Miten kertoa vanhemmille nettitutun tapaamisesta?

Encore94

Eli siis:

Tapasin nykyisen tyttöystäväni viime kesänä eräällä keskustelusivustolla. Eksyin sinne, koska oli niin kamalan tylsää, eikä tarkoitukseni todellakana ollut etsiä itselleni mitään vakavampaa.

Tutustuimme paremmin, tyttö kertoi ihastuneensa minuun, ja pian huomasin miten tunsinkin samoin häntä kohtaan. Nyt olemme olleet noin 3 kuukautta yhdessä, tosin emme ole vielä tavanneet. Olemme soitelleet melko paljon ja tekstailleet, jopa liikaakin..

En ole kertonut koko asiasta vanhemmilleni, sisaruksilleni, enkä kavereilleni - en kenellekään. Tämä tekee asiasta jotenkin ahdistavan, kun etäisyyttäkin on yli 200 kilometriä ja matkan joutuisi taittamaan toistaiseksi junalla, koska en vielä ajokorttia omista.

Kaduttaa, kun en ole saanut otettua asiaa puheeksi jo aiemmin vanhenpieni, saati kavereideni kanssa. Asia jotenkin nolottaa, kun olen löytänyt seuraa netistä. Enkä tiedä yhtään miten kaverit reagoisivat asiaan. Ajattelen toki liikaa sitä, mitä muut minusta ajattelevat, mutten voi sille vaan mitään.

Ja itse kysymykseen; miten kertoisin vanhemmilleni asiasta? Olen ajatellut, etten vielä välttämättä kerro että olen ko. tytön kanssa yhdessä, mutta että olemme kavereita ja tutustuneet netin välityksellä. Olisi tarkoitus tavata kyseinen tyttö lähiaikoina, koska kummankaan kärsivällisyys ei enää riitä kesään asti, kunnes (mahdollisesti) saisin ajokortin ja voisin helposti vain lähteä tyttöni luokse.

Asiaa ei helpota se, että tyttöystävälleni nettijutut ovat melko itsestäänselvyys, sillä hänen vanhemmat tietävät melko tarkkaan mitä hän netissä tekee, toisin kuin minulla, joka varjelen tarkoin kaikkea mitä koneella ollessani teen. Vanhenpani eivät edes tiedä, elleivät ole aavistaneet itse, että ylipäätään juttelen 'tuntemattomien' kanssa, vaikka se nykypäivänä on TÄYSIN normaalia, ainakin näin omasta mielestäni.

Olemme molemmat todella onnellisia suhteessamme, ja meillä on paljon yhteistä, ja ajatuksemme kohtaavat monessa asiassa. Siksi uskonkin että tapaaminen voisi mennä lopulta hyvin, eikä se itseäni kovinkaan paljon jännitä, kun puhelimessa puhuessakin molemmat ovat voineet olla niin luonnollisia.

Olisi mahtavaa jos joku osaisi auttaa, ja mahdollisimman nopeasti :)

Voipi olla että jään itsekin tänne auttamaan muita parhaani mukaan, kun omakohtaisia koemuksiakin alkaa olla. Ja tulen varmasti kommentoimaan, ja mahdollisesti kertomaan lisää jutustamme (:

10

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Encore94

      Up^

    • annabelle.

      Ei ole todellakaan noloa nykypäivänä tavata ihmistä, johon on tutustunut netissä. Se on arkipäivää ja monet ovat löytäneet parinsa sillä tavalla. Minulle tuli mieleen kirjoituksestasi, että puhutko muutenkaan paljon vanhempiesi kanssa asioista? Teet nyt isomman numeron tästä asiasta kuin se edes on. Oletteko kokeilleet jutella nettikameran kanssa esim. skypessä? Suosittelisin ehdottomasti tekemään sen ainakin kerran ennen kuin aiotte tavata, koska siinä voi nähdä ihmisen oikeasti ja jutella reaaliajassa. Vaikka juttelu puhelimessa sujuukin niin ei se anna todellista kuvaa ihmisestä. Tarkoitan vain sitä, että yleensä sitä muodostaa ihannekuvia omassa päässään joka sitten ei yleensä vastaa todellisuutta.

      Minäkin olen tavannut ulkomailla asuvan miehen netissä ja tarkoitus olisi tavata kesän aikana. Olemme molemmat todella ihastuneita toisiimme, mutta emme ikinä voisi sanoa vielä olevamme "yhdessä". Ei sellaista päätöstä voi tehdä ennen kuin tapaa toisen oikeasti livenä. No me olemmekin vanhempia kuin sinä ja sinun tyttösi. Yritän vain sanoa, että älkää maalatko liian ruusuisia kuvia ennen kuin olette kerran edes tavanneet. Ja kokeilkaa skypeä tai msn messengeriä jossa voitte jutella niin, että näette toisenne. Kyllä teidän juttunne voi hyvinkin onnistua, luota vain omiin tunteisiisi. Hyvää kevään jatkoa ja onnea teille! :)

    • Encore94

      Paljon kiitoksia vastauksesta, hyvää kevään ja kesän jatkoa teillekin ja onnea suhteeseen! :)

      Olet aivan oikeassa, en itseassa puhu juurikaan vanhempieni kanssa (tosin tämähän lienee nykynuorilla melko normaalia, heh..)
      Siksipä asia tuntuukin kovin vaikealta minulle, vaikka alitajuntaisesti tiedän että lopulta kaikki sujuukin hyvin.

      Mesessä olemme kirjoitelleet, muttemme kuitenkaan vielä olleet web-kamerayhteydessä mesen kuin skypenkään osalta. Olemme asiasta kyllä puhuneet, muttei kumpikaan ole kovin innoissaan asiasta, mutta varmasti tähänkin tulee vielä muutos :)

      "Yhdessäolemisen" päätös oli meilläkin pitkän harkinnan takana. Omasta mielestäni se toisi suhteeseen enemmän luottamusta, kun olisimme 'virallisesti' yhessä. Tulee vain entistäkin varmempi olo siitä, ettei kumppani sekaannu kehenkään toiseen :)

      Olen tosin miettinyt, puhuisinko jutustamme hyvälle ystävälleni, ennen kuin kertoisin vanhemmilleni. Tosin luottamukseni ihmisiin ei kuitenkaan ole kovin hyvä, joten pelkään että hän menee ennen aikojaan kertomaan asiasta eteenpäin.

      Itsekin olen ajatellut että voisimme kokeilla skypeä, lähinnä puhumisen kannalta, koska siinä voi ilmaiseksi puhua niin kauan kuin haluaa. Tosin nykyiset puitteet kotona eivät anna kunnon rauhaa puhumiseen koneen ääressä, joten en tiedä miten kivaa se sitten olisi. Tai sitten täytyisi ottaa kesän tullessa kone mukaan ulos ja puhua siellä, tosin skype toimii nykään puhelimessakin.

      Mutta taidanpa rohkaistua ja ottaa asian puheeksi vanhempieni kanssa, kävi miten kävi :) Ei tämä vaan voi jatkua enää näin. Kiitos vielä kerran, saa tähän muutkin ottaa kantaa! (:

    • hyvä juttu

      Netissä tutustuminen on hyvin yleistä. Siinä ei ole mitään hävettävää. Luulen, että suurin osa ajattelee näin. Ovatko vanhempasi sitä mieltä, että nettitutustuminen on outoa, ei normaali tapa tutustua? Joillekin hieman vanhemmille netti saattaa olla sellaisten kohtaamispaikka, jotka eivät löydä seuraa muuten. Mutta niinhän se ei ole, vaan suuri osa ihmisistä kokeilee myös nettiä.

      Kerro reippaasti vaan vanhemmillesi, että olet tutustunut netissä tyttöön, josta pidät. Kerro, että teillä on netissä hauskaa yhdessä ja että olette aikeissa tavata lähiaikoina. Tuo juttu, että ette ole vielä tavanneet, on myös sinällään aika merkityksellinen. Live-tapaaminen on aina hieman erilainen kuin netissä juttelu, vaikka mukana on kamerakin.

      Onnea tutustumiseen!

    • Mitäpä jos kertoisit suoraan? Olet tutustunut mukavaan tyttöön, haluaisit mennä häntä tapaamaan, tytön vanhemmat tietoisia asiasta ja pyydät tytöltäsi heidän puhelinnumerot annettavaksi vanhemmillesi varmuuden vuoksi. Jokainen aikuinen on ollut nuori, ja jotkut meistä jopa muistavat sen vaiheen.

    • Encore94

      Kiitos kaikille vastaajille! :)

      Joo, no sain asiasta puhuttua vanhempieni kanssa, ja tapaamme tytön kanssa niin pian kuin mahdollista.

      Vanhempani ottivat asian kyllä ihmeen tyynesti, mitä nyt alussa taisivat hieman hämmentyä, mutta kyllä se siitä sitten. Hirveästi emme ole asiasta kuitenkaan puhuneet, mutta he antoivat minun kuitenkin tavata tuon tytön.

      Eipä mulla nyt oikeen muuta tällä kertaa, kiitos avusta, tästä oli mulle oikeasti paljon hyötyä kun kirjoitin tänne ja sain todella asiallisia vastauksia. Kiitos!

      Voi olla että tulen tapaamisestamme vielä kertomaan, esimerkiksi sen miten hyvin käsityksemme toisistamme sitten toteutuivat käytännössä :)

      Hyvää kesää kaikille!

      • annabelle.

        Tule ehdottomasti sitten kertomaan tännekin miten teidän tapaaminen sujui :) Itse ainakin odotan mielenkiinnolla kuulevani asiasta. Lykkyä tykö! :)


    • Encore94

      Noniin, nyt olemme siis tavanneet tuon tytön kanssa :)

      Vanhempiani ei, ihmeellistä kyllä kiinnostanut tytön vanhempien puhelinnumerot, mutta tuon tytön numeron he halusivat tietoonsa saada.

      Tapaaminen meni ihan hyvin, kävimme syömässä ja leffassa, ja sitten 'vain' juttelimme ja vietimme aikaa yhdessä. Tulimme mielestäni hyvin juttuun, ja meillä oli hauskaa yhdessä. Hänen tahdostaan taisin myös hänen viereensä nukkumaan eksyä.. :)

      Itseäni ei tapaaminen myöskään jännittänyt niin paljoa kuin olisin voinut kuvitella, eikä mielestäni hänkään ollut erityisen jännittynyt. Hän myöskin pääosin vastasi odotuksiani, mutta kuitenkin oli se kuitenkin melko erilaista nähdä ihminen livenä. Harmittaa vain kun etäisyyttä kuitenkin on vielä jonkin aikaa melko paljon, mutta tilanne saattaa muuttua sitten kun muuttoni ensimmäiseen omaan asuntoon tulee ajankohtaiseksi.

      Hän ei myöskään lopulta pettynyt minuun (tätä jostain syystä pelkäsin kovasti ennen tapaamistamme), vaan aiomme tavata vielä uudelleen kesäloman aikana. En ole itsekään pettynyt häneen, ja haluaisin tutustua häneen vielä paremmin ja viettää tulevaa kesää hänen kanssaan.

      Tunteemme vain vahvistuivat tapaamisen myötä, ja uskon entistä vahvemmin että meidän suhde voisi kestääkin, molemmat vain tunnumme ymmärtävämme toisiamme ihmeen hyvin, ja meillä on monia samoja mielipiteitä asioista.

      Hyvää kesää kaikille ja kaikille iso kiitos tuesta!
      Tulen varmasti seuraamaan tätä aloittamaani keskustelua vielä pitkään :)

      • PeaCot

        Olin jo aikasemmin lukenut tämän ketjun läpi, kiva saada updatea miten tapaaminen meni, kerrankin positiivistä tekstiä kun yleensähän postaukset sisältää lähinnä nuita ongelmia :)

        Porukoista sen verran että kyllä heitäkin varmaan ajan kanssa alkaa kiinnostamaan, omani aluksi olivat sitä mieltä että kiva että olet tavannut jonkun eikä kommentoineet muuta mutta parin kuukauden päästä vaativatkin että vien poikaystäväni näytille. Itse olen häntä viemässä sinne ensi viikon lauantaina. Eli kyllä kummasti porukoita alkaa kiinnostamaan kunhan aikaa menee ja tajuavat että juttuhan onkin vakava. Tai sitten ei, ei kaikkien vanhempia sen enempää kiinnosta tai luottavat lapsiinsa sen verran paljon etteivät ole heti vahtimassa :)


    • Encore94

      Päivitystä:

      Olemme nyt tapaamassa 1. viestissä mainitsemani tytön kanssa lähiaikoina.

      Kaikki on, pieniä hetkellisiä pettymyksiä ja hirveää ikävää lukuunottamatta sujunut hyvin, eikä kumpikaan malttaisi odottaa seuraavaa tapaamista enään hetkeäkään, etenkään kun viimekerta meni jopa paremmin kuin olisimme uskoneetkaan (-:

      Vanhempani eivät eivät ole osoittautuneet mitenkään erityisen kiinnostuneiilta tästä tilanteesta, mutta parempi näin mielestäni. Sen sijaan isovanhempani ovat olleet (yllätys yllätys) hyvinkin kiinnostuneita.

      On kyllä vaan todella ikävää, kun ei voi molempien kiireellisyydestä ja rahatilanteiden takia tavata kovin usein. Mutta eiköhän tämä tästä joskus muutu paremmaksi :-)

      Ei mulla muuta tällä kertaa, hyvää juhannusta ja kesänjatkoa kaikille tasapuolisesti! (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe