Kierrän kaukaa liikkeet joissa saan huonoa palvelua, hinnat on kalliit, yritetään kusettaa, myyjät on kuspäitä jne. jne.
Laitan aina ylös jokaisen liikkeen kohdalle merkinnän asioinnin perusteella:
- mulkqvist-gyrwät= myyjällä noussut pissa päähän ja selvästi aliarvio ja vähättelee asiakasta. Tietää asiakasta paremmin hänen tarpeet ja kukkaron tilanteen.
- huijari-kuspäät= myyjä kehuskelee autoa maasta taivaaseen, mutta tarkempi tarkastelu ja koeajo kertoo toista. Kaikesta keskustelusta paistaa kusetus, ei voi luottaa !
- ylihinta-idiootit= autojen hinnat ylihinnoiteltuja. Yleensä 1000-2000 euroa kalliimpia kuin keskimäärin liikkeet ja 3000-4000 euroa kalliimmat kuin yksityisillä. Siistejä halleja ja myyjillä kalliit puvut ja mairea ilme.
- karwakäsi= hoono-soomi halpa-auto, osta osta!
- itserakkaat-munapäät= rakastavat autojaan niin paljon, että eivät ymmärrä luopua niistä ennenkuin auton arvo sulaa käsiin. Asiakas hieroo asiallisella tarjouksella kauppaa, mutta myyjä vain pysyy omassaan eikä osaa peliä. Sinne jää nussimaan autojaan, näitä näkee sitten kauppalehden takasivulla.
- leuhkat-lepukat= hienohipiäiset hinttarit hienoissa kromillekiiltävissä halleissa myyvät juppi-autoja ja vääntävät (yrittävät ainakin) stadin slangia. Kierrän kaukaa.
- mersukauppiaat= maailmassa ei ole muita autoja kuin mersu !
Älä ihmettele jos asiakas ei astu koskaan enää liikkeeseesi
6
318
Vastaukset
- Tuossahan niitä tuli
Mutta tuntuu, ettet ole yhtään autoa saanut ostettua...
- Kurkialli
Vähiin käy paikat joissa aloittaja voi enää käydä juu.
Itse olen asettanut henkilökohtaiseen boikottiin yhden autoliikkeen, heidän korjaamotoimintansa vuoksi. Itse asentaja osasi hommansa mutta tiskin takana oltiin aivan kuutamolla joka yritettiin vielä kääntää minun päähän. Ja koska tämä sattuu vieläpä olemaan paikkakunnan MB-huolto sekä myyjä, ei valmistajalla näy tasovaatimus kovin kaksinen olevan.
- Vastaisitko tähän?
Oletetaan, että ostaisit joskus auton autoliikkeestä.
Millainen myyjä kelpaisi sinua palvelemaan?- ostajavalitseemyyjän
Myyjä joka pitää minua vertaisenaan ja palvelu-asenne on kohdallaan. Myyjä joka osaa hieroa kauppaa (hinta tippuu tarvittaessa, mutta osaa pitää myös omista puolen), rehellinen (kertoo kaikki faktat niinkuin ne on ja muutenkin kaikissa asioissa avoin), myyjä joka pitää yhteyttä vielä autokaupan jälkeenkin. Tietysti myös myytävät autot on hinnoiteltu enempi ko.automallin keskitasolle tai alemmas.
Itse olen ostanut usean auton eräältä tutulta automyyjältä ja pidämme yhteyttä auton vaihdon välissäkin. Suhde on muodostunut hyväksi "kaveri" suhteeksi vaikka vapaa-ajalle emme pidäkään yhteyttä. Voin sanoa hänelle rehellisesti kommentteja hänen myymistään autoista ja arvostellakin tarvittaessa, eikä hän loukkaannu vaikka en ostaksikaan autoa. Sama toimii myös toisinpäin. - Kiitos vastauksestas
ostajavalitseemyyjän kirjoitti:
Myyjä joka pitää minua vertaisenaan ja palvelu-asenne on kohdallaan. Myyjä joka osaa hieroa kauppaa (hinta tippuu tarvittaessa, mutta osaa pitää myös omista puolen), rehellinen (kertoo kaikki faktat niinkuin ne on ja muutenkin kaikissa asioissa avoin), myyjä joka pitää yhteyttä vielä autokaupan jälkeenkin. Tietysti myös myytävät autot on hinnoiteltu enempi ko.automallin keskitasolle tai alemmas.
Itse olen ostanut usean auton eräältä tutulta automyyjältä ja pidämme yhteyttä auton vaihdon välissäkin. Suhde on muodostunut hyväksi "kaveri" suhteeksi vaikka vapaa-ajalle emme pidäkään yhteyttä. Voin sanoa hänelle rehellisesti kommentteja hänen myymistään autoista ja arvostellakin tarvittaessa, eikä hän loukkaannu vaikka en ostaksikaan autoa. Sama toimii myös toisinpäin.OK.
et siis ole lähelläkään tavis-autonvaihtajaa. Perus autonvaihtaja ei edes kaipaa "kaverisuhdetta", eikä sitä toki kenellekään tyrkytetä... se ei kuulu normaalin kaupankäynnin piiriin sellainen.
Olet ns. "hännystelijä", jollaiset pyörii enemmän ja vähemmän vapaa-aikansa liikkeen tiloissa ja muuten vaan viettävät aikaa ja jutustelevat mukavia.
(Samalla kärkkyen, josko tulisi joku oikein oikein helmi vaihdokkina ja pääsisi siitä edullista kauppaa hieromaan...)
Aina silloin tällöin kauppias tarjoaa sinulle autoa (huomioithan, että yleensä kalliimpaa kuin sinulla nyt on), useinmiten sinä koeajelet liikkeen autoja "vähän niinkuin ostomielessä" ja yrität taas vaihdella tämän rehdin kauppiaan kanssa. Niin kunhan vaan loppuvelan (taas) lunastelee velaksi ostetusta nykyisestäsi.
Sinulle on helppo myydä auto ja ylirehellisestikin kertoa viat ja korjailla ne viimeisenpäälle kuntoon ennen myyntiä sinulle, tämä toki tehtäisiin kaikille muillekin sinulle se vaan korostetusti kerrotaan "special-palveluna"... koskapa samainen auto tulee muutaman kk:n kuluttua liikkeelle vaihdossa takaisin.
Se on sitä "kaveri" suhdetta ja nimenomaan niin, että vapaa-aikoina ette yhteyksissä ole.
Totta; Olet jokaisen autokauppiaan "unelmavävy" ja "kultamunia muniva hanhi", kaltaisesi ovat tosin melkolailla harvassa.
Onneksi olkoon autokauppias "kaverillesi", hän on osannut pitää sinua arvossaan ja hoitanut "suhteen" kuten se pitääkin hoitaa. Saanut sinut jopa sylkemään muiden, normaalikauppaa tekevien autokauppiaiden silmille ja siten pitää sinut jatkossakin "kaverina".
- M I T Ä S I T T E N
HOHHOIJAA, ketään ei kiinnosta p-aukiset itkijä neidit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341962Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651900Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3851797Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698- 32684
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47675