Ensinnä, Raamattu sanoo selvästi, että pelastumattomat viettävät ikuisuuden helvetissä. Jeesuksen omat sanat vahvistavat sen, että pelastetut viettävät taivaassa yhtä pitkän ajan kuin pelastumattomat helvetissä. Matt. 25:46 kuuluu, “Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
pelastumattomien rangaistus on yhtä iankaikkinen kuin vanhurskaiden iankaikkinen elämä. Jotkut uskovat, että helvetissä olevat lopulta katoavat, mutta Herra itse vahvistaa heidän kärsimystensä jatkuvan ikuisuuden. Matt. 25:41 ja Mark. 9:44 kuvailevat helvetin “ikuisena tulena” ja “missä tuli ei sammu.”
Ovatko universalismi ja universaalinen pelastus raamatullista?
18
160
Vastaukset
- olen minä
Raamatusta voidaan lukea paljon pelkoa, jonka lähde on ihminen itse (ihmismieli ja erillisyyden harha). Tätä pelkoa sitten opetetaan totuutena jälkipolville ja mitä se tuottaa? Lisää pelkoa. Lisäämällä pelkoa et vie ketään lähemmäksi Jumalaa tai taivasta vaan päinvastoin sanoillasi lisäät erillisyyttä Jumalasta.
On olemassa myös toisenlainenkin valinta pelon sijasta, joka vie jokaista lähemmäksi Jumalaa ja taivasta. Se löytyy rakkaudesta, joka on jokaisen syvin olemus. Jumala on ehdoton rakkaus ilman pelkoa tai tuomioita.Tätä rakkautta on meistä jokainen opiskelemassa (muistamassa) täällä ihmiskehossa. Uskonnot tuomioineen hidastavat tätä rakkauden opiskelua, mutta rakkaus voittaa lopulta. Se on suuri Jumalan suunnitelma ja sitä ei Raamattu eikä mikään uskonto estä tapahtumasta.
Joten voit iloita jo nyt. Olet vapaa! Tuomiot ovat harhaa. Rakkaus on todellista.olen minä
Se löytyy rakkaudesta, joka on jokaisen syvin olemus. Jumala on ehdoton rakkaus ilman pelkoa tai tuomioita. Totta se on mutta,jos ihminen ei teeparannuta elämänsä aikana kuoleen ilman kääntymystä,jumalan rakkaus ei ole enään kuoleman jälkeen,joten ihminen on hukassa. Jää jumalan vihan alaisuuteen,ja paikka ijankaikkinen kadotus.
Nin kauvan kun on ellämää on mahdollisuus tehdä parannus,kuoleman jälkeen se aika on ohi,sitä eivä näköjään ymmärrä. Ijan kaikkisuudessa rakkaus on suurin kuten ten täällä eläessämmekin,minkä jeesus on lahjoittanut.
Osa sinkohan oikein kertoa?- olen minä
kuulija1 kirjoitti:
olen minä
Se löytyy rakkaudesta, joka on jokaisen syvin olemus. Jumala on ehdoton rakkaus ilman pelkoa tai tuomioita. Totta se on mutta,jos ihminen ei teeparannuta elämänsä aikana kuoleen ilman kääntymystä,jumalan rakkaus ei ole enään kuoleman jälkeen,joten ihminen on hukassa. Jää jumalan vihan alaisuuteen,ja paikka ijankaikkinen kadotus.
Nin kauvan kun on ellämää on mahdollisuus tehdä parannus,kuoleman jälkeen se aika on ohi,sitä eivä näköjään ymmärrä. Ijan kaikkisuudessa rakkaus on suurin kuten ten täällä eläessämmekin,minkä jeesus on lahjoittanut.
Osa sinkohan oikein kertoa?Ei se Jumalan rakkaus mihinkään lopu. Sitä riittää yhtä paljon kuolemankin jälkeen. Vain pelossa elävä uskoo että Jumalan rakkaus loppuu jossakin kohdassa ja tätä kutsutaan myös ehdolliseksi rakkaudeksi ei ehdottomaksi. Sinun käsityksesi on ehdollinen....kunnes ei enää ole, sillä olemme kaikki matkalla muistamaan ehdotonta rakkautta.
Mieti mitä pelkäät ja ehkä jossain vaiheessa kykenet muuttamaan oman pelkosi rakkaudeksi. - olen minä
kuulija1 kirjoitti:
olen minä
Osa sinkohan oikein kertoa?Ei se Jumalan rakkaus mihinkään lopu. Sitä riittää yhtä paljon kuolemankin jälkeen. Vain pelossa elävä uskoo että Jumalan rakkaus loppuu jossakin kohdassa ja tätä kutsutaan myös ehdolliseksi rakkaudeksi ei ehdottomaksi. Sinun käsityksesi on ehdollinen....kunnes ei enää ole, sillä olemme kaikki matkalla muistamaan ehdotonta rakkautta.
Mieti mitä pelkäät ja ehkä jossain vaiheessa kykenet muuttamaan oman pelkosi rakkaudeksi. - olen minä
olen minä kirjoitti:
Ei se Jumalan rakkaus mihinkään lopu. Sitä riittää yhtä paljon kuolemankin jälkeen. Vain pelossa elävä uskoo että Jumalan rakkaus loppuu jossakin kohdassa ja tätä kutsutaan myös ehdolliseksi rakkaudeksi ei ehdottomaksi. Sinun käsityksesi on ehdollinen....kunnes ei enää ole, sillä olemme kaikki matkalla muistamaan ehdotonta rakkautta.
Mieti mitä pelkäät ja ehkä jossain vaiheessa kykenet muuttamaan oman pelkosi rakkaudeksi.Sorry lähti kahteen kertaan
- olen minä
olen minä kirjoitti:
Ei se Jumalan rakkaus mihinkään lopu. Sitä riittää yhtä paljon kuolemankin jälkeen. Vain pelossa elävä uskoo että Jumalan rakkaus loppuu jossakin kohdassa ja tätä kutsutaan myös ehdolliseksi rakkaudeksi ei ehdottomaksi. Sinun käsityksesi on ehdollinen....kunnes ei enää ole, sillä olemme kaikki matkalla muistamaan ehdotonta rakkautta.
Mieti mitä pelkäät ja ehkä jossain vaiheessa kykenet muuttamaan oman pelkosi rakkaudeksi.Siinä olet oikeassa että "parannusta" ei tehdä kuoleman jälkeen vaan elämän aikana. Se parannus mihin viittaat on kasvaminen rakkauteen ja sen muistamiseen keitä todella olemme. Työ ja kasvu tapahtuu ihmiskehossa ei kuoleman jälkeen. Ehdoton rakkaus ei anna aikarajoja tälle kasvulle. Vain ehdollinen rakkaus, ehdollinen ajattelu ja ymmärrys luo uskomuksen että olisi vain yksi elämä kasvaa ymmärtämään ja kokemaan ehdoton rakkaus.
olen minä kirjoitti:
Siinä olet oikeassa että "parannusta" ei tehdä kuoleman jälkeen vaan elämän aikana. Se parannus mihin viittaat on kasvaminen rakkauteen ja sen muistamiseen keitä todella olemme. Työ ja kasvu tapahtuu ihmiskehossa ei kuoleman jälkeen. Ehdoton rakkaus ei anna aikarajoja tälle kasvulle. Vain ehdollinen rakkaus, ehdollinen ajattelu ja ymmärrys luo uskomuksen että olisi vain yksi elämä kasvaa ymmärtämään ja kokemaan ehdoton rakkaus.
olen minä
Tarkoita sitä että elämän aika jos hylkää jeesusken armon hänen rakaudesa.
Ei kuoleman jälkeen ole enään mahdollista kääntyä tehdä parannusta.
Silloin jää jumalan vihan alaisuuteet eli toinen kuolema eroon jumalasta.
Ehdoton rakkaus ei anna aikarajoja tälle kasvulle,se kasvun on tapahduttava elälmän aikana,ei nään kuoleman jälkeen.olen minä kirjoitti:
Mieti mitä pelkäät ja ehkä jossain vaiheessa kykenet muuttamaan oman pelkosi rakkaudeksi.olen minä
Minä en peläkää,koska rakkaus karkottaa pelon,se on jeesuksessa hänellä on elämän sanat.
Ei ole ehdollinen jumala ei ijäti kutusu ihmistä parannukseen,se päätty kun ihminen kuolee,sen jälkeen on ulkopuolella sitä tarkoitan.- armosta saatua
olen minä kirjoitti:
Mieti mitä pelkäät ja ehkä jossain vaiheessa kykenet muuttamaan oman pelkosi rakkaudeksi.Ei armo eikä rakkaus lopu. Sitä riittää parannusta tekevälle ja kaikille halukkaille. Vain per---kele laittaa rajoituksia saadakseen ihmisen ansaan ja luopumaan uskosta.
armosta saatua kirjoitti:
Ei armo eikä rakkaus lopu. Sitä riittää parannusta tekevälle ja kaikille halukkaille. Vain per---kele laittaa rajoituksia saadakseen ihmisen ansaan ja luopumaan uskosta.
armosta aatua
Sitä riittä täällä ajassa niin kauvankun kuljemme,se on totta.
Kun siirtyy rajataakse,jos täällä ei ole tehnyt parannusta ei enään ole mahdollisuutta,sitä tarkoitan,kuoleman jälkeen.
Paholainen kyllä esittää verukeita,niihin ei tarvitse uskoa.
- armosta yksin
Rukoilkaa Jumalaa, ja antakaa Herran Jeesuksen Kristuksen olla teidän herranne, ja Pyhän hengen olla johdattajana niinkuin sana sanoo, Jeesus lähetti Pyhän hengen opettamaan ja neuvomaan sekä muistuttamaan Jeesuksen opetuksista.Olemme oksia elämän puussa.
- vanha ja vakaa
itsekkäät uskovaiset kuvittelevat ilakoivansa taivaassa ikuisesti jeesuksen jalkoja pussaillen mutta erehtyvät. Se ei ole mahdollista jo hirveän tungoksenkin takia.
Tosin on sinne rettelöiden varalta järjestetty useitakin jeesuksia ja kaikki uskovaiset sitte luulevat pussailevansa originaalin nasaretin jeesuksen varpaita.vanha ja vakaa
itsekkäät uskovaiset kuvittelevat ilakoivansa taivaassa ikuisesti jeesuksen jalkoja pussaillen mutta erehtyvät,he ovatkin nimi kristittyjä jäävät oven ukopuolelle.
Uudestisyntyneellä kirtitty ei ole itsekäs,he elävät armo alla ovat kuuiaisia sanalle.
He tuntevat syntinsä elävät jatkuvasti anteeksi antmuksessa,eivät ole toisten tuomitsijoita.
- Kannattaa ymmärtää
meidän jokaisen että sielumme pelastus on se Isän Jumalan tahto jokaiselle ja samoin se yksi ainoa todella tärkeä asia itsekullekin.
- muutoin noissa
kirjoitetuissa kannattaa olla tarkkana, mitä on sanottu. Jumala on vanhurskas.
Jassoo. Eli ainoa ero hyvien ja pahojen välillä on vain se, millainen iankaikkinen elämä heillä on eikä se, että onko heillä sellaista?
Milloin ihmiset helvettiin ja taivaaseen sinun mielestäsi oikein menevät?
Mikä on ruumiin ylösnousemuksen rooli koko yhtälössä?
Raamattu sanoo selvästi? Ei alkukielisessä tekstissä sanaa helvetti ole.
Mitä ajattelet siitä, miksi Jumala haluaa kiduttaa pahoja helvetissä aina ja ikuisesti? Minkä luulet olevan syy tuolle?Eli ainoa ero hyvien ja pahojen välillä,on se toiset ottavat vastaan Jeesuksen sovinto työn hyväksyvät armon omalle kohdalleen.
Saavat syntinsä anteeksi sovintovernkautta,tuntevat syylisyytensä.
Jumala ei ole kidutta jos hänen tahtonsa että kaikki pelastuisivat,kaikki eivät halua olla pelastettuja vaikka se on tarjolla jok ikiselle.
Se on ihmisen valinta se seuraus on jumala sana heidät tuomitsee,koska eivät hyväksy heille tarjoamaa pelastusta,ei ole muita vaihto ehtoja.
Aika kun on päättynyt se on peruutamaton,ei ole ikuista kutsua voimassa se tämän elämän aikana vain.
Kellä on pitempi kellä on lyhempi.
Ylös nousemus ruumi on samalainen kuin oli Jeesuksella,Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin.
Siis ruumiilisesti kuolee mutta henki on elävä,siinä on se ero koska liha ei peri taivasten valtakuntaa.
Jeesuksella oli kirkastettu ruumis ylös noustessaan,me tulemme saman ruumiin kaltaiseksi jota uskomme hänee,ei muut.kuulija1 kirjoitti:
Eli ainoa ero hyvien ja pahojen välillä,on se toiset ottavat vastaan Jeesuksen sovinto työn hyväksyvät armon omalle kohdalleen.
Saavat syntinsä anteeksi sovintovernkautta,tuntevat syylisyytensä.
Jumala ei ole kidutta jos hänen tahtonsa että kaikki pelastuisivat,kaikki eivät halua olla pelastettuja vaikka se on tarjolla jok ikiselle.
Se on ihmisen valinta se seuraus on jumala sana heidät tuomitsee,koska eivät hyväksy heille tarjoamaa pelastusta,ei ole muita vaihto ehtoja.
Aika kun on päättynyt se on peruutamaton,ei ole ikuista kutsua voimassa se tämän elämän aikana vain.
Kellä on pitempi kellä on lyhempi.
Ylös nousemus ruumi on samalainen kuin oli Jeesuksella,Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin.
Siis ruumiilisesti kuolee mutta henki on elävä,siinä on se ero koska liha ei peri taivasten valtakuntaa.
Jeesuksella oli kirkastettu ruumis ylös noustessaan,me tulemme saman ruumiin kaltaiseksi jota uskomme hänee,ei muut.Jumala ei ole kiduttaja vaikka kiduttaa joitakin helvetissä ikuisesti? Takuulla on eikä tuosta millään "ei Jumala omasta tahdostaan noin tee" -selittelyillä pääse minnekään luistamaan.
Se, kun Jumala heittää jonkun helvettiin kärsimään, tapahtuu takuulla ihan Hänen omasta tahdostaan ja nimenomaan tarkoituksella aivan yhtälailla kuin minun sormet tässä näppäimistöllä voivat tätä tekstiä tuottaa vain siksi, että minä tahdon niin.
Se, että Jumala on antanut ihmisille mahdollisuuden ja oikeastaan velvollisuuden valita oma kohtalonsa asian suhteen, ei tarkoita muuta kuin sitä, että Jumala ei ole yksin eikä täydessä vastuussa siitä, että joku joutuu loputtomasti koko ikuisuuden ajan kärsimään. Tämä on kuitenkin aivan täysin eri asia kuin se, että Jumala ei olisi vastuussa asiasta ollenkaan eikä olisi kiduttaja.
Perinteisen kristillisen helvettiopin mukaan (ottamatta nyt kantaa siihen, onko se edes raamatullinen alkuunkaan, tai kuinka pitkälle se perinteenä oikeasti juurensa juontaa) Jumala nimenomaan oikeudenmukaisuuden nimissä on kaikkien pahoina pitämiensä ihmisten ikuinen kiduttaja eikä mikään sanaleikki, puheenaiheen vaihtaminen tai asian vesitysyritys tule tuota miksikään muuttamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914