Minkälainen on urheilullinen?

Mitä mieltä olet

Treffi-ilmoituksissa moni sanoo olevansa urheilullinen tai etsivänsä sporttista kumppania.

Minkälainen on urheilullinen?

Itse olen 185 senttinen ja 86 kiloinen mies jonka kroppa on jonkinverran lihaksikas liikuntaharrastusten takia ( 3 kertaa viikossa noin 10 km:n juoksulenkki, lisäksi pyöräilyä ja lihaskunto treeniä)

Olenko minä urheilullinen - itse en pidä itseäni kovinkaan urheilullisena tai liikunnallisena.

26

485

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide tämäkin

Olet urheilullinen.

Ei termi urheilullinen sitä tarkoita että on oikein ammattilaisurheilija, vaan mielestäni sitä että kropan muoto on se yläpainotteinen eli kehossa massaa on enemmän navan yläpuolisessa kehossa kuin alapuolisessa kehossa. Eli ei ole vatsakas eikä persevä ja on lihaksikas. Jos ei ole lihaksikas, on normaali tai hoikka.

Tavis eli se "normaali" ei juokse mitään kilometrien pituisi lenkkejä useita kertoja viikossa. Eikä treenaa.

• 3453+44

• 123......
        3453+44 kirjoitti:

"Jos ei ole lihaksikas, on normaali tai hoikka. "

Eli huippumaratoonari Wilson Kipsang Kiprotich ei ole urheilullinen?

http://www.flickr.com/photos/polyesterpowdercoated/4001981072/

Mielestäni huippumaratoonarit ovat hoikkia, eivät urheilullisia vaikkakin ovat huippu-urheilijoita.

Tuollaisella luuviululla jos olis ns. tavallinen tallaaja ei olisi naismaailmassa juurikaan kysyntää.

• mielipide tämäkin
        3453+44 kirjoitti:

"Jos ei ole lihaksikas, on normaali tai hoikka. "

Eli huippumaratoonari Wilson Kipsang Kiprotich ei ole urheilullinen?

http://www.flickr.com/photos/polyesterpowdercoated/4001981072/

Samaa mieltä kuin 123. Tai ehkä sanoisin ko. miestä jopa laihaksi. Urheilullisuudesta tulee miehen kohdalla sellainen mielikuva että on hartiat ovat leveämmät kuin lantio. Eikä niin että on tasaleveä pötkylä.

• 1 + 19
        123...... kirjoitti:

Mielestäni huippumaratoonarit ovat hoikkia, eivät urheilullisia vaikkakin ovat huippu-urheilijoita.

Tuollaisella luuviululla jos olis ns. tavallinen tallaaja ei olisi naismaailmassa juurikaan kysyntää.

No ei ole mikään luuviulu, isot reisilihakset ja muskelit.

Ja kyllä luuviuluilla ja lihavillakin on "naismaailmassa kysyntää", hyvin monet on naimisissakin, tiesitkös.

• ohdog
        1 + 19 kirjoitti:

No ei ole mikään luuviulu, isot reisilihakset ja muskelit.

Ja kyllä luuviuluilla ja lihavillakin on "naismaailmassa kysyntää", hyvin monet on naimisissakin, tiesitkös.

Isot lihakset saa nostelemalla painoja, ei juoksemalla. Epäilemättä tuolla tyypillä on äärimmäisen kestävyyteen kehitetyt reisilihakset, mutta isot ne eivät todellakaan ole.

• Lisää kylmää

"eli kehossa massaa on enemmän navan yläpuolisessa kehossa kuin alapuolisessa kehossa."

Mielenkiintoinen näkemys, varsinkin kun ottaa huomioon että pakaralihakset ja reisilihakset ovat niitä ihmiskehon suurimpia lihaksia. Urheilullinen lienee siis sellainen, joka on salilla keskittynyt pelkkään penkkiin ja hauiskääntöön?

• mielipide tämäkin
        Lisää kylmää kirjoitti:

"eli kehossa massaa on enemmän navan yläpuolisessa kehossa kuin alapuolisessa kehossa."

Mielenkiintoinen näkemys, varsinkin kun ottaa huomioon että pakaralihakset ja reisilihakset ovat niitä ihmiskehon suurimpia lihaksia. Urheilullinen lienee siis sellainen, joka on salilla keskittynyt pelkkään penkkiin ja hauiskääntöön?

Voihan sitä aina hiuksia halkoa, mutta ymmärtänet kuitenkin että urheilullinen mies on harteva eikä persevä.

Keho on siis muodoltaan V-kirjaimen muotoinen, ei A-kirjaimen.

Aku Ankka ei ole urheilullinen.

• hghdfd

Olen 20 kiloa ylipainoinen ja minulla on vähän kaljamahaa. Olen urheillut viime syksystä lähtien joka toinen päivä ja muutanut ruokavaliotani ja laihtunut.

Lähden 5 min päästä uimaan. Olenko minä urheilullinen? Ei minua voi enää sohvaperunaksikaan kutsua.

Jos etsin urheilullisesta naisesta lenkkikaveria, niin olenko väärässä?

• Gads

Urheilullinen on hlö, joka liikkuu liikkumisen riemusta. Samoin tyyppi, joka on atleettinen vartaloltaan. Urheilullinen voi olla tyyppi, joka pukeutuu aina sporttimerkkeihin.

Itse olen ekaa joukkoa. Olen silti raskasrakenteisempi kuin ystävättäreni, joka ei liiku, on hoikka luonnostaan ja vetää punkkua päivittäin. Erona on, että BMI 24 kanssa jaksan silti juosta lenkkiä/tehdä lihastreeniä jne paremmin kuin tämä ystävättäreni. Joka on "urheilullisemman" näköinen :) Hän on kade minun kunnostani, minä olen kade hänen fysiikastaan :)

Olen silti "normaali" , koska ymmärrän urheilullisen atleettinen vartalon ja liikuntapositiivisuuden yhdistelmänä.

• Gads

Urheilullinen on hlö, joka liikkuu liikkumisen riemusta. Samoin tyyppi, joka on atleettinen vartaloltaan. Urheilullinen voi olla tyyppi, joka pukeutuu aina sporttimerkkeihin.

Itse olen ekaa joukkoa. Olen silti raskasrakenteisempi kuin ystävättäreni, joka ei liiku, on hoikka luonnostaan ja vetää punkkua päivittäin. Erona on, että BMI 24 kanssa jaksan silti juosta lenkkiä/tehdä lihastreeniä jne paremmin kuin tämä ystävättäreni. Joka on "urheilullisemman" näköinen :) Hän on kade minun kunnostani, minä olen kade hänen fysiikastaan :)

Olen silti "normaali" , koska ymmärrän urheilullisen atleettinen vartalon ja liikuntapositiivisuuden yhdistelmänä.

• Gads

• fat man

Mulla on 10 kg ylipainoa, käyn salilla 6 kertaa viikossa jossa olen pari tuntia. olen läski. Paino ei vain putoa vaikka kuinka kuntoilen

• Vähän Hiili Hiiri

Oletko kokeillut vähentää hiilareita? Eli että et söisi valkeaa vehnää etkä sokeria, puhdistettu riisikin saattaa olla pahasta joillekuille ja peruna myös.

• 19 + 1

Laihdut, kun syöt vähemmän kaloreita. Kuntoilemalla saat lihaksia, et menetä läskiä (juurikaan).

• ohdog

Mitäpä jos menisit lenkille salin sijaan. Aerobinen liikunta on lihavalle tärkeämpää kuin raudan pumppaaminen. Jos nyt sinne salille kuitenkin menet, niin siellä pitää kans tehdä jotain. Pelkkä kahden tunnin oleminen ei tee mitään.

• fat man
        Vähän Hiili Hiiri kirjoitti:

Oletko kokeillut vähentää hiilareita? Eli että et söisi valkeaa vehnää etkä sokeria, puhdistettu riisikin saattaa olla pahasta joillekuille ja peruna myös.

en syö lainkaan vaaleeta leipää ja mitään herkkuja en syö joten sokeria en käytä kovin paljoo. En niin paljoo et siitä olis haittaa. Tällä urheilimäärällä mun pitäis laihtua helposti mut ku en laihdu. Eilenkin poljin kuntopyörää 20 minsaa, 20 minsaa crosstraineria ja sit maastopyörällä poljin 25 kilsaa ja nostelin puntteja tunnin. Kyllä kaloreita pitäis kuluu tarpeeksi eilenkin.

• fat man
        ohdog kirjoitti:

Mitäpä jos menisit lenkille salin sijaan. Aerobinen liikunta on lihavalle tärkeämpää kuin raudan pumppaaminen. Jos nyt sinne salille kuitenkin menet, niin siellä pitää kans tehdä jotain. Pelkkä kahden tunnin oleminen ei tee mitään.

poljen 6 kertana viikossa kuntopyörää 20 minsaa, crosstraineria 20 minsaa , sit liikun maastopyörällä joka päivä ainakin 20 kilsaa ja nostelen salilla puntteja. Syön terveellisesti enkä laihdu siltin. Et kyllä mulla aerobinen treebi on veressä. Olen varmasti parempi kuntoinen kun joku 60 kg painava samanikäinen mies. Mut en vaan laihdu. Kotona mulla on kuntopyörä jota poljen kans puol tuntii päiväs.

• .............

Itse en ole urheilullinen vaikka kroppani on ihan urheilullisen näköinen. Lihakset olen saanut lähinnä hyötyliikunnasta, töissä, kävelystä ja kauppakassien kantamisesta. Pukeudun myös mielelläni sporttisesti. En silti koe olevani urheilullinen.

Kerran treffasin yhden miehen joka sanoi olevansa ruumiinrakenteeltaan urheilullinen. No joo, olihan sillä verkkarit jalassa, mutta se kaljamaha...huh huh. Kerran viikossa lenkkeilyä tai urheilun tuijottaminen ei tee urheilullista ihmisestä. Ukolle maistui kaljakin joka ilta. Se treffailu jäi parin viikon mittaiseksi.

• 1 + 19

Ärsyttävä luonteeltaan ja haisee hielle. Ei jaksa keskittyä kirjoihin.

• Sanna....

Minä, vaalea Sanna, kerron harrastavani liikuntaa. Luettelen lajikseni mm. lenkkeilyn, hiihdon ja pyöräilyn. Totta kai miehet kertovat harrastavansa juuri niitä samoja lajeja innokkaasti. Pyytävät päästä lenkille kanssani. Sitten kun mennään yhdessä lenkille paljastuu millaisessa rapakunnossa mies todellisuudessa on. Ei tulluna juoksemisesta mitään. Eikä treffeistäkään.

• joku9423893

Ite oon 195/90 pidän itseäni hoikkana tuollaiset 10-15 kilometrin juoksulenkit menee suhteellisen kevyesti toisaalta meinaa vähän tuo maha kasvaa, että voisi ehkä jo normaaliakin käyttää, mutta jos treenais kesällä sen pois pitäis muutenkin parantaa lihaskuntoa, muita harrastuksia silmällä pitäen.

• normaali

Mun mielestä urheilullinen= lihasvoima riittää vähän muuhunkin kuin kauppakassin nostamiseen auton perään kestävyyttää on että voi lähteä vaikka 10km kävelylenkille tai ei ole ihan rampa parin kilometrin pyöräilyn jälkeen (siis toki minkä nyt sanookin lajikseen, ei se hieman parempikaan kunto auta jos on täysin outo laji), ylimääräistä painoa voi olla vähän kunhan ei näytä suoraan ylipainoiselta. Harrastaa säännöllisesti, viikottain jotakin urheiluksi laskettavaa siis muutakin kuin sen katsomista sohvalla... jne

Aloittaja juurikin on urheilullinen/liikunnallinen.

Olen itse melko hoikka ja elän kohtuuterveellisesti, kävelylenkeillä tulee käytyä useamman kerran viikossa ja välillä hieman reippaampaakin liikuntaa hyötyliikuntana/yhen harrastuksen oheistuotteena hieman lihasta. Olen vähän kahdenvaiheilla voinko sanoa itseäni urheilulliseksi. Toisaalta liikun/ulkoilen säännöllisesti, mutta useimmiten melko rauhallisti, en tykkää hikiliikunnasta/itsensä rääkkäämisestä. Mikään erityisen hyvä kunto mulla ei ole, mutta en voi suoraan verrata itseäni myöskään niihin baareissa pöyriviin viinanjuojiin, jotka sit muuten löhöää sohvalla hampparia syöden, joilla oikeasti on huono kunto.

• 645768

Mun mielestä urheilullinen mies on sellanen, jolla on lihaksia jonkin verran enemmän kuin "tavismiehellä" ja rasvaprosentti liikkuu jossain 12 alapuolella (tai niin, että vatsapalat näkyvät). Olen itsekin treenannut salilla, mutta tällä hetkellä rasvaprosentti on tuota korkeampi ja siksi luokittelin itseni normaaliksi treffi-ilmoitukseen, vaikka olen keskimääräistä lihaksikkaampi.

• !!!!!!!!!!!?????????

Nyt ymmärrän!
      Mä odottelen treffeille sopusuhtasta, vähän lihaksikasta miestä, mutta paikalle tuleekin kaljamahanen, melko löysässä kunnossa oleva tyyppi... joka siis varmaan on alkanu liikkumaan ja oikeesti siksi kokee olevansa urheilullinen...

Kollega vaahtosi omasta urheilullisuudestaan ja mä katselin vaivihkaa hänen vyötärönseutuaan, joka valehtelematta on yli 100cm... itse koki olevansa mua paljon urheilullisempi, kun mä en ota lajeja ja viikkokertoja puheeksi, kun ne on kuuluneet mun elämääni aina...

• Kaikkein urheilullis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe