Kommentoin äsken ketjua, jossa valitettiin että naiset valitsevat koulutuksen perusteella; koulutus ei ilmeisesti saisi olla valintaperuste. Kiellettyä on valita myös ulkonäön perusteella. Ammatin ja varallisuuden perusteella ei ainakaan saisi valita, kenelle vastaa. Koska kaikki eivät ole hyviä ilmaisemaan itseään kirjallisesti niin profiilin tai lähetettyjen viestienkään perusteella ei saisi tehdä päätöksiä. Luonteenpiirteetkään eivät saa ratkaista, koska ujot ja hiljaisetkin voivat olla ihania ihmisiä.
Mihin se sitten saisi perustua, kenestä kiinnostuu? Musiikkimakuun? Asuinpaikkaan? Pituuteen ja painoon?
Millä perusteella se valinta pitäisi tehdä?
25
590
Vastaukset
- Maailman napa
samantekevää kunhan valitset minut
- D69
Maaiman napa kiteyttikin sen mikä on miesten näkemys asiasta. Aina pitäisi valita se joka kulloinkin on ääneen motkottamassa muiden ihmisten valintaperusteista.
>Koska kaikki eivät ole hyviä ilmaisemaan itseään kirjallisesti niin profiilin tai lähetettyjen viestienkään perusteella ei saisi tehdä päätöksiä. Luonteenpiirteetkään eivät saa ratkaista, koska ujot ja hiljaisetkin voivat olla ihania ihmisiä.
Ei niin väliä töillä, opiskeluilla, varallisuudella jne. Mutta en jukuliste ota ukkoa joka ei saa minkäänlaista ymmärrettävää suomenkieltä aikaiseksi. Ulkomaalaiset eivät kiinnosta juuri sen takia että haluan kommunikoidan miehen kanssa ymmärrettävästi asiasta mistä hyvänsä. Suomalainen joka ei osaa omaa kieltään on jo suorastaan nolo tapaus.
Ujo ja hiljainen joka on ujo ja hiljainen minunkin seurassani on jo liian ujo ja hiljainen. Olen minäkin ujo, mutta en hiljainen, ja itsekseen jöröttäjään tuskastuisin justiinsa.- D69
Apropoo, jos joku haluaa alkaa riekkumaan kirjoitusvirheestä niin... "Ymmärettävä" teksti saa kyllä sisältää kirj.virheitäkin, kunhan siis se ymmärrettävyys pysyy yllä...
xD - Kielipoliiisi
"Mutta en jukuliste ota ukkoa joka ei saa minkäänlaista ymmärrettävää suomenkieltä aikaiseksi."
"Maaiman"
"kommunikoidan"
Ja minä en ota akkaa, joka tekee noin paljon kirjoitusvirheitä.
Valitse sydämesi perusteella.
Sydämen perusteella = "kemia"? Eikös nimenomaan kemia ole monien miesten mielestä haihattelua?
simasuuneiti kirjoitti:
Sydämen perusteella = "kemia"? Eikös nimenomaan kemia ole monien miesten mielestä haihattelua?
En tiedä muista miehistä, mutta minä ainakin haluan tuntea tunteita kumppaniani kohtaan. Kyllä jonkinlainen alkuihastus vähintään täytyy tapahtua. Ja täytyy olla tunne jonkinlaisesta samalla aallonpituudella olemisesta / keskinäisestä ymmärryksestä. Se varmaankin on sitten sitä kemiaa, joten omasta mielestäni sitä kyllä tarvitaan - ja se on vieläpä olennaista. Tiivistin siis edellä nämä tunnepuolen asiat sydämen asioiksi.
Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö järkikin saisi olla hommassa mukana. Jos esimerkiksi ihastuisin sarjamurhaajaan tai varattuun, en todellakaan veisi asiaa eteenpäin.
- "Ei oo kemiaa" m31
Kunhan se ei ensimmäisenä perustu ulkonäköön, varallisuuteen ja räyhä henkisyyteen kuten itse olen törmännyt. Mä oon taviksen näköinen ja useampi hylkää jo treffit pelkän kasvokuvan perusteella vaikka muuten juttuun olisivatkin tulleet. Toinen on se että olen toimeentuleva duunari ja keskiverto palkalla. Eräs deitti kysy että "osta mulle auto". Niin tekee kuulemma kaikki kunnon miehet naisilleen. Sanoin työttömälle naiselle että mee töihin ja osta itse. Olin "köyhä paska". Toiset odottaa vielä että on koko ajan äänessä oleva suupaltti että naisen pitää olla hiljaa ja mies esittää kaikenmaailman pantomiimiä ja on joku harrastelija koomikko ja tarpeentullen vetää naiselle flirttailevaa kahvittelija vierasta turpiin.
Itse olen eka tapaamisissa ujo mutta en niinkään hiljainen ja varsinkin toisilla treffeillä jo vapautunu mutta en tuollainen koomikko kun edellä esitin niin siksi kukaan ei halua lähteä toisille treffeille tai no 1/100 ehkä.
Sit tullaan siihen pointtiin kun joku nainen haluaa tutustua minuun tosissaan on jokainen sanonut että sä oot tosi mahtava tyyppi kun suhun todella tutustuu. Ja moni suhde on siitä kehittynyt kun naisella vaan on viitseliäisyyttä. Netissä ei ole mutta onneksi live elämässä tapaamissani naisissa on sitä viitseliäisyyttä vielä.
Vinkkinä annankin vaan sen että älkää heti torpatko pelkkään pinnallisuuteen ja ulkoiseen ominaisuuteen sillä siitä miehestä voi oikeasti löytyä se todellinen ihanne mies. Pinnallisille naisille tää viime lause on puutaheinää mut teille jotka haluatte järkiperäisesti valita kumppanin.
Yks puolentunnin tapaaminen ei kerro kenestäkään mitään ja se mies tai nainen on edelleen täysin tuntematon pois lähtiessäkin. - Hyvää kevättä
LässynlässynLässynlässynLässynlässynLässynlässynLässynlässynLÄÄÄH.
-On miehiä jotka kertovat/kritisoivat (naisten mukaan "turhaa valittamista" joka kertoo siitä että mies on maailman napa tai jotain yhtä typerää) sitä että mitkä kriteerit naisilla on muunmuassa nettideitissä.
-On naisia jotka valittavat siitä että miehet kertovat/kritisoivat naisten kriteerejä muunmuassa nettideitissä
No kerrohan aloittaja, D69, maailman napa ja te muut höpöttjät sekä miesten arvostelijat että mistä täällä saa A) keskustella B) kertoa/kritisoida C) naisia arvioida heidän käytöksensä ja valintojensa perusteella
Jos jollakulla ei käy säkä netissä löytääkseen seuraa niin eikös hänellä ole lupa/oikeus/mitä hyvänsä myös miettiä mistä se asia voisi sillä vastapuolella johtua eikä vain miettiä että "oonpa mä paska kun en ketään löydä" tai "kattoa peiliin" (yleisesti ottaen peiliin kattominen on se huonoin tapa muuten oppia itsestä ja muista yhtään mitään)
Kuuleman mukaan naiset valittaa miten huonoja netissä miehet ovat tai sitten niitä pettäviä/huijaavia sikoja.
Jostain kumman syystä miehiä saa nettideitissä kritisoida, mutta heti alkaa tällainen ihmeellinen moraalinen keskustelu kun mies uskaltaa kritisoida naisia.
Aloittajan kysymykseen niin mieti itse asiaa. Jos aikuisen ihmisen pitää kysyä lupaa johonkin niin sellainen on tuskin kykeneväinen muutenkaan etsimään seuraa.
Mutta tajusin kyllä että aloitus oli piilovittuilua miehille ja sarkastinen passiivisaggressiivinen hyökkäys sekä retorinen kysymys.
Anteeksi kun vastasin tähänkään, jospa saatte nyt sen ihanan mielenrauhan ja voitte jatkaa pinnallisia ja turhamaisia hakujanne netissä uskotellen että A) teillä on siihen oikeus (mikä nyt on vähän typerä ajatus koska en ole tiennyt että tällaisessa täysin vapaassa asiassa olisi oikeuksia ja velvollisuuksia muuta kuin omaa tuntoa kohtaan ellei sitten se kolkuta teitä?) B) että olette kaikessa aina oikeassa tuon edellisen perusteella koska omaatuntoanne ei kolkuta joten miehissä täytyy olla jotain vikaa jos he eivät löydä netistä seuraa tai kritisoivat naisten kriteerejä
Joskus täytyy pystyä naisenkin kattomaan objektiivisesti ja neutraalisti asioita etäännyttäen itsensä tuosta lapsen kaltaisesta tilasta jossa katsellaan oven raosta maailmaa.
Silloin ehkä tajuatte että mm. miehillä voi olla rakkausongelmia ja se voi olla naisista johtuvaa.
Opitte tällöin myös sellaisia asioita kuin empatiaa ja myös tervettä itsekritiikkiä eikä tarvitse sitten mollata toisten kerrontaa/kritiikkiä vaikka se kohdistuisi teihin tai naissukupuoleen yleensä.
"Apropoo, jos joku haluaa alkaa riekkumaan kirjoitusvirheestä niin... "Ymmärettävä" teksti saa kyllä sisältää kirj.virheitäkin, kunhan siis se ymmärrettävyys pysyy yllä...
xD"
Minulle on itseasiassa melkein sama millainen kirjoitusasu on muistuttaen vaikka arabiaa kunhan ei kirjoita ihan puhdasta paskaa niinkuin sinä teet.
Nyt sitä peukkua tähän alas oikein kunnolla sitten että saadaan vähintää -374 miinusta kaikilta naisilta joilla painaa päätä se että joku mies "motkottaa" valintaperusteista.
Kyllä teidän pikkusieluanne varmaan kuristaa tuo motkotus.
Toisessa vaakakupissa on se että mieheltä voi noiden valintaperusteiden takia jäädä saamatta se rakkaus, mutta eihän se teitä poloisia liikuta yhtään.
Ainut mikä teitä liikuttaa on teidän oma tyhjyytenne siellä omassa sydämessänne ja se pistos jonka juuri nyt tunnette kun luette tämän viestin loppuun. Itseasiassa jos ette tunne pistosta niin tilanne on huolestuttavampi kuin olisi edes odotettavissa.
T: pistos sydämessänne- hurahuhhahhei
Hyvin kiteytit ja ilmaisit asian vaikka rautalangasta vääntäen mutta kuitenkin! Asia kirjoitus ja hyvää kevättä sinnekin!
- D69
Omasta puolestani voin vastata että tottakai jokainen saa valittaa täällä sitä ettei löydä/saa kumppania - niinhän minäkin teen tuon tuostakin. Olettaisin että jos olisin mies niin valittaisin ihan yhtälailla naisista. Jos olisin homomies niin valittaisin miehistä, lesbonaisena naisista. En jaksa uskoa että miehenä muuttuisin sellaiseksi joka ei halua keskustella toisen ihmisen kanssa, joten todennäköisesti minua ahdistaisi miehenä sellaisen naisen seurassa joka ei puhua pukahda.
Se mitä olen naisena, kuitenkin, tässä kumppaninhaussa kokenut erityisen rasittavaksi on se että tulee tuon tuostakin sellainen tunne kuin pitäisi olla muokkaamassa itsensä kuin saviklöntistä uusiksi milloin kenenkin miehen mieliksi. Sama se mitä näillä foorumeilla jäpätetään, mutta kun miehillä on tarve haukkua pystyyn yksityisestikin, viestibokseissa ja s-postissa. Eniten jäkätystä ON tullut siitä etten hae miestä itseäni reilusti vanhemmista miehistä. Tämä on minusta niin typerää, väärin ja epäoikeudenmukaista, koska enhän minä itse räpätä nuoremmille miehille että mikseivät he hae sen ikäistä naista kuin minä. Itseasiassa en edes ikäiselleni miehelle mene hänen postiinsa jäkättämään siitä että mikä on kun ei oman ikäinen nainen kelpaa. Ennemmin jäkätän siitä täällä.
Pointtihan on se että kun ollaan oikeasti ihmisen kanssa tekemisissä kahdenkesken niin silloin olisi syytä osata käyttäytyä. Se että monet miehet eivät osaa on se mihin nainen pettyy.
Aivan TAKUULLA se menee myös toisinkinpäin, mutta kun en itse etsi naista enkä näitä tapaile, niin enhän minä voi täällä miesten puolesta arvostella naisia.
Loppujen lopuksi jokainen vain kertoo omista kokemuksistaan ja näkemyksistään. Emmehän me voi toistemme puolesta tietää toisten kohtaloita, jokainen kun seisoo omissa saappaissaan. Kyllähän näistä asioista voisi puhua niinkin että jätettäisiin se sukupuoli kokonaan pois, vaikka hivenen hankalaksi kikkailuksi se toki menee.
Kaikkein hassuinta on aina että ne vastaavat joita asia ei mitenkään koske. Eli jos joku arvostelee ihmisten ylipainoisuutta, tulee laihoille tarvis kertoa että eivät ole ylipainoisia. Jos joku kritisoi juoppoutta, tulevat puolustautumaan raittiit. Ja niin edelleen - tämä minunkin kommenttini tässä on turha, koska en tunne pistosta, vaan odotan että tietyt miehet tuntisivat pistoksen, ne jotka ovat määräilemässä että naisten pitää deitata läskejä vanhoja ukkoja, levittää haarat heti ekalla tapaamisella jne.
Mutta sehän nyt vaan menee niin että se sakki joka itsekutakin kulloinkin alkaa pännimään nauraa vain räkäiset naurut ja kakat nakkaa näistä meidän valituksistamme täällä.
Siihen nähden kuinka moni meistä täällä tuo esille ja alleviivaa sitä että on kamalia tapauksia treffeillä ja meistä valittajista yksikään ei tietenkään ole, eihän, niin ne kamalat eivät sitten taida näillä keskustelupalstoilla edes käydä kääntymässäkään... ;)
- moneenjunaan
Joo onhan täällä näitä aloituksia ollut. Etunenässä tuntuu huitelevan
paino/pituus, ulkonäkö, ammatti ym. Se nyt kuitenkin on lopulta niin,
että jokainen itse päättää millaista kumppania etsii. Ei johda mihinkään
täällä vatvominen näistä asioista.
Minä teen valinnan sillä "perusteella", että em. harrastukset ovat kutakuinkin
kohdallaan, mutta tärkein on kuitenkin se, että olis ihminen, kenen kanssa
viihtyis hyvin ja elämä koostuisi tavallisista pienistä asioista. Sellainen
hauska hassuttelija.
Koulutukset ja ammatit, no niin, joka katsoo, ettei taviksen kanssa kehtaa
näyttäytyä, sitten etsii sen korkeastikoulutetun, se on niin yksinkertaista.
Minä panostan luonteeseen ja omillaan toimeen tulevaan. - 1215
Valinta pitää tehdä niiden asioiden perusteella, jotka itselle on tärkeitä.
Miten kukaan toinen voi sitä päättää, ei ainkaan tää nettiraati.- yks keskustelija
Ja sinäkö olet se joka päättää mitä nettiraati saa olla mieltä niistä asioista joita pidetään "itselle" tärkeinä.
Jos ei tykkää siitä että noista asioista ja kriteereistä keskustellaan niin ei kannata ehkä oleilla täällä palstalla? - 1215
yks keskustelija kirjoitti:
Ja sinäkö olet se joka päättää mitä nettiraati saa olla mieltä niistä asioista joita pidetään "itselle" tärkeinä.
Jos ei tykkää siitä että noista asioista ja kriteereistä keskustellaan niin ei kannata ehkä oleilla täällä palstalla?Pitikö nyt ottaa pulttia moisesta, mutta totuudelle ei voi mitään, ei mitään.
Joo en minä päätä, enkä haluakkaan, mutta on kai jokaisella aivot itelläänkin.
Totta ei kannata "oleilla täällä".
- chat-no-thanks
Vaikkei rehellisyydellä maata peritä, niin kuitenkin pyrin valitsemaan seuraavin perustein: 1) Miten kirjoittaa, millainen on kuva, tunnenko vetoa 2) Missä ja miten asuu (mieluummin lähellä) 3) Harrastukset, mielenkiinnon kohteet, elämäntavat 4) Muut profiilista luettavat seikat (liikunnan harrastus=kunto, pyöriikö vain omissa ympyröissä, onko mustasukkainen,onko aikaa miehelle jne)
Jollain tavallahan mies hakee kumppania... - puskalisko
oikea valinta (tai paremminkin ääneen lausutut perustelut) on sellainen, joka hivelee palstamiehen egoa. Joskus se ego on vähän hauras, joten kannattaa olla tarkka.
Olet näköjään saanut miinuksen, mikä tarkoittanee sitä, että joku on loukkaantunut. No niin, ensiksi rähistään ja sitten mennään treffeille. Onhan se hyvä nähdä palstallakin, kellä palaa pinna olemattomista ja kuka menee heti asiattomuuksiin. - ghjfg
No kannattaa köydä monen kanssa trefeillä ja valit itselleen sopivin.
- mutilmanpult
Mää haen miestä kädentaitojen perusteella ; }
- MurskaavaMunamies
Mitäs väliä sillä on, mitä muut miettivät valintaperusteista? Oma elämä ja valinnat. Täällä nyt kirjoittelevat lähinnä ne pettyneet ylijäämät.
Itse tein valinnan järjellä ja tunteella, ja kummankaan suhteen ei tarvittu kompromisseja. Aivan sama mitä täällä tai muualla siitä joku ajattelee :)
Ja olen onnellinen.- tass
Haloo,,, kyllä se on meidän kaikkien asia....Ihan jo perusoikeuksiin
kuuluva !!!.
- Kaurakaunokki
Mitäs jos pidät huolta omista valinnoistasi ja vaikka keskityt niihin?
- tass
Jos tarkoitit mua, niin heittoni oli puhdas vitsi, mutta mikäli aloitusta.
Siihen en nyt ota kantaa.
Älkää olko liian tiukkiksia, eihän netti-deittailu ole koko elämä.
Oikeesti minua ei muiden treffiasiat kiinnosta ja nyt ei omatkaan,
sillä häippäsenkin tästä mökille. HEISSULIVEI !...
PS olkaa kiltisti, eikä mitään tukkanuottasia sitten.
- chat-no-thanks
Uskon puhtaaseen sattumaan. Kun oikea sattuu kohdalle, puntissa värähtää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3405741- 765209
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484276- 523911
- 473609
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1553338Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky312875- 432259
- 492185