesta toiseen tyhjiä asuntoja, joihin ei saa asukkaita. Miten toimisitte itse yrittäjänä? Antaisitteko tappiota tuottavien yksiköiden pyöriä vuodesta toiseen tekemättä asialle mitään? Talojen purkaminen on ihan järkevä teko, tuhansittain tyhjiä kerrosneliöitä lähtee, ja kulut pienenevät yhtiöltä merkittävästi.
- Suivaantunut.
Lapin kansassa olevan naistoimittajan juttu oli todella lapsellisin juttu mitä lappari voi asiasta kirjoittaa. Ei tullut jutussa todellista syytä miksi ollaan kassilla tälläisessä tilanteessa. Kun vuokrien hinnat ovat tähtitieteelliset korkeat niin tottakai asunnoista lähtee porukka pois. Kun terve järkikin sanoo että jos hinnat on pilvissä niin miksi ei pudoteta vuokrien hintoja 20% niin asukkaat voisivat jäädä. Nyt niitä puretaan jotta sijoittajat saavat lisää vuokralaisia kun tilaanteessa kaupunkin pitäsi taata hintakelpaisia asuntoja vuokralaisille, kaikilla ei ole varaa ostaa omaa asuntoja.
- Ei mutta varaa on
olla päissään joka viikonloppu, veronmaksajien piikkiin. Eikö nuo loiset saa jotain asumistukeakin, jonka maksavat ahkerat suomalaiset.
- Prkeleen pummit!
Tottakai. Ja suurin osa huijaa vielä Kelaa ja sosiaalitoimea olemalla papereissa yksinhuoltajia. Todellisuudessa pariskunnat asuvat vuodesta toiseen yhdessä, kumppanille hommataan vain kaupungin piikkiin asunto, joka on tyhjillään. Näin maksimoidaan kaikki yksinhuoltajien tuet, elatusmaksut, lapsilisät korotettuna, korotetut asumistuet yms. Kivahan se varmaan on, kun joka kuukausi saa eillaisia tukia yhteiskunnalta normaalin duunarin kuukausipalkan verran. Ei ole ihme, että tavallinen työläinen ja rehellinen veronmaksaja kärsii. Halveksun niin paljon noita loisia, ja tekoeron tehneitä elättejä, etten sanotuksi saa.
- Tuo on valitettavan
totta.
Minäkin tiedän tällaisen pariskunnan, jolla on "kakkosasunto" jossakin hevonvitunhelvetissä, jonka ne vissiin on laittanut ilmeisesti pimeästi vuokralle.
Pariskunta vielä matkustelee ulkomailla näillä rahoilla. Näin olen ymmärtänyt. Vituttaaihan tietääkään tuollaista moraalittomuutta. Vaaleissa ollaan sitten niin köyhiä vasemmistolaisia että...
- kiinteistösijoittttt
Kämpät ounasrinteellä ei ketään järkevää kiinnosta, purkuun vaan.
Kaikki pummit kas-asunnoista keskelle kaupunkia(palveluiden lähelle)
asumaan, niin ei tarvi maksella verorahoilla heidän bussimatkoja esim. muurolasta..
- Baskeripäähän se
Jännä ilmiö se on tuokin ns. bussikorttien jakaminen näille pummeille. Tiedän tapauksia, jossa tyyppi saa sosiaalitoimelta joka kuukausi seutulipun ilmaiseksi kuin apteekin hyllyltä. Syynä tähän on asiakkaan itsensä mukaan se, että hänellä on kerran viikossa puolen tunnin käynti A-klinikalla. Eikö sosiaalitoimelle tulisi halvemmaksi kustantaa suoraan neljä kertaa kuukaudessa tuo matka linja-auto lippuina, koska hän asuu kuitenkin kaupungin lähialueella.
Tietysti tämäkin pummi käyttää korttiaan viinanhakureissuihin muina päivinä, kun A-klinikalle ei ole aikaa. Mukavahan se on ilmaiseksi matkustaa jatkuvasti, ja samalla häiriköidä sikahumalassa muita matkustajia, jotka ovat töihin menossa tai tulossa sieltä. - Heiippaheii
Pakkohan ne on purkaa, että ei asuntojen hintakupla puhkea.
Suurella osalla päättäjistä on itsellään omistusasunnot, joissa asuvat ja sijoitusasuntoja. Eihän sellainen käy, että niiden arvo laskisi.
Rovaniemellä on asuminen suhteettoman kallista. Osakeasuntojen hinnat on pahasti yläkantissa arvoonsa nähden.
Rovaniemi on tuppukylä, siitä huolimatta vuokrat korkeampia kuin esim. Oulussa.
Onneksi muutan viikonloppuna pois täältä. - antti rokka
yksi uusi rikka rokkaan vielä!
minua ruvennut w1tuttamaan, kun sosiaalipummit, jotka ovat kirjoilla jossain läävissä, eikä ole pyykinpesumahdollisutta, niin käyvät ryysynsä pesemässä taloyhtiöiden pyykkituvissa, ja sillä verukkeella niihin pääsevät, kun esim vanhemmat asuu kassilla. saavat sieltä avaimet .
nämä luuserit lisäävät jo ennestään älyttömiä asumiskuluja kun käyttävät pyykkitupia, joita ei oikeasti olisi mitään oikeutta käyttää! laskelmiin arvioidut veden- ja sähkönkulutus ylittyvät ja näin on jälleen yksi lisäsyy nostaa vuokria!
ehkä pikkuasia, mutta RIKKANA ROKASSA, kuten otsikossakin lukee. - 16+10
Joko ne purettavat on tyhjennetty, millon purku?
- höpölöp
Tätäpä just kysäsin toisessa ketjussa. Toisessa talossa on valot ja siinä kai asuu nyt pakolaisia. Kohta syttyy toiseenkin.
Oliko nyt tosiaan niin, että suomalaiset ajettiin pois ja tilalle tuli pakolaisia?- Kassillekaikki
Rovaniemen n 900 turvapaikanhakijasta jos 35% saa myönteisen päätöksen, se tarkoittaa 300-400 uutta kaupunkilaista kevään ja kesän aikana.
Saa vielä moni muukin suomalainen pakata muuttokuorman ennen sitä.
- rassukka_rasistit
sivistyypähän Rovaniemikin ja sisäsiittoisuus vähenee. Tervetullut muutos kun lukee rassukoiden kommentteja.
- Unohtuiko_kumi
nimim. rassukka_rasistit elävä esimerkki sisäsiittoisuudesta, etelänmatkan tuliainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 684296
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163123Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342792En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142562Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102334IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251461Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751059