Breivik ja Wahlroos... Enemmistön diktatuuria.

jari.pilli

15

166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosimiestä tarvittii

Nallella meni pinkkeihin, kun olisi pitänyt toimia enemistödiktatuuria vastaan. Breivikillä pysy paskat sisällä.

• Se on kuitenkin sanottava, ettei tietenkään Breivikiin pidä verrata ketään, mutta onhan tuossa aika paljon samaa ajatusmallia.

• nlhgffg

Totta kai Breivikin ja Walhroosin ajatusmalli on sama, sillä molemmat toteuttavat vapaamuurien agendaa pienen eliitin johtamasta maailman hallituksesta

• Edellinen
        nlhgffg kirjoitti:

Totta kai Breivikin ja Walhroosin ajatusmalli on sama, sillä molemmat toteuttavat vapaamuurien agendaa pienen eliitin johtamasta maailman hallituksesta

Korjaus: siis vapaamuurarien, ei vapaamuurien

• nlhgffg kirjoitti:

Niin, aina näitä löytyy. Onneksi elämme vielä kohtalaisen demokraattisessa maassa, jossa kuntia on riittävästi lähidemokratian varmistamiseksi. Kouvolassa valitettavasti demokratiassa ollaan jo lähdetty tuolle eliittien hallinnoimalle polulle, mutta jospa aivan kaikkialla ei yhtä tyhmiä oltaisi. Kuntauudistuksissa voi olla järkeäkin, mutta ei sen pidä olla itseisarvo. Samanlaiset keskenään liittoon ja se on ok ja silloin demokratia säilyy. Jos liian suuria näkemyseroja eri kunnilla on, silloin hommasta tulee eläinsatu.

Täältä pohjalta se demokratian murentaminen kuitenkin alkaa.

• Tosimies.

No jaa Breivik sanoi ettei demokratia voi toimia ilman puolueetonta mediaa ja onkin siinä oikessa,ei esim Erosta kohdeltu kovin puolueettomasti tässä ns demokraattisessa maassa.

Ja sitten taas Suomen demokratiasta niin eihän se toimi koska enemmistön omat mielet muodostavat sen miten demokratiaa käytetään ja Suomessa kateus on näillä ns demokraateilla saneleva voima.

Vaikka olisikin oikeata demokratiaa verotttaa kaikkia samalla prosentilla niin enemmän tienaavia verotetaan kohtuuttomasta pelkästään kateuden takia ja isot tuloerot demonisoidaan ja tointa sanotaan demokratiaksi.

Myöskään vähemmistöjen kohtelu erityisetuuksien heille myöntäminen ei ole demokratiaa vaan suoraan sen väärinkäyttöä.

• En perhana myönnä että Breivik olisi missään asiassa oikeassa ja olen tässä puolueellinen hamaan loppuun saakka. Mutta jos ajatellaan itse asiaa, niin voi olla niin, että Demokratia toimisi kyllä paremmin, jos medialla ei olisi lähtökohtaisesti asenteita uutisoinnissa.

Sen sijaan tuo kohtuullistaminen on Suomen identiteettiä. Jollei kiinnosta Suomen tapa, niin silloin se on vaihdettava maata. Onneksi on demokratia ja progressiivinen verotus.

Ja mitäs nyt tuossa lopussa oikein sanot? Eli kumoat oman väitteesi, ettei rikkaita pitäisi suosiakkaan tasaveroilla? Vähemmistönä ne rikkaatkin ovat. Sen sijaan jos köyhille annetaan sosiaaliapua, niin se luo rauhaa koko yhteiskuntaan. Mitäs köyhyys saa aikaan USAssa, Britanniassa, Kreikassa, Espanjassa jne? Pitäisi kuitenkin suhteuttaa asioita, esimerkkinä ruotsin opiskelu itärajalla ei ole oikein mielekästä tai ruotsalaisten kiintiöiden pitäminen opiskelupaikoissa. Ja jostain syystähän Ahvenanmaalla on rikkaimmat Suomalaiset ja parhaat edut. Pitäisi kyetä leikkaamaan heidänkin etuuksistaan.

• Tosimies.
        jari.pilli kirjoitti:

En perhana myönnä että Breivik olisi missään asiassa oikeassa ja olen tässä puolueellinen hamaan loppuun saakka. Mutta jos ajatellaan itse asiaa, niin voi olla niin, että Demokratia toimisi kyllä paremmin, jos medialla ei olisi lähtökohtaisesti asenteita uutisoinnissa.

Sen sijaan tuo kohtuullistaminen on Suomen identiteettiä. Jollei kiinnosta Suomen tapa, niin silloin se on vaihdettava maata. Onneksi on demokratia ja progressiivinen verotus.

Ja mitäs nyt tuossa lopussa oikein sanot? Eli kumoat oman väitteesi, ettei rikkaita pitäisi suosiakkaan tasaveroilla? Vähemmistönä ne rikkaatkin ovat. Sen sijaan jos köyhille annetaan sosiaaliapua, niin se luo rauhaa koko yhteiskuntaan. Mitäs köyhyys saa aikaan USAssa, Britanniassa, Kreikassa, Espanjassa jne? Pitäisi kuitenkin suhteuttaa asioita, esimerkkinä ruotsin opiskelu itärajalla ei ole oikein mielekästä tai ruotsalaisten kiintiöiden pitäminen opiskelupaikoissa. Ja jostain syystähän Ahvenanmaalla on rikkaimmat Suomalaiset ja parhaat edut. Pitäisi kyetä leikkaamaan heidänkin etuuksistaan.

Progressiivien verotus on kateutta.

Ei köyhät sosiaaliapua tarvitse vaan lainaa joka maksetaan työllä takaisin.

Pakkorutosi on perseestä,ei ole oikein suosia ruotsinkielisiä missään kuten ei muunkaan kielisä.

Ahvenmaalta kaikki edut pois ovathan he itsehallintoalue ja pois myös paikka edusnkunnasta.

Ei tasavero ole suosimista, tuossa nähdään tyypillinen sosialistinen ajattelu ja kateus.
        Ei se ole suosimista jos kaikkia kohdellaan samalla lailla.

• Tosimies. kirjoitti:

Progressiivien verotus on kateutta.

Ei köyhät sosiaaliapua tarvitse vaan lainaa joka maksetaan työllä takaisin.

Pakkorutosi on perseestä,ei ole oikein suosia ruotsinkielisiä missään kuten ei muunkaan kielisä.

Ahvenmaalta kaikki edut pois ovathan he itsehallintoalue ja pois myös paikka edusnkunnasta.

Ei tasavero ole suosimista, tuossa nähdään tyypillinen sosialistinen ajattelu ja kateus.
        Ei se ole suosimista jos kaikkia kohdellaan samalla lailla.

Joo. Ajattelen kyllä tyypillisen sosialistisesti. Meillä on tässä valtava näkemysero ja tästä olen ennenkin sanonut, etten kykene Tosimiestä käännyttämään. En siis edes yritä. :)

Mutta on jälleen kerran asioita joissa meillä on vähintäänkin samansuuntaisia näkemyksiä. Itse koitan vain hivuttaa asioita eteenpäin oikeudenmukaisempaan suuntaan. Tuosta ruotsinkielestä, niin niin... Koskaan ei kyllä saisi unohtaa juuriaan. Että mistä on lähdetty ja missä ollaan nyt, eikä ainakaan vain markkinatalouden takia. Pitäisi olla pakollinen toinen kieli, mutta että se voitaisiin valita koulukohtaisesti vanhempien enemmistön niin halutessa. Ja valinta vaihtoehtoina ruotsi, venäjä, viro ja saame.

En tiedä pitäisikö kaksikielisyys poistaa, koska haluan pienessä määrin leimautua enemmän Ruotsin suuntaan kuin Venäjän suuntaan, vaikka yhteistyötä mahdollistettaisiinkin enemmän. Mutta en kyllä itkisi sen perään, ei siinä.

• Tosimies.
        jari.pilli kirjoitti:

Joo. Ajattelen kyllä tyypillisen sosialistisesti. Meillä on tässä valtava näkemysero ja tästä olen ennenkin sanonut, etten kykene Tosimiestä käännyttämään. En siis edes yritä. :)

Mutta on jälleen kerran asioita joissa meillä on vähintäänkin samansuuntaisia näkemyksiä. Itse koitan vain hivuttaa asioita eteenpäin oikeudenmukaisempaan suuntaan. Tuosta ruotsinkielestä, niin niin... Koskaan ei kyllä saisi unohtaa juuriaan. Että mistä on lähdetty ja missä ollaan nyt, eikä ainakaan vain markkinatalouden takia. Pitäisi olla pakollinen toinen kieli, mutta että se voitaisiin valita koulukohtaisesti vanhempien enemmistön niin halutessa. Ja valinta vaihtoehtoina ruotsi, venäjä, viro ja saame.

En tiedä pitäisikö kaksikielisyys poistaa, koska haluan pienessä määrin leimautua enemmän Ruotsin suuntaan kuin Venäjän suuntaan, vaikka yhteistyötä mahdollistettaisiinkin enemmän. Mutta en kyllä itkisi sen perään, ei siinä.

No kaksikielisyydestä olen sitä mieltä että pakkoruotsi on täysin resurssien tuhlaamista, pieni vähemmistö yrittää saada meidät pysymään itselleen edullisia.

Ruotsinkielestä ei kenellekkään suomalaiselle ole juuri hyötyä ellei lasketa sitä että voit Kaskisissa snagarilla tilata hampparin ruotsiksi saaden tosin jotain muuta;)

90% ruotsia opiskelleista ei tarvitse sitä koskaan, itse olen asunut ns ruotsinkielisellä paikkakunnalla 30v (nyt tilanne on muuttunut) vaikka opiskelimme ruotsia mm yläasteella meitä kiellettiin menemästä ruotsinkielisen koulun pihalle välitunnilla missä olisimme voineet harjoittaa sitä,koulut olivat vierekkäin.

Kyllä kieliä pitää opiskella mutta ruotsinkieli ei saa olla pakollinen.

• Tosimies. kirjoitti:

No kaksikielisyydestä olen sitä mieltä että pakkoruotsi on täysin resurssien tuhlaamista, pieni vähemmistö yrittää saada meidät pysymään itselleen edullisia.

Ruotsinkielestä ei kenellekkään suomalaiselle ole juuri hyötyä ellei lasketa sitä että voit Kaskisissa snagarilla tilata hampparin ruotsiksi saaden tosin jotain muuta;)

90% ruotsia opiskelleista ei tarvitse sitä koskaan, itse olen asunut ns ruotsinkielisellä paikkakunnalla 30v (nyt tilanne on muuttunut) vaikka opiskelimme ruotsia mm yläasteella meitä kiellettiin menemästä ruotsinkielisen koulun pihalle välitunnilla missä olisimme voineet harjoittaa sitä,koulut olivat vierekkäin.

Kyllä kieliä pitää opiskella mutta ruotsinkieli ei saa olla pakollinen.

Ruotsi on Suomen tärkein kauppakumppani valtio. Mihin perustat väitteen, ettei ruotsista ole kenellekään suomalaiselle hyötyä?

• simon templar
      • Ei vaan Breivik tappoi oman maansa kansalaisia. Ei kyse ollut mistään suojelemisesta.

Itse olen ehdotellut jo pidempään, että voitaisiin ulkoistaa pakolaiset omalle mantereelleen tai muihin vaihtoehtoisiin maihin, jossa olisi suhteellisen samalla tasolla kulttuuri. Projektiluontoisena yhteistyössä jonkun Afrikan valtion kanssa perustetaan pakolaiskeskus jonnekin rauhalliseen maahan, jonne Suomen kustannuksella majoitetaan ja ylläpidetään maataloutta ja muuta ylläpitävää toimintaa ja tuonne saataasiin mitä luultavammin paljon suurempia määriä "pelastettua" porukkaa samalla rahalla kuin mitä tänne tuotuna. Ongelmat eivät vain tulisi Suomeen, vaan niitä hoidettaisiin suomalaisen osaamisen avulla siellä suljetun "kaupungin alueella, josta kuljettaisiin porttien läpi toki vapaasti.

Tämä tietäisi Suomalaisille yrityksille tuloja jonkin verran ja samalla joillekin arvokasta ulkomaan kokemusta tuollaisesta toiminnasta. Hyysäystä pitää sopimusten mukaan olla, mutta jos sitä koitettaisiin paremmin kontrolloida, niin kenties saataisiin jotain positiivista aikaan.

• Tosimies.
        jari.pilli kirjoitti:

Ei vaan Breivik tappoi oman maansa kansalaisia. Ei kyse ollut mistään suojelemisesta.

Itse olen ehdotellut jo pidempään, että voitaisiin ulkoistaa pakolaiset omalle mantereelleen tai muihin vaihtoehtoisiin maihin, jossa olisi suhteellisen samalla tasolla kulttuuri. Projektiluontoisena yhteistyössä jonkun Afrikan valtion kanssa perustetaan pakolaiskeskus jonnekin rauhalliseen maahan, jonne Suomen kustannuksella majoitetaan ja ylläpidetään maataloutta ja muuta ylläpitävää toimintaa ja tuonne saataasiin mitä luultavammin paljon suurempia määriä "pelastettua" porukkaa samalla rahalla kuin mitä tänne tuotuna. Ongelmat eivät vain tulisi Suomeen, vaan niitä hoidettaisiin suomalaisen osaamisen avulla siellä suljetun "kaupungin alueella, josta kuljettaisiin porttien läpi toki vapaasti.

Tämä tietäisi Suomalaisille yrityksille tuloja jonkin verran ja samalla joillekin arvokasta ulkomaan kokemusta tuollaisesta toiminnasta. Hyysäystä pitää sopimusten mukaan olla, mutta jos sitä koitettaisiin paremmin kontrolloida, niin kenties saataisiin jotain positiivista aikaan.

Tuo pakolaisten ulkoistaminen on kyllä hyvä idea, sen olen itsekkin tuonut esillä täällä jo viisi vuotta sitten.

Se ei taida vain kelvata multikultturisteille.

• Tosimies. kirjoitti:

Tuo pakolaisten ulkoistaminen on kyllä hyvä idea, sen olen itsekkin tuonut esillä täällä jo viisi vuotta sitten.

Se ei taida vain kelvata multikultturisteille.

Ahaa. No hyvä. Kuten sanottua, meillä on myös yhteisiä näkemyksiä. Voisikohan tälläisestä tehdä kansalaisaloitteen? No kuitenkin äänessä pitää olla, jospa joskus ehdotus ottaisikin tuulta siipien alle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe