Oon 20v ja suu kuivuu jo illalla hampaiden pesun jälkeen. Aamulla sylki on jähmettynyt hamapaiden pinnalle rumaksi kerrokseksi.
Vettä juon 2-3litraa päivässä, en omaa lääkitystä ,enkä syö makeisia tai suolaista illalla. Yömyssyjäkään en harrasta.
Illalla otan 0,5 litran vesilasin yöpöydälle ja yleensä tyhjenee viimestään aamuyöllä kun joudun menee vessaan. Eli suu kuivuu öisin eikä niinkään päivisin.
Mitä mää teen?
Kuiva suu yöllä.
2
534
Vastaukset
- hoomoilu
Nukutko suu auki? Öisin syljentuotanto vähenee ja jos silloin nukkuu suu auki, suu kuivuu. Sylki itsessään ei yleensä kuivu hampaiden pinnalle, vaan se on biofilmiä (bakteeriplakkia).
Vedenjuonti kuivaan suuhun ei välttämättä auta, vaan saattaa jopa pahentaa ongelmaa, koska samalla sylki huuhtoutuu pois, eikä sylkeä yöllä muodosta nopeasti uudelleen. Janoon täytyy toki juoda vettä, mutta jos ongelma on vain kuivunut suu, kannattaa kokeilla apteekista saatavia tuotteita, esim. geeliä, jota levitetään suun limakalvoille. Se kosteuttaa ja aktivoi sylkirauhasia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667