mitä liikkuu miehen päässä??
Jos joku voisi minullekin kertoa? Kun en tosiaankaan tajua...?
Juttu on tämä: olemme olleet naimisissa 14 vuotta. On 12-vuotias poika ja 3-vuotias tyttö. Koti, koira, vakituinen hyvä työ molemmilla. Toimeentulo ihan mukava. kaikki materiaalinen siis kunnossa.
Me vaan ollaan jollain tavalla "kasvettu erilleen", rakkautta ei enää ole, ollaan enemmän kämppiksiä kuin aviopari.
Siispä kun ukko-kulta löysi lohduttajan naapurin eronneesta rouvasta, se ei niinkään yllättänyt tai loukannut, mutta se, että hän esitteli kömpelöitä valheita ja selityksiä kaikki muut ympärillä tiesivät asian tilan. Minua loukkasi se, että ei voitu puhua suoraan, eniten inhoan juuri toisen selän taakse menemistä.
Kiun sain asian selville, sanoin ukolle että joo, olen valmis eroamaan. Hän alkoikin innoissaan kertoa, miten he ovat suunnitelleetyhteen muuttoa heti. Rouva oli myös kutsunut veljensä perheineen visiitille ja tutustumaan (ex-) mieheeni.
Hän kertoi myös, että naapurin rouva pelkää minua, miten reagoisin. Sanoin ukolle ja myöhemmin itse henk.koht. naapurin rouvalle että ei hätää. En aio asettua poikkiteloin, saatte nauttia onnestanne rauhassa.
Kaikki oli siis hyvin?? Hain tarvittavat paperit, pyysin miehen allekirjoitusta vaikka eroa voi hakea toki yksinkin. No silloinpa nousi seinä vastaan!
Mies ei halunnut allekirjoittaa, alkoi löytyä lappuja ja kirjeitä, selityksiä ja anteeksipyynöjä. Katumusta ja kaiken unohtamista ja uudelleen aloittamisen anelua... Mies ei pysty puhumaan, siksi kommunikoi kirjeitten välityksellä.
Tein kuitenkin selväksi, että myöhäistä rypistää kun se on jo housussa.
En missään nimessä halunnut aloittaa uudelleen, tuon kaiken selän taakse menon, salailun ja suoranaisen valehtelun takia. En vain pystynyt enkä halunnut. Halusin vapauteni.
Niinpä sitten ukko muutti ulos, mutta ei naapurin rouvan luo. Se suhde loppui siihen! Ja tämä mua kummastuttaa; luuliko mies että voimme erota-asua yhdessä. Olla-ei olla aviopari? Ja hän asuisi uuden rakkautensa kanssa? Ja olisiko se uusi nainen siihen suostunut??
Ikinä en ole saanut tuohon vastausta, ei ukkeli osaa vastata. Hän tapaa lapsia vapaasti, käy meilläkin kotona välillä. Olemme puheväleissä, mitään muuta välillämme ei ole. Hän tulisi mielellään takaisin, minä en pysty edes ajattelemaan sitä!
Siis mitä liikkuu miehen korvien välissä? Ei hyvin näin, mutta ei hyvin niinkään?
Mitään keskustelua hänen kanssaa nei aikaan saa. Opin tuon 14 vuoden kokemuksella, että mies sulkeutuu kuin osteri jos yrittää jotain ehdottaa. Ei ulkopuolista apua, ei mitään. Pitäisi vaan jatkaa tuota täysin kuollutta liittoa??
Alkoholi, väkivalta, psyykkinen tai fyysinen ei elämäämme kuulunut. En ole ns. nalkuttaja, olen hyvin itsenäinen (ehkä liian?) Olen joutunut pärjäämään ja huolehtimaan itsestäni ja asioistani jo aivan liian nuoresta.
En roiku kenessäkään. En osaa olla mustasukkainen. Jos ei suju niin ei suju. Miksi yrittää hampaat irvessä? Miksi pitäis vihata toista sen takia? Me ei vaan kaikki sovita toinen toisillemme.
Nyt mies on masentunut. Kuulin kiertotietä että hän on saanut jotain rauhoittavia lääkkeitä. Mutta tuskin suostuu mitään apua vastaan ottamaan. Hän on aikuinen mies, vastuussa itsestään. Minulla on kaksi lasta, vaativa ja mielenkiintoinen työ jossa viihdyn. Meillä on lasten ja koiran kanssa mukavaa, lapset tietysti reagoi kun ero tuli, mutta kun isää näkee silloin kun haluaa, se helpottaa elämää. Mies asuu nyt omassa yksiössään alle kilometrin päässä meiltä. Olen hyvin tyytyväinen elämäntilanteeseeni. Mitään uutta suhdetta en nyt ole halukas edes ajattelemaan. Aika näyttää!
Ei tajua, ei
3
302
Vastaukset
- anja*
Todella hauska tarina elävästä elämästä :). Se on kuule syyllisyys mikä miestä painaa ja miksi tykkää eikä tykkääkään, haluaa muttei kuitenkaan. Mies tuntee myös tuskaa omaisuuden osituksesta eron myötä. Siksi haluaisi mielellään palata luoksesi, vaikkei teillä oikein sujukaan.
"....No silloinpa nousi seinä vastaan!
Mies ei halunnut allekirjoittaa, alkoi löytyä lappuja ja kirjeitä, selityksiä ja anteeksipyynöjä"
Olisi mielenkiintoista tietää mitä nuo löytyneet "laput" ja "kirjeet" olivat? Teit ihan oikean ratkasun te kumpikin halusitte erota mutta ette voineet puhua siitä ukoasi vaivaa syyllisyys siitä mitä teki . Jos miehesi on oikeesti masentunut niin pakota se lääkäriin muista masennus on tappava tauti. Lapset tarvitsevat isäänsä eli tee jotain ennenkä ex miehesi on narunjatkona
- Miehen logiikka??
"....No silloinpa nousi seinä vastaan!
Mies ei halunnut allekirjoittaa, alkoi löytyä lappuja ja kirjeitä, selityksiä ja anteeksipyynöjä"
Olisi mielenkiintoista tietää mitä nuo löytyneet "laput" ja "kirjeet" olivat? "
Kopioin tuohon omaa tekstiäni, kun kysyit Anja* asiasta.
No, mitäs ne nyt sisälsivät; selityksiä, anteeksipyyntöjä, lisää selityksiä, ja sitten tietysti myös syyn kaataminen minun niskaani! Jos en olisi ollut sitä- ja jos en olisi ollut tätä... jne. Ja sitten ihmettelyä miksi näin teen!? Miksi haluan erota kun hän nyt kuitenkin on valmis jatkamaan ja se suhdekin siihen naapurin rouvaan saa nyt loppua, jne jne.
Ja sinulle, Emokki 14, hän on ex-mieheni. Hän on aikuinen mies, vastuussa teoistaan. Minä en ole mikään Emokki kenellekään, minulla on kaksi lasta jotka olen synnyttänyt. Heille olen äiti ja huolenpitäja, en ex-miehelleni.
Jos hän päättää mennä narun jatkoksi, en ota siitä mitään vastuuta enkä syytä. Hän on lasteni isä. Hän on aikuinen. Hän päättää elämästään. En voi, en jaksa enkä halua alkaa raahaamaan häntä elämässä eteenpäin. En halua ketään aikuista miestä (enkä naistakaan) roikkumaan minun varaani. Minulla on oma elämä ja lapsille olen yksinhuoltaja. Hän ei halunnut jaettua vanhemmuutta, mutta saa vapaasti tavata lapsia kun asiasta sovitaan. Meillekään ei aina sovi, ja meille saa kyllä tulla mutta mikään kestikievari ei meidänkään kotimme ole. Rajat on vedetty ja niistä pidetään kiinni. En halua riidellä, en hauku selän takana (mitä melkein eniten maailmassa vihaan!) vaan jos sanomista on, sanon. Hän ei puhu. Osterit ei puhu.
Hänen veljensä perheeseen olemme hyvissä väleissä ja he ovat tyttömme kummeja. Vanhemmat on kuolleet, samoin minun.
Näin meillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107582
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293517Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352564Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?621364