Miksikö? Siihen on erittäin hyvä syy. 4.Mooseksen kirjan 22-24 luvuista se käy ilmi. Lukekaa. En sitä tähän kopsaa, mutta kerron vähän.
Baalak oli nähnyt sen, että kenet vain Bileam kirosi, niin sen Jumalakin kirosi. Niimpä Baalak pyysi puolestaan Bileamin kiroamaan Israelin. Bileam kuitenkin lähti tähän mielettömään tehtävään, eikä suoraan kieltäytynyt tehtävästä. Jumala kuitenkin esti Bileamin mielettömyyden ja niimpä hän sanoi, että minkä Jumala hänelle sanoo, sen hän puhuu.
-
"Mene näiden miesten kanssa, mutta puhu ainoastaan se, minkä minä sinulle puhun"
-
Kuitenkin kävi niin, että Bileam kolmasti siunasi Israelin. Baalak ensimmäisen kerran jälkeen, kun Bileam kuitenkin siunasi kirouksen sijaan, vei hänet toisen paikkaan.
-
"Tule, minä vien sinut toiseen paikkaan; ehkäpä on Jumalan silmissä otollista, että kiroat kansan minun puolestani sieltä"
-
Näin juuri monet tekevät. He menevät "eri paikoille" . He etsivät eri näkökulmia ja syitä kirota Israelia. Mutta Bileamkin huomasi toisen kerran jälkeen, että on otollista siunata Israelia. Hän ei enää kysynyt Jumalalta erikseen, vaan hän huomasi, että sai itsekkin siunausta, kun siunasi Israelin. Niimpä hän kolmannella kerralla ilman erillistä kysymystä siunasi heti ja totesi vielä; Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!
-
Se erittäin hyvä syy on:
"Katso, minä olen saanut tehtäväkseni siunata: hän on siunannut, enkä minä voi sitä peruuttaa.
-
Kaikki Israelia siunaamaan tämän illan tilaisuuteen mahdollisuuksien mukaan. Kunnia Herralle.
Israelia siunaamaan
26
99
Vastaukset
- Suuri ero
Raamatun Israel tarkoittaa hengellistä Israelia. Sitä tule siunata, eikä lihallisia Israelilaisia.
- pehmopappa ,
Ei ole noin, vaan molempia ja jopa vihamiehiäkin.
http://www.tv7.fi/vod/series/?series=500
Tarinassa oli puhuva aasi. Aasit tietysti uskovat puhuvaan aasiin. Miksi? Koska raamatussa niin sanotaan.
VT:n jumala Herra ja sen kannattajaprofeetat olivat kovia tuomitsemaan eli kiroamaan. He kirosivat paitsi toisuskovaisia kansoja myös omien keskuudessa olevia toisinajattelijoita.
Herra sääti "israelilaisille" kaksi vuorta. Toiselta piti huutaa siunaukset ja toiselta kiroukset. Vieläköhän niin tekevät!
Aloittaja on kai tästä tietoinen.
Aloittaja unohti toisenkin syyn "siunata" Israelia. Se esiintyy 5 Moos. 7: 1-3. En viitsi kopsata. Lukekaa.
Jakeissa Herra käskee Mooseksen porukoiden tappaa kaikki kansat "luvatusta maasta" sekä eristäytyä muusta maailmasta.
Vieläkö tämä vääräuskoisten tappamiskäsky asuu aloittajan sydämessä? Toivoisin vilpitöntä vastausta.- Lindu
Juu. Kyllä te tiedätte millä puolen leipää voi on.
Teidän vihahyökkäyksenne kristinuskoa vastaan ja juutalaisten houkutteleminen ja yllyttäminen samaan joukkoon, on luettavissa jo yli 250 viestiä sisältävässä vihaketjussanne S24 juutalaisfoorumilla ja jota kristityt tarkkaan seuraavat.- tee parannus
Podetko "Lindu" vainoharhaisuutta?
Kirjoituksesi osoittaa, että et ole uudestisyntynyt uskova, vaan olet vain jonkun kirkon jäsen eli nimikristitty.
"Sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut". Ilmestyskirja - L:u
tee parannus kirjoitti:
Podetko "Lindu" vainoharhaisuutta?
Kirjoituksesi osoittaa, että et ole uudestisyntynyt uskova, vaan olet vain jonkun kirkon jäsen eli nimikristitty.
"Sinulla on se nimi, että elät, mutta olet kuollut". IlmestyskirjaTyypillinen helluntailainen tuomio. Koska en tunnusta lahkoanne edes kristilliseksi, väitätte, etten itse ole kristitty. Lausut tuossa aika mojovan henkilökohtaisen kadotustuomion minulle. Sinun käsissäsi saa tana ei kuitenkaan ole minun elämäni ja kuolemani ja iankaikkisuuteni. Minä olen Kristuksessa ja Hän minussa, sanansa ja Pyhän Henkensä kautta. Tätä lunastusta eivät lahkolaisesi voi minulta riistää.
- Teologian opiskelija
Nup Raamatun tarinat ovat törkeästi plagioitu sumerilaisten tarustoista; vain nimet on muutettu juutalaisiksi!
Luepa tämä kirja ja totea tuo kauan tiedetty tosiasia, josta kristityt vaikenevat:
Sumeri ja sen henkinen perintö eritoten Vanhassa testamentissa. Jokamiehen korkeakoulu 12. Helsinki: Otava, 1962.- ystävällinen kehotus
Mene teologian opiskelija ateismi palstalle omiesi pariin viisastelemaan.
ystävällinen kehotus kirjoitti:
Mene teologian opiskelija ateismi palstalle omiesi pariin viisastelemaan.
"Mene teologian opiskelija ateismi palstalle omiesi pariin viisastelemaan."
Ja työnnä sinä edelleen pääsi pensaaseen äläkä MISSÄÄN tapauksessa tutustu faktoihin. Nehän ovat osa maailman tiedemiesten kristinuskon vastaista salaliittoa...
"Olemme juuri viettäneet pääsiäistä, Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemisen muistoksi. Jeesus rukoili kiduttajiensa ja tappajiensa puolesta,...."
Miksi te uskovat olette niin kovia vihaamaan toisiaanne? Mistä se johtuu?
Teidän vihanne ei-uskovia kohtaan on niin kova, ettette silmää räpäytä toitottaessanne heitä helvetin syöverehin.
Miksi meidän pitäisi rukoilla sellaista aloittajan oppia, joka käskee tappamaan sumeilematta toisinuskovatkin?- Sairaat uskonnot
Uskovaiset vain noudattavat taikauskoisten ihmisten keksimiä sairaita ohjeita:
Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Lk 14:26
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään. Johannes 12:25
Kun lukee Raamattua, niin tuskin maailmassa on tosita niin väkivaltaista ja sotaisaa maata kuin Israel. Siellä oli jatkuva sisällissota eri heimojen kesken ja sitten hyökättiin naapureitten kimppuun. Niin siellä tehdään vieläkin, joten jos Jumala hävittäisi kokoaan sellaisen, niin Jumalalle voitisiin myöntään Nobelin rauhanpalkinto.
- Inhottava realisti
Israel on vain maa muiden joukossa.
On todella hämmästyttävää, että tätä ei ymmärretä. - DoctorT
Israel ei ole SOTAISA! Sillä satamiljoonaiset arabit ympärillään ja heidän aloittamia sotia on muutama ja heidän harjoittamansa uskomaton TERRORI on ollut koko itsenäisen Israelin kiusa!
Meilläkin on oma kiusamme?
Israel ei ole vain maa maiden joukossa, vaan Jumalan omaisuuskansa.- Huu-haa uskonnot
Oikealla Jumalalla ei ole "omaisuuskansoja".
Oikea Jumala kohtelee kaikkia ihmisiä tasaveroisesti.
Eikö olekin epäilyttävää, että Raamatun tekstit kirjoittaneet juutalaiset, eivät vain lainanneet tarinoita muilta kansoilta, vaan myös asettivat itsensä keksimänsä Jumalan "silmäteräksi". Doctor T. Israel on nimenomaan alusta loppuun tappajakansaa. Ei VT:ssa ollut arafateja eikä arabeja, israelilaiset tappoivat omiaan. Jos tuollainen maa on Jumalan ominaisuuskansa, niin millainen on heidän jumalansa?
2. Moos. 1:16
ja hän sanoi: "Kun te autatte hebrealaisia vaimoja heidän synnyttäessänsä, niin tarkastakaa lapsen sukupuoli: jos se on poika, surmatkaa se, mutta jos se on tyttö, jääköön eloon".
4. Moos. 31:17
Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.
Tuom. 21:10
Niin kansa lähetti sinne kaksitoistatuhatta sotakuntoista miestä ja käski heitä sanoen: "Menkää ja surmatkaa miekan terällä Gileadin Jaabeksen asukkaat vaimoineen ja lapsineen.
1. Sam. 22:17
Ja kuningas sanoi henkivartijoille, jotka seisoivat hänen luonaan: "Käykää tänne ja surmatkaa Herran papit, sillä hekin pitävät Daavidin puolta; ja vaikka tiesivät hänen paenneen, eivät he ilmoittaneet sitä minulle". Mutta kuninkaan palvelijat eivät tahtoneet ojentaa kättään lyömään kuoliaaksi Herran pappeja.
Kummallinen on Israelin Jumala todella?Huu-haa uskonnot kirjoitti:
Oikealla Jumalalla ei ole "omaisuuskansoja".
Oikea Jumala kohtelee kaikkia ihmisiä tasaveroisesti.
Eikö olekin epäilyttävää, että Raamatun tekstit kirjoittaneet juutalaiset, eivät vain lainanneet tarinoita muilta kansoilta, vaan myös asettivat itsensä keksimänsä Jumalan "silmäteräksi".Israel on Jumalan silmäterä, mutta se muodostuu kaikkien kansojen puhdassydämisistä ja vilpittömistä uskovaisista, jotka kaikki ovat uskoon perustuen Aabrahamin perillisiä:
Psalmit 73
1 "Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille,
niille, j o i l l a - o n - p u h d a s - s y d ä n."
[Joh.1:47; Gal.3:28; Kol.3:11]
Jumala ei katso Israelin kansalaisuutta lihallisen syntyperän (juutalaisuuden) mukaan vaan ihmisten sydämen puhtauden laadun mukaan:
Psalmit 73
1 "Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille,
niille, j o i l l a - o n - p u h d a s - s y d ä n."
[Joh.1:47; Gal.3:28; Kol.3:11]
Galatalaiskirje 3
7 "Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa."
5. Mooseksen kirja 29
19 "niin että se, (juutalainen) joka kuulee tämän valan sanat, siunaisi itseänsä sydämessään sanoen: 'Minun käy hyvin, vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa'. Siten hän hukuttaisi kaikki, sekä kostean että kuivan maan. - - -
21 Ja Herra erottaa hänet kaikista Israelin sukukunnista, tuottaakseen hänelle onnettomuuden, kaikki ne kiroukset, jotka sisältyvät tähän lain kirjaan kirjoitettuun liittoon."- Tappaja kansa
Ovatko kaikki sellaiset ihmiset, jotka tappavat viattomia ihmisiä "puhdas-sydämisiä"?
Tappaja kansa kirjoitti:
Ovatko kaikki sellaiset ihmiset, jotka tappavat viattomia ihmisiä "puhdas-sydämisiä"?
Tottakai ovat. Heillä on samanlainen ideologia kuin Hitlerillä. Kun tapetaan toisia ihmisiä jonkun ihmistekoisen ideologian perusteella, niin se on oikein. He tekevät sen puhtaasta sydämestä, koska niin on oiken tehdä. Niin on joku valtias päättänyt, joskus jopa Jumalakin.
Siunamme Israel !!!!
- Lindu
Kiitoksia nyt kauheasti!
Olen kuitenkin juutalainen, josta te ette hyödy.
Puolustan varmasti omiani, niin Kristusta kuin juutalaista kansaakin. - ##"%
Lindu kirjoitti:
Kiitoksia nyt kauheasti!
Olen kuitenkin juutalainen, josta te ette hyödy.
Puolustan varmasti omiani, niin Kristusta kuin juutalaista kansaakin.Lopeta trollaus . Juut. palstalla ilmottauduit luterilaiseksi ja puolustit Lutherin juutalaisvastaisia kirjoituksiakin.
- Lindu
##"% kirjoitti:
Lopeta trollaus . Juut. palstalla ilmottauduit luterilaiseksi ja puolustit Lutherin juutalaisvastaisia kirjoituksiakin.
Olen uskonnoltani ev.lut., mutta minulla on juutalaiset juuret.
Enkä ole puolustanut Lutherin juutalaisvastaisia kirjoituksia.
Tuo on jälleen teikäläisten totuudenvastainen ja mustamaalaava viesti, josta ilmoitan poliisille.
- Inhottava realisti
Nykypäivän Israelilla ei ole oikeastaan mitään tekemistä Raamatun aikojen juutalaiskansan kanssa. Vierineet aikakaudet ovat tehtävänsä tehneet.
On omituista, että äärikristittyjen piiriossä loputtomiin puolustetaan Israelin ylimitoitettujakin toimia. Alueen kiistat ovat ikivanhoja ja jokainen ymmärtää, että syitä on jokaisessa osapuolessa.
Pohjimmainen totuus on se, että raakaöljyn aikanaan loppuessa alueelta, Lähi-Itä menettää suuren osan strategisesta merkityksestään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.916777- 1723702
- 533239
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2212333- 422051
- 411968
- 471869
- 591756
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?221756- 191733