Miksei ole henkilön kuljetus kärryjä?

cebedeutzz

Suurperhe tarvitsee suuren tila-auton, vaikka sille tilalle on käyttöä vain satunnaisesti. Monesti kauppareissulla liikutaan laivan kokoisella autolla yksin. Tässä ei ole järkeä.

Miksei markkinoilla olisi henkilökuljetukseen soveltuvia peräkärryjä? Asuntovaunuihinkin saa jo aktiivisia luistonhallintajärjestelmiä, joten turvallisuuskysymys tuon ei luulisi olevan.

6

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka kyytiin?

      Uskaltaisitko itse mennä peräkärryn kyytiin?

      • cebedeutzz

        Miksen, jos sen rakenne olisi yhtä turvallinen, kuin auton ja alusta/jousitus/luistonhallintatsydeemit, kuten autoissa. Henkilönkuljetuskärryllä en tarkoita perinteistä pomppivaa ränkkänää, mitä peräkärryt on.


    • Tiedoksenne!

      Asuntovaunussa saa kuljettaa eläimiä ja tietysti tavaraa kokonaispainon puitteissa.

      • cebedeutzzz

        Mutta ei ihmisiä. Eikä a-vaunu ole turvallinen heiveröisen rakenteensa takia.

        Nyt kun päästöjä ollaan alentamassa, niin tällainen henkilönkuljetuskärry olisi yksi ratkaisu varsinkin suurperheillä.


      • KA-FI
        cebedeutzzz kirjoitti:

        Mutta ei ihmisiä. Eikä a-vaunu ole turvallinen heiveröisen rakenteensa takia.

        Nyt kun päästöjä ollaan alentamassa, niin tällainen henkilönkuljetuskärry olisi yksi ratkaisu varsinkin suurperheillä.

        Se onnistuu kun muutoskatsastaa a-vaunun 3-pistevöillä.


    • Kallonkutistaja10

      Yksi oleellinen asia olisi tuuletus- ja lämmitysjärjestelmä. Pitäisikö peräkärryssä olla oma moottori tuottamaan lämpöä ja sähköä, vai toimisiko kaikki sähköllä, joka saadaan vetoautosta? Pelkkä sähkökäyttö vaatisi hieman ylimitoitettua sähköjärjestelmää vetoautolta. Näiden vaihtoehtojen välissä olisi vielä polttoainelämmitin peräkärryssä ja puhallus vetoauton sähköllä. Mutta sitten kesällä alettaisiin vaatimaan ilmastointia...

      Turvallisuuden saaminen nykyautojen tasalle on myöskin haastavaa muttei mahdotonta. Pitäiskö suunniteluun lähteä nykyautojen pohjalta poistamalla aluksi voimansiirto (vaikkapa Smart, jonka etuakseli nostetaan ylös kuin hinausautokuljetuksessa). Kärrystä tulisi väkisinkin melko kookas, koska akseli pitäisi muuten sijoittaa matkustamon keskikohtaan.

      Ja loppujen lopuksi hinta olisi kuitenkin sillä tasolla, että isokin tila-auto olisi paljon halvempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe