Auto menossa vaihtoon ja cityauto olisi tarjoitus ottaa alle. Merkkiä ajattelin vaihtaa ja tarkoitus olis pudottaa usealla litralla kulutusta. Kaikkihan varmaan tietää että esitetyt kulutuslukemat ainakin Suomen oloissa on ihan huuhaata.
Ainut minkä ole huomannut vaikuttavan on moottoritilavuuden laskeminen. 2-litrainen automaatti söi 12-litraa vaikka kunka ajoi maltillisesti.
1.6 litrasen tietokone näytti tänään 10.1 litraa sadalle kilometrille.
Olen pähkäillyt että kyse on ajasta ei kilometreistä. 10 000 km vuodessa ajoa max 60 km/h alueella. Toki jos kesällä Helsingissä tulee kerran käytyä niin silloin päästään alle 7-litran per 100 km.
Kai 1.3 litranen kone sen verran lämpöä kehittää ettei talvella tarvitse palella?
ja sähkäri auttaa sen verran ettei valossa ettei olla tien tukkona?
Vai otetaanko kuitenkin varmuuden ja vaihtoarvon vuoksi uusi sedan Civic?
ps. Jazzilla koeajon pyöräytin mutta ratissa olevet vaihdeläpyttimet ovat minusta ihan turhat. 10 v automaatilla ajaneena manuaali asennolla olen leikkinyt sormilla laskettavissa olevia kertoja. Onko Insigtissä moiset lelut?
Mites uusi Honda Insight
7
345
Vastaukset
- 8+14
Käy koeajamassa Toyotan hybridit. Luulenpa, ettet sen jälkeen edes harkitse Hondaa.
- 22
Alkaa olla firman pihassa 7 autoa kymmenestä Toyotoja koko kirjo. Auris on koeajaettu. Hieno peli mutta ei oikein syytyttänyt ja Lexuksessakin istuttu ja se tuntui jo maukkaammalta. Priusta en osta kun en halua niin isoa autoa.
Jahka Honda tulee niin koeajoon niin saa nähdä saako alle 30 000 laadukasta autoa.
- kaksytäviis
Minä olisin ollut sen Jazzin kannalla, mutta jos ne läpyttimet sitten häiritsivät. Se on hyvän näköinen ja käytännöllinen. Toki Insightkin on noita molempia ja onhan se isompi auto.
TM:n pikkuautojen testissä Jazz hybrid oli omaa luokkaansa kulutuksessa, mikä osoittaa, että hybridistä todella on apua. Toki näillä palstoilla ja autotesteissä keskustellaan paljon siitä, kuinka paljon/kovaa pystyy ajamaan pelkällä sähköllä. Itse asia tahtoo tällöin unohtua.
Jos Civiciä meinaat, osta nyt ennemmin se 5D kuin sedan. Ja siihenhän on tulossa loppuvuodesta pikkudieselkin (1,6L, 120 hp, CO2 - hybriitti
kyllähän hondan kevyt-hybridi säästää normaali autoon verrattuna... mutta kun sitä vertaa täyshybridiin, huomaa että ajossa voi säästää paljon enemmänkin.
hondan jazzilla alle kuuden kulutukseen on vaikea päästä ilman ekoilua, painavampi ,ja tehokkaampi,auris vie helpost litran vähemmän.
Ja kesällä tulee myyntiin jazzin kanssa samaassa kokoluokassa painiva yaris hybrid, joka taas vie aurisiin verraattuna helposti litran vähemmän - 16+10
Nyt en ihan ymmärrä. Mikä ihme on kevyt hybridin ja täyshybridin ero.
- Auris HSD
Esimerkiksi tuossa se kerrotaan:
http://www.ilkka.fi/arki-ja-elämä/autot-ja-liikenne/kevythybridi-vai-tayshybridi-1.756761
Sitten on mikrohybridikin:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/hybridien-jaottelu
Google kertoo lisää.
- Jazz-hybrid
Minulla on takana reilu vuosi / 19 tkm Jazz-hybridillä, eikä ole valittamista. Keskikulutus viime talvelta oli 5,9 l / 100 km, ja se koostui lähes yksinomaan kaupunkiajosta nastarenkailla. Kesällä mennään viitosen pinnassa tai vähän yli.
Ratissa olevilla vaihdevalitsimilla ei tee mitään, mutta eipä niistä haittaakaan ole.
Suorituskykyä löytyy ainakin omiin tarpeisiin riittävästi, liikenteen tukoksi jäämisestä ei ole pelkoa. Valoista lähtiessä saa yleensä varoa ettei aja edellä olevan perään.
Edelliseen bensa-Jazziin verrattuna lämpiää aavistuksen hitaammin, mutta ei kertaakaan ole tarvinnut palella. Muutenkin auto on ollut täysin ongelmaton.
Insightiin verrattuna iso plussa on se, kuinka hyvin autosta näkee ulos. Insight putosi minulla tuosta syystä harkinnasta. Ylösnousevat takaistuimet ovat myös todella kätevät, Insightista ne taisivat puuttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760