Sain karenssia.
Kieltäydyin koulutuksesta syyllä että minulla on keskittymisongelmia. Tästä on mustaa valkoisella( ei tosin tohtorin kirjoittama eikä äitini allekirjoittama lappunen) vaan toiselta taholta joka on luotettava.
Vaikka lain mukaan (TTL 2 luku 17§) mukaan minulla oli kuitenkin pätevä syy kieltäytyä.
Työkkäri kuitenkin vaatii sen lääkärintodistuksen, en omistanut sellaista ja PAM - karenssi.
Työttönmyysturva-asiamiehelle valitin asiasta ja hän sanoi ettei voi tehdä mitään asialle. Sanoin että missään laki pykälässä ei ole mustaa valkoisella siitä että työkkäriin täytyy aina olla lääkärintodistus päätöksissä, ja asiamies myönsi että olen oikeassa.
Työttömyysturva- asiamies vetoaa siihen että kun TE-toimisto on katsonut ettei minun todistukseni kelpaa todisteeksi ni siitä tuli karenssi ja vetoaa siihe että päätös on ollut lainmukainen vaikka nimenomaan hän myönsi minulle että olen oikeassa siinä asiassa ettei missään laki pykälässä vaadita lääkärintodistusta :D puhuu hieman ristiin tuo heppu.
Onko se nyt hiton väliä onko se lääkärintodistus tai jonkun muun taholta tullut ku kuitenkin on mustaa valkoisella !? Hemmetti.
Työttömyysturva-asiamiehen pitäisi valvoa että päätöksen tekijä noudattaa lakia yms. Tässä tapauksessa sain karenssia kun ei ole lääkärintodistusta vaikka on mustaa valkoisella siitä että minulla on keskittymisongelma ja jonka tietenkin lähetin työkkäriin selvityksen mukana. Luulisi tuon todistuksen nyt riittävän kun luotettava taho on tehnyt ja allekirjoittanut sen.
Tuossa minun mielestä rikottiin lakia koska minulla oli kuitenkin pätevä syy kieltäytyä koulutuksesta ja siitä oli todiste joka ei tietenkään riittänyt työkkäritädille ja pamautti karenssin ja vaikka laki pykälässä ei vaadita lääkärintodistusta. Se on vain työkkärin oma sääntö ja säännöt ei ole niin päteviä kuin lait, joten se siitä.
Voinko tästä tehdä valituksen jollekin joka voisi tehdä asialle jotain, täytyykö ministeri Ihalaiseen ottaa yhteyttä ?!
Pöhhöh.
Valitus Työkkäristä kenelle?
30
1735
Vastaukset
- yritäees
Voit valittaa maksajan päätöksestä (siis siitä , että eivät maksa), eli toimita valitus kelaan tai kassaan. Te-toimiston työvoimapoliittisesta lausunnosta et sen sijaan voi valittaa, koska siinä kyse ei ole halintomenettelylain mukaisesta valituskelpoisesta päätöksestä. Valituksesi käsittelee työttömyysturvalautakunta. Itse en kyllä usko, että valituksestasi olisi hyötyä. Mikähän se luotettava taho on, joka on todennut sinut keskittymisongelmaiseksi. Sinun olisi mieluummin pitänyt mennä kurssille, ja sitten vaikka keskeyttää se kouluttajan kanssa yhdessä sopien, jos olisitte todenneet, että eihän tästä mitään tule. Etkö siis edes jättänyt hakemusta kurssille vai etkö vaan aloittanut sitä? Nimittäin keskittymisongelman pitää jo olla aikamoinen, jos ei edes kurssihakemusta pysty laittamaan....
- Jikkapoo
Mietin vain kun teen valituksen muutoksenhakulautakuntaan niin voin joutua odottamaan liian pitkään päätöstä ja minulla ei ole varaa odotella, ellei sitä voi laittaa kiireellisenä eteenpäin. Huoh.
No olisin sanonut työkkäritädille joka vähä painosti hakemaan sinne kurssille että on keskittymisongelmia mutta en sanonut koska tämä kyseinen lappu jonka omistan oli hukassa kun olen 6kk:n aikana muuttanut 2kertaa. Nyt vasta löysin sen. En viittinyt avata suuta ilman todisteita.
Jos sanon et mikä taho ni motkotuksia siitähä tulee :D noo.
Olin edellisellä kurssilla jossa tehtiin testi käyttäen NMI seulaa(Niilo Mäki Instituutti). Testin on laatinut itse tämä Niilo Mäki Instituutti.
Tämä Niilo Mäki Instituutti on Suomen johtavin oppimisvaikeuksien tutkimus/koulutuslaitos. Ja siinä selvis että luetun ymmärtämisessä runsas virhemäärä ja siinä kehoitettiin antamaan minulle enemmän taukoja(se että tauot on 45-50min välein ei riitä koska jo n.20-30min kuluttua keskittymseni kärsii) ja tehtävien tekemiseen enemmän aikaa ja pieniä osa-alueita. Jos menen muiden tahdissa ja taukoja ei pidetä niin keskittymiseni herpaantuu. Joten suht luotettava taho tehnyt sen ku ei edes minua tunteneet tai tienneet minun taustojani. Tiesivät vain ja ainoastaan sen minkä näköinen olen ja minun nimeni. Ja siinä on edellisen kouluttajan allekirjoitus(tai sen jonka piti meille sen testin), joten minun mielestä se on kyllä pätevä todiste. Ei kai ne kouluttajat huvikseen tehneet tätä testiä? Sitähä varten niitä tehtiin että tiedetään jos oppilailla on oppimisvaikeuksia. Ei ole kuitenkaa sillai virallinen mutta kuitenkin on mustaa valkoisella.
No on toinenki syy miksi en halua koulutukseen mutta sitä on vaikeaa todistaa :D ei,enkä tarkoita laiskuutta. Vaan traumat, koska olen yläasteella ja ammattikoulussa kokenut kiusaamista - opettajan taholta( eli melkein 6vuotta!!!). Tätä ei vain voi todistaa, ellei kaiva muutaman vuoden takaista psykiatrin/mielenterveyslääkärin lausuntoa jossa sanoin että huono itsetunto/sosiaalistentilanteiden pelon johtuvan siitä kiusaamisesta. Että tuostakin voi johtua minun keskittymisongelmani.
Työkkärin säännöt kyllä sanoo heille itselleen että lääkärintodistus vaaditaan terveydentilasta jotta he voivat itse todeta onko pätevää syytä yms, mutta eipä laki sitä vaadi. Joten siihe heillä ei taida olla sen kummoisemmin nokkaan koputtamista. Säännöt ei taida olla niin sitovia kuin lait.
En tiedä hyppääkö tämä esimerkki aiheesta mutta annan silti esimerkin säännöistä ja laista ; Kerrostalon järjestyssäännöt kieltää parvekkeella grillaamisen, mutta ei ole laissa kiellettyä sähkö/kaasugrillillä grillaamista. Eli järjestyssäännöt eivät ole lakeja vaan pelisääntöjä,ja nämä säännöt eivät ole niin sitovia kuin lait (ainaki Isännöintiliiton lakimies on sanonut näin). Eli meidän järjestyssäännöt kieltää grillaamisen parvekkeella mutta kyllä me saadaan sähkö/kaasugrillillä grillata jos haluamme,koska laki ei sitä kiellä. Ja se ei ole häädön peruste jos rikotaan sitä sääntöä :)
Ja missään laissa ei siis vaadita lääkärintodistusta jotta te-toimisto voisi päätöksissään vedota onko terveys pätevä syy mihinkään. Se on vain työkkärin oma sääntö/käytäntö.
Eli miks hitossa tuo mun todistukseni keskittymisongelmasta ei hitto kelvannut vaikka oli mustaa valkoisella? ja ku laki TTL 2 luvun 17§ mukaan minulla oli kuitenkin pätevä syy kieltäytyä ja siinä laissa ei vaadita lääkärintodistusta toteamaan tätä ongelmaani.
Minulla on vain jonkun muun kautta toteama tämä ja sen luulis hitto riittävän ! - Jikkapoo
Pakko nussia pilkkua, että jos saisin psykiatrin lausunnon työkkäriin niin se ei sitte kelpaa koska psykiatrit eivät ole tavallaan lääkäreitä (eivät saa esim määrätä sairaslomaa/lääkkeitä) ;D Tai mitä jos se on valelääkäri? ou nouuuu.
Ja btw; sittenhän meitä tyhmiä on kaksi. :)- Tämä on tosi.
Psykiatri on lääkäri vieläpä erikoislääkäri ja pätevä kirjoittamaan sairaslomaa.
- 7787tutyut7ti
Todellisuus on tarua ihmeellisempää! Sitä ei meinaa uskoa, kuinka tonoa porukkaa sinne työkkäriin hankkiutuu ikiasiakkaiksi, mutta niin vaan on totuus taruakin ihmeellismpää.
Asiakas jätti tulematta varatulle ajalle työnhakusuunnitelmaa tekemään. Oli kuulemma sairas. Ja tämän sairaudenhan todistaa asiakkaan oma äitimuori! Ihan varmasti on luotettava ja puolueeton todistaja joo.
Työnvälttelijä sai työpaikkaosoituksen. Työantaja sanoi, ettei ole asiakkaasta kuullut sanakaan. Karenssia määrättiin. Mutta asiakkaalla olikin aivan valtava etu puolellaan: hänellä sattuikin olemaan 3 todistajaa, jotka oli kuulleet kun kaveri soitti työpaikkaa. Siinä kun toimikunta sai naurunpyrskähdykset hillittyä, todettiin että karenssi pysyy voimassa, kun ei nuo 3 todistaa kovin luotettavilta sittekään vaikuttanett.
Yks jätti tulematta varattuun haastattluun. Tuli viikon kuluttua käymään ja näytti jotain rengaslaskua, että oli rengas rikki ku piti tulla haastatteluun. Että sen jokun rengaskuitin olisi pitänyt kertoa mulle,että asiakkaalla oli pätevä syy olla tulematta paikalle. Karenssia siitä määrättiin todistuksilla tai ei.
Jos sä vetoat johkin tervevydentilaasi, että et voi kurssia käydä, niin sullahan pitää olla sun hoitavalta lääkäiltä yksinkertainen ja johodnmukainen todistus terveydestäsi.
Onnea vaan valittamisen tiellä, et voi voittaa etkä saa karenssia kumottua missäään. Kaikenlaisia ehdotuksia niin esitetäänkin.- häpeä!
Oletko, kirjoitustaidoton, työkkärin virkailija??????
- täteihin kyllästynyt
"kuinka tonoa porukkaa sinne työkkäriin hankkiutuu ikiasiakkaiksi"
Kenenkään ei olisi tarkoitus sinne jäädä ikiasiakkaaksi, virkalijan oma käytöskin voisi vaikuttaa tähän. Ja kuinka monta onkaan niitä asiakkaita, jotka eivät työkkäriin enää takaisin tule vaikka heidän pitäisi tulla. He ovat siis syrjäytyneitä. Täti siellä työkkärissä ei osannut eikä halunnut kannustaa millään tavalla että toinen pääsisi edes alkuun.Eikä tämä takuulla valittanut mistään, koska tiesi jo ettei hänen valituksensa menisi läpi. Tämä täysin hiljainen on myös täysin syrjäytynyt. Nollatuloinen, jota kukaan ei kannusta missään tapauksessa mihinkään. - Suojatyöläisiä kaikk
häpeä! kirjoitti:
Oletko, kirjoitustaidoton, työkkärin virkailija??????
Kertoo toiminnan tason.
- Setyhmäjikkapoo
Miks ihmiset tulee tänne vittuilemaan yms jos ei osaa puhua asialliasesti asialliseen alotusviestiin?
Ihme sadomakistejä liikentees et pakko tulla näille sivustoille ja lukemaa viestejä, jotka si alkaa ketuttaa( todennäkäsesti jo tiedostatte että jotkut viestit alkaa kiehuttaan teitä ja silti roikutte täällä) :D
Mutta sen voin kysyä, että mistä hitosta te teidätte että onko valitukseni turha vai ei koska ette ole te-toimissa töissä, vai oletteko tai ootteko asiantuntijoita tällä alalla? vai onks joku muutoksenhakulautakunnassa töissä ku osataan niiiin varmana nakkina sanoo että valitukseni on turha :D taidatte olla ku teitä ottaa noinki paljo kupoliin asiallinen aloitusviesti joka koskee te-toimistoa :D
Löysätkää nutturanne ni happiki voisi kulkea paremmin ostalohkoon :)
Turha teidän on oikeesti mulle kettuileen yms koska ette voita mitään. Nauran teille ku yritätte niin lutusesti vissii pahoittaa mieleni, mutta näääh. Turhaa vaa tommonen. :) - tyhmempijikkapoo
Tämä on "Tämä on tosi" kirjottajalla.
Aijjaa. Itse olen käynyt psykologilla/psykiatrille juttelemassa ja kas ku itte jouduin juttelee toiselle mielenterveyslääkärille joka sitte määräs saikkua ja lääkkeitä :) miks joudoin sitte kahelle tyypille kertoo samasta asiasta ja sitte määrättii lääkkeittä yms. Hmph. Ehkä sillä suunnalla oli VALELÄÄKÄREITÄ eli mun lausunnot sairaudesta ei ollu AITOJA/PÄTEVIÄ. Jep. (: :)- hm
tainnut mennä psykologit ja terapeutit sekasin
- ei-asiakas
"Asiakas jätti tulematta varatulle ajalle työnhakusuunnitelmaa tekemään."
Miten niin ASIAKAS? Ei Työkkärissä kävijät ole mitään asiakkaita sanan alkuperäisessä merkityksessä!
Asiakas on sellainen, joka OSTAA yrittäjältä PALVELUN. Tällöin yrittäjä MYY palvelunsa ASIAKKAALLE.
Esim. jos menen kuppilaan ostamaan kahvin ja pullan, olen silloin kyseisen kuppilan asiakas. Jos menen yksityiselle hammaslääkärille, olen silloin sen asiakas.
Sanoisin että yllä lainaamani työkkärin virkailija on pahimman luokan yhteiskunnan loinen, paljon saastaisempi kuin ne epärehelliset työttömät, jotka hänen luonaan joutuvat käymään. Ethän sinä ıdıoottı virkailija tosiasiassa MYY työvoimatoimistosi alueella asuvalle työttömälle yhtään mitään. Mitä kuvittelet työttömän OSTAVAN teidän toimistostanne?
Onneksi tuollaiset kusipäävirkailijat korvataan ennenpitkää koneilla... Kannattaa äänestää Piraatteja, jotka kannattavat tekniikan hyödyntämistä täysimittaisesti.
Ehdottomasti äänestäkää niitä piraatteja, niin ei tarvitse hoitaa asioitaan tuollaisten ääliöiden kanssa, vaan homman hoitaa kone. - nuorityöntekijä
en tiedä keneen aloittajan pitäisi ottaa yhteyttä työkkärin päätöksen tiimoilta, mutta tässä tulee muutamia ehdotuksia ja ajatuksia tilanteesta.
- Mikäli sinulle on perusteltu että saamasi paperi/lausunto ei ole pätevä todistamaan keskittymisongelmaasi ja sen vakavuutta ja vaikutusta kurssiin osallistumiseen,
niin miksi et hakisi asiasta lääkärin lausuntoa?
tuosta lausunnosta olisi sinulle varmasti hyötyä jatkossa (jos ei muuta nykyistä tilannettasi), sillä silloin sen nojalla työkkäri ei voi jatkossa tarjota/pakottaa sinua tietynlaisiin koulutuksiin tai töihin. Ja olis sitten ihan virallinen diagnoosi vaivastasi.
- Uskon, että kielteisen päätöksen taustalla voi olla se ettet edes koittanut osallistua kurssille, eli et työkkärin mukaan ole voinut varmistua kurssin sopimattomuudesta sinulle.
Sinänsä turhauttavaa jos sinulla on vastaavista kokemusta, ja pystyt hyvin ennakolta jo tietämään miten todennäköisesti käy. Ja onhan se sitten vaikea päätös keskeyttä jos ei ole luonteeltaan laiska ja periksi antava tyyppi, se tuntuu sairaasta ihmisestä turhauttavalta. Lisäksi joutuu tressaamaan tilansa pahenemista, minkä ennakoimisen tärkeyttä ei ikävä kyllä yleensä ymmärrä muut kuin itsekin sairaat.
- Kysyitkö myöskään mahdollisuudesta kurssilla ottaa huomioon erityistarpeitasi? Jos et niin todennäköisesti työkkäri katsoo että kieltäytymisesi ei ole oikeutettu, koska tilanteeseen ja tarpeisiisi olisi muka voitu vastata, mikä ei sitten todellisuudessa todennäköisesti olisikaan ollut totta. Olennaisinta kuitenkin on itse selvittää ja tiedustella asiaa.
- Se kehen kannattaisi valituksen kannalta ottaa yhteyttä selviäisi varmasti kysymällä työkkäristä tai kelalta (kuten joku aiemmin kertoi)
- Sanoit ettei sinulla ole aikaa hoitaa asiaa, ilmeisesti rahallisen tilanteesi vuoksi jne.. Mutta olen kyllä henk.koht sitä mieltä jos syyt on oikeat ( ei tekesyitä, laiskuutta yms.) haluaa varmasti ajaa asiaansa ihan periaate syistäkin. Ja onhan sekin rahaa mikä takautuvastikin tulee!! Eli jos raha tilanne on huono niin ei ainakaan auta jos ei hoida asiaa loppuun, jos uskot voivasi saada toisenlaisen päätöksen vielä.
Itse olen vähän vastaavassa tilanteessa, kun irtisanoin itseni koeajan päättyessä terveydellistä syistä. Taustalta löytyy perussairaus, jonka myötä paikat rusahti kerralla paskaksi kahdenkuukauden sisäl, lisäksi päätöstä edes autti ettei työpaikalla pomo hoitanut velvollisuuksiaan, vaan toimi kyseenalaisesti, mikä minulle sairaalle ihmiselle oli kyllä vika niitti. Nyt odotellaan työkkärin päätöstä karenssista, saas nähdä kuinka käy, mutta irtisanoutuminen oli varmasti hyvä ratkaisu, päättää työkkäri mitä tahansa - Jikkapoo
No kuten sanoin että olisin aikaisemmi kylllä maininnu työkkäritädille tästä ongelmastani mutta kun kyseinen lappu oli hukassa niin en viittiny sanoo, koska siitä ei olisi ollt mitään hyötyä. Jos olisin sanonut koulutushaastattelussa olevani keskittymisongelmainen ja enkä olisi tullut tuon takia valituksi niin siitäki olisi napsahtanut karenssi (:
Ja kuten tuossa todistuksessa lukee että se Niilo Mäki Instituutti lähettää lukiseulasta tämän todistuksen(tai jonkn tiedotteen) työvoimatoimistoon niin luulisi sillä olevan sitte jotai painoa/pätevyyttä tässä asiassa, eikai ne turhaan sitä sinne lähettäis jos ei oo mitää merkitystä. Tiedä sitte onko mennyt se viesti työkkäriin perille kun kukaan ei ole ikinä maininnu minulle asiasta.
Ja monet kerrat työkkärille olen sanonut ettei koulunpenkit ole minun juttuni ainakaa tällä hetkellä, nimenomaan tuon traumani takia, mutta silti hän painosti hakemaan koulutukseen. Pakkohan sinne oli sitte haettava :]
Ajattelin kyllä mennä oikein tutkimuksiin mutta kun ei ole oikein varaa maksella kovin paljoa :/ :)
Nooooh. Alameät kasvattaa luonnetta :) onneks kesä tulee ja aurinko paistaa kirjaimellisesti sinne mun risukasaan( vaikka en omista risukasaa) :D - Jikkapoo
Kyselinkin toiselta työttömyysturva-asiamieheltä asiaa ja hän vastasin näin ;
"Lainkohdassa ei kuitenkaan ole sanottu, että selvitys on toimitettava jollain nimenomaisella tavalla, joten jokin muukin selvitys kuin lääkärintodistus voi sinänsä olla mahdollinen. "
:) Joten tuosta päätellen minun todistus on pätevä todiste tässä asiassa :) Ja tuon vastaaja on lakimies ja varatuomari joten kai häneen on luottamista :) JepJep.
Ja tääl ku monet niii söpösti haukku etten muka tuu onnistuu tässä asiassa :) Huomen soitan tän paikan työttömyysturva-asiamiehelle ja sanon hänelle tuon saman mitä lakimies/varatuomari sanos :)
Joskus täytyy olla kova et saa jotai läpi, ku jotkut yrittää nii kusta "asiakkaita" tai asiakkaita silmiin :) - amedues
Ei kannata ottaa yhteyttä sellaiseen ministeriin, joka on itse ollut keksimässä tällaisen järjestelmän ollessaan ay-johtaja. Koko järjestelmässä ei ole mitään järkeä. Byrokraatteja toistensa perään on määräämässä mitä ihmiset saavat tehdä ja mitä he eivät saa tehdä. Sitten uhkaillaan karenssilla. Mitään aitoa välittämistä toisesta ei ole. Ihmisiä kohdellaan kuin he olisivat suuria rikollisia.
Ei muuta kuin oikeusaputoimistoon ja rustaamaan valitus oikeusasiamiehelle, kun laki on puolellasi. Muista mainita korvausvaatimus. Tuossa huomioitavaa ettei kyseinen asia saa olla käsittelyssä muualla. Pikaista korjausta ei kannata odotttaa, joten tulevaisuutta varten kannattaa hommata se lääkärinlausuntokin.
Lausunto kyllä saattaa muuttua muuksikin paperiksi esim.tiedotteeksi, kun todetaan virkailijan perustelujen olevan lainvastaisia.
Nimimerkillä kokemusta on.- jippuliijee
Tulipa mieleeni, että miksi et voisi hankkia sitä lääkärintodistusta nyt? Sinut on varmaankin tutkittu joskus ja todettu että sinulla on ongelmia keskittymiskyvyn kanssa, niin luulisi siitä todistuskin lääkäriltä irtoavan.
- öugöiugöiug
Lääkärintodistus on sellainen paperi että sen yli ei työkkäri kävele. Mutta se paperi täytyy löytyä tarvittaessa. Eikä ole sanottua saako sitä vaivaan kuin vaivaan.
- Jerry
Kyllä se lääkärin todistus kannattaisi olla, ei pääsis nuo työkkärin mainiot asiakaspalvelijat kukkoilemaan aivan mahottomasti. Suosittelen itse että ensisijaisesti haet itsellesi lääkärin todistuksen asiasta, ja mikset hakisi? Kyllä ne sulle sellaisen käteen lyö jos sulla on todella keskittymisvaikeuksia. Tosin ne saattaa pamauttaa sulle AD HD paperit ja sit ei ole kellään kivaa.
- Punevihersokea
Eipä se toikkari mitään onnea ja autuutta tuo. Työppärin tantoilla ei ole terveydenhoitoalan koulutusta, joten he eivät voi määrittää sitä, mihin tuommonen "keskittymishäriö" on esteenä ja mihin ei.... ELLEI työnantaja/koulutuksen järjestäjä erikseen MAINITSE "ei sovellu keskittymishäiriöstä kärsivälle".
Tästä on kokemusta. Punavihersokeus, yritettiin laittaa liukuhihnalle elektroniikkaa kasaamaan orjapalkalla. Todistus punavihersokeudesta löytyy, kieltäydyin, karenssia 3kk. Perustelut:
"Työnantajan mukaan "normaali näkö" riittää ja koska tässä ei erikseen mainita, ettei punavihersokea kelpaa, se ei ole perustelu kieltäytyä työstä. Meillä ei ole terveydenhoitoalan ammattitaitoa, me emme voi soveltaa, tai tulkita mitään lausuntoja."
- Pille Virinen
Heh, ei se auta vaikka olisi lääkärintodistuksetkin, mulla oli useampi, usealta eri lääkäriltä, lausunnoissa vielä nimenomaan selitettiin että en sovellu kyseiseen työhön kyseisessä firmassa. Mulla on ollut kyseinen vaiva 10 vuotiaasta, dokumenttia on sanoisinko runsaasti. Silti napsahti ikikarenssi. No prosessi on vasta alussa, olen valmis menemään niin pitkälle kuin asia vaatii, jossakin portaassa on järjen voitettava.
Nämä työkkärin tädit ilmeisesti kuvittelevat voivansa tehdä aivan mitä tahansa, luottaen siihen että jo valmiiksi nujerretut ihmiset eivät osaa/uskalla pitää puoliaan. Ilmeisesti tarkoitus on laittaa ikikarenssille tietyn työttömyysajan jälkeen jokainen, keinoista, totuudesta ja pykälistä viis veisaten. Esim. omassa tapauksessani on täysin selvää että lakia on rikottu.
Kirjoittakaa ihmiset kansaedustajille nykymenosta, se on ainoa tapa millä lakeja saadaan muutettua. Oikeasti, sillä on vaikutusta, kansanedustajat ovat hyvinkin kiinnostuneita äänestäjien mielipiteistä, eivätkä näitä juttuja välttämättä tiedä, (no, Kokoomuslaiset ehkä tietävät), ei heillä ole aikaa pyöriä suomi 24:ssä.
Älkää alistuko mielivaltaan!- unohda!!!
Kansanedustajat ei lähde puolustamaan karenssia saanutta, oli syy mikä tahansa. Niiden silmissä olet laiska vätys, vaikka olisi rekkalastillinen lääkärintodistuksia.
- ei unohdeta
Kansanedustajat voisivat kuitenkin keksiä sellaisen järjestelmän, jossa aidosti kannustettaisiin työttömiä, eikä heitä nöyryytettäisi ja syyllistettäisi. Tämän mielivaltaisen järjestelmän takia lukuisa joukko ihmisiä syrjäytyy täysin yhteiskunnasta. Kaikille pitäisi kuulua perusturva, mutta sitä ei ole jos syrjäytyy. Työkkärin tädit voisivat täysin keskittyä työllistämään ja kannustamaan työntekoon. Täysin naurettavaa tällainen järjestelmä, jossa oletetaan että kaikki kansalaiset ovat suuria huijareita. Tädillä itsellään veronmaksajien varoin kustannettava virka. Hänelle on annettu täysi valta uhkailla työtöntä. Työvoimatoimiston tädin ainoa homma on syyllistää työtöntä. Häntä pitää kiltisti totella kaikissa asioissa vaikka hänen ehdottama asia olisi täysin järjetön. Työkkärin ala-arvoisesta kohtelusta ei voi valittaa minnekään, koska lain mukaan kansalaisia saa nöyryyttää. Kukaan ei uskalla myöntää että tämän järjestelmän takia syrjäytyneitä on paljon. Mutta miten olisi jos lakia muutettaisiin. Se olisi kansanedustajan tehtävä.
- kelalela
ota saikkua karenssin ajaksi, saa rahnaa kelasta.
- Ei voi ymmärtää
Minutkin määrättiin kuntouttavaan työtoimintaan 9e/päivä,mihin olisinkin mennyt,jos olisin saanut lapsille iltapäivä hoidon järjestettyä ja jos olisi ollut kulkumahdollisuutta,vaan ei,tiedotin ajoissa asiasta työkkäriin ja muistutin,ettei kyse ole siitä ettenkö olisi halunnut ottaa kuntouttavaa työtä vastaan,katkaisivat työmarkkina tuen ja totesivat etten halua.Olivat syistä tietoisia ja toinen akoista sanoi että ymmärtää syyt,mutta se ei riittänyt kuitenkaan.Annoin selvityksen asiasta viikon etu ajassa,ja siitä on kohta kolme viikkoa,asiaa ei ole käsitelty,minulla ei ole karenssia?mutta silti työmarkkina tuki on katkolla,toikkari tukea kun hakee vähennetään siitä 20% jne.Soitin työkkäriin mutta se ei hyödyttänyt kun kukaan ei tiedä mistään mitään jne.näin Ruovedellä toimitaan,ja en tiedä voiko asiasta mihinkään valittaa,kelakaan ei voi ottaa kantaa.Että näin.
- Siitä vaan antaa
Riippuu asiasta itse olen käynyt nyt 16 vuotta oikeutta aiheettomasta karenssista
ja nyt on menty seuraavat paikat:
työttömyysturvalautakunta
Työkkäri
kela
vakuutusoikeus
hallintoioikeus
hallintoioikeus
vakuutusoikeus
KHO
vakuutusoikeus
työttömyysturvalautakunta
Kyllä aina valittaa voi..kannattaako..niin se on eri asia. - Se siitä
Itsellä myös ongelma työkkärin tädin kanssa, jonka ansiosta peruspäivärähani maksaminen on keskeytetty, koska työllistämissuunnitelmassa lupasin harkita siis "harkita"hakemista opiskelemaan,tietylle alalle.En siis lupautunut tai luvannut hakevani, tämä harkitsee teksti on myös mainittuna työllistämissuunnitelmassa.
Nyt työkkärin vanhapiika vaatii selvitystä että miksi en ole hakenut koulutukseen, no enhän ole edes luvannut että hakisin, saipas täti sitten myös minut tähän oravanpyörään mukaan,selvitystä selvitysten perään ja luultavasti sitten se karenssi.
Eli mitä tästä opimme, älkää edes harkitko ääneen kertoa mahdollisesta opiskelupaikasta, koska ilmeisesti sekin tulkitaan että sinne PITÄÄ hakea.
Miksi nämä virkailijat kiusaavat ihmisiä jotka todellakin etsii töitä ja yrittää kitkutella sen aikaa kelan peruspäivärahalla.
Itsellä kuitenkin jo työhistoriaa lähes 30v ja nyt työttömänä n.1v verran
Itse kylläkin teen valituksen oikeusasiamiehelle, mustaa valkoisella liitteineen mutta onko siitä mitään apua, aika näyttää.
Tarkoitus vain tehdä selväksi työkkärin täteille että jonnekkin niistäkin saa valittaa ja lopettavat aiheettomasti ihmisten kiusaamisen.
Mielestäni koko työvoimatoimisto ihan turha laitos, jossa työntekijöillä on ns.suojatyöpaikka. - "harkitsen" känniä
Tämä asiakkaiden kiusaaminen on ainoa asia mistä nämä työkkärin paskiaiset saavat enää iloa, mitään muuta selitystä en keksi kaikelle sille paskalle mitä siitä lafkasta tulee.
- 89+h7978ygh
Jos sinulla ON ammatti, siis ESIM: Palomies.
Sinun EI tarvitse mennä mihkään KURSSEILLE, KOULUUN.
Suomessa on laki, jossa sanotaan: 6 vuotias eskariin( vapaaehtoinen)
7v -16 v ovat koulu velvollisia, pakko.
Mutta, jos et ole ammattia lukenut, ole heikoilla.
Kursseillekkin voi mennä ja keskeyttää, mutta....................pitää olla paivat syyt ESIM: sairaus tai Allergia, lorvikataria EI tai opettaja VOI myöskin KIRjoittaa keskeytys päätöksen . JOTTA kurssin voi keskeyttää. Muuten TULEE KARENSSI.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872