Vuokratyöntekijän työtekovelvoite?

Clueless

Hei, osaisiko joku kertoa, että onko vuokratyöntekijällä, jonka työsopimuksessa lukee "Työntekijä tekee työtä erikseen kutsuttaessa", velvollisuus ottaa kaikki se työ vastaan, jota hänelle tarjotaan? Mitään minimityötuntimäärää työsopimukseen ei ole merkitty. Tarkalalan siinä siis lukee näin:

Työsopimuksen voimassoaolo: Työsopimus on voimassa toistaiseksi. Työntekijä tekee työtä erikseen kutsuttaessa. Työ alkaa 12.4.2012

Työajat: Työajat sovitaan erikseen tilaajan kanssa työvuorosuunnittelun mukaan. Työntekijä on valmis tekemään tarvittaessa muutakin työtä, jonka työsuhde-edut voivat poiketa tässä sopimuksessa mainitusta.

Koeaika: Työsopimuksessa noudatetaan 4 kk koeaikaa.

4

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Clueless

Eli onko kyseessä siis ns. TTT-sopimus vai nolla-sopimus?

• huh huh

kyseessä on ns. täydellinen työsopimus,
      sinulla voidaan teettä mitä vaan ja milloin vaan,
      sinut voidaan siirtää koska tahansa toisiin tehtäviin
      ja palkkaasi voidaan muuttaa jos työtehtävät muuttuvat
      (=pienentää palkkaasi työtä vastaavaksi),
      jos olet tuollaisen allekirjoittanut, olet kusessa.

• lakimies kertoo

Vuorkatyö ei sido työnantajaa, eikä työntekijää. Jokainen pvä on uusi työsopimus. Eli menet töihin ma-aamulla, työsuhteesi alkaa. Kun lähdet kotiin ma-iltana, työsuhteesi loppuu. Tiistaina sama juttu.
      Sinulla EI todellakaan ole mitään velvoitetta ottaa vastaan työtä, vaikka vuokrafirma sitä tarjoaa. Otat sen vastaan, jos se sinulle sopii. Samoin voit sanoa ma-iltapvänä, että et tule töihin ti-aamulla, vaikka kuinka se VUOKRAFIRMA olisi sopimut työkeikasta sen ASIAKASYRITYKSEN kanssa. Eli se on sen vuokrapuljun ongelma järjestää työntekijä, ei sinun ongelmasi. Sinullahan ei ole työsuhdetta, ei määräaikaista, ei osa-aikaista, ei vakituista.
      VUOKRATYÖ=PVÄN KEIKKATYÖTÄ.

• vm:1964

Siis jos teet ns. Free-lance duunii,elikkä sull on esim. monta eri työnantajaa.
        Sillon paikkaansa pitää sovittu työvuoro vuokrafirman kanssa. Esim: välitettynä sut duunii johonkin firmaan ma-kesk.klo 8.00-16.00.Seuraavat duunit sovitaan vaikka pvä kohtaisesti jne...Eri juttu on,jos sulle tarjotaan vaikka jonkun lomitusta, silloin tulee tehdä määräaikainen työsopimus: lue alasi työehtosopimus sekä työaikalaki!!!!
        Ja toki voit kieltäytyä tarjotusta työvuorosta,saataapi vaan olla, ettei puhelin pirise
        enää kovin usein jos monta kertaa kieltäydyt. Itse oon tehny free-lance hommia 20v.
        Kyllä hommia on ollu, kaikenlaisia. 4tunnin keikasta pariin kk:teen.Itse oon tykänny, lomaillu sillon kun oon halunnut ja työvuoron päätteeks kun oven laitat perässäs kiinni, niin sama vaikka koko höskä räjähtäis. Ja toivottavasti kuulut liittoon! Onnea työntekoon ja tsemppii;))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1192
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      46
      631
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      304
      558
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      543
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      529
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe