Onko väärin kuolla oman käden kautta, jos ei jaksa elää?

Vastuunsa kantanut..

Mulla ei ole kohta enää mitään syytä elää... Alkoholisti isäni kuoli kolme vuotta sitten alkoholimyrkytykseen. Kehitysvammainen pikkuveljeni kuoli puoli vuotta sitten. Nyt myös äitini tekee kuolemaa. Sen jälkeen minulla on enää vain yksi jo täysi-ikäinen pikkuveli, joka kyllä pärjää ilman minua.

Itse olen nyt 27-vuotias. Noin viisi vuotta sitten minut jätti nainen, jota rakastin yli kaiken. Siitä päivästä lähtien olen käyttänyt masennuslääkkeitä ja käynyt välillä terapiassakin. Tämä nainen jätti minut ilman mitään hyvää syytä, eikä ikinä antanut minulle toista mahdollisuutta. Olimme yhdessä vain reilut puoli vuotta, mutta rakkautemme oli jotain aivan uskomatonta. Hän ei ollut ensimmäinen tyttöystäväni, mutta ainoa, jota koskaan todella rakastin. Kun olimme yhdessä, hän aina sepitti, kuinka valtavasti hän minua rakastaa ja että ei voisi elää ilman minua. Hän myös usein sanoi, että olen tärkein ihminen hänen elämässään ja hän toivoi, että voisimme elää yhdessä koko elämän ja perustaa perheen. Joka ikinen päivä hän osoitti sanoillaan ja teoillaan ikuista rakkautta minua kohtaan. Sen myötä uskalsin heittää koko elämäni peliin ja rakastua häneen 100%:sti.

Kun hän minut sitten yht'äkkiä jätti, muserruin totaalisesti. En pystynyt enää käymään edes koulua, joten keskeytin sosionomi opintoni, koska ajattelin, etten voisi työskennellä sosiaalialalla, jos oma elämäni ei ole raiteillaan. Kaikesta huolimatta en kuitenkaan jäänyt vain sohvalle nukkumaan, vaan vastuuntuntoni pakotti minut tekemään töitä. Olen koko tämän viisi vuotta tehnyt töitä! Olen työskennellyt muun muassa McDonaldsissa, yhdessä kahvilassa sekä olen istuttanut kukkapuskia kaupungin puistoihin.

Hänen jälkeensä olen seurustellut kolme kertaa. Jokainen näistä suhteista on loppunut alle kolmessa kuukaudessa. Olen huomannut, etten pysty rakastamaan enää muita naisia. Minä pystyn rakastamaan vain sitä yhtä tyttöä, joka minut silloin viisi vuotta sitten jätti. Nyt en ole enää kahteen vuoteen seurustellut kenenkään kanssa, koska siitä ei selvästi vain tule enää mitään.

Nyt en enää jaksa! Olen kyllästynyt ainaisiin pettymyksiin! Kun äitini pian kuolee, minun ei enää tarvitse elää ketään varten. Sen jälkeen ei ole enää ketään, joka minua tarvitsee. Tähän asti olen elänyt vain vanhempieni ja kehitysvammaisen pikkuveljeni takia, koska he ovat tarvinneet minua, mutta pian äitinikin kuolee ja sitten minua ei enää kukaan tarvitse. En halua olla taakaksi yhteiskunnalle, ajautua sairaseläkkeelle ja syrjäytyä yhteiskunnasta. En halua olla taakka, joten parempi kuolla pois! Olen elänyt vastuullisesti kaikesta paskasta huolimatta. Aina olen tehnyt työni kunnolla, joten uskon, että minulla on nyt oikeus kuolla. Olen tehnyt osuuteni tälle yhteiskunnalle ja mikäli koen vielä syyllisyyttä, menen vaikka puoleksi vuodeksi rauhanturvaajaksi. Sen jälkeen olen ainakin mielestäni tehnyt tarpeeksi ja voin kuolla pois.

Olen siis ollut aina vastuullinen ihminen. Nuoresta iästä huolimatta minulle on kertynyt säästöjä noin 50000€. Ajattelin, että käyttäisin siitä puolet viimeiseen matkaani. Lähden kiertämään maailmaa. Käyn paikoissa, joissa olen aina halunnut käydä. 20000€ laitan hyväntekeväisyyteen kehitysvammaisille lapsille. Viimeinen 5000€ on minun kultaharkkoni. Sen aion käydä antamassa tälle tytölle, joka minut aikoinaan jätti osoituksena siitä, kuinka paljon häntä rakastin ja kuinka paljon häntä edelleen rakastan. Välittömästi tämän jälkeen otan lääkeyliannostuksen ja kuolen pois.

Tässä vielä pätkät legendaarisesta laulusta Muurari... Omat fiilikseni ovat juuri samanlaiset...

"Niin paljon minä kärsinyt olen, monta kyyneltä vuodattanut,
Niin monta minä lempinyt olen, mutta yhtä vain rakastanut"

"Kuin veitsi minun rintaani viilsi sinun katseesi viimeinen.
Se oli niin kylmä ja ylpee, niin viekas ja petollinen."

11

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JonesHenry

En tuomitse syitäsi tai motiivejasi. Sen haluaisin sanoa, että ehkä haluat hieman harkita metodia.

Tuolla rahalla pääsisit jo Sveitsiin asti. Tosin en tiedä, tappavatko he henkisesti masentunutta.

Ehkä on parempi että hieman harkitset tekoasi. Noin nuori, noin varakas. Veikkaat että olet vaalea ja komeakin :D Ehkä on syytä vielä harkita asiaa.

Sen totean, että metodisi on hyvin alkeellinen. Sveitsin matka ei ehkä ole ratkaisu.

Aihe sinällään on nykyään varsin ajankohtainen;

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194728637660/artikkeli/miksi pitaa matkustaa sveitsiin kuolemaan .html

http://www.savonsanomat.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/eutanasian-aika-on-nyt/1179327

http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1512873/koyhalla-ei-varaa-hyvaan-kuolemaan---eutanasian-hinta-10-000-euroa

Haluaisin vaan tähän lopuksi todeta, ettei se muillakaan elämä aina helppoa ole. Olen ollut kirjeenvaihdossa naisen kanssa jolla on fotoallergia. Eli iho ei siedä auringonvaloa. Kela evännyt sekä sairas että työkyvyttömyyseläkkeen. Tässä vain yksi esimerkki.

Mitä metodeihin taas tulee...pienellä etsinnällä löydät varmaan paljon rauhallisemman ulospääsytien;

https://www.youtube.com/watch?v=vlRFul216LM

http://www.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/_jcr_content/body/image_0.img.503.jpg/1304973648061.jpg

Mutta noin nuori, noin varakas ja hyvä elämä. Kyllä sä pääset sen tytön yli. Älä komia mies anna jonkun itsekkään harpun pilata sun elämääs!

Rukoile Jumalaa avuks, joohan! Se voi muuttaa sun elämäs aika uskomattomalla tavalla. Anna edes mahdollisuus!

• vai sellasta

Henki pois vaa jos siltä tuntuu, ittekki aatellu.

• ygezionmöblä

Tuo maailmanympärysmatka sinun kannattaa ainakin tehdä. Toivon, että valitset kohteeksesi myös erilaisia maita ja kulttuureita etkä pelkästään länsimaita. Voisi olla ihan avartavaa käydä mm. Intiassa tai muissa Aasian köyhissä maissa. Tuon pitkän matkan aikana sinulla on sitten mahdollisuus hioa suunnitelmiasi matkan jälkeen. Suosittelen, ettet lyö mitään sen jälkeistä tiukasti lukkoon, vaan annat maailmalle ja elämällesi mahdollisuuden myös näyttää jotakin uutta ja myöskin saada sinut ajattelemaan uudella tavalla.

En nyt yritä käännyttää sinua enkä missään nimessä tuomitse suunnitelmiasi. Kirjoittamasi perusteella vaikutat järkevältä ja syvästi tuntevalta tyypiltä.

Mitä tulee kysymyksessi. Minusta ei ole väärin tehdä itsemurhaa, jos ei jaksa, kunhan sen tekee niin, että siitä tulee mahdollisimman vähän vahinkoa sivullisille, ts. ei vie ketään mukanaan ja oman lähtönsäkin yrittää ainakin sovittaa niin, ettei ainakaan kukaan läheinen joudu löytämään sinua ja ehkä selitys jäähyväiskirjeessä voisi olla paikallaan. Ei se tietysti tule helppoa olemaan pikkuveljellesi kuulla kuolemastasi, mutta kyllä hän varmasti siitä jotenkin selviää. Toivottavasti ennen lähtöäsi pystyt sanomaan tai antamaan hänelle jotain lämmintä ja kaunista, jota hän pystyy muistelemaan jälkeen päin.
      Tsemppiä!

• rakkaus rakentaa 38

Sinulla on kiintymys ihmiseen epäjumalan paikalla. Ei tuollainen ole rakkautta vaan sairaaloista riippuvuutta.
      Rukoilen että vapaudut tuosta orjuudesta ja saat tilalle elämänhalun ja ja uuden perspektiivin tulevaisuuteen.
      Ja mikä kärsimys ja syyllisyys tuolle naiselle jää jos tapat itsesi. Näinko kostat rakkauden. Teet hänetkin iäksi onnettomaksi. Hullua moinen on.

• no luser

sinulle nimim.vastuunsa kantanut.ON VÄÄRIN TEHDÄ ITSEMURHA.MEITÄ JOITA ESIM.SYÖPÄ ON KOHDANNU TAISTELLAAN TÄÄLLÄ ETTÄ PYSYTTÄIS HENGISSÄ.ON TODELLAKIN VÄÄRIN LOPETTAA ELÄMÄ OMANKÄDEN KAUTTA.mun mielestä se on LUUSERIEN HOMMAA.

• Eutanasia on hyvästä

Miksi täällä täytyisi väkisin pinnistellä, jos elämä on pelkkää kurjuutta? Parempi vaan päättää päivänsä eikä kärsiä turhaan...

Suomessa pitäisi olla kaikilla täysi-ikäisillä oikeus mennä lääkärille hakemaan syanidikapseli, jos siltä tuntuu! Kaikilla, jotka haluavat kuolla, pitää olla siihen mahdollisuus ilman, että tarttee lähteä esim. hyppelemään junan alle ja näin järkyttämään muita ihmisiä...

• JonesHenry
        Eutanasia on hyvästä kirjoitti:

Miksi täällä täytyisi väkisin pinnistellä, jos elämä on pelkkää kurjuutta? Parempi vaan päättää päivänsä eikä kärsiä turhaan...

Suomessa pitäisi olla kaikilla täysi-ikäisillä oikeus mennä lääkärille hakemaan syanidikapseli, jos siltä tuntuu! Kaikilla, jotka haluavat kuolla, pitää olla siihen mahdollisuus ilman, että tarttee lähteä esim. hyppelemään junan alle ja näin järkyttämään muita ihmisiä...

Nuo syanidikapseli juttusi saavat minut uskomaan, että yhä elämme 1990-luvulla. Mieleen tulee myös hullu tohtori Jack Kerovkian, joka täytti teollisia säiliöitä hiilimonoksiidilla eli häkällä ja johti sitten sitä häkää muistaakseni jonkinlaisen paineilmaletkun kautta muovipussiin ja potilaan päähän.

Ne oli niitä aikoja;=))

Arvostan kyllä sitä, että syöpäpotilaat taistelevat selviytyäkseen, ja helppoahan se on, kun on vaimo ja lapset tukena. Kaikilla meillä ei valitettavasti ole, kuten tämän ketjun aloittajalla.

Nuo syaniidikapselit jutut on kyllä hiton hauskoja :D Oon kuulu myös muita vastaavia juttuja näillä palstoilla. Joku kaveri ehdotti rakentamaan jonkun huippukalliin ja epävakaan koneen josta kuolemansairas ja esim haimasyömän heikentämä potilas voisi "valita" että mitä lääkettä oikein ottaa.

Sanon tämän suoraan, Jack Kerovkian oli aina lääketeollisuuden luoma, mielisairas kätyri, jonka päätehtävä oli johtaa ihmisiä harhaan. Hänhän päätyi lopulta kavaltamaan itsensä suoraan 60-minuuttia ohjelmalle lähettämällä heille VHS kasetin jossa hän ITSE annosteli tappavaa inisuliinia suoraan ALS potilaan suoneen. Sitten hän ihmetteli miksi hänet heitettiin 8-vuoden tyrmään, MUAHAHAHAHAAA!!!!

Mutta ihan oikeasti, nuo sydanisikapseli jutut on ihan mauttomia. Mä en tiedä miten syanidi tappaa potilaan, eikä mua tottapuhuen kiinnostakaan. En edes HALUA tietää!

Ja mistä tämä idea että Suomen valtion pitäisi tehdä mitään? Oikeusministeri Johannes Koskisen mukaan itsemurhassa avustaminen ei Suomen lain mukaan ole laitonta. Joten miksi "valtion" pitäisi tehdä yhtään mitään? Taas tämä sossumentaliteetti. "Äiti tuu pyyhkimään! Äiti anna mulle kuoleman piikki"

Pientä luovuutta ja etsinää kaverit!

• edicius

Sinulle no luser: minusta on väärin olla noin itsekeskeinen ja kyvytön katsomaan asioita mitenkään muuten kuin omasta kapeasta näkökulmastaan käsin. Maailmassa on monelaisia ihmisiä, myös mitä tulee suhteessa kuolemaan: on niitä, jotka haluaisivat elää, mutta kuolevat kesken kaiken ja sitten on niitä, jotka eivät halua elää, mutteivät kiusallakaan onnistu kuolemaan vaikka haluaisivat. Molemmat tilanteet ovat aika surullisia, mutta... sellaista elämä on!

• YEAHdude

HEIHEIHEI!
      Nyt kandee oikeesti miettiä välillä ittee, omaa elämääs elää eteepäin :)
      eikä sitä huonoa osaa, mitä on sattunu.
      Tää on elämää, oot ainakin tosi vahva ihminen. Näit vahvoja ihmisiä on harvassa, kunhan vaan lopetat ton itsesäälissä rypemisen.
      Eikä se exä sun rahojas haluu ja jos haluu ni se ei oo sun arvonen. Sä pidät ne rahat itelläs, oot ansainnut ne ite. Elä nyt paremmin ja ehk hemmottelet niil ittees ja tulevaa naistas ja perhettäs.
      ehkä sä tapaat siel maailmankierrol jonku uuden paljo paremman naisen ;).
      Ainakun vähiten odottaa.~
      Itseasias yksinki pärjää tosi hyvin :P

• Toivon kipinä

Kiinnostaisi tietää miten aloittajan kävi.
      Olen melkein samassa tilanteessa. Olen vain nuorempi ja naispuolinen. Olen jo pitkään harkinnut itsemurhaa. Rakastuin palavasti erääseen poikaan, mutta nyt kun emme ole enää edes ystäviä hän vain hinkaa uusia suhteitaan naamaani. Kärsin todella pahasti ja olen miettinyt että kunhan ystäväni menevät eri kouluihin ja minua ei tarvita lopetan tämän.
      Näiden ajatusten ohella minua täällä pitää jokin pieni toivon kipinä jota en ainakaan vielä ole saanut sammumaan.

• 30905

Niin se jää arvailun varaan, täällä ollaan nimettömiä. Mitä tarkoittaa hinkaa uusia suhteita naamaani? Millä tavalla? Tarkoitatko että asetut hänen kynnysmatokseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      81
      4620
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      63
      2062
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1125
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe