... enkä näköjään itse voi sille mitään. Katkaisen välit iäksi, lähden lätkimään, jätän ihmiset taakseni.
Jätin sisaret n. 4 vuotta sitten, en ole soittanut enkä käynyt. En osannut käyttäytyä ja puhua heidän hyväksymällään tavalla, ja he alkoivat valittaa minusta. Vapautin heidät läsnäolostani oitis. He ovat pikkukylän tyttöjä, itse olen käynyt muuallakin. He suuttuivat minulle puhetavastani (ronski) ja huumoristani (kummallinen). Teoissani olen mielestäni reilu ja epäitsekäs, ja mielestäni heidän kuului jo tuntea minut. Luulin kaiken olevan hyvin välillämme.
Eräänä päivänä taivas putosi niskaani: sain kuulla syytöksiä, miten arvostelen heitä ja heidän elämäänsä. En ole muka hyväksynyt aviomiesvalintoja ym. ja olen sanonut asioita, joilla olen tarkoittanut sitä ja tätä. Nämä pahat "tarkoitukseni" ällistyttivät minut todella, varsinkin kun kukaan ei vaivautunut kysymään, mitä oikeasti tarkoitan. Helkkari, en halua pahaa kärpäsellekään. He itsekin höpöttivät välillä tyhmyyksiä, jotka sivuutin etsimättä pahoja tarkoituksia. Ystävät voivat puhua vapaasti ja totta toisilleen.
Totesin silloin, ettei luottamusta ole. Voi miten raskaalta minusta tuntui. En halua uudelleen altistua tilanteelle, että taas "sanoisin" ja "tarkoittaisin" jotain hämärää ja keljua.
Nykyään seurani kelpaisi ainakin sovinnaisiin perhejuhliin, mutta se ei minulle riitä. Haluan täyden luottamuksen tai en mitään.
Jäi niin paha maku suuhun. En enää halua mennä sinne, lapsuudenkotiini: se oli kriisipesäke jo aiemminkin - äiti sairasti ja isä oli katkera nihilisti. Olin alusta alkaen musta lammas, oma kummallinen ja vähän nyrjähtänyt itseni.
Mutta? Pitäisikö ylläpitää kulisseja, sovinnaisuuksia, ja mennä sittenkin? Tilanne on kiusallinen ja auki. Miehelläni on laaja, rakastava suku, eikä hän ymmärrä tätä asiaa lainkaan, vaan pahentaa oloani syyttelyllä, hänkin. Hän haluaisi ne sovinnaiset kahvi- ja pullakuviot takaisin, kun istutaan puhumassa tavanomaisia. Märehdin asiaa mielessäni päivittäin.
Mikä teki minusta näin pitkävihaisen?
Olen todella pitkävihainen
8
734
Vastaukset
- kotkotkoo
jotenkin tunnen itseni kirjoituksestasi, siis siitä että syytellään mutta ei kysytä tai ruveta keskusteleen niin kuin aikuiset ihmiset. itse olen kahden siskoksen takia saanut kaikki vihat kohdalleni meitä on viisi. kolme näistä on kujeillut selän takana pahasti ja yksi tehnyt todelaa paljon pahaa... kuitenkaan yksikään ei uskalla keskustella kanssani silmästä silmään ja tiedän että syy on siinä että voin argumentoida ja näyttää toteen heidän tekonsa ja sitä samaa he eivät pysty tekeen. haukutaan vain mikä olen henkilönä mutta ei oikeastaan mennä asiaan... en itse olen koskaan kritisoinut mitä he ovat sillä se ei ole asian ydin ja meidän on hyväksyttävä toisemme ihmisenä hyvine ja huonene puolineen.
ja nämä kaikki ovat itse pitkävihaisia ja en ymmärrä miten ihminen voi katsoa itsensä niin virheettömäksi että pitkävihaisuus on sen arvoista että kaikki välit katkeaa ?
sain sukulaisten puolelta kuulla että tämä piirre tulee äitini puolelta, olen sit tullut enemmän isään... onneksi. esim. tälläisista asioista pidetään kovasti kiinni kuin että jos ei ole käsketty kylään, joo, " en mee " on itsepäinen komentti, lapsellista. ja siinä sit katkeaa välit kokonaan. miksi vaatia toiselta kun ei itse näytä mitään mielenkiintoa ?
olen erinlainen kuin muut siskoni, niin kuin sinäkin. on vain ikävää että pienistä asioista tehdään niin iso jupakka. jokaisen kannattaisi tutkiskella myös itseään, sanojaan ja tekojaan. ei ole ketään täysin syytöntä. mikään ei parane jos ei voi puhua avoimesti. itse ole antanut periksi.- Hymy hymystä
Ehkä he tuntevat olevansa huonompia, ja puolustautuvat olemalla ilkeitä, Ehkä he haluavat erottaa täydelliset suvusta kärsimään jonnekin maailman ääriin, etteivät tarvitse tuntea itseään niin huonoksi.
Itse olin just ajatellut, etten lähde perhejuhliin, mutta sitten välähti. Lähdenpä sittenkin, jos en muuta niin heidän kiusakseen. Laitan ison hymyn huulilleni ja nauran makeasti teatteriesitystä, jonka itse olen luonut. .Siis "sotaan" mukaan, hyny hymystä ja irvistys irvistyksestä! Mukaan vain joku ronski kaveri niin eivät uskalla tulla edes lähelle. Ei saa luovuttaa ja ei pidä välittää. Ne eivät muutu, kun kerta ovat syntyneet sellaisiki.
- Ystävän hylännyt C
Itselläni on suorapuheinen ystävä, johon nyt olen väsynyt lopullisesti. Hän ei ikinä huomaa tai halua huomata loukkaavansa muita sanomisillaan saati että pyytäisi anteeksi. Oletko sinä ap pyytänyt anteeksi, jos olet loukannut sukulaisiasi? Näet vian vain muissa, se kiinnittää huomiota. Ystävänikin pitää itseään todella reiluna ja suorapuheisena ihmisenä ja muita ihmisiä pikkumaisina ja helposti loukkaantuvina. Mutta jos moni ihminen puheista loukkaantuu, eikö kannattaisi miettiä omaa käytöstä miten sitä voisi muuttaa, ettei muita loukkaa, JOS kerran ei ole sellaista tarkoittanut?
Minusta on turha mennä sukujuhliin, jos ei pysty näkemään asioita kuin omalta kannaltaan, koska silloin riitoja tulee vain lisää. Ehkä pitkävihaisuutesi, siis se että mietit tuota jatkuvasti, on tarkoitettu opetukseksi, siis oma mielesi pyörittää asiaa, jotta voisit muuttua. Välien katkaiseminen on niin, että jos toinen ne katkaisee, niin ihmiset menevät vain elämässään eteenpäin jos ratkaisu oli oikea. Mutta jos oman itsen kanssa ei olla sovussa, välien katkaiseminen mietityttää. Tämän olen huomannut itsestäni.
Tsemppia itsetutkiskeluun.- esikuva
Olen keksinyt ratkaisun noihin asioihin. Jos on herkkiä sisaruksia, niin ei kannata sanoa mitään heille. Jonkun sanan vaan. Ei pidä mennä mukaan mihinkään keskusteluihin vaan keksiä tekosyy poistua, esim. vessaan. Paras puolustuskeino on olla etäinen. Sellaista ihmiset oikeasti pelkäävät ja kunnioittavat. Kyllä sitä kerkiää jutella ystävien kanssa, joiden kanssa on jotain yhteistä. ja jos kuulee juoruja itsestään, niin se tarkoittaa, että olet esikuva, jota he kadehtivat:-)
- valovuosien takaa
Minua ei edes pyydetä ja olen onnellinen siitä. Vain sisarusten lapset tykkäävät minusta, kun olen suhtkoht kiva. Siellä saatan törmätä heihin, mutta se tapahtuu joka valovuosi, Sen kestän.
- olen eri mieltä'
esikuva kirjoitti:
Olen keksinyt ratkaisun noihin asioihin. Jos on herkkiä sisaruksia, niin ei kannata sanoa mitään heille. Jonkun sanan vaan. Ei pidä mennä mukaan mihinkään keskusteluihin vaan keksiä tekosyy poistua, esim. vessaan. Paras puolustuskeino on olla etäinen. Sellaista ihmiset oikeasti pelkäävät ja kunnioittavat. Kyllä sitä kerkiää jutella ystävien kanssa, joiden kanssa on jotain yhteistä. ja jos kuulee juoruja itsestään, niin se tarkoittaa, että olet esikuva, jota he kadehtivat:-)
"Ei pidä mennä mukaan mihinkään keskusteluihin vaan keksiä tekosyy poistua, esim. vessaan. Paras puolustuskeino on olla etäinen. Sellaista ihmiset oikeasti pelkäävät ja kunnioittavat."
Osaksi noinkin. Mutta typerimmät manipulaattorit alkavatkin puhua "toisen suulla" vihjaillen totena asioita joita asianomainen on autuaan tietämätön. Siinä ei vessaan meno auta tai fiksu korrektisuus kun ilkeä henkinen sontamylly pyörii.
Ja kyllähän oikeasti hienoilta sukulaisilta saa paljon hienompaa elämänsisältöä kuin -- mainitsemaasi pelkoa ja kunnioitusta.
Pikkukylien juoruakat ovat kierompia, keksitään elämänisällöksi draamaa viattomista ihmisistä vihjaillen. Nähty on ja --- riitti sitä lajia hyi olkoon mitä alhaisuutta. - et voi olla tosissas
esikuva kirjoitti:
"ja jos kuulee juoruja itsestään, niin se tarkoittaa, että olet esikuva, jota he kadehtivat:-) "
Kyllähän perättömillä huhuilla voi vahingottaa toisen ihmisen elämää -- ja se on väärin eikä mikään kunnianosoitus tai arvostuksen mittari.
- lapsellista tommonen
Minusta on ajan ja oman elämän tuhlausta ja täysin tylsää mennä suku tai muihin juhliin "kiusallaan".
Hakeudun sinne minne olen oikeasti odotettu ja jonne menen mielelläni, sekä itseni että toisten iloksi viihtymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770