Oletko autokauppiaaan päänsärky?

Tunnistatko itsesi

14

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4634743735753

Kyllä mä silti omien kokemusten perusteella uskon että huijaavia autokauppiaita on enemmän kuin huonosti käyttäytyviä asiakkaita.

• Näin on

Tuo nyt kyllä on niin paksua että pakko kommentoida. Ei vakavasti otettava autokauppias ketään huijaa, se ei pitkän päälle kannata. Kun asiakas ja kauppias on tyytyväinen on se paras kauppa. Asiakas tulee uudestaankin. Autojobbarit ovat aivan erijuttu, heiltä en uskaltaisi autoa ostaa.

• Varma tieto

Aika iso osa autokaupoissa norkoilevista ei ole potentiaalisia ostajia, ovat vain pällistelemässä, ei heillä ole varaa ainakaan uutta autoa ostaa.

• Köpötiköp

Minä yritän aina huijata autokauppiasta,mutta se on niin pirun vaikeaa.

• dcccdcwe232r432r

Veikkaan että suurinosa auton ostajista tosiaan on niitä jotka ei paljoakaan
      ymmärrä autoista mitään, ne luottaa autokauppiaaseen ja mainoksiin.

Itse, en ole autokauppiaan päänsärky koska pyrin nykyään vaikka harvoin
      autoa vaihdankin jättämään autovälittäjät välistä pois koska ei autoliikkeet ilmaiseksi palvelujaan tuota kuitenkaan. Ostan auton minkä tiedän hyväksi ja on
      ihan sama mitä autokauppias autosta sanoo tai muista asioista.

Mun autokaupat menee seuraavalla kaavalla joka on ihan isältä pojalle opittua
      ja kantapäänkautta:
      - Osta juuri katsastattu auto, voit itse sen katsastaa ennen kaupantekoa myös.
      Eikä sillä ole merkitystä onko tässä asiassa auto yksityisen vai autoliikkeen,
      ole itse aktiivinen. Mulle ei auton katsastus maksanut mitään vaikka erään
      edellisistä autoista ostin autoliikkeestä juuri sillä ehdoin että kaupat syntyy
      kun auto on moitteetta leimassa.

Toiseksi en koskaan osta autoja kun köyhä olen jotka ei ole hyvän
      laatumerkin maineessa, en ole baskeripäässä elävä kännissä ole
      taitelija vaan jalatmaassa kunnon suomalainen jota ei kuka
      tahansa joppari uunota ihan helpolla.

• Melkein tunnistin

"– Kun asiakas tulee sitten hakemaan uutta autoaan, vanhan auton mittariin on voinut ilmestyä kuukaudessa yli 10 000 kilometriä lisää, jos ei ole sovittu tarkasti kilometrirajoja. Ollaan käyty pariinkin kertaan Norjassa kalastamassa, nääs."

Tämän kaltainen kokemus itsellä. Kysyin oma-aloitteisesti, millaiset kilometrit voin ajaa odotusaikana ja vastaus oli ylimalkainen "kunhan et taksina pidä". Lausahdus ei kertonut minulle mitään, mutta sanoin tarkoituksena kyllä olevan matkan pohjoiseen (Etelä-Suomesta) - niin kuin sitten tapahtuikin. Ajomääristäni ei kuitenkaan haluttu sen kummemmin keskustella. Renkaatkin olivat jo tuolloin keskikesällä ehtineet silminnähtävästi kulua, vaikka kerroin vaihtaneeni uudet keväällä.

Reilun kuukauden odotusaikana mittariin tuli sitten useita tuhansia (ehkä 6.000 km) ja soitin myyjälle, kun alkoi seuraavan kymppitonnin vaihtuminen lähestyä. Uuden luovutusta aikaistettiin heti parin päivän päähän. Luovutuksessa myyjä pyrki hyvästelemään ilman uuteen sovittua tankin täyttämistä. Muistutettuani asiasta ajettiin tankkaamaan ja katsottiin, kuinka digimittari nousi vaivalloisesti "täyteen". Myöhemmin selvisi, että tankkiin olisi mahtunut bensaa reilusti toistakymmentä litraa enemmän.

Jäi sellainen olo, että asiakasta pyrittiin vähän rankaisemaan siitä, kun hänen ajonsa eivät mahtuneet myyjän ennakkoluuloihin. Avoimesti ja rehellisesti mielestäni toimin. Varsinaista katkeruutta ei tietenkään mokomasta jäänyt, mutta vähän niin kuin huono sivumaku ensimmäisen uuden auton ostosta. Sitä kun maksaa välirahana käteisellä viisinumeroisia summia, ei odottaisi pihistelyä tankin täyttämisessä.

• dgfh

mikäs siinä sitte on jos haluaa ostaa kalliimmaan auton niin pitää olla puku päällä tai muuten hienot vaatteet! vaikka rahaa olisi miljoonia niin palvelu ei pelaa jos menet ostamaan porschea tuulipuvussa

• Kurjen Alli

Tuo linkki ei auennut, mutta uskoisin että en ole päänsärky heille.
      Omalla kohdalla tilanne on se että auto myy itsensä. Se, minkä myyjä siinä pystyy tekemään, on se että hän hupuloi kaupan sivu suun ja ostan auton toisesta liikkeestä.
      Hyvä esimerkki oli viimeisin autokauppa. Tarvittiin isompi auto, ja vuoden verran harvakseltaan niitä kävin katsomassa ja pari vaihtoehtoa pääsi siihen pisteeseen että auton pääasiallinen käyttäjä eli rouva lähti katsomaan niitä myös. Saman hinta/kokoluokan laitteet, myyjän olemus ratkaisi. Lähes perinteitä hipova lipevä liimatukka ei ymmärtänyt sitä että kun rouva kysyy, niin silloin pitäisi myös hänelle vastata eikä minulle. Kun taas kokematon myyjä loisti persoonallaan ja ymmärsi nopeasti sen että minä tiedän ko. laitteesta enemmän kuin hän. Kaupat tuli, molemmat olivat tyytyväisiä.
      En siis harrasta turhaan koeajoja saati tarjouspyyntöjen kyselyä.

• Vaihdoin alaa...

...muistuipa mieleen keissi vuodelta 2000 tai 2001 tjsp. Olin kesätöissä autokaupassa ja paikalle tuli sellainen aikansa IT-kuplan tuote (muovisella hymyllä varustettu, jollain mittarilla äkkirikastunut n 35v kaveri äitelän värinen skraga kaulassa). Piti saada uutta turbo-Volvoa alle ja vaihdokista (n 160 tkm ajettu BMW 325, sellainen kaksiovinen nuorisomalli karvalakkivarusteilla) piti saada hyvitystä ainakin 130 000 mk. Tosiasiassa realistinen tarjous oli sille vempaimelle korkeintaan hippasen alle 100 000mk.

Kaveri sai kuin saikin alleen koeajoa varten haluamansa pelin ja kummit sauhuten lähti siitä parkkikselta, ja oikein v-mäinen ilme naamalla katseli kun pääsi myyjien silmien edessä rääkkäämään autoa oikein tosissaan. No, mies hävisi sinne motarille, vain vilahdus näkyi kun varmaan 180 km/h siellä pisteli menemään. Noin 30min kuluttua kaveri palasi kaupalle ja satuin olemaan siinä pihalla....sanoin että "jätä käyntiin vaan" ja mies loikkasi sisään. Sisällä haisi sellainen viittä vaille keittäneen auton tuoksu hehkuvien jarrujen oman flavorinsa siivittämänä. Keskikulutus koeajolenkillä vaatimattomat 32.6 L/100mk keskinopeudella 104 km/h (taajama-alueella?!?).

No, tuli viimeinkin liikkeen vuoro antaa arvio siitä karvanoppa-bimmeristä...pitihän auto koeajaa...

Lopputulos: Bemari kulki kakkosella 110 km/h, sillä pystyi nihkeällä parkkipaikalla tekemään donitseja, mutta koska jäähdytyssysteemin termostaatti oli sökö ja auto pahus keitti, niin enhän voinut tuollaisesta romusta antaa kuin 95 000mk. Kauppoja ei syntynyt, molemmilla ajatus koeajon laadusta.

Että lämmittää mieltä vieläkin...:-)

• 18+20

hehe, aika paha. Aivan oikein tuollaisille.

• ollin kurjuus

se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa..............

• turpaani lekenda

Kerran yks kaveri oli kuulema heittäny kepillisen uudennahkean audin takaluukkuun tienvarren levähdysalueella koeajon lomassa.

• ostaauto?

fiksu kaveri sehän kertoo kuinka suuri järjenjättiläinen on kyseessä... on sullaki kaverit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe