Escitalopram actavis vs sandoz?

hmmmmm...

Olen nyt pari viikkoa syönyt escitalopram actavista, ja sain kontrollikäynnin yhteydessä lääkäriltä uuden reseptin. Ihmettelen vain, miksi uudessa reseptissä minulle on määrätty escitalopram sandoz nimisiä tapuja. Lääkäri ei tästä mitään minulle maininnut ja itsekin huomasin sen vasta kotona reseptiä tutkiessani. Onko kyseisillä lääkkeillä paljonkin eroa? Pitäisikö minun ottaa yhteyttä lääkäriini ja pyytää uutta reseptiä, vai onko okei mennä näillä?

6

2045

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bxtrdb

Voit vaihtaa apteekissa sen Sandoz-tehtaan Actaviksen valmistamaan jos haluat, samaa ainetta mutta erinäköisessä paketissa....

• hmmm...

Alkuperäinen valmiste on CIPRALEX, mainitsemasi tuotteet sen rinnakkaisvalmisteita.

Sandoz on _lääketehdas_, samoin kuin Actavis.

Sama vaikuttava lääkeaine kyseisissä valmisteissa on.

• unelias 46

aloitin syömään lääkärin määräyksestä escitalopram sandoz 10mg ja olo on kuin kulkisin jatkuvassa unitilassa...onko siis lääkkeen tarkoitus saada ihminen toimimaan kuin hidastettu filmi??..onko muilla samoja kokemuksia?

• Mää

Vastaan kovin myöhään, mutta minulle määrättiin Actavista aluksi 5 mg ja sitten viikon kuluttua nostettiin 10 mg annokseen. Olin pahasti uupunut ja masentunut tällöin ja lääke kaatoi minut sohvalle kuukaudeksi, mutta sieltä nousin sitten entistä ehompana. Nyt aloitin lääkityksen uudelleen ja samaa ei tapahtunut, koska tilanne ei ollut yhtä paha.

• ed.
        Mää kirjoitti:

Vastaan kovin myöhään, mutta minulle määrättiin Actavista aluksi 5 mg ja sitten viikon kuluttua nostettiin 10 mg annokseen. Olin pahasti uupunut ja masentunut tällöin ja lääke kaatoi minut sohvalle kuukaudeksi, mutta sieltä nousin sitten entistä ehompana. Nyt aloitin lääkityksen uudelleen ja samaa ei tapahtunut, koska tilanne ei ollut yhtä paha.

Actavis on _lääketehdas_, ei lääkkeen nimi....

• ,

No alussa sivuvaikutuksena on usein väsymys....

Haittavaikutukset

"Haittavaikutuksia esiintyy yleisimmin parin ensimmäisen hoitoviikon aikana, ja ne lievittyvät yleensä hoidon jatkuessa. Yleisintä on pahoinvointi. Muita joskus esiintyviä haittavaikutuksia ovat mm. hikoilu, väsymys, unihäiriöt, huimaus, ruokahaluttomuus, ripuli ja ummetus. Pientä kuumeilua sekä sukupuolitoimintojen häiriöitä voi myös esiintyä. Kaikkien muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä tulisi sopia lääkärin kanssa. Etenkin nuorilla aikuisilla voi hoidon alettua lisääntyä itsetuhoisen ajattelun ja itsemurhayritysten vaara."

Mainitaan ihan siellä pakkauksen ohjeessakin, ohjeessa jota ei turhaan ole sinne laitettu käyttäjää varten..

http://www.yliopistonapteekki.fi mm. tuolta lisäinfoa, laita sinne hakukenttään vaikka Cipralex...(käyttämäsi lääke on sen gen.sub.valmiste.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      64
      2933
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      61
      2558
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      104
      2209
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1395
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1256
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      185
      930
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      83
      883
    8. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      78
      865
    9. Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa

Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      800
    10. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      736
    Aihe