Adv.opin mukaan Jumala kuoli kolmeksi

päiväksi....

19

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden ... hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä" (1 Piet. 3:18).

Tätä ei adv. suostu ymmärtämään, että lihassa kuoli mutta ei Hengessä sekuntiksikaan.

• pyh!

Ja taas yksi, joka ei ymmärrä lukemaansa....

"tehtiin eläväksi hengessä" tarkoittaa ylösnousemusta. Kyllä me Pietarin teksti hyväksytään, mutta emme teidän päättömiä väitteitä.

• adventisti

"............................" Epäilevälle Tuomakselle:

Kyllä adventistit ymmärtävät TÄYSIN sen, että Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista ja Jeesus nousi elävänä sieluna, siis ruumiineen kaikkineen kuolleista.

Jeesus itse sanoi epäilevälle Tuomakselle, että laita kätesi minun naulanreikiini ja puhkaistuun kylkeeni ja ole uskovainen, äläkä epäuskoinen, sillä eihän pelkällä hengellä ole ruumista.

Jeesus otettiin myöskin ruumiineen ylös taivaaseen. Me kristityt viettämme vielä tänäkin päivänä Helatorstaita Jeesuksen taivaaseen astumisen muistojuhlana.

• adfhjklmnvcxz,

toinen paha adv.harha,että seurakunta olisi korvannut israelin ns. korvausteologia.

• pyh!

Paavalin mukaan kristillinen seurakunta on Jumalan Israel.

• tietoa löytyy

Adventismi on läpeensä harhaa.
      Se on erään amerikkalaisen morffiiniriippuvaisen naisen keksintö ja hallusinaatioiden pohjalle väksin kyhätty uususkonto=kultti.

• pyh!

Tieto löytyy, joka osoittaa sinun oleva valehtelija ja Jumalan pilkkaaja.

• Tietoa??

Tietoa löytyy? Ei näköjään kovin paljon tietoa adventtikirkosta. Enkä tiedä, kuka tässä on morfiiniriippuvainen, enkä sitäkään, onko tällä koko aiheella mitään väliä.

Joka tapauksessa EGW nimenomaan sanoo, että Jumaluus ei kuollut Jeesuksen kuollessa. (Esim 5BC 1113)

• sirkka iita

Jos ei Jeesus olisi kuollut meidän edestämme, niin ei meillä olisi mitään pelastus toivoa. Mutta Jeesus itse sanoi, että hän ANTAA HENKENSÄ meidän edestämme, että meillä olisi ylösnousemus ja elämä hänen kauttaan. Jos et tätä usko niin olet pelkkä rienaaja ja valehtelija.

Jeesus kuoli perjantaina, ja kun lasket perjantai, lauantai ja sunnuntai, niin sunnuntai on kolmas päivä. Hän oli haudassa kaksi yötä ja kolmatta päivää, sillä hän nousi kolmantena päivänä kuoleista, kuten lupasikin.

Jeesus siis ristiinnaulittiin, syytön, syyllisten puolesta, hän uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden, hän kuoli ja haudattiin, mutta hän nousi kolmantena päivänä ylös haudastaan ja ilmestyi monille, muumuassa opetuslapsilleen ja Marialle.

• Itseasiassa

"sirkka iita"

Jeesus oli haudassa perjantai illasta sunnuntai aamuun, eli sapatin aattona kun hän kuoli ja hänet haudattiin, niin Jeesus oli haudassa sapatinvastaisen yön, sapatin päivän ja sunnuntain vastaisen yön. Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä kuolemastaan, eli viikon ensimäisenä päivänä.

• tarkkuutta, tarkkuut

Missä Sanaa sanotaan, että Jeesus kuoli perjantaina?

Annetaan Joonaan merkki. Matt 12:39-40
        39. Niin hän vastasi ja sanoi heille: tämä häijy ja huorintekiä suku etsii merkkiä, ja ei hänelle pidä merkkiä annettaman, vaan Jonan prophetan merkki. 40. Sillä niinkuin Jona oli valaskalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin pitää myös Ihmisen Pojan maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä oleman.
        Vanha Biblia 1776/1872 !!

Joten jos Jeesuksen kuolema olisi ollut pe- iltana ja ylösnouseminen su. niin Joonan merkki ei ole tosi. Siinä on kaksi yötä.
        perjantaista lauantaihin ja sitten sunnuntaihin. Ei siis kolmea yötä.

Eli tässä nyt olemme. Raamattu ei ole ristiriitainen, mutta ystävät, teidän tulkintanne on isien perinnäissääntökirjasta.

Jos hän kuolee perjantaina ja nousee sunnuntaina, siinä --> on .. vain .. kaksi .. yötä

• sirkka iita
        tarkkuutta, tarkkuut kirjoitti:

Missä Sanaa sanotaan, että Jeesus kuoli perjantaina?

Annetaan Joonaan merkki. Matt 12:39-40
        39. Niin hän vastasi ja sanoi heille: tämä häijy ja huorintekiä suku etsii merkkiä, ja ei hänelle pidä merkkiä annettaman, vaan Jonan prophetan merkki. 40. Sillä niinkuin Jona oli valaskalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin pitää myös Ihmisen Pojan maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä oleman.

Joten jos Jeesuksen kuolema olisi ollut pe- iltana ja ylösnouseminen su. niin Joonan merkki ei ole tosi. Siinä on kaksi yötä.
        perjantaista lauantaihin ja sitten sunnuntaihin. Ei siis kolmea yötä.

Eli tässä nyt olemme. Raamattu ei ole ristiriitainen, mutta ystävät, teidän tulkintanne on isien perinnäissääntökirjasta.

Jos hän kuolee perjantaina ja nousee sunnuntaina, siinä --> on .. vain .. kaksi .. yötä

"tarkkuutta, tarkkuutta":lle

"Seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti" - 2. Moos. 20:10

"Jeesus huusi suurella äänellä --. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä. -- Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan.

-- Mutta viikon ensimmäisenä päivänä -- he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta"

Luuk. 23:46 - 24:2

• Sirkalle tarkkuutta
        sirkka iita kirjoitti:

"tarkkuutta, tarkkuutta":lle

"Seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti" - 2. Moos. 20:10

"Jeesus huusi suurella äänellä --. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä. -- Ja silloin oli valmistuspäivä, ja sapatti oli alkamaisillaan.

-- Mutta viikon ensimmäisenä päivänä -- he havaitsivat kiven vieritetyksi pois haudalta"

Luuk. 23:46 - 24:2

Raamatun faktat ovat hyvin yksinkertaiset tässä asiassa. Juutalainen pääsiäinen ei ollut aina lauantaisin. Vielä nykyäänkin se voi olla minä tahansa viikonpäivänä. Juutalainen pääsiäinen oli ehdoton lepopäivä. Kukaan ei voinut tehdä mitään sen aikana.

Mitä tapahtui, kun Jeesus ristiinnaulittiin?
        Päivä alkaa vielä nykyäänkin Israelissa auringonlaskun aikaan, keskimäärin kello 18 illalla. Päivä siis alkaa auringonlaskusta. Keskiviikkona kello 18 alkoi torstai. Torstai alkoi keskiviikostamme ja jatkui torstaihin kello 18 asti.
        Valmistuspäivän iltana, meidän keskiviikkoiltanamme, Jeesus syö viimeisen aterian opetuslastensa kanssa. Viimeinen ateria ei ollut pääsiäisateria. Juutalaiset söivät pääsiäisaterian seuraavana päivänä. d9Jeesus ei syönyt silloin, koska hänet oli jo ristiinnaulittu.

Ateria oli valmistuspäivän ateria, joka sekin on tapa Israelissa. Jeesus syö edellisenä päivänä. Yön aikana Jeesus pidätetään. Hänet ristiinnaulitaan noin
        kello yhdeksältä torstaina. Hän kuolee noin kello 15. Sillä välin n. kello 13 juutalaiset tappavat pääsiäiskaritsan, jonka he syövät illalla noin kello 18. Jeesus ristiinnaulitaan yhdeksältä.
        Kello 13 juutalaiset tappavat pääsiäiskaritsan.
        Kello 15 Jeesus, Jumalan karitsa, kuolee.
        Pääsiäiskaritsa korvataan Jumalan karitsalla.
        Tämän jälkeen ei enää tarvitse uhrata karitsaa.
        Jeesukseen uskominen riittää syntien anteeksisaamiseksi.

Tämä ketju on upea: yhdeksältä Jeesus ristiinnaulitaan.
        Kello 13 juutalaiset tappavat karitsan.
        Sitten hänet otetaan alas ristiltä ja haudataan.
        Kello 18 meidän torstainamme alkaa perjantai.
        Silloin on juutalaisten pääsiäinen.He syövät karitsan. Sitten koko pääsiäisenä he eivät voi tehdä mitään.
        Ristiinnaulitseminen ei olisi ollut mahdollinen perjantaina, koska pääsiäinen on ehdoton lepopäivä. He eivät tehneet mitään.
        Tämän päivän jälkeen, kello 18, alkaa sapatti, lauantai. Säännöllinen, viikoittainen sapatti. Silloinkaan juutalaiset eivät voi tehdä mitään, koska on sapatti.

• kolme päivää, kolme
        Sirkalle tarkkuutta kirjoitti:

Raamatun faktat ovat hyvin yksinkertaiset tässä asiassa. Juutalainen pääsiäinen ei ollut aina lauantaisin. Vielä nykyäänkin se voi olla minä tahansa viikonpäivänä. Juutalainen pääsiäinen oli ehdoton lepopäivä. Kukaan ei voinut tehdä mitään sen aikana.

Mitä tapahtui, kun Jeesus ristiinnaulittiin?
        Päivä alkaa vielä nykyäänkin Israelissa auringonlaskun aikaan, keskimäärin kello 18 illalla. Päivä siis alkaa auringonlaskusta. Keskiviikkona kello 18 alkoi torstai. Torstai alkoi keskiviikostamme ja jatkui torstaihin kello 18 asti.
        Valmistuspäivän iltana, meidän keskiviikkoiltanamme, Jeesus syö viimeisen aterian opetuslastensa kanssa. Viimeinen ateria ei ollut pääsiäisateria. Juutalaiset söivät pääsiäisaterian seuraavana päivänä. d9Jeesus ei syönyt silloin, koska hänet oli jo ristiinnaulittu.

Ateria oli valmistuspäivän ateria, joka sekin on tapa Israelissa. Jeesus syö edellisenä päivänä. Yön aikana Jeesus pidätetään. Hänet ristiinnaulitaan noin
        kello yhdeksältä torstaina. Hän kuolee noin kello 15. Sillä välin n. kello 13 juutalaiset tappavat pääsiäiskaritsan, jonka he syövät illalla noin kello 18. Jeesus ristiinnaulitaan yhdeksältä.
        Kello 13 juutalaiset tappavat pääsiäiskaritsan.
        Pääsiäiskaritsa korvataan Jumalan karitsalla.
        Tämän jälkeen ei enää tarvitse uhrata karitsaa.
        Jeesukseen uskominen riittää syntien anteeksisaamiseksi.

Tämä ketju on upea: yhdeksältä Jeesus ristiinnaulitaan.
        Kello 13 juutalaiset tappavat karitsan.
        Sitten hänet otetaan alas ristiltä ja haudataan.
        Kello 18 meidän torstainamme alkaa perjantai.
        Silloin on juutalaisten pääsiäinen.He syövät karitsan. Sitten koko pääsiäisenä he eivät voi tehdä mitään.
        Ristiinnaulitseminen ei olisi ollut mahdollinen perjantaina, koska pääsiäinen on ehdoton lepopäivä. He eivät tehneet mitään.
        Tämän päivän jälkeen, kello 18, alkaa sapatti, lauantai. Säännöllinen, viikoittainen sapatti. Silloinkaan juutalaiset eivät voi tehdä mitään, koska on sapatti.

Sunnuntaiaamuna Jeesus nousee ylös. Naiset näkevät hänet.
        On siis kulunut kolme yötä: torstain ja perjantain välinen yö, perjantain ja lauantain ja lauantain ja sunnuntain välinen yö.
        Kolme päivää: yksi, kaksi ja kolme.
        Tämä on kolmannen päivän aamu. Kun lähdemme tästä päivästä, meillä on kolme päivää ja kolme yötä.

• Valvova

Missäs ne kolme yötä ovat?

Jeesus oli adventistien mielestä haudassa vain kaksi yötä, kun taas Jeesuksen itsensä kertoman mukaan Hän oli haudassa kolme yötä ja kolme päivää.
      Kristityiksi itseään nimittävät adventistit eivät ole matematiikan tunneilla olleet hereillä, vaan nukkuneet siellä, kuten omissa kirkoissaankin jatkavat uniaan edelleen.

• Valvovalle.

Ei Valvova oteta ongelmaa, koska ongelmaa ei ole.
        Kun tuo teksti, joka tuohon tuli, selvittää ja jäsentää asian, asia on ok.
        Mutta tekstisi rakkaus- Valvova, niin taidat olla itse nukahtanut.

Rakkaus on pitkämielinen, ei kerskaa, eikä pöyhkeile, eikä käyttäydy sopimattomasti.

• ....................

Jumala on Henki,ei Henki voi kuolla. advarit ei ymmärrä jumalan olemusta.

• Valvova

Matt. 12:40. Sillä niinkuin Jona oli valaskalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin pitää myös Ihmisen Pojan maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä oleman.

Kyllä kansa tietää, mutta adventistit eivät.
      Mistä johtuneekin?

Eipä Jeesus siellä haudassa ollut adventistien väittämän mukaan kolmea päivääkään, vaan 1:n päivän ja sunnuntai aamusta rahtusen.

No adventistit taas kuvittelevat, että pääsiäisen valmistuspäivä olisi perjantai, eikä torstai. Perjantai kuitenkin oli jo pääsiäistä itseään.

• vielä Valvovalle.

Valvova, sinulla on vaikkua korvassa. Adventistit on autuaita Kristuksessa, vaikka nyt nostin laskutavan pöytään.

Mitäpä sinäkään mutiset, koska et itse ole asioita esittänyt, muutakuin joutavaa moitetta.

Vielä tästä valmistuspäivästa perjantai, niin se on aika yleinen katsanto kristikunnassa, että turhaa rakkaudetonta on ajatuksesi.

1. Jos minä ihmisten ja enkelein kielillä puhuisin, ja ei minulla olisi rakkautta, niin minä olisin kuin helisevä vaski tai kilisevä kulkuinen. 2. Ja jos minä propheteerata taitaisin, ja kaikki salaisuudet tietäisin ja kaiken tiedon, ja minulla olis kaikki usko, niin että minä vuoret siirtäisin, ja ei olisi minulla rakkautta, niin en minä mitään olisi. 3. Ja jos minä kaiken tavarani kuluttaisin köyhäin ravinnoksi, ja jos minä antaisin ruumiini poltettaa, ja ei olisi minulla rakkautta, niin ei se olisi minulle mitään hyödyllinen.
        4. Rakkaus on kärsivällinen ja laupias. Ei rakkaus kadehdi, ei rakkaus ole tyly, ei hän paisu: 5. Ei hän käytä itsiänsä sopimattomasti, ei omaansa etsi, ei hän vihaan syty, ei hän pahaa ajattele, 6. Ei hän vääryydestä iloitse, mutta hän iloitsee totuudesta: 7. Kaikki hän peittää, kaikki hän uskoo, kaikki hän toivoo, kaikki hän kärsii.
        8. Ei rakkaus koskaan väsy; vaikka prophetiat lakkaavat, ja kielet vaikenevat, ja tieto katoo. 9. Sillä me ymmärrämme puolittain, ja propheteeraamme puolittain. 10. Mutta kuin täydellinen tulee, sitte vajaa lakkaa. 11. Kuin minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi; mutta sitte kuin minä mieheksi tulin, niin minä hylkäsin lapselliset. 12. Sillä nyt me näemme niinkuin peilistä tapauksessa, mutta silloin kasvoista kasvoihin: nyt minä tunnen puolittain, vaan silloin minä tunnen niinkuin minä tuttu olen. 13. Mutta nyt pysyvät usko, toivo, rakkaus, nämät kolme; vaan rakkaus on suurin niistä.
        1. Kor. 13

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2415
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1397
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      76
      1230
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      860
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      84
      693
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      668
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      656
    Aihe