Muita kalpea naamaisia?

lumikki112

Olen iholtani todella kalpea, sitten kun meikkivoidekin pitää tietysti valita oman sävynsä mukaan, niin iho on kuin lumikilla. :D

Onko muita kohtalotovereita?

Aloin käyttämään mineraalimeikkejä, niin jopas alkoi löytyä täysin oman ihon sävyisiä meikkivoiteita. Mulle sopivin sävy on Everyday mineralsin Sandy Fair. Siinä hieman osviittaa omasta ihonsävystäni.

Mietin vain, kun en pidä itseäni kuitenkaan erilaisena, tuntuu että näen miljoonittain yhtä kalpeita ihmisiä. Miksi silti ihmiset jaksaa muistuttaa mun kalpeudesta? Suomalaiset nyt useimmiten ovat kalpeita. :D Vai korostaako meikki vielä entisestään kalpeaa ihoa. Hassua kun käytän vielä aurinkopuuteria ja poskipunaakin.

Työskentelen lasten kanssa ja jatkuvasti saan kommentteja siitä että mun iho on kuulemma niiden mielestä valkoinen. Oon miettinyt, että onko mineraalimeikin sävy nyt ihan oikea, mutta oon tässä nyt kuukauden verran katsellut naamaani kaikissa valoissa ja kaikista mahdollisista peileistä ja sävy sopii kuin nenä päähän. Ehkä sitten ennen tuota käytin hiukkasen liian tummaa voidetta ja nyt ne huomaavat eron? :) Vai onko lasten mielestä kaikki meikki naamalla kalpeaa tai muuten vaan kummallista.

10

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalkkinaama23

Täällä myös yksi kalkkinaama. En saanut oikein selville onko tämä sinulle ongelma??

Itse asun nykyään Aasiassa, jossa kalpeaa ihoa ihannoidaan ja saankin huomautuksia kauniista ihostani päivittäin, joten minulle tämä ei ole suurikaan ongelma. Täällä melkein jokainen meikki/ihovoide onkin vaalentava.

• lumikki112

Nosiis tavallaan se on joskus ongelma, kun ilman meikkiä näyttää aivan haamulta. Siksi varmaan oikean sävyinen pohjakin tekee aika "haamun" näköisen, tosin onneksi ripsiväri ja kulmakynä pelastaa.

Lähinnä vaan mietin, kun ollaan kuitenkin Suomessa, niin eikös se kalpea nassu oo ihan ok? :D Tuntuu, että rusketusta ihannoidaan kamalasti. Yritin viime kesänä Kreetalla saada väriä, mutta kukaan tuskin edes huomasi mun olleen ulkomailla. Tosin olin varmaan ruskettuneempi silloin kuin koko elämäni aikana yhteensä. Ei vaan väri tartu. En mä kyllä oikeestaan palanutkaan.

Kesällä kalpee kroppa näyttää ihan kamalalta, kun rannalla on oikein ruskettuneita ihmisiä vieressä.

Mutta ilmeisesti ihmisille ei kelpaa muutenkaan mikään, meinaan sillon kun käytin hiukkasen liian tummaa meikkivoidetta, niin sain kuulla siitäkin. Vähän vuoti silmät, niin silmän alle tulee ikävät vaaleat viirut kun voide oli liian tummaa. Mielummin sitten oman sävyistä.

• I.R. PALE

Kalpea iho on mun mielestä helvetin kaunis!
      Kalpeasta ihosta saa raikkaan poskipunalla ja vaalealla aurinkopuuterilla.

• tyu6jt

Minustakin kalpea iho on kaunis. Mutta kalpeuden huonoja puolia ainakin minulla ovat ihon läpi kuultavat suonet ja epäpuhtaudet, jotka erottuvat selvemmin kuin tummemmasta ihosta. Näyttäisin kuitenkin mielestäni typerältä ruskettuneena eikä väriä edes tartu kovin hyvin.

• Kalpea on kaunista;)

Itselläni on ongelma että olen kalpea ja kesällä minun käteni ruskettuivat ja jalkani ja naamani ovat aivan valkoiset... Näyttää typerältä :D Mielestäni kalpea on tosi kaunista

• Kalpea on kaunista;)

Ja lisäksi punaiset hiukset ovat kauniimmat kalpealla kuin ruskettuneella, ainakin mun mielestä ^^ Siinä on tosi hyvä syy pysyä valkoisena ;) sekun onnistuisi tänä kesänä...

• Albiinosta seuraava

Voi tätä valkoisuuden määrää! Kaikki ihon viat näkyvät ja verisuonet näkyy liiankin selkeästi. Kärsin myös tummista silmänalusista. Olen vuosia etsinyt oikeaa sävyä mutta edes ammattilaiset eivät ole vielä voineet auttaa. Kokeilin saada vähän rusketusta että näyttäisin edes hiukan normaalilta ja että oikean meikin sävyn löytäminen helpottuisi mutta paljastuikin etten rusketu! Palan todella herkästi ja muutun punaiseksi kuin tomaatti. Ja kun iho parantuu palamisesta, se on taas vitivalkoinen.
      Hävettää kulkea lyhyissä housuissa, koska kun olen ajanut sääret ja iho on aivan sileä, niin ihon läpi kuultaa mustat pisteet kohdista, joissa ihokarvat kasvavat. Jalat hohtavat auringossa valkoisuuttaan. Mikään ei ole auttanut.

• kesäkesäkesä

Mulla ainaki autto vitivalkosiin jalkoihin ku aloin käyttään Doven päivettävää ihorasvaa. Kehtaapa kulkea sit sortseissa kesällä ;) Ja kyl ne kädet ja naamaki päivettyy vähitellen, tasan sen yhen asteen, mut se riittääki. Pihalle vaan aurinkoon nii tulee terve iho. Ja kalpeuteen auttaa kans ku muistaa liikkua tarpeeksi ja syö monipuolisesti ettei esim. hemoglobiini laske. Myös väärä hiusväri ja vaatteet voi aiheuttaa kalpeutta. Esim mulle ei sovi lainkaan vaalea blondi (vaikka onkin mun luonnollinen hiusväri) tai harmahtavat vaatteet, alan näyttään ihan zombilta..

• ^.^

itelläni on vaalee iho ja piän aina ympäri vuoden mustia vaatteita.
      haluaisin olla vieläkin vaaleempi.
      sen takia vältänkin aurinkoa. O.o

mut ongelma on se ettei kalpaille ole oikein ihomeikkejä!
      käytän vanilijan valkeaa meikkiä tällä hetkellä.
      onko kellään parempaa ideaa???
      (eli tarkotus ei oo saaha tummempaa ihoa)

• juuuhh

oon kans luonnostani tosi valkonen, kiva ku otetaan kavereitten kans jotain yhteiskuvia niin mä oikein loistan sieltä seasta valkosuudellani :D mut jotenkin tykkään todella paljon, mulla on myös mustat hiukset jotka korostaa vielä enemmän, ja tää kuulemma sopii mulle tosi hyvin, itsekkin tykkään. :) En enää kesäisin edes yritä ruskettua - liian monta kesää tullu otettua aurinkoa mutta ei vaan tartu, joten antaa olla, vaikka tuntuukin ihan tyhmältä mennä rantsulla kalkkilaivan kapteenina kun muut ihan ruskeita :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4354
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3790
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3479
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3080
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2568
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2489
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2262
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1926
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1692
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1662
    Aihe