olen ihmetellyt sanontaa että kyllä etsivä töitä löytää,kertokaa ihmeessä joku miten?!olen kuluneen kk aikana laittanut 52 hakemusta ja yhdestä sain kk sijaisuuden ja jatko mahdollisuutta ei annettu vakituisen sairasloman päätyttyä.en enää tiedä mitä tehdä,haluan tehdä töitä enkä elää sossun rahalla,omaan yritykseen ei ole mahdollisuutta.olen sosiaali ja terveysalan opiskelija ja piti olla niin hiton hyvät mahdollisuudet jo opintojen aikana työllistyä!eipä ole.ja ennen kuin kukaan sanoo niin olen hakenut alalta kuin alalta kesätöitä,ilta,ja viikonloppu,-osa-aikaisia,määrä-aikaisia ja vakituisia töitä..ei ole.olen edellisiltä työnantajilta saanut hyvät suositukset ja todistukset.olen kysynyt myös mielipiteitä hakemuksistani niin yleinen on ollut että normisettiä tai pykälää parempia,missä siis vika?en halua olla rasisti tms.mutta keskitytäänkö taas liikaa noihin maassaoleskelijoihin kuin täysin suomenkansalaisiin vai mikä on kun töitä ei ole siivouspuolellakaan meille 26-vuotiaille perusterveille ihmisille jotka haluavat tehdä töitä!
52työhakemusta
27
897
Vastaukset
- työnantaja
Onko sinulla sähköpostia? :)
- CommaFucker
Jos työhakemukset on kirjoitettu yhtä surkealla tekstitaidolla, niin en ihmettelekään jos ei töitä lohkea. Kielioppi oppi kuntoon, poju!
- lukiolaisiko olette?
..ja sitten kun työkokemusta kertyy, tulet huomaamaan, miten surkeaa työssä olevien kirjoitustaito on. Taloyhtiössämme on erittäin pätevä isännöitsijä muuten, mutta liekö saanut kirjoitettua yhtään tiedotetta ikinä ilman yhdyssanavirhettä. entinen pomoni, pätevä insinööri, oli myös surkea kirjoittaja. Siivojaalle riittää lukutaito, kirjoitus ei ole niin tärkeää. Isälläni oli apumies 60-luvulla, eikä osannut lukea ollenkaan - nykyaikana laitettaisiin erityiskouluun, mutta ahkera mies ja teki hommat kun näytti miten tehdään, hyvin, tarkasti ja nopeasti.
- moiukoiu
Samaa mieltä CommaFuckerin kanssa, jos ei lauseen jälkeen osaa laittaa välilyöntiä ei kukaan kyllä palkkaa. Myös ilmaisukyvyssä on parantamisen varaa, eikä yleensä keksitä omia sanoja.. (maassaoleskelija..)
- jantsa34543
Kopioi tähän joku hakemuksistasi ilman yksityiskohtia, niin katsotaan missä voisi parantaa!
- Ujo Piimä
"Kopioi tähän joku hakemuksistasi ilman yksityiskohtia, niin katsotaan missä voisi parantaa!"
Työhakemus.
-Rivikaupalla pois jätettyjä yksityiskohtia.
Kunnioittaen
----
Odotamme jantsa34543:lta analyysiä. - moiukoiu
Oletpa koomikko. Just tolleen saadaan kaikki hyvät ehdotukset ja järkevät keskustelu hävitettyä täältä, kiitos piimä. Jos et bongnanut, hän varmaan tarkoitti yksityiskohdilla omaa ja firman nimiä jne.
- selkeää
Poista niitit kasvoista, lopeta tupakointi ja opettele kirjoittamaan.
Mamu-kiintiöistä olet oikeassa. Heitä on otettava määrätty määrä, vaikka osa heistä ei osaa edes lukea.- älä aliarvioi työnan
Onko hampaat hoidetut, milloin viimeksi kävit parturissa, onko silmälasit tältä vuosisadalta, roikkuuko vaatteet, haisetko hieltä, onko ällöttävä parta, poninhäntä, kalju tai muu epätoivottu ulkonäköongelma, roikkuuko ryhti?
Ai juu, ethän noita pääse esittämään koska et osaa tehdä hakemusta. Siinä ei saa olla AINUTTAKAAN kirjoitusvirhettä vaikka haet minkälaiseen työhön.
- oidfdfnhd
Samaa ihmettelen itse, yli puoli vuotta työttömänä. Miksei hakemuksiani noteerata ollenkaan? Työllistymisalan ihmisten mukaan hakemukseni ja cv:ni ovat oikein hyviä, mutta tuloksena ei mitään.
- epäkelpo?
mitä kirjoitustaitooni tulee,niin siihen on aivan looginen syy.
olen ammatiltani käsillä tekevä en kirjoittaja.
ja kyllä,isoja kirjaimia en tällä omalla koneella edes saa kuin joskus ja jouluna(näppiksessä vikaa).
kirjoituksessani taisin mainita että olen kuullut palautetta hyvistä hakemuksistani,niin ja vaikka kirjoitusvirheitä tulee miksi en saa töitä mutta maahanmuuttaja saa vaikka ei osaa välttämättä yhtään edes puhua suomea puhumattakaan kirjoittaa?
voitte mollata minua kirjoituksestani niin paljon kuin huvittaa mutta voitte myös muistaa että meitä on satoja jotka painii suurinpiirtein samanlaisen tilanteen kanssa.
niin ja minulla ei ole niittejä,en polta,en juo.
olen aivan tavallinen siisti suomalainen.- Tahra työvoimassa
Vähintään puolet rekrytoijista on pilkunkyttääjiä, vaikka haussa olisikin käsillä tekijä. Jos kirjoitustaito ei ole sinun vahvimpia puoliasi, niin ole yhteydessä yritykseen hakemuksen lisäksi puhelimitse, niin, että pääset keskustelemaan työstä ilman niitä pilkkuja ja isoja kirjaimia.
- Hr-Pääl.
Olet ystävällinen, ulospäin suuntautunut ja iloinen 26-vuotias mies, joka tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa (Lukijalle positiivinen mielikuva). Kohdistathan jokaisen hakemuksesi haettavaan tehtävään ja perustelethan kykyjäsi aiemmalla kokemuksellasi tai opiskelutaustallasi. Ethän mainitse tai korosta lainkaan heikkouksiasi esim. "Ruotsin kielestä osaan ainoastaan perusteet / Pystyn kommunikoimaan ruotsiksi normaaleissa asiakaspalvelutilanteissa"
Pyri aina ajattelemaan hakemustasi lukijan näkökulmasta. Mitä rekrytoija haluaa tietää, minkälaisia ominaisuuksia hän varmasti arvostaa tai pitää tärkeinä. Nämä yleensä mainitaan myös ilmoituksessa. Tuo siis ne esiin hakemuksessasi.
Millainen kysymys on mielestäsi ollut vaikein haastattelutilanteessa? Mitä olet siihen vastannut?- massaa massaa
Ystävällisiä, ulospäin suuntatuneita ja ahkeria hakijoita mahtuu 13 tusinaan. Suurin ongelma on, että hakemusmalleja on paljon, muka hyvät hakemukset ovat vain kopioita toinen toisistaan ja persoonalliseenkin hakemukseen annetaan neuvoja!
Itse sain töitä painottamalla mitä osaansekä mitkä työt olen tuntenut omakseni. Halukkuus uudistua ja valmius aina uusiin asioihin tuntui herättävän sekä edellisen (määräaikainen) että nykyisen työnantajan mielenkiinnon. - asenteissasi vikaa a
Katso ettei tuo rasistisuutesi tule missään esiin. Jos vituttaa että kiintiömamuja työllistetään niin sitä ei kannata mennä ensimmäisenä laukomaan, eikä edes viimeisenä. Suomessa on sananvapaus, mutta on tiettyjä asioita joita ei saa sanoa edes vahingossa.
Ja tuo katkeruutesi yhteiskuntaa kohtaan saattaa myös tulla vahingossa esiin. Sekin on paha juttu.
- ex-työtön...
Olet kuukaudessa laittanut liian monta hakemusta etkä pysty hallitsemaan hakuasi kunnolla. Ts. roiskinut hakemuksia sinne sun tänne ilman seurantaa ja yhteydenottoja työnantajiin. Tutkimatta edes kunnolla mitä haet ja miksi olisit siihen kykenevä. Hakemusten jälkiseuranta ja työ jää tuommoisella määrällä tekemättä. Jos joku soittaisi kun olet kävelyllä niin tuskinpa muistaisit oletko kyseiseen paikkaan hakennut etkä pysty ottamaan osaa kyselijän firman toiminnasta yhtään. Ei vakuuttavaa. Ihminen pystyy laadukkaasti hallinoimaan maks 16 hakemusta kerrallaan ja paneutumaan perehtymään niihin kunnolla. Eli se jälkiseuranta ja mahdolliset haastattelut. Hae kunnolla niihin paikkoihin mihin haluat ja perehdy kunnolla firmaan toimiin´ja ja ole heihin yhteydessä ja myy itseesi. Nykyinen tapasi ei kyllä johda mihinkään.
- nimimerrkkkii
Minä olen saanut nykyisen vakinaisen ja edellisen määräaikaisen työn tavoilla, joilla ei kuulemma työtä saa: hakemalla netissä paikkaa, jota hakee ziljoona muutakin, ilman että soittelin perään kertaakaan. jälkimmäisen sitten hutaistulla avoimella cv:llä netissä. Ei niin, että pitää tehdä laadukkaita hakemuksia vähän. Pitää tehdä hakemuksia sen verran kuin jaksaa, mutta silti niihin kannattaa vähän panostaa, mutta hakuammuntaakin voi joskus harjoittaa.
Näitä et pääse töihin kun kirjoituksessasi on yhdyssanavirhe -tyyppejä en itse haluaisi alaisikseni tai työkavereikseni ikinä. Nämä takertuvat pikkuasioihin, eivätkä olennaisiin. Joskus pitää vain nähdä kokonaisuus. Tuollaiset pilkunviilaajat ovat huonoja saamaan mitään aikaan. Luultavasti he raapustavat sitä hakemustakin kaksi tuntia, kun joku toinen tekee yhtä laadukkaan viidessä minuutissa, sillä erolla, että siinä saattaa olla se yksi yhdyssana väärin.
Jotenkin te neuvonantajat ette näe muuta kuin siistin sisätyön isossa firmassa. Pikkufirmat ovat kovin yksilöllisiä.
- plondius
Minä en taasen haluaisi Nimimerkkiiin kaltaisia työpaikalleni, jotka tuottavat tekstiä tuottamatta kuitenkaan yhtään mitään. Mitäköhän ajoit tällä takaa, että joku sen paikan ziljoonan hakijan joukosta saa? Yllätys..
Kyllä hakemuksen oikeinkirjoitus oikeasti ON tärkeää. Se on osa sitä suurta kokonaisuutta.- nimimerkkkkiiiii
Riippuu siitä mitä hakee. Mulla on tuttava, joka rekrytoin duunareita isoon puljuun ja hän sanoi kyllä, että ei kiinnitä hakemuksessa pieniin yksityiskohtiin huomiota, vaan tärkeintä on tuoda esille mitä osaa.
Jos joku lukee hakijan työhakemuksen ja korjaa sen, niin se ei ole oikeasti hakijansa näköinen.
Mitäkö ajoin takaa? Kerroin vain, että ei ole yhtä oikeaa tapaa hakea töitä. Sain paikan kun tein netissä nopeasti hakemuksen ja jätin homman siihen, en sen kummemmin panostanut hakemukseen tai jälkihoitoon.
Nykyiseen työpaikkaani tulee avoimia todella hyviä hakemuksia silloin tällöin. Mutta meillä ei vain ole töitä, laajentamiseen olisi mahdollisuutta, mutta se vaatisi paljon panostuksia, toimitilojen riittämättämyydestä alkaen. Välillä tulee rasittavan sliipattuja kilometrin mittaisia hakemuksia, niihin täytyy paneutua jos aikoo saada irti olennaisen. Lyhyt ja ytimekäs. Mitä enemmän saa sanottua lyhyesti, sitä paremmat on mahdollisuudet päästä pienyrityksiin. Isoihin tulee hakemuksia se ziljoona, itse panostin kokonaan pieniin tuloksellisesti.
- epäkelpo?
joku tuossa taisi minulta kysyä että mitkä kysymykset ovat hankalia,en koe hankaliksi juurikaan mitään.
olen aina uskonut vastaamalla kysymyksiin rehellisesti,on silloin helppoa vastata esitettyihin kysymyksiin.kiitos vinkeistä koskien tiettyjen asioiden korostamiseen.pitää siis lukaista hakemuksiani uudelleen ja pohtia olenko korostanut riittävästi työtehtäviäni ja niitä kuuluisia vahvuuksia.ehkä minun pitää myös sitten miettiä olenko kohdistanut hakemukseni ns.vääriin isoihin yrityksiin joissa hakemukseni hylätään kirjoitusvirheiden takia.
alan myös harkitsemaan menoa kursseille jossa opetetaan kädestä pitäen tekemään persoonallisia ja päteviä hakemuksia.kiitos kovasti kritiikistä ja kannustavista viesteistä.ja sen haluan kertoa että olen nainen joka ei ole tässä vaiheessa elämää perustamassa perhettä.opinnot kesken,asuntolainaa paljon ja korkeakoulut kiinnostavat.=) - nauranjaitken
Voi vittu tätä Suomea :)
Vai että pitää nykyään siivoojillakin olla kielioppi hallussa, positiiviset ja yksilölliset hakemukset. Eikä saa roiskia niitä joka suuntaan. Vähintään kolme kieltä pitää varmaan myös hallita. - epäkelpo?
pakko oli vielä vastata tuohon,hallitsen 3 kieltä,kaksi muuta tyydyttävästi =) ei auta edes siivojan duuniin koska ei ole sopivaa koulutusta.
- Innovatiivisuutta
Koulutus tai kokemus ei aina ratkase. Löysin tollasen "työhakemuksen" netistä www.jussilletöitä.com!
- n-i-m-i
Kuluneen kuukauden aikana..kuulepas, minä sain elokuussa toissa vuonna kutsun haastatteluun paikkaan, jota olin hakenut toukokuussa. Työ alkoi lokakuussa. Ole kärsivällinen ja hae lisää. Joskus vaan hakijoita on paljon. Tiedän, että joskus otetaan arpomalla vain joitan hakemuksia ja aletaan järjestyksessä ottaa sieltä esim. 5 sopivaa hakijaa haastatteluun ja kun nuo ovat löytyneet, ei välttämättä muita hakemuksia edes lueta. Se on tuuripeliä. Omakin työnantajani löysi minut CV-netistä ja kun oli nähnyt minun hakemukseni, hän oli pysäyttänyt lukemisen, laittoi sähköpostin ja oli päättänyt odottaa pari päivää vastaanko ja jatkaa sitten.
Moni haukkuu CV-nettiä yms, mutta tuntuu, että pienet yrittäjät ovat sen tänä päivänä löytäneet. Moni näkyy haukkuvan sieltä löytämänsä porukan, mutta kyllä sen jo hakemuksesta näkee kuka oikeasti haluaa töihin. Osalla tuntuu olevan hirvittävä halu todistaa, että työttömät eivät halua töihin. En tiedä miksi, sillä meitä todisteita on satojatuhansia, eli töihin päässeitä entisiä työttömiä.
Tsemppiä - minulla vei vakipaikan löytäminen 15 vuotta kun 90-luvun laman aikaan jäin työttömäksi. Määräaikaisia, harjoitteluja ja tukitöitä tein tuossa välissä ja kävin jopa kaksi uutta tutkintoa. - Namma
Väittäisin kyllä, että sinulla on erinomaiset mahdollisuudet työllistyä sosiaali- ja terveysalle :)
Olisiko sinulla mahdollisuutta laajentaa työskentelyaluettasi vähän suuremmaksi? (Et kertonut, että minkä kokoiselta alueelta olet kotoisin..) Erityisesti Uudenmaan alue pystyy tarjoamaan töitä sinulle ihan varmasti, vaikkapa kesätyön merkeissä ja siellä on vielä lisänä tuo työsuhdeasunnon mahdollisuus. Pienemmällä paikkakunnalla voi tietysti olla vähän haasteellisempaa tuo työnhaku, mutta suurilta paikkakunnilta saat sitä tarvittavaa työkokemusta ainakin.
Hyviä vinkkejä tuolla aiemmin on sinulle jo tullutkin. Muista siis aina kohdistaa työhakemuksesi haettavaan työpaikkaan ja se, että tuot myös itse esille sitä, miksi juuri sinut kannattaa palkata eli mitä sinulla olisi annettavaa yritykselle. Hakemusta kannattaa vaikka luettaa jollakin toisella ennen lähettämistä ja kysyä ideoita ja ehdotuksia sen parantamiseksi. Lyhyesti ja ytimekkäästi, lienee ihan hyvä neuvo. Kerrot mitä osaat, mistä olet saanut hyvää palautetta jne.
Tsemppiä työnhakuun - Silmät punaisina jo
Plaa plaa. Itse yksilöin jokaisen hakemuksen, lähestyn aihetta yrityksen hyödyn kannalta, perustelen osaamiseni ja avaan työkokemukseni, kirjoitusvirheitä ei ole jätetty, hakemuksessa on asiallinen kuva, puhun ja kirjoitan kahdeksaa kieltä, on sekä KTM:n että yksi muu tutkinto, aukoton CV, kokemusta ulkomailta, vakituinen nykyinen työ --> enkä ole saanut yhtään haastattelukutsua puoleen vuoteen. Rekrykonsultti on katsonut hakemukseni läpi, eikä moitittavaa. Henkilöstöyritys on testannut psykologisesti ja sain erinomaiset tulokset. Ja EI. Ei tärppää..
Joskus ei vaan jaksaisi enää ;(- liian hyvä
Tiedätkö miksi ei tärppää ?
Olet LIIAN pätevä, liian huoliteltu, liian koulutettu, liian erinomaiset tulokset eli suomeksi sanottuna LIIAN hyvä.
Moni yritys etsii nimenomaan ns. hieman tyhmiä, yksinkertaisia siis suoraan sanottuna k*setettavia. He haluavat maksaa pienempää palkkaa tms. Eli oma lehm ojassa.
Ja jos henkilöstö koostuu rumasti sanottuna ns. hieman tyhmemmistä, niin olet liian fiksu siihen porukkaan.
Jos pukeudut haastatteluun liian hyvin, liian siististi, niin sitä kyllä täällä Suomessa katsotaan aika kieroon.
Kukaan ei myöskään halua palkata ns. itseään fiksumpaa ja toisaalta ilmeisesti juuri virheettömyys luo jotenkin epäluuloja ja pelonsekaisia tunteita.
Ja jos on alla vakituinen, nykyinen työ, niin moni haastattelija ajattelee, ettei tuo tarvitse oikeasti töitä, hänellähän on alla jo työ ja kaikenlisäksi vielä vakituinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241