Neljä vuotta sitten leikatut rinnat ovat nyt kapseloituneet, mielestäni liian haitallisessa määrin. Alunperinkin vasen rinta oli kovempi kuin oikea ja pikkuhiljaa molemmat ovat kapseloituneet lisää, niin että se näkyy jo ulospäin (ei tietenkään vaatteet päällä) ja tuntuu ajoittain kipeältä. Asteista en tiedä kun olen vasta menossa konsultaatioon ensi viikolla.
Jotain kuitenkin tarvitsisi tehdä. Onko kukaan leikkauttanut rintojaan uudestaan kapseloitumisen takia? Oliko leikkauksesta pitempiaikaista hyötyä vai alkoiko kapseloituminen uudestaan? Tiedän että jonkinasteista kapseloitumista tapahtuu monilla, mutta entä te joille se on todellinen ongelma, mitä teitte? Uusintaleikkaus, poisto, antaa olla vanhat silikonit?
Kapseloituneet silikonit ja uusintaleikkaus?
37
8106
Vastaukset
- Näistä kukaan
mitään "tiedä" Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle ,mikä tuntuu hyvältä toisesta tuntuu pahalta toisesta..Ihan turha näistä jauhaa,asia ei siitä kummene.
- again
Keskustelupalstoilla voidaan parhaimmillaankin vain arvailla mitä sinun tulisi tehdä.Toivottavasti konsultaatiossa selviää mikä on sinulle parhain vaihtoehto.Kuuntele konsulttia kuitenkin kriittisesti.Eräillä firmoilla on liian kova hinku rahastaa toistamiseen. Jos kapselotuminen alkaa jo näkymään ja tuntuu kipuja ,niin minun mielestäni asialle on tehtävä jotain.
- äityli184
Hei,
Kovasti ihmettelen näitä epäasiallisia kommentoijia. Miten he jaksavatkin päivystää täällä ja pommittaa typeriä vastauksia.. :O.
Minulla rinnat ovat kapseloituneet vaikka leikkauksesta on reilusti alle vuosi aikaa :(. Rinnan muoto on jo selvästi muuttunut ja kipuakin on välillä enempi, välillä vähempi. Itsekin haluaisin kokemuksia siitä, miten uusintaleikkaus on mennyt ja onko kapseli uusinut, ja jos on niin kuinka pian. Pelottaa että uusintaleikkausta ei kannata edes tehdä uuden kapseloitumisen takia. Itselläni ei ainakaan ole laittaa rahaa uuteen leikkaukseen tonnikaupalla joka vuosi.
Onko sinulla kipu päivittäistä vai silloin tällöin? Ja onko sinulla muita oireita? Esim kuumottavaa tunnetta, käsien puutumista tms..
Voimia sinulle!:)- MinttuMaaria*
Minulle laitettiin implantit 4v. takaperin. Kapseloituminen alkoi heti ja rinnat eivät laskeutuneet normaalisti. Uusintaleikkaus tehtiin 3kk:n kuluttua.Olin varma, että kapseloituminen alkaisi uudelleen, mutta mitään merkkejä sen uusimisesta ei ole ollut. Jää nähtäväksi miten jatkossa.
- piuiui
voisitteko ystävällisesti kertoa samalla, että onko implantit lihaksen päällä, osittain alla ai kokonaan alla. Kiitos!
- MinttuMaaria*
minulla implantit oli ja on siis edelleen osittain lihaksen alla.
- ap
Kiitos MinttuMaaria! Siis positiivisia kokemuksia uusintaleikkauksesta on! Mikä mahtoi aiheuttaa kapseloitumisen kun sitä ei toisella kertaa esiintynyt? Sanotaanhan että se on henkilökohtainen ominaisuus.
Näistä kukaan ja again: Vaikka kukaan ei voi tietää mikä kenellekin sopii, niin harkintavaiheessa on hyvä kuulla muiden kokemuksista, siitä usein pystyy päättelemään mikä on todennäköistä tai edes mahdollista. Etenkin kun, niinkuin again huomautti, eräillä firmoilla on kova hinku rahastamiseen.
Implanttini ovat kokonaan lihaksen päällä. Kipu ei ole jatkuvaa vaan vaihtelee kuukautiskierron mukaan, paitsi tämän vuoden tammikuussa kun oikea implantti yhtäkkiä alkoi kovettumaan. Silloin kipu oli jatkuvaa ja rinta täysin kosketusarka. Edelleen rinnat ovat kosketusarat mutta vähemmässä määrin. Mitään käsien puutumisia ja kuumottavia tunteita ei ole.
Onkohan estrogeenitasoilla osuutta asiaan? Sopisi ehkä myös äityli184:n tilanteeseen. Mitä äityli aikoo tehdä? Mulla on tänään konsultaatio...- äityli184
Varmaan on osuutta estrogeenitasoilla ja muilla hormonaalisilla muutoksilla. Itse otin silikonit vasta lapsen oltua 2 vuotias.
Minulla on kivun lisäksi muitakin oireita, jotka häiritsevät kyllä arkea miltei joka päivä. Kipua esiintyy välillä ja rinnat näyttävät välillä paremmilta, välillä huonommilta (riippuu päivästä, ruumiin lämpötilasta jne).
En vielä tiedä mitä teen asian kanssa ja se kyllä kalvaa mieltä jatkuvasti. Jossakin vaiheessa uusintaleikkaus on pakollinen. Rahallinen kysymys on se suurin tässä vaiheessa. Pitäisi mennä konsultaatioon neuvottelemaan ja katsomaan todellinen tilanne.
Jos jaksat, niin kerro ihmeessä mitä mieltä olivat konsultaatiossa ja miten aijot toimia leikkauksen kanssa. Nämä vertaiskokemukset antavat aina osviittaa itsellekin, että miten olisi viisain toimia :).
- kapselin hoidosta
Kapselin hoito nykyisin kirurginen (joskus puristamalla puudutuksessa tai nukutuksessa rikottiin kapseli). Voidaan avata ilman implantin vaihtoa tai voi vaihtaa samalla, voidaan tehdä uusi tila implantille (yleensä vaihdetaan implantti silloin) jne. Toimenpiteet voidaan tehdä puudutuksessa tai nukutuksessa. Riski uusimiselle suurempi, kun kerran on ollut kapseli-
- ex-capsule
Mulla oli implantit 5 v ennenkuin tulin raskaaksi, sitten imetyksen jälkeen huomasin että molemmat oli kovettuneet. Kävin uudessa leikkauksessa, poistettiin kapseli ja vaihdettiin uudet implantit. Kuitenkin nekin oli kapseloitunut jo vuoden päästä. En jaksanut enää leikkauksia vaan otin pois pari vuotta sitten. Nyt oon vaan miettinyt, josko vielä yrittäisi kun nämä teepussit on niin hirveät, vai onko se että kerran kapseli aina kapseli, vaikka toisaalta mulla oli ne ekat implantit ilman mitään ongelmia monta vuotta ja ajattelin sen kapsloitumisen johtuneen raskaudesta/imetyksestä. Niin lääkärikin sanoi.
- Sama täällä
Hei,
Minullakin toinen implantti kapseloitunut. Harkitsen implanttien poistoa, koska en usko, että jaksaisin stressata enää uusista leikkauksista ja siitä, tuleeko kapselia uudestaan. Olen kuitenkin vielä melko nuori, joten jonkinasteista huolta joutuisin kantamaan implanteista sitten loppuelämäni..Tsemppiä sinulle päätökseen, miten teetkin! Onhan nämä tosi vaikeita päätöksiä. - ap
Konsultaatiossa käyty ja viesti oli aika karu: hyvin todennäköista että kapseloituu uudestaan. Hoitajan mukaan kapseloitumisaste on 3 (takuu kattaa 4-asteen), ja hän suositteli että annan asian olla, kun ulospäin tilannetta ei juurikaan huomaa.
Tosin en ole ollenkaan varma siitä että tähän hoitajaan voi luottaa, sen paremmin kapseloitumisasteen kuin antaa olla -suosituksenkaan puolesta. Koska tietenkään firma ei halua alkaa tekemään mitään takuuleikkauksia. Täytyypä miettiä...- MinttuMaaria*
minun tapauksessani ei kapseloitumisastetta edes alettu arvailemaan. Minut leikannut kirurgi sanoi heti, että nämä korjataan. Sanoi korjaavansa kaikki kapseloitumisasteesta riippumatta, jos kapseloitumistakuu on otettu ja voimassa.
Minulla ei ollut minkäänlaisia kipuja, rinnat eivät vaan laskeutuneet niinkuin olisi pitänyt ja olivat "turhan kiinteät". Implantteja ei vaihdettu vaan kapseli "kuorittiin" implantin ympäriltä. Kapselia oli vain rinnan alaosassa. Takuu kattoi kaiken muun paitsi matkakulut. - Virossa käynyt
Usein kapseloituminen toistuu niillä ihmisillä, joille se on kerran tullut. Kun takuu koskee 4. asteen kapseloitumista, niin silloinhan leikkaus on ilmainen jos etenee sinne asti.
- =)=)=)
Mintttumaaria : Mikä firma sinulla oli kyseessä? Loistavaa palvelua =)
- MinttuMaaria*
KL-sairaala Jyväskylässä, minut leikkasi Asko Salmi. Kapselitakuu maksoi muistaakseni 500e, mutta minun tapauksessani kannatti :)
- MinttuMaaria*
haista sinä mainostaja iso kakka :)))
- jalaa
MinttuMaaria* kirjoitti:
haista sinä mainostaja iso kakka :)))
Ton tyypin kanssa sitten asioidaan, kun kaikki ei mene kuten Strömsössä... Maito / Mentor ei sovi kaikille.
- .
Ehkäpä sinäkin käytät Kiinassa halvalla tehtyä puhelinta etkä yhtää epäile työn laatua. Valmistusmaa tai työntekijöiden palkat eivät vaikuta laatuun kunhan laaduntarkkailu on kunnossa. Materiaalit ja valmistustekniikka on kuitenkin sama kuin kalliissa maassa valmistettaessakin.
- takuu?
Oliko takuulle joku eri maksu?
- ...
Suomalaiset lääkärit veloittavat yleensä kapselitakuusta lisähinnan.
- fghjklöä
Mutta siitä on myös jotain hyötyä, kuten MinttuMaarialle. Virossa annetaan "takuu", joka ei merkitse mitään, kuten ap:n tarina osoittaa- ei ne koskaan mitään korjaa.
- Virossa käynyt
Suomessakin eräät noudattavat samoja kriteereitä takuukorjauksiin kuin Viron lääkärit. Ilmeisesti vain AS korjaa kapseloitumisasteesta riippumatta. Kertoi joskus minulle että on vähemmän vaivaa tehdä ne harvat korjaukset kaikille kuin alkaa miettimään että onko riittävän paha kapseloitumisaste.
- AlberttiE
"Virossa annetaan "takuu", joka ei merkitse mitään, kuten ap:n tarina osoittaa- ei ne koskaan mitään korjaa."
Eli yksi tapaus osoittaa ettei kukaan koskaan korjaa :) Oletpa varsinainen Einstein - Myös Virossa käynyt
Virossa käynyt kirjoitti:
Suomessakin eräät noudattavat samoja kriteereitä takuukorjauksiin kuin Viron lääkärit. Ilmeisesti vain AS korjaa kapseloitumisasteesta riippumatta. Kertoi joskus minulle että on vähemmän vaivaa tehdä ne harvat korjaukset kaikille kuin alkaa miettimään että onko riittävän paha kapseloitumisaste.
No en tiiä missä Viron klinikalla on noin huonosti hoidettu. Itse olin Lookin kautta ja korjattiin ihan mukisematta, matkoineen Hesasta eteenpäin. Kapseli ei ees ollut kovin paha, mutta toinen oli jonkin verran kovempi kuin toinen ja oli tylsää esim. nukkua mahallaan. Kävin näytillä ja varattiin leikkaus ja itse asiassa siellä sanottiin just noin kuin se Salmikin sanoo, että on parempi korjata ne harvat kapseloitumiset kuin jättää kärsimään harmista.
- ........
Myös Virossa käynyt kirjoitti:
No en tiiä missä Viron klinikalla on noin huonosti hoidettu. Itse olin Lookin kautta ja korjattiin ihan mukisematta, matkoineen Hesasta eteenpäin. Kapseli ei ees ollut kovin paha, mutta toinen oli jonkin verran kovempi kuin toinen ja oli tylsää esim. nukkua mahallaan. Kävin näytillä ja varattiin leikkaus ja itse asiassa siellä sanottiin just noin kuin se Salmikin sanoo, että on parempi korjata ne harvat kapseloitumiset kuin jättää kärsimään harmista.
Myös virossa käynyt, minkälainen kokemus kapselin korjausleikkaus oli? Parantuiko rinnan tuntemus eli ei tunnu enää kovalta tms.? Kapseli ei ole uusinut? Muuttuiko rinnan tunto korjausleikkauksen jälkeen? Kiitti jos jaksat vielä vastailla..
- Myös Virossa käynyt
........ kirjoitti:
Myös virossa käynyt, minkälainen kokemus kapselin korjausleikkaus oli? Parantuiko rinnan tuntemus eli ei tunnu enää kovalta tms.? Kapseli ei ole uusinut? Muuttuiko rinnan tunto korjausleikkauksen jälkeen? Kiitti jos jaksat vielä vastailla..
Tulihan siitä paljon pehmeämpi, nyt vaan pitää toivoa ettei uusi. Ehdotettiin siellä myös että olisin sijoittanut implanttien hinnan niihin joissa on se lähes kapseloitumaton pinta, mutta en nyt vielä ollut siihen valmis. Ehkä sitten jos uusii vielä.
Tunto on taas huonompi haavan kohdalla, mutta kai se tälläkin kertaa pikku hiljaa parantuu. - Myös Virossa käynyt
Myös Virossa käynyt kirjoitti:
Tulihan siitä paljon pehmeämpi, nyt vaan pitää toivoa ettei uusi. Ehdotettiin siellä myös että olisin sijoittanut implanttien hinnan niihin joissa on se lähes kapseloitumaton pinta, mutta en nyt vielä ollut siihen valmis. Ehkä sitten jos uusii vielä.
Tunto on taas huonompi haavan kohdalla, mutta kai se tälläkin kertaa pikku hiljaa parantuu.Ja siis ihan kohtuullisen helpolta hommalta se tuntui, ei niin iso juttu kuin eka implantointi missä kudos venyy ja on ihan hirmu turvoksissa. No, on nytkin turvotusta mutta jotenkin paljon maltillisempaa kuin ekalla kerralla. Kai se on kun on jo kertaallen venytetty ja nyt laitettiin saman kokoinen kuin aiemmin oli, niin meni sen puolesta helposti. Ja kun sitä kapselia ei nyt ihan hirveästi ollut. En ole ollut edes mitenkään älyttömän särkyinen, ehkä enemmän sellaista pinkeyttä vain.
- MinttuMaaria*
Juu, samoin Asko sanoi myös minulle. Korjauksia tulee kuulemma tosi harvoin. en tiedä miten muut toimivat, koska en muualta edes leikkausta kysellyt.
- Hjelp!
Hei! Mihin päätökseen päädyit ap? Onko muita joilla kokemusta kapseloitumisesta ja uusintaleikkauksesta tai poistosta kapselin takia? Minulla toinen kapseloitunut ja on todella vaikeaa tehdä päätös, mitä tehdä. Pelottaa että jos menen korjausleikkaukseen, niin kapseloituminen uusii ja taas leikkaus edessä. Joten kannattaisikohan poistaa jo nyt...Ja vaikka kapseli ei heti uusisikaan niin sitten jos tuleekin jotain ongelmia tulevaisuudessa. Jaksaako sitä stressiä sitten, kun nyt jo tietää oman kokemuksen kautta että ongelmia voi tulla kenelle vaan, vaikka kuinka mainostetaan että komplikaatiot ja kapseloitumiset harvinaisia. Aina ne joidenkin kohdalle osuu, vaikka ei olisi tietenkään omalle kohdalle halunnut ja halusi luottaa siihen, ettei ongelmia tule.
Todella raastava päätös, koska toinen rinta kuitenkin on ihan ok. Itsessään jo se kapselin korjausleikkaus kammoksuttaa, ei mikään ihan yksinkertainen ja harmiton juttu. Kertokaa kokemuksianne, helpottaisi paljon! - ap
Tilasin sitten toisenkin konsultaatioajan toisesta firmasta. Siellä sairaanhoitaja oli sitä mieltä että kapseloituminen on 4-asteista ja suositteli vaihtoa. Tietenkin!
Missään tapauksessa en poista implantteja, vaan luultavasti menen uusintaleikkaukseen esim joskus syksyllä, etenkin jos kapseloituminen lisääntyy. Mikään kiirehän ei ole kun näiden kanssa voi elää ihan normaalia elämää. Uusintaleikkauksessa joudutaan implantin kokoa suurentamaan alkuperäisestä 275 ccstä 350-400 cchen, koska kapseli on venyttänyt omia kudoksia ja alkuperäinen koko ei enää täyttäisi rintaa. Mikä vähän kyllä mietityttää.
Niin ja kannattaisiko alkaa vaatimaan takuuleikkausta? Kuka sen päättää onko kapseloituminen 3 vai 4-asteista?
Jos sitten uusintaleikkauksen jälkeen kapseloituminen jatkuu samaan tahtiin niin että lopputuloksena on kovat ja kipeät rinnat, niin sitten ainut vaihtoehto on poisto. Näin olen päättänyt.- Geisha82
ap, kyllä vaadit uuden leikkauksen ilmaiseksi! Varmaan oot käyny luxus kusettaja firmassa. Itsekin tässä juuri vääntämässä niiden kanssa. Jos antaa takuun niin vastuu on kannettava. Eikä mitään selittelyjä, ettei muka ole leikkausvirhe.
- whitewave
Kapseloituneet rinnat ovat seksikkäät.
- Helgeee
Itse laitan tissit askolla elokuussa. sen laitattamat tissit ei 99.9% kapseloidu ja takuu pelaa. Ja tohdin väittää että viime vuosina sen laittamista sadoista jos ei tuhansista tisseistä löydy kapselia edes yhden käden laskuihin. Se on tissikeisari ja vielä halvat hinnat. Ja en kysynyt implantin muodoista tms. Mitää, jätän sen vastuulle, näytti kuvasta ja kerto mulle mikä koko sopii ja mahtuu ja on luonnollinen jne.
- Viivi V.
Mikä juttu tää on, että Natrellet ois halpoja? Olen nyt käynyt 3 eri paikassa konsultaatiossa Suomessa ja jokaisessa paikassa Natrelle on ollut käytössä ja siitä on ollut hyvät kokemukset. Näiden linkkien mukaan Allergan / Inamed olisivat kalliimpia kuin muut merkit.
http://www.kho.fi/paatokset/50857.htm
http://hotel-217.srv.hosting.fi/artikkeli/26389-husin-rintaimplanttien-hankinnasta-syttyi-sota
Tämän helmikuun 2012 uutisen mukaan Natrelle on Euroopassa johtava merkki.
http://mrg.net/News-and-Events/Press-Releases/European-Breast-Implant-Marketrack-021412.aspx
Taitaa joku halpa virolaisklinikka kirjoitella omiaan.
.
- Neversilareita
Ootte te sairasta porukkaa. Tiedättekö mitä kaikkia myrkkyjä ne teidän "rintanne" erittävät ruumiiseenne?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1207051Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1164821L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa634076TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a143404Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6932143Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2471545- 671395
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581378Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j531326Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä201007