Ensimmäinen kerta kun mies lyö niin nainen on on uhri, toisella kertaa vapaaehtoinen. Väkivaltaisesta suhteesta pitää lähteä heti, ei se mies muutu vain yhtäkkiä.
Ei se ole rakkautta! Kokemuksen ääni..
Naiset!
11
161
Vastaukset
- ValoPuro
Ensimmäinen kerta kun mies lyö on oltava se viimeinen. Tee heti rikos ilmoitus.
Lupaa olla toisen tukena ja kerro hänelle, että teit rikosilmoituksen vain hänen parhaaksesi. Jotta hän tajuaisi,että teko on tosiaan laissa kiellettyä ja syystä.
Vaadi hänen menevän terapiaan ja ymmärrä häntä.
Väkivaltainen ihminen ei ole yksin syypää väkivaltaansa. Syy löytyy historiasta...
Terapia on ehdoton apu oman agression ymmärtämisessä, kun tapahtuu ylilyöntejä.
Vastuu muutokseen on kuitenkin viimekädessä meillä jokaisella itseemme ja omiin tekoihimme.
Järki käteen ja armiollisuutta sekä selviä rajoja.- jauhoinenmatonen
tee rikosilmotus.. :D :D :D on sullaki neuvvot!!
ootko miettiny että vaikka kuin moni mies on sellanen että kun puhut sanallaakaan kertovas kellekkään niin saat syyä sitä nyrkkiä seuraavat 24/7.
paras keino on vaan karata sanomatta mitään, sopivan tilanteen tullen..
jättää ehkä joku kirje, missä kertoo asiansa miksi lähti. näin minä tekisin. - Pelokas
Hei ValoPuro,
mitä siitä seuraa jos tekee rikosilmoituksen väkivaltaisesta kumppanista? Miten asiaa tutkitaan, tuleeko siitä syyte, sakkoja merkintä henkilön rikosrekisteriin? Jos kyseessä on naimisissa oleva pariskunta, eikös se vaikeuta sitten koko perheen elämää, jos miehen on vaikka jatkossa vaikeampi saada töitä?
- Pelokas
Mieheni löi minua pahasti ekan kerran muutama viikko sitten, nyrkillä kasvoihin. Menetin tajuntani hetkeksi ja kärsin pari viikkoa aivotärähdyksen jälkioireista. Hän käyttäytyy muuten hyvin, mutta on kiukuspäissään aiemminkin ollut agressiivinen, pientä tönimistä, tavaroiden heittelyä, käsien nyrkkiin puristamista, karjumista...
Myös lapsiamme hän joskus "kurittaa", eli saattaa pienestäkin tottelemattomuudesta tai sotkusta antaa luunapin tai läpsäistä. Nyt kun olen tutustunut aiheeseen ymmärrän, että hänellä on narsistisia luonteenpiirteitä. Muuten hän on viehättävä, kohtelias ihminen. Olen hiukan peloissani kotona, koska pelkään että hän raivostuu. Olen melko varma että väkivaltaisia tilanteita syntyy vielä, arvoitus on vain se milloin, missä ja kuinka kovaa.
Kuitenkin tuntuisi kohtuuttomalta erota yhden lyönnin takia. Mitä teen?- neuvontaa
Väkivalta ei ole missään muodossaan "normaalia". Väkivalta ei ole myöskään koskaan "satunnaista". Se on rikos. Mikäli haluat miettiä vielä asiaa, voit ottaa yhteyttä Tukinaisen kriisipäivystykseen puh. 0800-97899 ma-pe klo 9-15 ja la-su klo 15-21. Raiskauskriisikeskus Tukinainen auttaa nimestään huolimatta myös lähisuhdeväkivallan uhreja. Lisäksi voit ottaa yhteyttä netin kautta nimettömänä: www.nettitukinainen.fi.
- tasan ei mene onneni
no jos uskallat jatkaa pelkäämättä ja miellyttämättä niin ok mutta eikös tuo asia jo johtanut syytteisiin? ja entä lapset? he vahingoittuvat henkisesti takuuvarmasti,aitivat pelon ja jännittyneisyyden,oireilevat itse isona samalla tavoin jos ei katkaista tällaista.onko kiva olla tuollaisen miehen kanssa? itse tapialen joku kerta viikossa ,emme asu enkä muutakaan yhteen,lähinnä seksin merkeissä,mutta samoin käyttäytyy-mutta ei kertaakaan ole vielä pamauttanut,mutta jos näin tekisi,teen rikosilmoituksen.olen sanonut kasvotusten että huudan kovaa ja naapurit kuulee ja että poliisit on syytteineen perässä! ei ole uskaltanut lyöd',katson suoraan kasvoihin,silmiin ja ääniala tiukkana.hulluahan se on pyöriä tällasen kanssa mutta se intohimohan se ylläpitää asioita,ja ei huvita juosta etsimässä ketään enää.mun miessuhteet ovat olleet ääritapauksia,olen itsekin äärinainen,kovaluontoinen,mutta tiettyyn pisteeseen herkkä ,esim jos henklökohtaisuuksiinn mennään.ala ettäntyä miehestä ja suunniittele rauhassa häipymistä.en uskalla koskaan enää muuttaa yhteen kenenkään miehen kanssa ,peli muuttuu valtapeliksi,aina!
- Pelokas
Ei johtanut syytteisiin, en uskaltanut viedä asiaa eteenpäin. Itse hän ei muista tapahtumaa tarkasti. ajatelin että rikosilmoitus vaikeuttaisi hänen, ehkä meidänkin, elämäämme. Olen ollut aika hiljaa asiasta, ihan lähimmilleni vain kertonut jotta tietävät mistä on kyse, jos joskus vaikka tarvitsen hätämajoitusta lasteni kanssa.
- Narskun uhri
No kannattaako jäädä odottelemaan, että tilanne pahentuu pelokas? Voin vakuuttaa, että perheväkivalta vaan raaistuu ajan myötä. Ja ennenkaikkea viattomat lapset kasvavat jatkuvan uhan ja pelon alla.
Kenenkään ei kuulu hiipiä varpaisillaan ja hiljaa omassa kodissa nuriika kierrellen, ei aikuisten eikä lasten. - "vapaaehtoinen"
Olet oikeassa ja toi totuus tokasta kerrasta herätti jälleen. Asiat ei vain valitettavasti mene niin selkeästi, jos haluaa pitää kiinni elämästä ja tarvittavat tukiverkot parempaan puuttuvat, varsinkin siihen miten pitäisi toimia.
- k
niinkö
- poispoispois
Paljon parempi vielä olisi, kun lähtisi jo ennen sitä ekaa lyöntiä! Itse lähdin jo siitä, että mies puristi lattiaa vasten käsistä kiinni pitäen ja päällä istuen hullun kiilto silmissä huutaen. Lähdön jälkeen kehtasi vakuutella, että kokee, ettei pystyisi sentään naista koskaan lyömään. Tyrmäsin väitteen. Lopultakin mies hiljeni. Olen melko varma, että jossain vaiheessa se lyöntikin olisi tullut ja minä vahingoittunut entisestään. Kannattaa poistua niin ajoissa kuin mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984