- satunnaiset lihasnykäykset ympäri kehoa esim reisissä, pohkeissa, vatsassa, selässä, silmän alueella sekä käsissä (esim istuessa nojatuolissa ja pitäessä käsiä sivuilla saattaa toinen käsi nytkähtää yhtäkkiä "omia aikojaan"
- kurkun limaisuus ja palan/tukkeen tunne kurkussa, juoma menee helposti myös väärään kurkkuun
- alaselkäkipu
- hengitysvaikeus
- sähköiskumaiset kiputuikkaukset rintakehällä
Oireista kärsii nuori parikymppinen perusterve nainen, jolla ei suvussa ole juurikaan mitään sairauksia (vanhemmilla, sisaruksilla tai isovanhemmilla).
Mikä sairaus sinulle tulee mieleen näistä oireista?
4
475
Vastaukset
- Mikimi
hei, itselläni oli ja on noita lihasnykäyksiä myöskin, oletko koittanut magnesiumia. Itselläni se auttoi mutta huomaan kun olen ahdistunut tms niin nytkähtelen samallailla. Sinuna kävisin lääkärissä kertoisin oireistani ja pyytäisin fysioterapia lähetteen jos niskasi ovat jumissa se voi kuristaa kurkkuakin.
Teetkö töitä tietokoneella/oletko paljon koneella?
Jos kurkkuun tulee limaa niin se kun joutuu köhimään saattaa saada aikaan sen palan tunteen jos olen oikein ymmärtänyt.
Minulle tulee mieleen sellainen sairaus kuin perus lihakset jumissa, jos esim selkäsi on jumissa voi olla hankala hengittää, näin veikkaan. Mene fysioterapiaan, terapeutti hieroo ja naksauttaa paikat kohdalleen, ja magnesiumia kanssa voi kokeilla. En usko että on vakavaa, mutta käy lääkärissä niin saat lähetteitä ja kela-korvausta fysiosta:) Niin ja noista nykäyksistä minulle lääkäri sano että nuoret naiset (itsekkin alle 30v nainen olen) kärsii niistä useammin. - pirkkoliisaH
vastaus nimimerkille Mikimi
Olen käynyt kyllä vaivoistani lääkärissä lukuisia kertoja ja aina sanottu että on psyykkistä. Magnesiumia otin 3kk ajan joka päivä mutta nykäykset eivät ottaneet lähteäkseen. Eivätkä edes ollenkaan helpottuneet magnesiumin avulla.
Kävin neurologilla joka teki jotain perus testejä, testasi refleksejä ja tasapainoa ja ne olivat ok. Neuro kokeili myös niskan ja hartiat ja kuulemmat lihakset eivät ole jumissa. Käyn 2kertaa kuussa perus hieronnassa.
Koneella en paljoa ole tai muutenkaan tee istumatyötä.
Toisaalta taas olen kuullut, että jos selässä on jotain vikaa, esim hermot jumissa niin se voisi aiheuttaa noita lihasnykäyksiä, mullahan kun on selkäkipua ollut pitkään alaselässä. Tosin siittäkin olen ollut 2kertaa kuvauksessa ja lääkärin vastaanotolla mutta mitään poikkeavaa ei selässä oo näkynyt.- Mikimi
no jopas on. No ainakin sinun vaivojasi on tutkittu, tosin eihän se paljon helpota jos ei mitään apua niistä saa. Jos käyt hieronnassa niin napsauttaako hän ikinä sinulta mitään nikamalukkoja auki? Itse en edes tiennyt että minulla oli vaikka mitkä nikamat jumissa ennen kun kävin fysiossa, kaikki fysioterapeutit ei niitä napsauta, eikä kaikilta tarvitsekkaan tai saakkaan jos on esim onnettomuudessa ollut tms.
Itse ainakin uskon ja toivon että tämä nykiminen ei vakavaa olisi, sillä sitä on vain sillon tällöin ja ollut jo kauan kauan. Ja oletko kuullut äänihieronnasta, voice massagesta osaisikohan sellanen fysioterapeutti auttaa sinua palantunteen kanssa? en oikein osaa muuta sanoa.
- Yks vaan
Samasta aiheesta löytyy jo keskustelua:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2787447
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle142029Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631405Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1021379Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681225Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51151Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥31997En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?52996- 47981
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334950Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell42917