Miten yli eksästä

särjetty

Miten pääsen yli eksästäni ja millon tietää päässeensä yli?

Poikaystäväni löysi uuden tai oikeastaan eksänsä uudelleen ..tämän tytön erottua poikaystävästään.
Hänen ei tarvinnut kauan edes miettiä, kumman halusi ottaa/pitää. Olin vuoden verran hänen laastarinsa ja karkea hiomaton versio hänen eksästään. Hän ilmeisesti yritti korvata eksänsä samantyyppisellä tytöllä. Arvatkaa vaan kuinka paljon vertailen itseäni nyt hänen täydellisyyteensä ja murehdin sitä, kuinka en riittänyt.. ollut tarpeeksi hyvä.
Asiat jotka kiinnostivat, eivät tunnu enää kiinnostavan, koska tämä tyttö pesee minut kaikessa mennen tullen. Sen tytön kanssa on turha lähteä kilpailemaan. Tyttö on kaikkea, mitä itse haluaisin olla. En tunne itseäni enää hyväksi sellaisena, kuin olen.
Omat tunteeni olivat aitoja ja haaveilin tulevaisuudesta.. nyt on vain todella hyväksikäytetty ja yksinäinen olo.
Hän ei uskalla sanoa minulle totuutta, vain sain asian selville ihan muualta.. tahtoo pysyä ystävänä, eikä seurustella kenenkään kanssa pitkään aikaan.. mutta valehtelee minkä kerkiää.
Olin niin rakastunut.. hän vaikutti kaikinpuolin niin hyvältä.
Sain hänestä virtaa ja energiaa elämään ja elämä oli mielekästä. Ilmeisesti hän ei tosissaan rakastanutkaan minua ja se sattuu.. itse olin täysillä mukana ja luulin hänen tuntevan samoin. Olen ollut niin typerä ja sinisilmäinen.

Tuntuu, että en enää pysty katsomaan ketään miestä silläsilmällä, vaikka haluaisin. Ja tuntuu myöskin siltä, että en ole rakastamisen arvoinen.. harvoin minusta edes kiinnostutaan.

Vielä hetki sitten kaikki oli suloista, nukuin onnellisena hänen kainalossaan ja silittelin hiuksia.
Nyt se lämpö ja onni on poissa.

Hirveän paha olla.

6

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exien exä

Vanhan täytyy mennä, että uusi voi tulla. Voin lohduttaa sinua poikaystävän kuoleman, avioeron, avoeron ja muutaman seurustelusuhteen päättymisen jälkeen, että uusi rakkaus tuntuu paremmalta kuin kaikki entiset yhteensä... ja eroihinkin oppii suhtautumaan kasvukokemuksina. Minua ne eivät enää hätkäytä. Jos joku ei tajua, että hänen elämänsä nainen voisi olla tässä, ni hän ei sitt ollutkaan mua varten. Vakka kantensa valitsee ja ihmiset ottavat/ saavat tasoisensa kun vain kohdalle sattuu.

Surra saa ja pitääkin, eikä kannata rynnätä uusiin seurustelusuhteisiin, ennenkuin entinen on täysin menettänyt merkityksensä. Puhtaalta pöydältä ei tarvitse viedä mitään painolastia uuteen suhteeseen, vaan voi antaa parasta itseään.Siihen asti voit tsempata itseäsi löytämään oman arvosi ja opetella pitämään itseäsi rakastamisen arvoisena. Itse tajusin avoeroni jälkeen, että se mies ei olisi osannut tarjota minulle kuin kärsimystä. Ero koitui minun onnekseni.

Teille nuorille etenkin lohduksi; vanhainkodeissakin on solmittu vielä avioliittoja ja loppuiän kestäviä parisuhteita. Nuorena niitä vasta harjoitellaan, joten ei mitään hätää eikä kiirettä.

• viisautta

Kiitos tästä viestistä! Minäkin tunnen itseni juuri nyt aivan surkeaksi, kun viimeisin miessuhteeni, jossa oli kyllä kaikenlaista kiemuraa, ei vaan tahdo unohtua. Aina jokin asia muistuttaa hänestä ja sitten vajoan murheeseen. Pitäisi uskoa, että parempaa on varmasti edessäpäin. Koskaan ei ole liian myöhäistä rakastaa. Kaiken tuskan ja yksinäisyyden jälkeen varmasti osaa arvostaa rakastavaa ihmistä.

• oma mielipide

Onnettomasti päättyneen suhteen jälkeen täytyy antaa itselle aikaa. Jokaisesta suhteesta olisi hyvä oppia jotakin, ja näin kasvaa henkisesti. Oma kasvu on kaiken a ja o... kun taas hymyilet ja olet päässyt jaloillesi, olet valmiimpi ja kestävempi kuin koskaan aikaisemmin. Suuri virhe olisi heti siirtyä uuteen suhteeseen, koska kaikki henkisellä tasolla käsittelemättä jääneet ongelmat tulisivat suureksi taakaksi uuteen suhteeseen.

• särjetty

Kiitos näistä vastauksista. Olo helpottaa heti vähän, kun saa kuulla muiden kokemuksista ja mielipiteistä. Ja saa kannustusta.
      Mutta silti oloni ei pääasiassa ole juuri viikon sisällä muuttunut. Ehkä hyvin vähän.. aste asteelta kohti parempaa mieltä.. välillä on vaikeampaa ja itkettää enemmän ja välillä saattaa tulla jopa hymy. Sellaista vuoristorataa.
      Riittämättömyyden ja huonommuuden tunteet jylläävät enemmän, kuin aikaisemmin, mutta täytyy vain uskoa, että olen silti yhtä hyvä, kuin ketä tahansa muukin ihminen.
      Sattuu se, että rakastan.. rakastan niin paljon. Enkä voi unohtaa. Sattuu, kun en riittänyt. Sattuu, että hän rakastaakin nyt toista.. tai on ilmeisesti rakastanut jo kauan.. minä olin vain kakkosvaihtoehto.

Mietin jatkuvasti, että mitä jos.. mitä jos olisin tehnyt niin ja näin ja noin.. ja ollut enemmän sellainen ja tällainen jne. Kuitenkin tajuan, että en voi millään viedä tämän toisen tytön paikkaa hänen sydämessään.
      Heillä on jotain ainutlaatuista.. vaikka minä ja toinen tyttö olemmekin hyvin samanlaisia.. en voi millään korvata häntä ja mitä heidän välillään on.
      Tämä kuulostaa varmasti jopa hyvin säälittävältä.

Olen koko ikäni kärsinyt huonosta itseluottamuksesta ja -tunnosta. Tuntenut itseni aina alempiarvoisemmaksi ja huonommaksi, kuin muut. Oli kuin kohtalon ivaa joutua tähän tilanteeseen.. joudun vastakkain lähes samanlaisen tytön kanssa, mutta joka on askeleen edellä minua kaikessa. Hän on kaikkea, mitä itse haluaisin olla ..ja se että vielä poikaystäväni valitsi hänet siitä vain.. kertoo myös siitä, kuinka paljon parempi tämä toinen tyttö on.

Miten voisin pysyä pojan kanssa ystävänä ja silti unohtaa syvemmät tunteeni häntä kohtaan. ..Niin ja arvottomuuden tunteeni ja itseni vertailun toiseen tyttöön.
      Miten saisin nämä asiat sopuun keskenään.

Rakastan tätä poikaa niin paljon ja välitän hänestä.. en tahdo menettää häntä elämästäni, koska hänestä on tullut muuten ainakin hyvä ystäväni. Hän ei edelleenkään pysty kertomaan minulle suoraa totuutta tilanteesta.. sattuu, koska luulin olevamme kuitenkin niin hyviä ystäviä, että voimmo puhua asioista.. oli ne sitten hyviä tai ikäviä. Uskoin ystävyytemme laatuun enemmän. Olen pettynyt.

• 30

Älä ihmeessä yritä mitään ystävyysvirityksiä. Välit poikki kokonaan kylmästi. Hakeudu terapiaan, koska nyt kokemasi huono olo on vain jäävuoren huippu jostakin jo lapsena alkaneesta vääristyneestä kokemusmaailmasta. Rakkautta vaille jäämisen kokemuksersta.
      Tiedän mistä puhutaan, luota pois. Itseäni aikanaan suuressa sielun ahdingossa helpotti ajatella huonosti kohdellutta miestä kuolleena, se siis helpotti omaa toipumistani ja rakkauden kuolemista. En mitään murhasuunnitelmia punonut, se oli vain henkinen kainalosauva jolla rämpi eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7070
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      94
      5183
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3443
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3342
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2484
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1826
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1461
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1412
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1316
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1084
    Aihe