Nainen maksanut kahveja treffeillä

kee4543534

Olipa todella surkeat treffit ! nainen maksanut kahveja treffeillä, oli totaalinen turnoff.
Antaa kyllä todella huonon kuvan kun ei voi edes kahveja tarjota.

78

2248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonneanalyysi

Tarkoititko, että nainen on maksanut kahveja vai että nainen ei maksanut kahveja? Oletko mies vai nainen? Kenen kahvit olisi pitänyt maksaa?

Olen nainen ja sitä mieltä, että annan miehen maksaa eka kahvit. Tähän on syynä se, että kahvit tarjoava mies on kohtelias, eikä aivan kamalan pihi. Mielestäni kahvikäyttäytyminen saattaa korreloida miehen luonteen kanssa isommissakin asioissa. Minulle kävi kerran hieman nolo juttu. Oli kesäpäivä ja treffit miehen kanssa. Kävelymatkan varrelle sattui jäätelökioski ja ilmeisesti mies ehdotti jäätelöä. Okei, tilasin jonkin jätskin, mutta mies ei tehnyt elettäkään maksaakseen sitä. No ei siinä mitään, mutta kun olin ajatellut, että mies tarjoaa kupposen tms., niin en ollut ottanut rahaa mukaan. Sitten löysin farkkujen taskusta riittävästi kolikkoja. Mies huomasi tilanteen, muttei tullut hätiin. Ei hyvä, en halunnut tavata miestä enää uudelleen. Ammatti muistaakseni juristi ;)

• reoririeori4543

mies toimi aivan oikein!

• juristeista erossa

Älkää naiset koskaan menkö juristin kanssa treffejä pidemmälle.
        Kaikki juristi samoja pellejä. Juriteilla huono huumorin taju koska ovat pumpanneet aivonsa täyteen laki kirjoja.

Onko kivaa jos mies on hyvin toimeentuleva juristi ja huumorintajua ei ole ja kaiken lisäksi mies tekee pitkää työvuoroa ja kun ilmestyyy ovesta sisää niin sama mutrunen ilme kun oikeussalissaki kotona. Jos rahan perässä olet niin silloinha se on aivan sama.

Kehotan siis pysymään erossa juristeista ja niitteen rahoista. Saattaa myös olla että juristi haamuaa toisen osapuolenkin omaisuutta jos avioon asti pääsee?

Miettikää tarkkaan? juristit kaikki keljuja.

• luonneanalyysi
        reoririeori4543 kirjoitti:

mies toimi aivan oikein!

Niin ja näin. Olen itse aika antelias luonteeltani. Varmaan kodin perintöä. Äitini olisi varmaan ainakin sen toiseksi viimeisen paidan antanut tarvitsevalle. En halua elämääni miestä, joka laskee joka sentin. Sellainen ahdistaa, vaikka en pidä tuhlailustakaan, mutta elämän pitää olla rahan kanssa rentoa. Kyllä aivan pienistäkin vinkeistä voi tehdä päätelmiä siitä, miten ihminen käyttäytyy erilaisissa tilanteissa. Jos mies ei suostu maksamaan kahveja treffeillä, on suuri vaara, että hän on liian tarkka kaikista menoista, ei raaski panostaa omaan eikä muidenkaan elämään.

luonneanalyysi kirjoitti:

Niin ja näin. Olen itse aika antelias luonteeltani. Varmaan kodin perintöä. Äitini olisi varmaan ainakin sen toiseksi viimeisen paidan antanut tarvitsevalle. En halua elämääni miestä, joka laskee joka sentin. Sellainen ahdistaa, vaikka en pidä tuhlailustakaan, mutta elämän pitää olla rahan kanssa rentoa. Kyllä aivan pienistäkin vinkeistä voi tehdä päätelmiä siitä, miten ihminen käyttäytyy erilaisissa tilanteissa. Jos mies ei suostu maksamaan kahveja treffeillä, on suuri vaara, että hän on liian tarkka kaikista menoista, ei raaski panostaa omaan eikä muidenkaan elämään.

Olet oikeassa, treffitilanteessa voi tosiaan päätellä yllättävän paljon asioita toisesta. Esimerkiksi sen että nainen joka haluaa miehen tarjoavan on todennäköisesti melko hankala kumppani ongelmatilanteessa, vanhanaikainen huonolla tavalla, prinsessamainen, omaa huonon suhteellisuustajun ja ylianalysoi asioita rasittavuuteen asti.

• luonneanalyysi
        *** kirjoitti:

Olet oikeassa, treffitilanteessa voi tosiaan päätellä yllättävän paljon asioita toisesta. Esimerkiksi sen että nainen joka haluaa miehen tarjoavan on todennäköisesti melko hankala kumppani ongelmatilanteessa, vanhanaikainen huonolla tavalla, prinsessamainen, omaa huonon suhteellisuustajun ja ylianalysoi asioita rasittavuuteen asti.

Hieman tällaista kommenttia osasin odottaa ;) Pieleen meni se analyysi. Olen pahoillani.

Hieman tällaista kommenttia osasin odottaa ;) Pieleen meni se analyysi. Olen pahoillani.

Tällaisia ajatuksia se kuitenkin herättää, meni oikeaan tai ei. Eli ei kannata ihmetellä jos uutta treffikutsua ei tulekaan (oletan että sekin on miehen tehtävä).

• luonneanalyysi
        *** kirjoitti:

Tällaisia ajatuksia se kuitenkin herättää, meni oikeaan tai ei. Eli ei kannata ihmetellä jos uutta treffikutsua ei tulekaan (oletan että sekin on miehen tehtävä).

Taas väärin. Mikään ei täällä ole miehen tai naisen tehtävä. Molemmat voivat tehdä ihan mitä vain haluavat, osaavat, mikä kiinnostaa, elämä on täynnä mahdollisuuksia miehille ja naisille, myös sinulle, usko vain itseesi.

• siis?

Taas väärin. Mikään ei täällä ole miehen tai naisen tehtävä. Molemmat voivat tehdä ihan mitä vain haluavat, osaavat, mikä kiinnostaa, elämä on täynnä mahdollisuuksia miehille ja naisille, myös sinulle, usko vain itseesi.

... etkö juuri tuossa ylempänä kertonut että miehen tehtävä on tarjota kahvit treffeillä? tuolla parilla eurolla ei ole mitään merkitystä mutta ei pidä olettaa mitään automaattisesti

Olet suuri guru. Nyt minäkin, maan matonen, ymmärrän mahdollisuuteni jotka ovat tietysti rajalliset sinun mahdollisuuksiisi nähden, mutta otan nekin kiitollisena vastaan. Kiitän nöyrimmin osallistumisestasi keskusteluun ja lupaan pitää yllä tätä tiedon liekkiä jonka minussa roihun lailla sytytit.

• luonneanalyysi
        *** kirjoitti:

Olet suuri guru. Nyt minäkin, maan matonen, ymmärrän mahdollisuuteni jotka ovat tietysti rajalliset sinun mahdollisuuksiisi nähden, mutta otan nekin kiitollisena vastaan. Kiitän nöyrimmin osallistumisestasi keskusteluun ja lupaan pitää yllä tätä tiedon liekkiä jonka minussa roihun lailla sytytit.

Kiinnostavaa ajatustenvaihtoa. Luin tuossa viestini uudelleen ja ehkä hieman provosoin keskustelua väärään suuntaan. Minulle ei sinänsä ole väliä, kuka mitäkin tarjoaa, kyse on tilanteiden miellyttävyydestä. On mukavaa antaa toiselle aikaa, tavaroita jne. Teen sitä itsekin mielelläni. Varsinkin miehelleni yritän aina keksiä kaikkea kivaa. Pyrin treffeillä tuohon fiilikseen. Koen, että jos mies tarjoaa, hän on kanssani samalla aaltopituudella. En yleensä pyri maksattamaan miehellä mitään elämässäni. Olen pyrkinyt hankkimaan omia resursseja. Antaminen liittyy muihin juttuihin; se on romanttista, lämmintä jne. Asia on ilmeisen monimutkainen, vaikea selittää tyhjentävästi.

Käytit ivapuhetta viestissäsi. Täällä se vielä käy, kun heitetään läppää puoleen ja toiseen, mutta älä käytä sitä esim. omassa parisuhteessasi. Iva tuhoaa takuuvarmasti suhteen.

Ja olen ihan tavallinen nainen ja uskon, että kaikilla on mahdollisuus toteuttaa unelmiaan. Ole sinäkin vain oma gurusi.

Kiinnostavaa ajatustenvaihtoa. Luin tuossa viestini uudelleen ja ehkä hieman provosoin keskustelua väärään suuntaan. Minulle ei sinänsä ole väliä, kuka mitäkin tarjoaa, kyse on tilanteiden miellyttävyydestä. On mukavaa antaa toiselle aikaa, tavaroita jne. Teen sitä itsekin mielelläni. Varsinkin miehelleni yritän aina keksiä kaikkea kivaa. Pyrin treffeillä tuohon fiilikseen. Koen, että jos mies tarjoaa, hän on kanssani samalla aaltopituudella. En yleensä pyri maksattamaan miehellä mitään elämässäni. Olen pyrkinyt hankkimaan omia resursseja. Antaminen liittyy muihin juttuihin; se on romanttista, lämmintä jne. Asia on ilmeisen monimutkainen, vaikea selittää tyhjentävästi.

Käytit ivapuhetta viestissäsi. Täällä se vielä käy, kun heitetään läppää puoleen ja toiseen, mutta älä käytä sitä esim. omassa parisuhteessasi. Iva tuhoaa takuuvarmasti suhteen.

Ja olen ihan tavallinen nainen ja uskon, että kaikilla on mahdollisuus toteuttaa unelmiaan. Ole sinäkin vain oma gurusi.

Minustakin on mukava tarjota ja olla avulias sellaiselle ihmiselle joka ei vaadi tai odota sitä minulta. Kaikenlaiset vaatimukset ja ennakko-odotukset herättävät aivan päinvastaisen reaktion.

Ymmärrän kyllä että treffeillä tarjoaminen on miehen testaamista. Tällaiset testit eivät todellakaan ole omiaan lisäämään tilanteen miellyttävyyttä, paitsi ehkä teidän naisten kannalta.

Olet antanut jo monia elämänohjeita. Eikö minulla olekaan enää vapaat kädet tehdä mitä haluan ja toteuttaa itseäni vapaasti?

• luonneanalyysi
        *** kirjoitti:

Minustakin on mukava tarjota ja olla avulias sellaiselle ihmiselle joka ei vaadi tai odota sitä minulta. Kaikenlaiset vaatimukset ja ennakko-odotukset herättävät aivan päinvastaisen reaktion.

Ymmärrän kyllä että treffeillä tarjoaminen on miehen testaamista. Tällaiset testit eivät todellakaan ole omiaan lisäämään tilanteen miellyttävyyttä, paitsi ehkä teidän naisten kannalta.

Olet antanut jo monia elämänohjeita. Eikö minulla olekaan enää vapaat kädet tehdä mitä haluan ja toteuttaa itseäni vapaasti?

Tarkoitat tuota kehotusta olla ivaamatta keskustelukumppania. No mielestäni iva on todella huono keino edetä vuorovaikutuksessa. Mikään ei estä sinua kuitenkaan käyttämästä sitä. Se ei vain ole miellyttävää.

• fat farter

Tarkoitat tuota kehotusta olla ivaamatta keskustelukumppania. No mielestäni iva on todella huono keino edetä vuorovaikutuksessa. Mikään ei estä sinua kuitenkaan käyttämästä sitä. Se ei vain ole miellyttävää.

Iva on myös merkki itsekeskeisyydestä ja luulosta, että on itse muita älykkäämpi tai parempi. Sorrun siihen itsekin kun alkaa suoli24-palstoilla urpot elvistelemään. Nimim. "luonneanalyysi":n kommenteista en löytänyt aihetta alkaa ivalliseksi, joitain näemmä ärsyttää kun naisella on omaa tahtoa, älyä ja tilannetajua. Jatka vaan samaan malliin niin ei tarvitse olla huolissaan geenipoolin heikentymisestä tulevaisuudessakaan.

Keskustelutyyli, jossa asetutaan toisen yläpuolelle ja huudellaan korkeuksista ohjeita alempiarvoisille olennoille, on sinusta hyvän maun mukaista?

• eggu323

Tarjoaminen/lahjojen antaminen on ok, tuohan se iloa myös lahjan antajalle, mutta jos vastapuoli vaatii että hänen on saatava jotain vain siksi että on nainen se latistaa tunnelmaa ikävällä tavalla.

• yks utelias
        *** kirjoitti:

Keskustelutyyli, jossa asetutaan toisen yläpuolelle ja huudellaan korkeuksista ohjeita alempiarvoisille olennoille, on sinusta hyvän maun mukaista?

Pidätkö itseäsi jotenkin alempiarvoisena?

yks utelias kirjoitti:

Pidätkö itseäsi jotenkin alempiarvoisena?

En minä pidä.

Olen ymmärtänyt että useimmat naiset ajattelevat asiasta suurinpiirtein näin: Jos mies tarjoaa ne ensimmäiset kahvit, niin osat kyllä vaihtuvat sitten jossain vaiheessa, esim. jos nainen laittaa ruokaa jatkotreffeillä.

Ihan kaunis ajatus, mutta entä jos miehellä on vain niitä "ensimmäisiä treffejä"? Muistakaa se että aina asia ei etene ja joillakin miehillä tuskin koskaan. Tarjoat ne kahvit ja pullat, saat pakit, toistat tämän seuraavan treffikumppanin kanssa ja jossain vaiheessa alat ihmetellä sitä kaikkea puhetta tasa-arvosta.

• ujyhgtrf

Minun periaate että jos sovitaan treffit kahvilaan niin molemmat maksaa omat juomansa.
      Jos jutusta ei tulekaan mitään niin ei jää sinällään harmittamaan kahvien ym. hinta.
      Ja jos jutusta taas tulee jotain niin sittenhän voi toki toiselle tarjota, varsinkin jos kutsuu toisen kahville tmv.

• kysyypä...

Siis ymmärsinkö oikein että naisen olisi pitänyt tarjota sulle kahvit?
      Siis oletko nyt aivan ok?
      Kumpi sitten maksoi kahvit?

• kee4543534

juu siis alkuperäiseen viestiini ilmestyi painovirhepaholainen, piti siis kirjoittaa että nainen EI maksanut kahveja ja oli siis turnoff.
        Kyllä sen verran voisi panostaa että edes yhdet kahvit tarjoaa.

• Ei.
        kee4543534 kirjoitti:

juu siis alkuperäiseen viestiini ilmestyi painovirhepaholainen, piti siis kirjoittaa että nainen EI maksanut kahveja ja oli siis turnoff.

Miksi ihmeessä naisen olisi pitänyt tarjota sinulle kahvit?

• fghdfghdfg
        Ei. kirjoitti:

Miksi ihmeessä naisen olisi pitänyt tarjota sinulle kahvit?

Se on sitä tasa-arvoa myös.

• romantic soul
        kee4543534 kirjoitti:

Olet ilmeisesti jonkinlainen tasa-arvon soturi. Näissä asioissa ei kuitenkaan kannata yrittää laittaa puntteja tasan. On kyse treffeistä ja romantiikasta ja se vaatii mieheltä tiettyjä asioita. Ja naiselta kanssa, mutta hieman erilaisia. Se pieni ero ja elämä on mukavaa.

• miehen kuuluu maksaa
        kee4543534 kirjoitti:

Häh? Pitäisikö naisen maksaa kahvit? Minulla oli aiemmin avopuoliso joka ei miehenä tarjonnut niitä ensimmäisiä kahveja. Ja sama jatkui myöhemmin...hän ei maksanut mistään mitään...ei sähköstä, ei vedestä, ei asumisesta, ei ruoasta, ei mistään. Enää en ota miestä, joka ei tarjoa ekaa kahvia. Sellainen mies on tosi saita tai täysin pa. Olen nyt taas sinkkuna käynyt treffeillä ja joka kerta on mies maksanut kahvin kahvilassa, ei kysettäkään siitä, että minä olisin maksanut. Ja mies, jota nyt tapailen, maksoi minulle päivällisenkin ekoilla treffeillä. En ole köyhä mutta mielestäni se on kyllä kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista, että mies maksaa treffeillä. Ja kertoo se miehestäkin jotain. USA:ssa ei yksikään neitonen lähtisi treffeille, jos pitäisi mitään maksaa itse!!

miehen kuuluu maksaa kirjoitti:

Häh? Pitäisikö naisen maksaa kahvit? Minulla oli aiemmin avopuoliso joka ei miehenä tarjonnut niitä ensimmäisiä kahveja. Ja sama jatkui myöhemmin...hän ei maksanut mistään mitään...ei sähköstä, ei vedestä, ei asumisesta, ei ruoasta, ei mistään. Enää en ota miestä, joka ei tarjoa ekaa kahvia. Sellainen mies on tosi saita tai täysin pa. Olen nyt taas sinkkuna käynyt treffeillä ja joka kerta on mies maksanut kahvin kahvilassa, ei kysettäkään siitä, että minä olisin maksanut. Ja mies, jota nyt tapailen, maksoi minulle päivällisenkin ekoilla treffeillä. En ole köyhä mutta mielestäni se on kyllä kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista, että mies maksaa treffeillä. Ja kertoo se miehestäkin jotain. USA:ssa ei yksikään neitonen lähtisi treffeille, jos pitäisi mitään maksaa itse!!

Kerrotko vielä hieman perusteluja miksi hyvien tapojen mukaista on nimenomaan se että mies maksaa?

• miehen kuuluu maksaa
        *** kirjoitti:

Kerrotko vielä hieman perusteluja miksi hyvien tapojen mukaista on nimenomaan se että mies maksaa?

Se on samaa kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista käytöstä kuin se, että nainen ei nouse seisomaan, kun mies astuu huoneeseen vaan kättelee istualtaan, vaikka mies nousee seisomaan kätelläkseen naista. Mutta kumma, että suomalaiset eivät tykkää tuosta ajatuksesta ja suurin osa naisista ponnahtaa seisomaan kun mies tulee kättelemään. Halutaan olla mukamas-tasa-arvoisia. Tasa-arvo on jotain ihan muuta kuin sitä, että luovutaan hyvistä tavoista. Seurustelun edetessä ja perhettä perustettaessa miehestä tulee perheen pää. Nainen synnyttää lapset. Miehellä on miehen rooli, naisella naisen rooli. Roolit voivat olla erilaiset, vaikka tasa-arvoiset.

• ei näin

Se on samaa kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista käytöstä kuin se, että nainen ei nouse seisomaan, kun mies astuu huoneeseen vaan kättelee istualtaan, vaikka mies nousee seisomaan kätelläkseen naista. Mutta kumma, että suomalaiset eivät tykkää tuosta ajatuksesta ja suurin osa naisista ponnahtaa seisomaan kun mies tulee kättelemään. Halutaan olla mukamas-tasa-arvoisia. Tasa-arvo on jotain ihan muuta kuin sitä, että luovutaan hyvistä tavoista. Seurustelun edetessä ja perhettä perustettaessa miehestä tulee perheen pää. Nainen synnyttää lapset. Miehellä on miehen rooli, naisella naisen rooli. Roolit voivat olla erilaiset, vaikka tasa-arvoiset.

ilman muuta noustaan ylös kättelemään , antaa naisesta/miehestä todella flegmaattisen kuvan jos ei saa sen vertaa persettään ylös penkistä.

• yt6hrg5
        fghdfghdfg kirjoitti:

Se on sitä tasa-arvoa myös.

Jos tasa-arvoa kuuluutat niin silloin molempien pitää maksaa omat kahvinsa!

• flegmaatikko
        ei näin kirjoitti:

ilman muuta noustaan ylös kättelemään , antaa naisesta/miehestä todella flegmaattisen kuvan jos ei saa sen vertaa persettään ylös penkistä.

No minä olen mielellään flegmaattinen, enkä nosta takapuoltani miehen tullessa kättelemään. Miksi naisen pitäisi? Kaunis hymy ja kädenojennus saa riittää.

• Vaan näin
        flegmaatikko kirjoitti:

No minä olen mielellään flegmaattinen, enkä nosta takapuoltani miehen tullessa kättelemään. Miksi naisen pitäisi? Kaunis hymy ja kädenojennus saa riittää.

Hyvä! Jos saa vielä hymyn vastaan, niin on enemmän kuin "riittävä"!

• sääsyys
        *** kirjoitti:

Etsitkö *** elättäjä eukkoa itsellesi täältä tai muilta foorumeilta, on niin paljon vedättäjä/lokittaja jätkiä jotka on ihan pa ja pyrkivät elelemään naisen siivelle kaikilla mukavuuksilla, tarkkana saa siskot olla, jos todellista rakkautta etsitte, ja erittäin rehellisiä itselle,:)

• Eikös juu?

No eikös se kerro naisestakin ihan samaa? Moni mieskin on kohdannut naisia jotka olettavat miehen maksavan treffeillä kaiken ja sitten suhteessakin keskittyvät lähinnä imemään miehen pankkitiliä tyhjäksi. Siitähän voi sinun logiikallasi päätellä, että jokainen miehen tarjoamisia vaativa nainen on rahanahne pummi?

• Ahneita ne on
        sääsyys kirjoitti:

Etsitkö *** elättäjä eukkoa itsellesi täältä tai muilta foorumeilta, on niin paljon vedättäjä/lokittaja jätkiä jotka on ihan pa ja pyrkivät elelemään naisen siivelle kaikilla mukavuuksilla, tarkkana saa siskot olla, jos todellista rakkautta etsitte, ja erittäin rehellisiä itselle,:)

Valtaosa lokeista on kyllä naisia. Suuri osa naisista nostaa omaa elintasoaan miesten rahoilla. Samat naiset kuitenkin julistavat, että eivät kyllä ala ketään miestä "elättämään". Naiset on siis on maksattaa kaikki miehellä, mutta mies ei saa euroakaan naiselta, vaikka nainen tienaisi kaksi kertaa enemmän.

• Ole herrasmies

Itse olen mies ja maksan kyllä kahvit jos olen kerran neitokaisen kahveille pyytänyt.

Asia on sitte eri jos nainen on pyytänyt tai ollaan päädytty kahville vaan neidin kanssa. Mutta samaa mieltä olen että jos taloudellinen tilannen ei sitä estä niin kyllä ne kahvit ja pullat/sämpylän voi tarjota iha herrasmiehenä.

Miksi sitä maksua ei voida keskustella jonossa kun jonotetaan? Nainen tai mies joka siihen ei pysty saa minun mielestä kyllä lähteä ite en sellasta kauaa kattelis.

Itellä sellaset kriteerit kumminki että naisen tulee tulla toimeen omillaa ainakin suhteen alussa. En ole halukas maksamaan naisen menoja jatkuvasti.

• Muvakavat naiset

yksinkertaisesti sanoisin että:

"Kohtele vastapuolta kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan".

Tällöin huomaat kyllä että erovatko toistenne ajatusmaailmat aivan hirveesti.

Olkaas miehet herrasmiehiä. Naiset vaatii pientä panostusta tässä tapauksessa kahvien maksamista joka ei ole elämän suurin kustannus todellakaan.

Jos nainen on mukana niin maksakaa kahvit tekee vaikutuksen. Ainakin tunnollinen ja ystävällinen nainen sen muistaa että maksoit kahvit jolloin saat kyllä rahasi epäsuorasti takasin.

• sääsyys

Jep, 2 eurostako on homma kiinni, en minä ainakaan sen vuoksi rupeaisi miestä tapaamaan uudestaan, jos en muuten tykkäisi, ja jos mies tunnistaa olevansa helvetin saita ja ajattelevansa senttejä kaiken aikaa, niin voisi jo ENNEN kahveja ilmoittaa että se 2 euroa on hänelle kynnyskysymys että jää harmittamaan jos ei sit saakaan väh toisia treffejä, niin sitten pääsis molemmat vähemmällä eikä tarttis lähtee sinne kahville ollenkaan:D

• No on se

perkele, jos ei mies yhtä kahvikupillista pysty tarjoamaan naiselle. Painukoon sitten vaikka sudaniin!!!!!!!!

• Terveisiä Sudanista

Oletko kuullut koskaan ns. periaatekysymyksistä? Näitähän tunnetusti löytyy myös naisilta.

• Siis mitä!? Olisiko naisen pitänyt tarjota sinulle treffeillä kahvit??
      Todellinen herrasmies, VAU!

• miäääs

Mitä väliä sillä on kuka maksaa kahvit? Kyse on parista hassusta eurosta. Mä voin maksaa tai treffikumppani voi maksaa... ihan se ja sama. Kätevintä varmaan niin, että se maksaa joka tulee kassalinjastossa viimesempänä.

• ------

Se viimeinen ei koskaan ehdi, kun se ensimmäinen on aina jo maksanut.

• naaanen

Jos mies on kohtelias niin ainahan se nainen menee ensin ja mies perässä, eli mies maksaa kahvit. ;))

naaanen kirjoitti:

Jos mies on kohtelias niin ainahan se nainen menee ensin ja mies perässä, eli mies maksaa kahvit. ;))

Ja jos kriteerinä pidetään sitä että se maksaa joka on treffejä ehdottanut, niin sama juttu. Tilanne jossa nainen olisi ehdottanut treffejä on täysin teoreettinen joten emme uhraa sille tämän enempää ajatusenergiaa. Luultavasti silloinkin miehen kuuluu maksaa kaikki, mutta perustelut vain vaihtuvat siinä tapauksessa.

• omat on omia

Kyllähän se niin on, että molemmat maksaa ihan itse omat juttunsa, vaikka sitten tasa-arvon nimissä. Niin ensimmäisillä kuin kaikilla muillakin treffeillä. Ja hotellilaskut menee puoliksi. Onko ihan outo ajatus? Näin naiselta?

• En tiedä onko tuo nyt niin outoa yleisesti, mutta itse en ole koskaan antanut tyttöystäväni, siis nykyisen vaimoni maksaa laskuja, sen enempää kahviloissa, kuin ruokapaikoissa, tai missään, missä yhdessä kävimme. Näin on jatkunut koko yhteiselomme ajan (melkein 15v). Aviossa, en tietenkään niitä omistani maksa, kun ei omaa rahaa olekaan, vaan yhteisistä. En nimittäin missään tapauksessa suostuisi olemaan osa perhettä, jossa on erilliset rahat. Kumpikin hankkii ja kumpikin käyttää.

• omat on omia
        mies.mina kirjoitti:

En tiedä onko tuo nyt niin outoa yleisesti, mutta itse en ole koskaan antanut tyttöystäväni, siis nykyisen vaimoni maksaa laskuja, sen enempää kahviloissa, kuin ruokapaikoissa, tai missään, missä yhdessä kävimme. Näin on jatkunut koko yhteiselomme ajan (melkein 15v). Aviossa, en tietenkään niitä omistani maksa, kun ei omaa rahaa olekaan, vaan yhteisistä. En nimittäin missään tapauksessa suostuisi olemaan osa perhettä, jossa on erilliset rahat. Kumpikin hankkii ja kumpikin käyttää.

Naimisissa ollessa noin. Mutta tässä oli ymmärtääkseni kyse ensitreffeistä nettitutun kanssa ja sitä seuraavista, ulevista mahdollisista treffeistä tms. Jos syön tuommoisen tutun kanssa ravintolassa pitkän kaavan kautta, maksan ihan varmasti omani. Ja odotan myös miehen maksavan omansa. Miksen sitten kahvikuppiakin?

• omat on omia kirjoitti:

Naimisissa ollessa noin. Mutta tässä oli ymmärtääkseni kyse ensitreffeistä nettitutun kanssa ja sitä seuraavista, ulevista mahdollisista treffeistä tms. Jos syön tuommoisen tutun kanssa ravintolassa pitkän kaavan kautta, maksan ihan varmasti omani. Ja odotan myös miehen maksavan omansa. Miksen sitten kahvikuppiakin?

No, jos kyse on tutusta, jonka kanssa kahville menen, oletan asian ilman muuta olevan niin, että kahville pyytävä/ehdottava maksaa. Mutta, jos taas on kyseessä treffit, niin eikö silloin toiveena ole se, että siitä tapaamisesta syntyy jotain? Itselleni kävi juuri niin ja kuten edellisessä kirjoitinkin maksoin ensitapaamisesta lähtien. En kyllä edes miettinyt silloin muuta vaihtoehtoa ja olisinkin tuntenut oloni tosi vaivaantuneeksi, jos hän olisi maksanut kahvit, tms. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta pidän hyvistä perinteisistä tavoista, kuten edellä kirjoitetaan mm kättelyä koskevista tavoista. Olen todella iloinen, että vaimoni myös kunnioittaa niitä, eikä tosiaankaan silti maksata minulla kaikkea, sillä kantaa "ansiokortensa" perheemme kekoon siitä numeroa nostamatta. Tasa-arvo keskusteluun tämä kahvin maksaminen ei liity mielestäni yhtään, ainoastaan tapa-käyttäytymiseen.

• Akathiiteen
        mies.mina kirjoitti:

No, jos kyse on tutusta, jonka kanssa kahville menen, oletan asian ilman muuta olevan niin, että kahville pyytävä/ehdottava maksaa. Mutta, jos taas on kyseessä treffit, niin eikö silloin toiveena ole se, että siitä tapaamisesta syntyy jotain? Itselleni kävi juuri niin ja kuten edellisessä kirjoitinkin maksoin ensitapaamisesta lähtien. En kyllä edes miettinyt silloin muuta vaihtoehtoa ja olisinkin tuntenut oloni tosi vaivaantuneeksi, jos hän olisi maksanut kahvit, tms. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta pidän hyvistä perinteisistä tavoista, kuten edellä kirjoitetaan mm kättelyä koskevista tavoista. Olen todella iloinen, että vaimoni myös kunnioittaa niitä, eikä tosiaankaan silti maksata minulla kaikkea, sillä kantaa "ansiokortensa" perheemme kekoon siitä numeroa nostamatta. Tasa-arvo keskusteluun tämä kahvin maksaminen ei liity mielestäni yhtään, ainoastaan tapa-käyttäytymiseen.

KYLLÄ ISI MAKSAA!

• omat on omia
        mies.mina kirjoitti:

Niin no, maailma muuttuu. Minä en halua jäädä kupillistakaan velkaa kenellekään.

• 12+20
        mies.mina kirjoitti:

"Mutta, jos taas on kyseessä treffit, niin eikö silloin toiveena ole se, että siitä tapaamisesta syntyy jotain?"

Kyllä. Silloin katsotaankin jotain aivan muita asioita kuin sitä kuka ne kukkaron nyörit avasi. Myös se nainen saa luvan katsoa tai sitten ei ole väliksikään, jos ne jäävät viimeisiksi treffeiksi. Kustannan mielelläni kumppanille asioita. Mutta tärkein pointti tässä on se, että jotta se asia kohdistuu nimenomaan siihen kumppaniin, niin se vaatii sen, että henkilöä kohtaan on jotain tiettyjä ajatuksia ja hänet jo jotenkin tunteekin. Yleisellä tasolla ensimmäisten treffien treffikumppani on aina jokin jokseen random ihminen, johon yritetään tutustua. Ymmärrän, että se tarjoaminen on hyvä tapa ja monesti sitä kyllä myöskin harrastan. Mutta jos joku tekee siitä pidemmälle meneviä päätelmiä, niin on mielestäni hyvinkin paljon metsässä. Kun kyseessä kerran on yleinen tapa, niin silloinhan se ei mitenkään kohdistu juuri siihen ko. henkilöön etenkään ensimmäisellä treffillä vaan lähtökohtaisesti samaa tehtäisiin jokainen ensitreffien ihmisen kanssa? Tästä syystä etenkään naisen ei pidä sitä asiaa sen enempiä ajatella tarjosi mies tai ei.

• 12+20 kirjoitti:

"Mutta, jos taas on kyseessä treffit, niin eikö silloin toiveena ole se, että siitä tapaamisesta syntyy jotain?"

Kyllä. Silloin katsotaankin jotain aivan muita asioita kuin sitä kuka ne kukkaron nyörit avasi. Myös se nainen saa luvan katsoa tai sitten ei ole väliksikään, jos ne jäävät viimeisiksi treffeiksi. Kustannan mielelläni kumppanille asioita. Mutta tärkein pointti tässä on se, että jotta se asia kohdistuu nimenomaan siihen kumppaniin, niin se vaatii sen, että henkilöä kohtaan on jotain tiettyjä ajatuksia ja hänet jo jotenkin tunteekin. Yleisellä tasolla ensimmäisten treffien treffikumppani on aina jokin jokseen random ihminen, johon yritetään tutustua. Ymmärrän, että se tarjoaminen on hyvä tapa ja monesti sitä kyllä myöskin harrastan. Mutta jos joku tekee siitä pidemmälle meneviä päätelmiä, niin on mielestäni hyvinkin paljon metsässä. Kun kyseessä kerran on yleinen tapa, niin silloinhan se ei mitenkään kohdistu juuri siihen ko. henkilöön etenkään ensimmäisellä treffillä vaan lähtökohtaisesti samaa tehtäisiin jokainen ensitreffien ihmisen kanssa? Tästä syystä etenkään naisen ei pidä sitä asiaa sen enempiä ajatella tarjosi mies tai ei.

Ja koska se on hyvä tapa ei siinä nyt kumpikaan "jää toiselle velkaa", yhtään mitään!
        Jos tuo kahvikupin maksaminen kirpaisee niin kovasti lompakkoa, niin eiköhän parasta ole ottaa termospullo treffeille. Toisaalta, jos tuo, että tuntee toisen maksaessa, sen olevan loukkaavaa tms. Voi, ennen kuin kahville saavutaan ilmoitttaa maksavansa omat juomisensa.
        Minä ainakin otan tuon maksamisen ainoastaan ja vain hyvänä tapana, and that's it. Ei niitä nyt muistella sen koommin. Tosin, olen kuullut kerran, kun viereisessä pöydässä on todettu ihan ääneenkin kumppanille, että "maksat sitten kahvisi minulle takaisin", no just joo!

• er45yt67,,

Maksakaa jokainen omat kahvinne niin ei tarvitse alkaa arpomaan kuka ja mitä maksaa!
      Kaikesta tekin ongelmia keksitte!!! ;D

• Vaimon elättikö?

Ootsä joku Timo, kai varattukin vielä.

• ei iso asia

Olen käynyt muutamilla treffeillä ja osa miehistä on tarjonnut kahvit ja osassa olen itse (mukisematta) maksanut itse.
      En ole pahoittanut mieltä jos itse "joudun" maksamaan sillä jos asia ei siitä kehity enempää niin ei ainakaan jää sellainen olo että piti kahvitkin maksaa (niin kuin tuntuu jollekin tulevan).

Olen sitä mieltä että kun maksaa itse ne kahvit niin ei tarvitse moisesta valitella.

• nyt vittu jotain rot

aikamoista nöyristelyä mieheltä jos menee maksamaan ensitreffeillä kahvit :D ei huhhu

• näinon

oikea asenne! naiset saa maksaa kahvit

• lkjslkjdslkj
        näinon kirjoitti:

oikea asenne! naiset saa maksaa kahvit

komppaan

• ihmettelenpä,,.,.,

Jos ei ole varaa maksaa niitä kahveja edes niin miksi sinne kahville menit?

• ei voi olla totta

ite oon sitä mieltä että miehen ei oo pakko maksaa mutta jos se pyytää kahville tai jonnekkin muualle kyllä se silloin voi tarjota ,kyllä sekiinnostus äkkiä loppuu jos mies on täysin pihi .exäni oli sellanen tapaus joka usein sano mulle että voin tarjota sulle joskus jotai ja voin kyl ostaa sulle jotai mut aina jos kaupassakin käytiin kun herra halus ostaa itellee herkkuja se laski kolikoista että sillä oli tyyliin pari euroa ja sillä osti sitte suklaata itelleen kun ei se viitsinyt rikkoa kympin seteliä ja lintsillä kun käytiin herra valitti että toisessa paikassa oli kymmenen senttiä halvempaa ja että annos koko ei ollut tarpeeksi iso hintaa nähden .kerran tämä mies sitte pienten vihjailujen jälkee vei mut ihan oikeille treffeille ravintolaan vaikka oltiin siis jo oltu yhdessä pari kuukautta ,ravintolassa se sitte tilas vettä itellee ja sano et säästänpähän siinäki mut siis voit sie ottaa muutaki ku vettä ,sen jälkeen sitte ku annokset tuli ni tokas mulle siinä että katokki et syöt kaiken et mullaki on täs syömist ni en jaksa sun jämii syödä ,no annos oli tosi iso ja koitin pakolla änkee kaikkee mut sit ku se huomas etten enää pysty sit se sano et ei oo pakko syödä jos et jaksa ja loppuu tokas et juo kuitenki toi lopppuu ,juu ja lasku ku tuli ni se kauhistuneena katto laskua ja sanoi ei vittu vesiki maksaa, mä lähin vaan kävelemää eellä autolle vähä suuttuneena ,tää mie oli just sellanen että se mielellää mun luona söi vaikka kuin paljo ku kato oli sille ilmasta ,viikonlopuks ku se tuli ni se aina perjantaisin valitti ettei ollu ku juonu töissä kahvia että oisko ruokaa .miehen ei tarvi aina tarjota mut ei myöskää tarvi sit puhuu usein että vois jotain ostella jos ei oikeesti voi ,mut kyl herrasmiehen käytöksee kuuluu että kaupas esim tyttöystävältään kysytään että mitä sie otat eikä lasketa senttejä kun ei raaski seteliä käyttää ,ja tämä mies vielä kertoi mulle jälkikäteen kun oltiin jo erottu ku vaihdettii kuulumisia kyselin miten sillä menin sen uuden säädön kanssa leffassa ku se oli kertonu et menee leffaa ni mies ite kerto mulle että oli sanonu sille muijalle että haluutko maksaa ite ja tämän miehen mielestä siinä ei ollu mitään vikaa..

• Tottunut hyvään

Näitä käsityksiä kun lukee ei voi kuin ihmetellä eroja kulttuurissa. Seurustelin skotlantilaisen miehen kanssa joka pahastui kovasti jos minä tai ystävättäreni esim. tilasivat itsellen drinkin baaritiskillä tai kahvilassa.... hänen mukaansa hän on mies seurueessa ja käy ostamassa herrasmiehenä juomat. Siitäkin huolimatta että itse tienasin hiukan enemmänkin kuin hän.

Pidin hänen käytöstään erittäin huomaavaisena (ja tasasimme tilit kotona ennen uloslähtöä) ja nautin mielelläni hauskasta illasta ja mieheni huomaavaisesta käytöksestä. Suomalaisen miehen nillittäminen kahvin maksamisesta tuntuu tätä kokemusta vasten melkoisen epäkypsältä.

• niin no :D

Kyllä minä naisena odotan että mies maksaa kahvit-jos hän minut sinne on pyytänyt ja halunnut..Eläköön vielä on näitä herroja jotka omaavat ns vanhanaikaiset tavat..:D Jos tavataan uudeleen -voin tarjota seuraavalla kerralla :) Yleensä ei ole tarvinnut koska miehet ovat maksaneet.

• 50+N

Täällä monet kertoivat, että kahvia, jäätelöä... pitää maksaa, kuka maksaa "nainen", "mies", aikuiset ihmiset, mutta 1-2€:stä kysymys!!!!!!!!!!!Tätä minä en ymmärrä. Ja kahvit esim huoltoasemalla, jos mies suostui vihdoinkin trefeille, vaikka ensin ite ehdottaa.

• fgfghbg

Huhhu olen 20-vuotias mies ja en voi uskoa sitä, että oikeasti joku poika tai mies laittaa naisen maksamaan oman kahvinsa/jäätelönsä/päivällisensä ekoilla treffeillä. En voi uskoa tätä, jos nään, että mies ei maksa naisen kahvia, ni voi olla vaikea olla avautumatta miehelle. Siis tälläinen mieshän on ihan naurettava luuseri. Sen verran itsekin saanut kaikennäköistä vanhemmilta muinoin ja ennen kaikkea kunnolisen kasvatuksen, että jos naisen joskus saan, niin hän ei tule ikinä maksamaan mitään suuhunpantavaa minun seurassani itse.

• mies yksin olen

Minun mielestäö jos kaksi ihmistä tapaa satunnaisest kahvilla, nii se ei kaada mitää, että kumpikin maksaa omansa..... Tottakai jos toinen sanoo tarjoavansa, niin asia on ok, mutta ei toinen saa olla nii persaukinen ettei omaansa maksa..... muute just muistin, etä kerran kauan sitten, nii nainen tarjos....

Mutta yks asia... olipa kerran toisilleen aiemmin tuntemattomat ihmiset. He tapasiovat toisensa kummallekin vieraalla paikkunnalla ja kävivät syömässä. Päättivät siten tutustua "PAREMMIN" ja menivät paikkaan jossa sai olla kenoasennossa......

Siinä oli asia jota ihmettelin miksi mies ei maksanut naisen osuutta?

Tämä nainen sanoi ettei halunnut olla horo.... mutta ei se horoa tee, jos mies maksaa "keikan" paikasta maksut.

On asioita ja asioita.

• Hah hah

Minä majotin deittini viikoksi tai siis majoittautui hän viikoksi. No minähän jouduin maksamaan suurimman osan ruuasta. Herra maksoi vissiin kaks krt kaupassa...
      Grillikäynnit maksoin minä. Samoin yhden pizzeriakäynnin.
      Olis pitäny vissiin paiskata ulos aikaisemmin... No tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ;)

• give-girldog-a-honekko

Minun näkökantani on se, että molemmat maksavat omat juomat ja pullat ynnä muut ekoilla treffeillä. Sitten myöhemmin tutustumisen edetessä voi puolin ja toisin tarjota, mutta mielestäni ei ventovieraalle tarvitse alkaa kustantamaan niitä kahveja.
      Ja palstoilla on vähän kuullut, että jotkut käyvät aika tiuhaan niillä "ekoilla treffeillä", niin kalliiksihan se tulisi jos kaikkia paasaisi. :)

• kljflkdsjfdsf

aloittajalla on kyllä asenne kohdallaan, pisteet siitä. Kyllä joku roti pitää olla.

• Buhahabaa

Hohohohoo! Tääpäs oli huvittava palsta; kerrassaan kunnon satiiria. Puolessa välissä ketjua selitti mitä oikeastaan tarkoitti ja miesperustelut oli kyllä niin muikean syvältä että.. Miten osasittekaan väitellä näin selvästä asiasta, en tiedä mutta hauskaa luettavaa se oli.

Mutta oikeesti jätkät, vähän ees commonsenseä kehiin naisten kanssa...
      Miehen visa vinkuu; eikä mies; sillä siisti.

• kee4543534

Naisethan täällä tuntuu vinkuvan, kyllä nyt yksiin kahveihin luulisi rahojen riittävän, vai mitä ?

• luonneanalyysi

Naiset käyttävät vain miestä hyväkseen treffeillä, ja tuon kohtelijaisuus-paskan varjolla hamuavat ilmaisia lounaita.

Senjäkeen vielä tekstataan että "ollaanko vain kavereita"

Kumpa tuolllaiset lutkat päätyisivät televisioon!

Joko mattoon kompastuessaan
      - Big Brotheriin

Tai niiden naama näkyisi tv-ruudulla, nimittäin TV-ohjuksen ruudulla, juuri ennen törmäystä!

• eeeeeeesss

Kokemattomat miehethän maksaa naisille aivan kaiken ja nuoleskelee näitä loppuun saakka. Ikävä kyllä he eivät ymmärrä, että suhteet toimivat tasapuolisuudella ja nykyaikana vallitsee tasa-arvo.

Siinähän maksatte naiselle kaiken. Älkää sitten kiukutelko, kun suhde loppuu ja rahat on kaikonneet lounaspöytiin.

Kahvin suostun itse naiselle tarjoamaan tai juoman silloin tällöin. Mitään suurempaa en ikinä.

• 111111z

upup

• Hommat hoituu

Kahvilalle pari euroa kahvirahaa ja typykälle viiskymppiä "warvirahaa", luulisi olevan tyytyväinen.

• f681

No kaikenlaista sattuu ja tapahtuu..
      Olin kerran yhden naisen kanssa kahvilla ja sitten kun kahvit oli juotu niin oltiin innostuneita toisistamme ja vaan ulos ovesta...
      huvittavaa oli kun ensin yritimme maksaa kahveja niin raha ei kelvannut ja lopuksi mentiin vaan menojamme toisiimme kaiken mielenkiinnon suunnanneina,,,
      ja huvittavinta oli se kun huomasimme vasta illalla sen ettei kahveja huomattu maksaa,,,
      tosi koominen juttu..
      No tuskimpa tollanen iso kahvilaketju tosta nurin menee kun ei tavaksi ota...
      kaikkea sattuu kun tekee paljon..
      T:M

• mies jostakin f

Toi yleensä vaan kertoo siitä ettei naisella ole pahemmin treffailutaustaa jos ei osaa toimia treffeillä etiketin mukaan, mutta on kuitenkin silminnähden ihastunut mieheen. En tuota välttämättä pitäisi huonona asiana lainkaan.

• mies jostakin f

Tosin lisätään vielä sen verran että salaa toivon kyllä naisen maksavan kahvit jos ollaan käyty tyyliin keilaamassa ennen kahvitteluja. Siis oletusarvo on kuitenkin se että mies maksaa suurimman osan treffien kuluista. Mutta kyllä mun mielestä nainen antaa itsestään todella hyvän kuvan jos on valmis maksamaan miehen kahvin. Itse en yleensä ota tälläisissä tilanteissa muuta kuin sen kahvin koska jokaisella naisella nyt on varaa siihen parin euron kahviin. Siis jos mies pyytää treffeille niin naisella on oletus että mies myös tässä tapauksessa pystyy maksamaan sen pääaktiviteetin, mutta nainen on itse valmis maksamaan sen edullisemman.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      135
      4643
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      103
      3921
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3320
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      46
      3145
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      32
      2590
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2559
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2236
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      20
      1888
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1755
    Aihe