Moro. Olen parikymppinen jätkä jolla on autokortti nyt ollut puoli vuotta taskussa ja se ensimmäisen auton hankkiminen on alkanut houkuttaa kun ei enää pyöräilyäkään jaksais :D
Ensimmäinen kriteeri olis että se auto olis tosisaan luotettava , eli ei jätä tielle. Vähäinen kulutus olis myös plussaa. Hintaa sais enimmäkseen olla se 1500 euroo kun vielä opiskelen niin kalliimpaan oo varaa. Ylläpito kuluissa toki saan vähän avustusta kun emäntäkin varmasti joutuis autoa käyttään.
Tällasia autoja olen katsellut. Sanokaa oma mielipiteenne ja omatkin vaihtoehdot ovat tervetulleita.
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4725322
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/4669496
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4648072
Nuo on iskeneet silmään ja toki pari wolkwagen poloakin mutta en oo varma että kuinka kestäviä ne on. Tuossa nuo 2 viimeistä on automaattivaihteella toimivia ja niistä pitäis kysyä että kannattaako sellasta ostaa? Oon kuullu että niistä joutuukin enemmän pulittaan jos vaihteisiin tulee jtn vikaa ja onhan nuo vanhempiakin. Helppokäyttöisyys nuisa nyt enemmän miellyttää :)
Ensimmäinen luotettava auto?
19
505
Vastaukset
- sjnksndfksjndfksjnkf
ensimmäinen corolla on rikki, sen näkee hinnasta
toinen corolla voi olla ookoo, ruosteen määrä ratkaisee, itse jättäisin kyllä automaatin ostamatta
mondeo vie niin paljon bensaa ettet uskokaan... enkä tiedä mistä keksit että mondeo olisi luotettava
tuossa luotettava teiniunelma:
http://www.nettiauto.com/volvo/v40/4737817
laitat parisataa euroa remppaan (eli teet itse) niin sulla onkin ilmastoitu volvo eikä rimpulaa korollaa- 87k
Mistä johtuu, että Minulla on myynnissä vuoden 1997 volvo, jolla on ajettu vain 185000 kilometriä, kaikinpuolin kunnossa, löytyy hyvät kesä- ja talvirenkaat, tosin auto on vihreä ja siinä ei ole vetokoukkua.
Koneena on sama 1800 kuutioinen mikä tossa linkissä, ja myös käsivaihteinen.
Olen auton toinen omistaja, ja edellinen omistaja (naapurimme) on ostanut sen uutena Skotlannista, ja tuonut ns. muuttoautona Suomeen (ja kyllä ratti on vasemmalla puolella, ja vaihdekeppi siinä keskellä, ihan kuuten myynti-ilmoituksenkin autossa) ja autoa on jopa huollettu erittäin kalliilla huoltoasemalla säännöllisesti.
Auton pyynti on 1000€, mutta ei kukaan sellaista ole vielä halunnut....
Kaikkihan sen tietää ettei toi V40 oo mikään "oikea" volvo, kuten ne vanhat oli, vaan se on lähinnä semmonen halppismalli.
Ja ei ole jakohihnan vaihtoakaan tulossa moneen kymmeneen tuhanteen kilometriin.... - Ei siinä mitään
87k kirjoitti:
Mistä johtuu, että Minulla on myynnissä vuoden 1997 volvo, jolla on ajettu vain 185000 kilometriä, kaikinpuolin kunnossa, löytyy hyvät kesä- ja talvirenkaat, tosin auto on vihreä ja siinä ei ole vetokoukkua.
Koneena on sama 1800 kuutioinen mikä tossa linkissä, ja myös käsivaihteinen.
Olen auton toinen omistaja, ja edellinen omistaja (naapurimme) on ostanut sen uutena Skotlannista, ja tuonut ns. muuttoautona Suomeen (ja kyllä ratti on vasemmalla puolella, ja vaihdekeppi siinä keskellä, ihan kuuten myynti-ilmoituksenkin autossa) ja autoa on jopa huollettu erittäin kalliilla huoltoasemalla säännöllisesti.
Auton pyynti on 1000€, mutta ei kukaan sellaista ole vielä halunnut....
Kaikkihan sen tietää ettei toi V40 oo mikään "oikea" volvo, kuten ne vanhat oli, vaan se on lähinnä semmonen halppismalli.
Ja ei ole jakohihnan vaihtoakaan tulossa moneen kymmeneen tuhanteen kilometriin....logiikkaa olekaan. Täällä pelataan mielikuvilla joilla ei monestikaan ole mitään yhteyttä todellisuuteen. Oma lukunsa ovat sitten teinit joiden päätä ei kyllä käännetä millään. Yritäpäs väittää "Audi/Bemari on paras"-pojulle jotain muuta niin huomaat fanaattisuuden joka ei perustu mihinkään todelliseen ominaisuuteen vaan pelkkiin mielikuviin. Eikä niistä olla valmiita antamaan tippaakaan periksi vaikka näytöt autojen pskalaadusta olisivat miten vahvat. Tämä on tätä nykyajan kädettömien idioottien uhoa joka laimenee vasta sitten pikkuhiljaa kun auton pito tekee kunnolla kipeää lompakon tienoilla, vaikkapa uuden vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä.
- ouhougooogooo
87k kirjoitti:
Mistä johtuu, että Minulla on myynnissä vuoden 1997 volvo, jolla on ajettu vain 185000 kilometriä, kaikinpuolin kunnossa, löytyy hyvät kesä- ja talvirenkaat, tosin auto on vihreä ja siinä ei ole vetokoukkua.
Koneena on sama 1800 kuutioinen mikä tossa linkissä, ja myös käsivaihteinen.
Olen auton toinen omistaja, ja edellinen omistaja (naapurimme) on ostanut sen uutena Skotlannista, ja tuonut ns. muuttoautona Suomeen (ja kyllä ratti on vasemmalla puolella, ja vaihdekeppi siinä keskellä, ihan kuuten myynti-ilmoituksenkin autossa) ja autoa on jopa huollettu erittäin kalliilla huoltoasemalla säännöllisesti.
Auton pyynti on 1000€, mutta ei kukaan sellaista ole vielä halunnut....
Kaikkihan sen tietää ettei toi V40 oo mikään "oikea" volvo, kuten ne vanhat oli, vaan se on lähinnä semmonen halppismalli.
Ja ei ole jakohihnan vaihtoakaan tulossa moneen kymmeneen tuhanteen kilometriin....Johtuiskohan siitä ettei sun auton ilmotusta ole nettiautossa?
- 87k
ouhougooogooo kirjoitti:
Johtuiskohan siitä ettei sun auton ilmotusta ole nettiautossa?
Tosiaan, en sitä ole mitään ylenpalttisesti mainostanut, mutta jos 100.000km enemmän ajettu RIKKINÄINEN volvo on satasen halvempi (ja huoltohistoriasta yms ei tiedetä mitään) niin silloin se ei voi olla hyvä valinta, jos satasen kalliimmalla saa "huippuyksilön"
Ja luonnollisesti koska kyseessä EI ole "suomi-auto" niin lisävarusteita on paljon vähemmän, koska ne on tuolla Skotlannissa vakiovarusteita.
Mutta niinhän sitä on sanottu, että suomi-autoissa on eniten lisävarusteita - Tullaan hakemaan
87k kirjoitti:
Mistä johtuu, että Minulla on myynnissä vuoden 1997 volvo, jolla on ajettu vain 185000 kilometriä, kaikinpuolin kunnossa, löytyy hyvät kesä- ja talvirenkaat, tosin auto on vihreä ja siinä ei ole vetokoukkua.
Koneena on sama 1800 kuutioinen mikä tossa linkissä, ja myös käsivaihteinen.
Olen auton toinen omistaja, ja edellinen omistaja (naapurimme) on ostanut sen uutena Skotlannista, ja tuonut ns. muuttoautona Suomeen (ja kyllä ratti on vasemmalla puolella, ja vaihdekeppi siinä keskellä, ihan kuuten myynti-ilmoituksenkin autossa) ja autoa on jopa huollettu erittäin kalliilla huoltoasemalla säännöllisesti.
Auton pyynti on 1000€, mutta ei kukaan sellaista ole vielä halunnut....
Kaikkihan sen tietää ettei toi V40 oo mikään "oikea" volvo, kuten ne vanhat oli, vaan se on lähinnä semmonen halppismalli.
Ja ei ole jakohihnan vaihtoakaan tulossa moneen kymmeneen tuhanteen kilometriin....No tullaan hakemaan Volvo pois, missäpäin Suomea autoa on?
Ja kyllä volvo on aina volvo.
Samaten esim A-mersua ja Viano on myös mersuja.
Mutta tosiaan, jos auto ei ole missään myynnissä, niin tuskin kukaan sulle tulee kaupan pihalla kysymään "myytkö autosi"
Mutta kyllä minä tosta tonnin maksaisin, vaikka auto onkin Vihreä, ja vetokoukun saa motonetistä, jos sitä tarvaa - kdskgjsdgjgjgsjg
Tullaan hakemaan kirjoitti:
No tullaan hakemaan Volvo pois, missäpäin Suomea autoa on?
Ja kyllä volvo on aina volvo.
Samaten esim A-mersua ja Viano on myös mersuja.
Mutta tosiaan, jos auto ei ole missään myynnissä, niin tuskin kukaan sulle tulee kaupan pihalla kysymään "myytkö autosi"
Mutta kyllä minä tosta tonnin maksaisin, vaikka auto onkin Vihreä, ja vetokoukun saa motonetistä, jos sitä tarvaaKyllähän sä volvos saisit tohon rahaan myytyä helpostikin.
Voisin jopa itse harkita ostavani sen jos vain tietäisin missä sen ilmotus on.
Mutta jos auto ei oo nettiautossa (onko muuallakaan?) myynnisä, niin ostajat ei löydä sitä sun autoas.
Nettiautoon ilmotus ja eiköhän se aika pian oo pihasta lähtenyt.
Suurin osa auton ostajista etsii sen käytetyn auton juuri nettiautosta (poislukien lähes uusien ostajat) - 87k
kdskgjsdgjgjgsjg kirjoitti:
Kyllähän sä volvos saisit tohon rahaan myytyä helpostikin.
Voisin jopa itse harkita ostavani sen jos vain tietäisin missä sen ilmotus on.
Mutta jos auto ei oo nettiautossa (onko muuallakaan?) myynnisä, niin ostajat ei löydä sitä sun autoas.
Nettiautoon ilmotus ja eiköhän se aika pian oo pihasta lähtenyt.
Suurin osa auton ostajista etsii sen käytetyn auton juuri nettiautosta (poislukien lähes uusien ostajat)Autosta ei ole ilmoitusta missään, mutta kyllä minä sen tonnilla myisin pois vaikka heti, mutta ei tommosille autoille ole vaan kysyntää juurikaan.
No vois ihan uteliaisuuttaan laittaa auton Nettiautoon, ja katsoa saiskos sen tonnin, tosin epäilen vahvasti
- uusi poloilija
Pyöräilyä olisi toki parasta jatkaa niin pitkään kuin suinkin vain jaksat, mutta ajokorttia et kai halunnut turhaan ajaa...
Tarjoavat automaatti-Mondeota ja bensa-Volvoa, kun vähäinen kulutus olisi plussaa! Aikamoista vitsailua. Vanhat automaatit lisää kulutusta, joten en niitä suosittele. Taitaa manuaaliset kestääkin paremmin? Etköhän sentään jaksa vaihteita käyttää, automaatti jättää sinut tumpeloksi, kun jossain vaiheessa joudut kuitenkin käsivaihteisella ajamaan.
Luotettavuutta saa pyrkimällä mahdollisimman uuteen ja/tai vähänajettuun kulkineeseen ja kulutuksen saa pieneksi pienellä korilla & moottorilla. Jos mahdutte pikkuautoon, niin sitä Polo-Yaris-Fiesta-ym. linjaa on järkevää tutkia.
Toisaalta vähän ajettu ja hyvin huollettu Skodakin voisi olla fiksu valinta. Järkevä käyttökapine ilman hypetystä ja tiedä vaikka kestäisi pitkäänkin, esim. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32126722/pos/3/page/2/Skoda/Felicia/1999/Lohja- lsdklskdfjksbksjdfks
Nuorimies haluaa auton jolla tehdä vaikutus naisiin... Pikkuvolvo 1.8 koneella ei kuitenkaan ole ihan niin janoinen peli mitä vanhempi kansa uskoo.
Ja sen mitä se kulutuksessa pienemmille menettää, niin voittaa sitten mukavuudessa ja kestävyydessä. Laittamasi felicia on yksi nopeiten ruostuvia autoja. Katso etulokasuojan kaarta, se on ruosteessa jo, kuten takalokasuojan kaaretkin. Ajomukavuus? sitä ei ole. Turvavarusteet? ei edes airbagia. Mukavuus? Kolinaa ja räminää, ei ilmastointia.
Annetulla budjetilla et saa minkäänlaista yarista, fiesta on kovin ruostuvaa laatua, siitä hajoaa lisäksi ohjaustehostin sekä hammastanko. Polossa taas ruostuu helmat puhki.
Volvo saattaa viedä litran enemmän satasella kuin pikkuautot, asia joka katoaa pienempien autojen korjauksiin ja hitsauksiin. - uusi poloilija
lsdklskdfjksbksjdfks kirjoitti:
Nuorimies haluaa auton jolla tehdä vaikutus naisiin... Pikkuvolvo 1.8 koneella ei kuitenkaan ole ihan niin janoinen peli mitä vanhempi kansa uskoo.
Ja sen mitä se kulutuksessa pienemmille menettää, niin voittaa sitten mukavuudessa ja kestävyydessä. Laittamasi felicia on yksi nopeiten ruostuvia autoja. Katso etulokasuojan kaarta, se on ruosteessa jo, kuten takalokasuojan kaaretkin. Ajomukavuus? sitä ei ole. Turvavarusteet? ei edes airbagia. Mukavuus? Kolinaa ja räminää, ei ilmastointia.
Annetulla budjetilla et saa minkäänlaista yarista, fiesta on kovin ruostuvaa laatua, siitä hajoaa lisäksi ohjaustehostin sekä hammastanko. Polossa taas ruostuu helmat puhki.
Volvo saattaa viedä litran enemmän satasella kuin pikkuautot, asia joka katoaa pienempien autojen korjauksiin ja hitsauksiin."Nuorimies haluaa auton jolla tehdä vaikutus naisiin"
Ei, vaan aloittajalla oli jo emäntä, jos olisit viitsinyt lukea. Ei tarvinnut siis autoa lainkaan siihen hommaan, joten autonostajana keskittynee hakemaan rahoille järkevää vastinetta, joka löytyy todennäköisesti pikkuautoista. Enpä sen puoleen muutenkaan usko, että liikkumattomaksi rikkoutunut Volvo naisia häikäisee... "Poljetaanko meille katsomaan mun Volvoa?" - ksdfbskdbfksdbfksjbf
uusi poloilija kirjoitti:
"Nuorimies haluaa auton jolla tehdä vaikutus naisiin"
Ei, vaan aloittajalla oli jo emäntä, jos olisit viitsinyt lukea. Ei tarvinnut siis autoa lainkaan siihen hommaan, joten autonostajana keskittynee hakemaan rahoille järkevää vastinetta, joka löytyy todennäköisesti pikkuautoista. Enpä sen puoleen muutenkaan usko, että liikkumattomaksi rikkoutunut Volvo naisia häikäisee... "Poljetaanko meille katsomaan mun Volvoa?"Sokea on usko sulla että nuoren miehen parisuhteesta johtuen, auton ulkoisen vaikutuksen efekti jätettäisiin kokonaan huomioimatta.
Ja volvohan on korjattavissa. Kustannukset noin 200 euroa ja auto toimii taas. Se, ettet sinä osaa sitä korjata, ei tarkoita että asia olisi mahdoton, tai edes vaikea.
Pikkuautoista toki voi saada vastinetta rahoille, mutta muutama asia sitä asiaa vastaan taistelee:
-pikkuautojen hinta-alenema on huomattavasti pienempi kuin isommissa autoissa, hinta ero pienenee kokoluokkien välillä
-pikkuautot on pikkuautoja, kaikki mukavuustekijät on karsittu
-pikkuautojen ruostesuojaus on heikkoa laatua, parisataa euroa vuodessa hitsaajalle
-pikkuautojen yksittäisten komponenttien toteutus on heikompaa, parisataa euroa ekstraa korjaamolle vuodessa
-pikkuautoissa kilometrien vaikutus näkyy ja tuntuu huomattavasti nopeammin kuin isommissa
-turvallisuutta ei oikein pysty rahassa mittaamaan, mutta sehän on olematon, jos verrataan isompaan, tämänkin vuoksi en kehottaisi miestä hankkimaan peltirasiaa naisystävänsä ympärille vaan oikean auton
Tämä ihan rakentavana kommenttina, laittamaasi hätäiseen viisasteluheittoon. - grajjajajaaaa
ksdfbskdbfksdbfksjbf kirjoitti:
Sokea on usko sulla että nuoren miehen parisuhteesta johtuen, auton ulkoisen vaikutuksen efekti jätettäisiin kokonaan huomioimatta.
Ja volvohan on korjattavissa. Kustannukset noin 200 euroa ja auto toimii taas. Se, ettet sinä osaa sitä korjata, ei tarkoita että asia olisi mahdoton, tai edes vaikea.
Pikkuautoista toki voi saada vastinetta rahoille, mutta muutama asia sitä asiaa vastaan taistelee:
-pikkuautojen hinta-alenema on huomattavasti pienempi kuin isommissa autoissa, hinta ero pienenee kokoluokkien välillä
-pikkuautot on pikkuautoja, kaikki mukavuustekijät on karsittu
-pikkuautojen ruostesuojaus on heikkoa laatua, parisataa euroa vuodessa hitsaajalle
-pikkuautojen yksittäisten komponenttien toteutus on heikompaa, parisataa euroa ekstraa korjaamolle vuodessa
-pikkuautoissa kilometrien vaikutus näkyy ja tuntuu huomattavasti nopeammin kuin isommissa
-turvallisuutta ei oikein pysty rahassa mittaamaan, mutta sehän on olematon, jos verrataan isompaan, tämänkin vuoksi en kehottaisi miestä hankkimaan peltirasiaa naisystävänsä ympärille vaan oikean auton
Tämä ihan rakentavana kommenttina, laittamaasi hätäiseen viisasteluheittoon.Ilmeisesti et ole ajanut 80-luvun jälkeen pikkuautolla.
Jos ajat paljon matka-ajoa niin osta tietysti vähän isompi auto, mutta jos et kaikkea aikaas vietä maantiellä niin pikkuauto on parempi vaihtoehto.
Empä ole koskaan kuullut että autoa joutuisi joka vuosi hitsaileen 200euron edestä.
Ja kestävyyskin on samaa luokkaa (tietysti esim 3litrainen kone kestää jo pitempään kun ei rasitu ajossa niin paljoa)
Ja pienemmässä autossa menee korjaukseen ja huoltoon vähemmän rahaa, koska monet osat ovat halvempia.
Ja on pelkkä harhaluulo että iso auto olisi turvallisempi.
Katsoppa tämä video ja mieti turvallisuusasiaa sen jälkeen uudestaan
http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs - slfghslfgsdkhflsdfhs
grajjajajaaaa kirjoitti:
Ilmeisesti et ole ajanut 80-luvun jälkeen pikkuautolla.
Jos ajat paljon matka-ajoa niin osta tietysti vähän isompi auto, mutta jos et kaikkea aikaas vietä maantiellä niin pikkuauto on parempi vaihtoehto.
Empä ole koskaan kuullut että autoa joutuisi joka vuosi hitsaileen 200euron edestä.
Ja kestävyyskin on samaa luokkaa (tietysti esim 3litrainen kone kestää jo pitempään kun ei rasitu ajossa niin paljoa)
Ja pienemmässä autossa menee korjaukseen ja huoltoon vähemmän rahaa, koska monet osat ovat halvempia.
Ja on pelkkä harhaluulo että iso auto olisi turvallisempi.
Katsoppa tämä video ja mieti turvallisuusasiaa sen jälkeen uudestaan
http://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFsOlen ajanut 80-luvun jälkeen myös pikkuautoilla.
Jos et ole kuullut että 1000 euron pikkuautoa joutuisi hitsaamaan 200 eurolla vuodessa, et ole omistanut kyseisen hintaluokan ford ka:ta, ford fiestaa, opel corsaa tai vw poloa. Tervetuloa reaalimaailmaan.
Pienemmässä autossa monet osat voi olla halvempia, mutta kun esimerkiksi ford:ien ohjaustehostaja ja hammastanko ovat suoranaista kulutustavaraa. Kumpikaan ei ole halpa osa, ja ne menee jokaisesta yksilöstä, sen vuoksi että ovat huonosti suunniteltuja osia.
"Ja on pelkkä harhaluulo että iso auto olisi turvallisempi."
Ei se ole harhaluulo. Isompi auto on turvallisempi, jos autot ovat samalta aikakaudelta. Laittamasi video kyllä osoittaa auton turvallisuuden parantuneen vuosien varrella. Mutta, kun ostajalla on käytettävissään noin 1000 - 1500 euron budjetti, onko 1997 mallinen ford fiesta, vaiko 1997 mallinen volvo v40 turvallisempi? Ei tuolla budjetilla ole varaa ostaa uutta autoa, joka oli videosi vertailukohtana.
Katsoin videon ja mietin turvallisuusasiaa. Samassa painoluokassa olevat autot, ovat nyt siis turvallisempia kuin 20 vuotta sitten. Asia ei yllätä laisinkaan. En kyllä ymmärrä miten tuo liittyisi 1000 euron auton ostamiseen. - uusi poloilija
ksdfbskdbfksdbfksjbf kirjoitti:
Sokea on usko sulla että nuoren miehen parisuhteesta johtuen, auton ulkoisen vaikutuksen efekti jätettäisiin kokonaan huomioimatta.
Ja volvohan on korjattavissa. Kustannukset noin 200 euroa ja auto toimii taas. Se, ettet sinä osaa sitä korjata, ei tarkoita että asia olisi mahdoton, tai edes vaikea.
Pikkuautoista toki voi saada vastinetta rahoille, mutta muutama asia sitä asiaa vastaan taistelee:
-pikkuautojen hinta-alenema on huomattavasti pienempi kuin isommissa autoissa, hinta ero pienenee kokoluokkien välillä
-pikkuautot on pikkuautoja, kaikki mukavuustekijät on karsittu
-pikkuautojen ruostesuojaus on heikkoa laatua, parisataa euroa vuodessa hitsaajalle
-pikkuautojen yksittäisten komponenttien toteutus on heikompaa, parisataa euroa ekstraa korjaamolle vuodessa
-pikkuautoissa kilometrien vaikutus näkyy ja tuntuu huomattavasti nopeammin kuin isommissa
-turvallisuutta ei oikein pysty rahassa mittaamaan, mutta sehän on olematon, jos verrataan isompaan, tämänkin vuoksi en kehottaisi miestä hankkimaan peltirasiaa naisystävänsä ympärille vaan oikean auton
Tämä ihan rakentavana kommenttina, laittamaasi hätäiseen viisasteluheittoon.Se, että auton käyttäjä ajaa sillä kunnes jakohihna napsahtaa, kertoo hyvin sen lähihistorian eli paljonko auton tekniikan huolto on kiinnostanut. "Parinsadan remontin" jälkeen autosta voisi pyytää helposti 2.500 euroa, mutta jostain syystä valitaan myynti alle tonnilla. Itse ei laiteta autoon enää euroakaan, vaan yritetään päästä siitä halvalla eroon.
Tällaiset pommit yritetään myydä korostamalla juuri vahatun maalipinnan kiiltoa ja hyvin imuroitujen sisätilojen siisteyttä. Sisällä tuoksuukin varmasti oikein hyvälle, kun myyjä kertoo että miehen rooli on suojella naistaan turvallisella menopelillä. Huoltokirjaa ei nyt satu löytymään, mutta toissavuotista kuittia Jorman Nyrkkipajalta saa katsoa kaksi sekuntia.
Jakohihnan vaihdon jälkeen sitten ilmeneekin "jotakin yllättävää", vaikka keskustelupalstalla vakuutettiin, että sen jälkeen auto toimisi.
Tämä vain rakentavana kommenttina aloittajan mietittäväksi. - ljsdflskdksfnlsdfksn
uusi poloilija kirjoitti:
Se, että auton käyttäjä ajaa sillä kunnes jakohihna napsahtaa, kertoo hyvin sen lähihistorian eli paljonko auton tekniikan huolto on kiinnostanut. "Parinsadan remontin" jälkeen autosta voisi pyytää helposti 2.500 euroa, mutta jostain syystä valitaan myynti alle tonnilla. Itse ei laiteta autoon enää euroakaan, vaan yritetään päästä siitä halvalla eroon.
Tällaiset pommit yritetään myydä korostamalla juuri vahatun maalipinnan kiiltoa ja hyvin imuroitujen sisätilojen siisteyttä. Sisällä tuoksuukin varmasti oikein hyvälle, kun myyjä kertoo että miehen rooli on suojella naistaan turvallisella menopelillä. Huoltokirjaa ei nyt satu löytymään, mutta toissavuotista kuittia Jorman Nyrkkipajalta saa katsoa kaksi sekuntia.
Jakohihnan vaihdon jälkeen sitten ilmeneekin "jotakin yllättävää", vaikka keskustelupalstalla vakuutettiin, että sen jälkeen auto toimisi.
Tämä vain rakentavana kommenttina aloittajan mietittäväksi.Olet kyllä tavallaan oikeassa, kommenteissasi. Selkeä teinituunaushan tuo auto on, mutta... siinä ei ole sittenkään niin paljon kilometrejä... Autot kyllä kestää pienen hetken huoltamattomuuttakin. Ehkä jakohihnan katkeaminen on tuolle autolle parasta mitä sille on saattanut käydä. Teniajo on loppunut siihen paikkaan, ja seuraava omistaja tulee olemaan joku, joka ymmärtää noiden päälle, ja laittaa tuon kuntoon. Hintakin voi olla vielä tingittävissä... kysyntää ei ehkä risalle autolle sittenkään niin paljon ole.
Itse ostin aikoinaan samaa kokoluokkaa olevan 1.8 litraisen 16-venttiilisen auton, josta oli hihna mennyt poikki. Laitoin koneeseen uudet venttiilit ja uuden kannentiivisteen sekä hokkahihnan. Auton arvo oli tuolloin noin 3500 euroa, maksoin siitä 1200 remonttiin 300 euroa. Tuosta remontin hinnasta satanen meni firmaan joka vaihtoi nuo venttiilit kanteen, nyt osaisin tuonkin kyllä tehdä itse... Ajan edelleen, 4 vuotta myöhemmin samalla autolla, eikä se ole osoittautunut pommiksi, vaikka huoltokirjan merkinnät puuttui 100tkm ajomatkalta.
Mikäli tuo toisessa postauksessa ollut volvo on todella myynnissä, niin saahan noita toimiviakin halvalla. Tuo linkki jonka laitoin, ei ollut ehkä paras esimerkki, varmasti noita löytyy parempiakin vaihtoehtoja kun malttaa pitää silmät auki.
Kaikki halvat autot ei ole pommeja, monet on. Pitää tietää mitä ostaa. Itse sanoisin että kilomterimäärä on aika paljon kertova asia.
Jos teinituunatun saa hinnalla 1000 euroa, ja mittarissa on 300tkm, se on aivan varma pommi, mutta jos mittarissa on 200tkm, autolla saattaa olla toivoakin.
- hjvhjvjcjhgccjgcj
Jos haluat vähän kuluttavan auton niin ei missään tapauksessa 2litrasta automaattimondeoo.
Noita autoja näytti olevan sulla vähän ympäri suomee. Ei ton hintasta kannata lähtee kauheen kauas hakeen. Voi meinaan kyrsiä kun 500km päässä huomaa että auto onkin ihan laho.
Minkään auton kestävyyttä ei voi taata ja kaikkiin tulee joskus vikoja ja kaikki autot hajoo joskus.
Kannattaa kattella joku mahdollisimman tuore pikkuauto, esim fiat punto. Et tuu naista saamaan sen auton avulla, mutta pikkurahalla saa kohtuu nuoria - kokemusta on
Eka corolla halpa, kun ohjaus oli oikealla eli ent postin vai vast. auto . Voi olla jaettu paljon lyhyttä ajoa.
Toka corolla on autom. eli joutuu jonkin verran huudattamaan pientä konetta jotta se kulkisi. Kostautuu siis korkeana kulutuksena . Automaatti sinällään kestää pitkäänkin ajoa, jos sitä huoltaa. (Itsellä 360 tkm ajettu autom, eikä oireile)
Mondeo aut. on bensasyöppö, ei sovi opiskelijan budgetille.
OPISKELIJAN on järkevä ostaa mahdollisimman yksinkertainen perusauto kuten joku corolla, suzuki tai almera , sillä niihin on kaikki käyttöosatkin halpoja ja kulutavat vähän polttonestettä. .JOs ostat jonkin gti-mallin, niin jopa tulpat, ilmanputsarit ja renkaat maksaa kaksinverroin sen , mitä perusmalliin. Minimoi auton käyttökulut ja ota jollakin pienellä peruskoneella, ei nyt ihan litraisella kuitenkaan. - Halpa pikkuauto
1500 euron autot ovat kaikki yksilöitä, ja niiden luotettavuus, kestävyys, vikojen määrä riippuu ihan täysin siitä, miten niitä on aikaisemmin pidetty ja huollettu.
Käytetyissä autoissa tahtoo olla vähän sellaista ilmiötä, että luotettavan maineessa olevien hinnat ovat aika korkealla. Käytännössä todennäköisesti saa luotettavamman pelin ostamalla auton jonka maine on huonompi. Juju on siinä että se huonomaineisempi on sen verran halvempi että saat samalla rahalla vähän uudemman ja vähemmän ajetun.
Jos tosiaan haluat auton, joka on edullinen omistaa ja käyttää, niin kannattaa katsella ihan sitä pienintä kokoluokkaa pienimmällä moottorivaihtoehdolla. Noita harva haluaa, eivätkä ole uutenakaan kalliita, joten käytettynä niitä saa halvalla. Vakuutusmaksut on halpoja, ajoneuvovero pieni, polttoainetta ei paljoa kulu. Renkaat ja varaosatkin ovat selvästi halvempia kuin suuremmilla ja kalliimmilla autoilla. Koska varusteita on niukalti, ja rakenteet yleensä kaikin puolin yksinkertaisia, niin mahdollisia vikakohteitakin on vähemmän.
Jos itse olisin nyt etsimässä halpaa autoa niin saattaisin katsella esimerkiksi Fiat Puntoja. 2000-luvun alun, selvästi alle 200 tkm ajettuja, siistinnäköisiä Puntoja on nettiautossa nytkin myynnissä parikymmentä tuossa 1500 euron hintaluokassa. Tosin mulla ei ole mitään kokemusta Puntosta, mutta jos löytää hyvin huolletun ja siististi pidetyn yksilön, niin eiköhän tuollaisessa olisi aika hyvin vastinetta vähille rahoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292063
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051876Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641524Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331192- 821148
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101093
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471066Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441013