Se on hienoa,

lässyn lää

38

60

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lässyn lää

Minä en voisi jatkaa elämääni puhtaalla omallatunnolla, jos en olisi syöksynyt hupparimiehen kimppuun ja ottanut itse aikuisena vastaan päähänpotkuja, jos olisin ollut kykenemätön niitä estämään.

• ..

Hakkaajan (ja koko kiusaaja revohkan) karkotus Afganistaniin.

• lässyn lää

Tässä pitäisi olla polemiikin paikka sille(kin), ovatko naiset kykeneviä huolehtimaan välituntivalvonnasta yläasteella.
        Toinen asia on avun hälyttäminen. Muutako ei ole, kuin omat jalat, joilla lähteä juosten apua etsimään?

• lässyn lää kirjoitti:

Tässä pitäisi olla polemiikin paikka sille(kin), ovatko naiset kykeneviä huolehtimaan välituntivalvonnasta yläasteella.
        Toinen asia on avun hälyttäminen. Muutako ei ole, kuin omat jalat, joilla lähteä juosten apua etsimään?

Mitä mies olisi voinut tehdä toisin? Pelkästään fyysisen koon puitteissa? Oppilaisiinhan ei saa käydä käsiksi.

• ..
        lässyn lää kirjoitti:

Välituntivalvonnasta huolehtii useinmiten opettajat ja kouluavustajat.
        Pitäiskö sinne tilata poliisi tai vartijat passiin koko päiväksi?
        Ja opettajille koko raja 2m ja 100kg?

Vai pitäiskö nää kiusaajat vihdoin erottaa koulusta tai eristää tarkkailuluokille jo ajoissa? Jos vanhemmat ei osaa kasvattaa, niin lapset pois. Vaikka olis 15v.
        Tuolla kakaralla ei ole ruusuista tulevaisuutta.

Vai karkottaa tällaisita teoista Afganistaniin? Australia oli ennen karkotusmaa.

Katso mitä näiden nuorten kotona tapahtuu!!
        Koulu ei voi paikata kaikkea paskaa.

• teevadit
        teevadit kirjoitti:

Mitä mies olisi voinut tehdä toisin? Pelkästään fyysisen koon puitteissa? Oppilaisiinhan ei saa käydä käsiksi.

Vapaapainija miehiä yläasteiden pihavahdeiksi ja lisää vapautta puuttua nujakoihin fyysisemmin, eiköhän loppuisi jullkikoiden egoilu.

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Suomi on teknologian ihmemaa, mutta mitään hälytintä ei ole keksitty antaa opettajien käteen? Ei edes sumuttimia, jos ei etälamauttimia?

• lässyn lää kirjoitti:

Suomi on teknologian ihmemaa, mutta mitään hälytintä ei ole keksitty antaa opettajien käteen? Ei edes sumuttimia, jos ei etälamauttimia?

Nokun siinä on taas se ettei opiskelijaan saa käydä käsiksi. Nuo lamauttimet ja sumuttimet ovat yhtä kuin fyysinen vahingoittaminen. Hälytin järjestelmä ehkä voisikin toimia, mutta kenet se hälytin hälyyttäisi paikalle? Ja ehtisikö sittenkään riittävän ajoissa paikalle hälyytyksen saamisesta?

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Nokun siinä on taas se ettei opiskelijaan saa käydä käsiksi. Nuo lamauttimet ja sumuttimet ovat yhtä kuin fyysinen vahingoittaminen. Hälytin järjestelmä ehkä voisikin toimia, mutta kenet se hälytin hälyyttäisi paikalle? Ja ehtisikö sittenkään riittävän ajoissa paikalle hälyytyksen saamisesta?

Älä ylitulkitse lakia. Onhan tuon tuosta uutisissa juttua, kuinka opettaja on harrastanut fyysistä ja henkistä väkivaltaa oppilaita kohtaan omaksi huvikseen ja tuomioistuin on katsonut asiaa läpi sormien.

• lässyn lää kirjoitti:

Älä ylitulkitse lakia. Onhan tuon tuosta uutisissa juttua, kuinka opettaja on harrastanut fyysistä ja henkistä väkivaltaa oppilaita kohtaan omaksi huvikseen ja tuomioistuin on katsonut asiaa läpi sormien.

Niinpä, no nyt olet vasta asian ytimessä. Nimittäin kun toimit mielivaltaisesti kuin hullu, saat päähän silitystä, mutta jos puolustat tai puolustaudut saat rangaistuksen. Hullu maailma, eikö?

Laki on aina ollut niinkuin se luetaan ja tulkitaan. Ja tulee aina olemaan.

• Koulukiusaajien maa

.

Ei sitä sentään ihan millä tahansa avuilla nousta ministeriksi

.

• Olisiko opettaja saanut syytteen, jos olisi ottanut rivakammin opiskelijasta otteen ja repinyt kaverin pois toisen kimpusta? Luultavasti, kun eihän opettajat saa kajota oppilaisiin, vaikka saisivat itse turpaansa.

• lässyn lää

Eikös vartijoitakin kouluteta viikon kursseilla. Miten he suoriutuvat tehtävistään?

Kyllä tuo on luonnekysymyskin. Opettajiksi valikoituu yliturvallisissa olosuhteissa kasvaneita, jotka eivät osaa ennakoida tilanteita eivätkä hallitse fyysisiä tilanteita.
        Heidät on koulutettu vain syytämään tietoa ulos itsestään.

Minun mielestäni aikuisen on oltava valmis uhraamaan jopa henkensä lapsen puolesta. Ottakoon opettaja itse potkut vastaan.

• lässyn lää kirjoitti:

Eikös vartijoitakin kouluteta viikon kursseilla. Miten he suoriutuvat tehtävistään?

Kyllä tuo on luonnekysymyskin. Opettajiksi valikoituu yliturvallisissa olosuhteissa kasvaneita, jotka eivät osaa ennakoida tilanteita eivätkä hallitse fyysisiä tilanteita.
        Heidät on koulutettu vain syytämään tietoa ulos itsestään.

Minun mielestäni aikuisen on oltava valmis uhraamaan jopa henkensä lapsen puolesta. Ottakoon opettaja itse potkut vastaan.

Hmm, ehkä oepttajalla on omiakin lapsia eikä voi jättää niitä isättömäksi tai äidittömäksi opiskelijan vuoksi kuolemalla. Minusta tuo ei ole toimiva ratkaisu.

• teevadit kirjoitti:

Hmm, ehkä oepttajalla on omiakin lapsia eikä voi jättää niitä isättömäksi tai äidittömäksi opiskelijan vuoksi kuolemalla. Minusta tuo ei ole toimiva ratkaisu.

Niin, uhraisitko itse henkesi naapurin Villen vuoksi, jos näkisit kylän pahamaineisen dobermannin syövän Villeä?

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Sinä voit elää sivustakatsojana. Minä en voisi.

Jotkut on luotu teoretisoimaan ja toiset toimimaan.

• lässyn lää kirjoitti:

Sinä voit elää sivustakatsojana. Minä en voisi.

Jotkut on luotu teoretisoimaan ja toiset toimimaan.

Mä en puhu itsestäni, vaan säädöksistä ja ihmisen oman edun ajattelemisesta.

• teevadit kirjoitti:

Koitan tässä kiihkomielelle sanoa, että ehkä olisi syytä taas tarkastaa lakiasetuksia tämän aiheen kohdalla. Koulukiusaaminen ja pahoinpitely. Välitunninvalvojien oikeudet ja velvollisuudet. Se tiedetään miten omankäden oikeutta käyttävien käy.

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Aikuise tehtävä koulussa on puolustaa lapsia vaikka sitten omalla hengellään. Sama koskee koulun siivoojia, vahtimestareita, keittäjiä jne.

• lässyn lää kirjoitti:

Aikuise tehtävä koulussa on puolustaa lapsia vaikka sitten omalla hengellään. Sama koskee koulun siivoojia, vahtimestareita, keittäjiä jne.

Ei, vaan aikuisen tehtävä on kasvattaa lapsitaan muiden ihmisten kanssa toimeentulevia. Tai ainakin tehdä asian hyväksi jotain, jos omat rahkeet ei riitä.

Kotoahan noi ongelmat tonne kouluun kävelee.

• teevadit kirjoitti:

Ei, vaan aikuisen tehtävä on kasvattaa lapsitaan muiden ihmisten kanssa toimeentulevia. Tai ainakin tehdä asian hyväksi jotain, jos omat rahkeet ei riitä.

Eipä sillä olen itsekin miettinyt monen monituista kertaa mitä teksin, jos joku hullu hyökkäisi työpaikalleni missä lapsiakin on. Tietysti yrittäisin parhaani mukaan saada lapset turvaan ja hyvin mahdollista, että olisin ollut se tyyppi josta lehdestä luetaan, sieltä kuolleiden kohdalta.

Ei lähdetä nyt henkilökohtaiselle puolelle. Puhutaan asiasta vaan.

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Rikosasioiden yhteydessä on turha alkaa puhumaan pedagogiikasta. Minä en tiedä, mistä sinä puhut, mutta minä puhun siitä hetkestä, kun rikos tapahtuu.

SE on uusavuttomuutta, kun mennään oppilaan taakse nykimään hupusta ja juostaan karkuun.
        Ensiapu onnettomuuspaikalla opettaa, että ensin tarkistetaan uhrin avun tarve eikä lähdetä mihinkään.

• lässyn lää kirjoitti:

Rikosasioiden yhteydessä on turha alkaa puhumaan pedagogiikasta. Minä en tiedä, mistä sinä puhut, mutta minä puhun siitä hetkestä, kun rikos tapahtuu.

SE on uusavuttomuutta, kun mennään oppilaan taakse nykimään hupusta ja juostaan karkuun.
        Ensiapu onnettomuuspaikalla opettaa, että ensin tarkistetaan uhrin avun tarve eikä lähdetä mihinkään.

Kuule minä olen nähnyt joskus virkavallankin pakenevan paikalta, kun maassa olevaa miestä pahoinpidellään. Ovat sitten tulleet paikalle takaisin, kun uhri on heikossa kunnossa verissään maannut maassa.

Minulle ja ystävälleni sanottiin vain, että pitäkää tyttöset suunne kiinni ettei tule ongelmia. Kun mentii viereen valittamaan, että lähditte paikalta pois vaikka näitte kuinka kapakan ovella alettiin tapella. Että en ihmettele mitään, hyvä jos joku opettaja edes yrittää nykiä hupusta.

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Eipä sillä olen itsekin miettinyt monen monituista kertaa mitä teksin, jos joku hullu hyökkäisi työpaikalleni missä lapsiakin on. Tietysti yrittäisin parhaani mukaan saada lapset turvaan ja hyvin mahdollista, että olisin ollut se tyyppi josta lehdestä luetaan, sieltä kuolleiden kohdalta.

Ei lähdetä nyt henkilökohtaiselle puolelle. Puhutaan asiasta vaan.

Tässä on nyt tv:ssä puhuttu Titanicin matkustajista ja siitä, kuinka jotkut miehet menettivät loppuiäkseen oman maineensa, kun he pelastivat oman nahkansa naisten ja lasten kustannuksella ja se huono maine on periytynyt heidän jälkeläisilleen nykypäivään saakka.
        Jos joku voi elää heikkoluonteisena, niin se on sitten voi, voi.

• lässyn lää kirjoitti:

Tässä on nyt tv:ssä puhuttu Titanicin matkustajista ja siitä, kuinka jotkut miehet menettivät loppuiäkseen oman maineensa, kun he pelastivat oman nahkansa naisten ja lasten kustannuksella ja se huono maine on periytynyt heidän jälkeläisilleen nykypäivään saakka.
        Jos joku voi elää heikkoluonteisena, niin se on sitten voi, voi.

Vastahan oli se Italiankin haaksirikko, kun kapteeni pötki pakoon. Ihminen on pohjimmiltaan säikky eläin. Tuossa tilanteessa moni voi mennä ihan lukkoon. Nopeasti etenevä tilanne, takaraivossa säädökset, ehkä pelko lamaa. Mitä kullakin.

Kaikki ei ole toiminnan naisia eikä miehiä. Kaikki ei uskalla toimia vastoin lakia tai säädöstä, he miettivät seuraamuksia. Ehkä omaa mahdollista vammautumista jne.

Ihminen on heikko vahvanakin. Siksi se on keksinyt aseet.

• teevadit kirjoitti:

Kuule minä olen nähnyt joskus virkavallankin pakenevan paikalta, kun maassa olevaa miestä pahoinpidellään. Ovat sitten tulleet paikalle takaisin, kun uhri on heikossa kunnossa verissään maannut maassa.

Minulle ja ystävälleni sanottiin vain, että pitäkää tyttöset suunne kiinni ettei tule ongelmia. Kun mentii viereen valittamaan, että lähditte paikalta pois vaikka näitte kuinka kapakan ovella alettiin tapella. Että en ihmettele mitään, hyvä jos joku opettaja edes yrittää nykiä hupusta.

Toinen näin jälkeenpäin hauska juttu tavallaan, kun meille joskus mun lapsuudessa juoksi yksi naapurin täti karkuun pahoinpitelevää miestään. Ja ukko juoksi perässä ja taivutteli mun vanhemmat laskemaan ittensä ovesta sisälle, että pääsee juttelemaan vaimolleen. Vaimo sanoi okei, tulkoon puhumaan.

Poliisillehan sitä sitten piti soittaa, kun se riita yltyi taas käsirysyksi. Vaimo oli jo saanut kuonoonsa kotonaan, koska suupieli oli veressä. Poliisi tuli ja veikin vaimon putkaan ja pahoinpitelevä ukko jäi meidän rappukäytävään itkemään. Mielenkiintoista. Eikö?

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Toinen näin jälkeenpäin hauska juttu tavallaan, kun meille joskus mun lapsuudessa juoksi yksi naapurin täti karkuun pahoinpitelevää miestään. Ja ukko juoksi perässä ja taivutteli mun vanhemmat laskemaan ittensä ovesta sisälle, että pääsee juttelemaan vaimolleen. Vaimo sanoi okei, tulkoon puhumaan.

Poliisillehan sitä sitten piti soittaa, kun se riita yltyi taas käsirysyksi. Vaimo oli jo saanut kuonoonsa kotonaan, koska suupieli oli veressä. Poliisi tuli ja veikin vaimon putkaan ja pahoinpitelevä ukko jäi meidän rappukäytävään itkemään. Mielenkiintoista. Eikö?

Sinä olet jotenkin oppinut alistumaan sanojen edessä?

• lässyn lää kirjoitti:

Sinä olet jotenkin oppinut alistumaan sanojen edessä?

Kuin niin? Perustele.

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Vastahan oli se Italiankin haaksirikko, kun kapteeni pötki pakoon. Ihminen on pohjimmiltaan säikky eläin. Tuossa tilanteessa moni voi mennä ihan lukkoon. Nopeasti etenevä tilanne, takaraivossa säädökset, ehkä pelko lamaa. Mitä kullakin.

Kaikki ei ole toiminnan naisia eikä miehiä. Kaikki ei uskalla toimia vastoin lakia tai säädöstä, he miettivät seuraamuksia. Ehkä omaa mahdollista vammautumista jne.

Ihminen on heikko vahvanakin. Siksi se on keksinyt aseet.

Ihmisen perinteisin ase on omat hampaat. Toinen ovat kädet ja jalat.

• lässyn lää kirjoitti:

Ihmisen perinteisin ase on omat hampaat. Toinen ovat kädet ja jalat.

Tiedän, olen purrut ainakin kolmea miestä puolustautuakseni. Potkinut yhtä tai kahta. Lyönyt kahta. :-)

• lässyn lää
        teevadit kirjoitti:

Kuin niin? Perustele.

"Minulle ja ystävälleni sanottiin vain, että pitäkää tyttöset suunne kiinni ettei tule ongelmia."

- alistuit sanallisen uhkauksen edessä

"taivutteli mun vanhemmat laskemaan ittensä ovesta sisälle, että pääsee juttelemaan vaimolleen"

- vanhempasi ovat roolimallisi

"Poliisi tuli ja veikin vaimon putkaan ja pahoinpitelevä ukko jäi meidän rappukäytävään itkemään"

- alistuminen auktoriteetin edessä ja passivoituminen myöhempää toimimista varten

• lässyn lää kirjoitti:

"Minulle ja ystävälleni sanottiin vain, että pitäkää tyttöset suunne kiinni ettei tule ongelmia."

"taivutteli mun vanhemmat laskemaan ittensä ovesta sisälle, että pääsee juttelemaan vaimolleen"

"Poliisi tuli ja veikin vaimon putkaan ja pahoinpitelevä ukko jäi meidän rappukäytävään itkemään"

- alistuminen auktoriteetin edessä ja passivoituminen myöhempää toimimista varten

Hah, ei vois enempää mennä diagnoosi pieleen. Mutta nyt ei puhuta minusta enempää.

• teevadit kirjoitti:

Hah, ei vois enempää mennä diagnoosi pieleen. Mutta nyt ei puhuta minusta enempää.

Kysyn kuitenkin, että mitä 5-vuotias lapsi olisi voinut tilanteessa tehdä?

Mitä 14-vuotias tyttö voi poliisi sedille?

Et kysynyt mitä mun vanhemmat muuta teki. ;-)

• teevadit kirjoitti:

Kysyn kuitenkin, että mitä 5-vuotias lapsi olisi voinut tilanteessa tehdä?

Mitä 14-vuotias tyttö voi poliisi sedille?

Et kysynyt mitä mun vanhemmat muuta teki. ;-)

Voin sanoa, että mun vanhempieni ansiosta tuo rouva jäi henkiin. Ainakin sillä kertaa. Poliisi toimi kuten siinä tilanteessa päätti toimia, tämä pariskunta oli heille entuudestaan hyvin tuttu. Siinä talossa sattui ja tapahtui kohtalaisen usein väkivaltarikoksia.

Olen ollut näkemässä aika monta tapausta. Kyllähän se voi lapsen päähän jotain vaikuttaa.

• laittakaapa

hakkaajan tiedot tähän

• Opettaminen on siitä hieno ammatti, et kaikki muut osaavat sen hoitaa aina opettajia paremmin - silti harvempi väittää hyppäävänsä seivästä Bubkaa paremmin.

No silti hienoa et ihmiset lukee iltapäivälehtiä - niiden merkitystä kasvattajina ei kandee väheksyä.

• hienoa se

Ethän unohda kritisoida ip-lehtiä silloinkaan, kun ne mustamaalaavat perussuomalaisia ja surkuttelevat kokoomusrikollisia?

• hienoa se kirjoitti:

Ethän unohda kritisoida ip-lehtiä silloinkaan, kun ne mustamaalaavat perussuomalaisia ja surkuttelevat kokoomusrikollisia?

Onko taas Persu-uhriutumisen aika? En jaksa kun persuitkijöiden kuoro on niin iso muutenkin ja pitävät hienosti joka välissä siitä huolen jos pikkupersua on jossakin kohdeltu väärin - tai jos joku mustan miehen teko on mennyt muilta ohi.

Nim. miltähän maailma näyttää persunväristen linssien läpi katsottuna?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5040
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1219
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1149
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1103
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      769
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      743
    Aihe