Sattuu..

rikki

Kirjotan tästä asiasta tännekkin, kun ajattelin, että täälä huomataan paremmin.

Olimme melkein vuoden yhdessä poikaystäväni kanssa, kunnes hän ehdotti pelkkää ystävyyttä ja etäisyyttä väliaikaisesti, koska asiat olivat niin monimutkaisia etäsuhteen takia. (Suomessa molemmat asutaan) Olimme kyllä puhuneet mahdollisesta yhteen muutosta ja muusta, mutta hän halusi miettiä kaikki vaihtoehdot läpi, kuitenkaan ottamatta ketään uutta tyttöä tänä aikana.

Aikaa kului jonkin verran ja poikaystävä muuttui aina vain etäisemmäksi ja oudommaksi. Hetki sitten tajusin, että hän oli alkanut seurustelemaan toisen tytön kanssa. Ei vain pystynyt sanomaan sitä minulle. Eikä edelleenkään pysty. Heidän suhteensa taitaa myös olla etäsuhde..ainakin vielä.. ja heillä on jonkinlainen yhteinen historia entuudestaan, josta minä en tiedä sen enempää.
Olen pettynyt siihen, että hän valehtelee ja oli niin nopea liikkeissään. Olen painottanut rehellisyyttä monta kertaa, mutta valehtelu, outo käytös ja välttely vain jatkuu. Taisi alkaa juuri silloin seurustelemaan, kun ehdotti väliaikaista ystävyyttä.. olinko loppupeleissä vain jonkinlainen laastari jollekkin vanhalle suhteelle.
Olen aivan rikki, enkä tiedä miten jatkaa elämää tästä eteenpäin. Olin niin rakastunut ja olen edelleen. Hän ei ilmeisesti enää tunne niin. Kaikki elämässä tuntuu tällä hetkellä olevan muutenkin huonosti ja kysymysmerkin alla. Elämässäni ei tällä hetkellä ole lähes kirjaimellisesti mitään. Kaikki on auki.. olen yksinäinen.. vähäisetkin ystävät aivan muualla. Olen tällä hetkellä työtön, eikä minulla ole opiskelupaikkaakaan ..ja asun vielä kotona. Olin uskonut ruusuiseen tulevaisuuteen ja nyt yhtäkkiä elämässäni ei olekkaan mitään, enkä näe enää tulevaisuutta. Tuntuu, että millään ei ole mitään arvoa. Kesäkin tulossa ja ehdin jo suunnitella, mitä kaikkea kivaa tekisimme yhdessä. En tiedä enää yhtään mitä elämältäni haluan. Nyt en halua mitään. Sängystä nouseminen on raskasta ja voisin vain nukkua, koska silloin minua ei satu.
Kaikki neuvot suruista yli pääsemiseen on tervetulleita.
Mitä mieltä olette.. kerronko poikaystävälleni tietäväni hänen touhuistaan vai katkaisenko yhteydet vain lähes kokonaan? Ongelmana on se, että tahtoisin olla hänen ystävänsä, mutta hänen valehtelunsa pistää miettimään, onko ystävyydellä arvoa.
Olen itkenyt tätä samaa asiaa muissakin keskusteluissa.

6

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välit poikki

Kuule, elämä ei valitettavasti ole yhdestä miehestä kiinni, vaikka kuinka ihana olisi. Maailma on pullollaan toinen toistaan ihanampia miehiä eli ei pidä jäädä suremaan liikaa menetettyä. Helpointa on unohtaa hänet kokonaan eikä enää tavata lainkaan.

• mies74___

Olen onnellinen: Pääsit eroon täysin munattomasta miehestä! Lopeta kaikki yhteydenpito moiseen luuseriin.

• näin miinä

Älä katkaise yhteyttä kokonaan mutta älä ole kovin aktiivinenkaan.
      oletko edes varma, että hän seurustelee toisen kanssa?
      Nimittäin minulle kävi vähän samallalailla ja luulin hänen palanneen edelliseen suhteeseen, näin ei ollut vaan elämässä oli muuten rankkaa.
      Joskus elämässä on vaikea puhua tietyistä asioista vaikka pitäisi.
      Jokatapauksessa surut kuuluu elämään, suunnittele kesää ystävien ja sukulaisten kanssa, älä ota laastarisuhdetta vaan anna itsellesi aikaa.

• rikki

Olen aika varma, että hän seurustelee. Sain tietää sen verran asioita, että en voi erehtyä enää.. olen ollut aivan liian sinisilmäinen.. yrittänyt takoa päähäni, että kuvittelen vain, mutta enää en voi ajatella niin. Poikaystävä poisti minut kavereistaan mm fbssä ja hänen luonaan mahdollisesti viimeistä kertaa käydessäni.. tavarani oli laitettu syrjään ja olemassaoloni pyyhitty. Hänellä oli myös kiire päästä minusta eroon. Vein lähes kaikki tavarani ja sovimme, että jatkamme samalla tavalla ystävinä ja mietimme asioita.. nyt vain tiedän asioiden todellisen laidan.
      Toivoisin vain kuulevani rehellisen vastauksen häneltä, mutta voi olla, että en koskaan saa sitä. Se olisi ystävyytemme ehto minulta. Voihan toki olla myös niin, että hekin tajusivat edenneensä liian nopeasti.. en tiedä. Ja ehkä sen takia poika ei halua sanoa minulle vielä suoraan, miten asiat ovat.. tai hän pelkää satuttavansa minua, koska olen hehkuttanut rakkauttani ja tunteitani hänelle niin paljon. Tosiasiassa hänen valehtelunsa sattuu enemmän, kuin itse tapahtunut.

Jollain tavalla tuntuu/luulen, että minäkin olen syyllinen tähän kaikkeen. Kaipasin liikaa hänen huomiotaan monella tapaa.. ja purin kaikki murheeni häneen, koska olin niin yksinäinen.
      Olin välillä masentunut, ikävissäni ja väsynyt.. huonoa seuraa. Välillä jopa säälittävä. Suurin syy siihen kaikkeen oli jäätävä ikävä poikaystävän luo.

Paskamaiselta tuntuu myös se, että tämä toinen tyttö on hyvin samantyyppinen, kuin minä, mutta paljon parenneltu versio minusta. Taisin tosiaan olla vain laastari tämän eksän tilalle tai jotain sinne päin. Tuntuu pahalta. Poika kuitenkin vaihtoi minut lennossa häneen, vaikka ei sitä minulle kertonut. Taisi tosiaan rakastaa tätä tyttöä vielä hyvin paljon. Olisimme luultavasti pojan kanssa vielä yhdessä, ellei tämä toinen tyttö olisi eronnut poikaystävänsä kanssa.

Täytyy yrittää löytää ystäviä ja suunnitella aivan toisenlainen tulevaisuus, mikä ei ehkä juuri nyt tunnu hyvältä.. jäi niin paljon kivoja asioita kokematta, mistä haaveilin.
      Olen ihmisenä aika herkkä ja pelkään, että toipumiseeni menee paljon tavallista kauemmin.. kuitenkin olin itse valmis tekemään mitä vain suhteemme eteen, koska rakastin häntä täysillä.

Kiitos kun jaksoitte lukea. Täytyy vain uskoa, että aika parantaa haavat ja, että minä löydän vielä jonkun, joka rakastaa minua rehellisesti. Harvoin vain minun kohdalleni tulee ihmisiä ylipäätään.. saati sitten rakkauta. Noniiin.. tulipa taas kunnon angstivirsi. :D

• Synnöve

Tiedän tunteen. Mutta muista sanonta "Aika parantaa haavat". Se todellakin on totta. Se mikä parisuhteessa on tärkeintä, on rehellisyys ja luottamus. Ilman sitä todelliselta suhteelta putoaa pohja. Surullisena olen huomannut jopa hyvien ystävieni pettävän puolisoitaan, tuntematta sen suurempaa syyllisyyttä. En pysty ymmärtämään, miten nykyään ihmiset ovat niin välinpitämättömiä toisten tunteista ja pettävät sumeilematta...
      Eli kysy kumppaniltasi suoraan tapaileeko hän toista naista. Jos hän vastaa kyllä, kysy syytä. Mielestäni sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa.
      Yksin jääminen on alkuun kamalaa. Mutta ajan kanssa sekin helpottaa. Tärkeintä on, että tunnet olosi hyväksi toisen kanssa. Olet arvostettu ja rakastettu.
      Kamppailen itsekin lähes samaisen asian kanssa jatkaako suhdetta vai erota. Siinä vaiheessa, kun luottamus on mennyt eikä toisen kanssa ole enää hyvä olla, on aivan turha jatkaa suhdetta. Mieti, miksi kumppanisi ottaa sinuun etäisyyttä? Voisiko taustalla olla jokin muu syy kuin toinen nainen?
      Elämä kuitenkin kantaa aina. Pahinta mitä voin itse ajatella olisi puolison menettäminen kuoleman kautta. Ja tiedän, että siitäkin selviää.

• rikki

Tiedän hänen seurustelevan toisen kanssa. :/ ..ellei asiat ole muuttuneet tässä parin viikon sisällä. Kysyin häneltä joskus suoraan, onko hänellä toinen tms.. vastasi, että ei, mutta sekin paljastui näin jälkeenpäin valheeksi. En ymmärrä.. miksi hän valehtelee. Heti vastattuaan kysymykseeni muistan kyllä hänen käyttäytyneen kummallisesti.
        Hän on muutenkin muuttunut.. mm eri asiat ovat alkaneet kiinnostamaan jne. Ja luulen hänen oikeasti olevan rakastunut tähän tyttöön/syvästi ihastunut.. en vain ymmärrä miksi hän valehtelee minulle. En näe mitään syytä siihen.
        Pakko purkaa näitä asioita, kun tuntuu, että en pysty muuten käsittelemään tätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe