Ikäerosta

Miten on?

Vaikka tälläkin palstalla on ollut paljon keskustelua ikäeroista, niin nyt kiinnostaisi tietää mitä porukka oikeasti ajattelee.
Kaikilla on tietysti omat mieltymyksensä ja oikeus päättää omista asioistaan, mutta noin yleiseltä kantilta katsottuna: Katsotteko kieroon / paheksutte minkä ehditte jos 25-v seurustelee 40-v kanssa tai 30-v seurustelee 60-v kanssa?

18

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2345678

Eipä kuulu mulle, aikuiset tehköön mitä haluaa. Olkoon tai olkoon olematta, mitä se muille kuuluu tai ole multa pois.

• En.

Luultavasti olettaisin, että siinä on vanhempi ja lapsi ja jos tietäisin että ei ole, niin saattaisin nostaa vähän kulmia, mutta ei kuulu minulle, eikä kiinnostakaan. Itse pidän kyllä vähän nuoremmista miehistä, mutta 15 vuotta on kyllä jo aika paljon, olen 43.

• teen-lover-MAN

Tuon ikäiselle "naiselle" sopivan ikäinen mies on 60-80v.

Ellet sitten ole pedofiili vai mitä takroitit tuolla nuoremmilla miehillä.

• N69
        teen-lover-MAN kirjoitti:

Tuon ikäiselle "naiselle" sopivan ikäinen mies on 60-80v.

Ellet sitten ole pedofiili vai mitä takroitit tuolla nuoremmilla miehillä.

Jos luet viestini uudelleen, niin siitä saat vastauksen. Vanhempikin mies kävisi, mutta ei seksuaaliseen suhteeseen. Parasta olisi kun voisi ottaa kaksi miestä.

• Hyvä kaava

Miehelle sopivan ikäinen puoliso on oma ikä jaettuna kahdella plus 7, eli 20-vuotiaalle 17-vuotias, 40-vuotiaalle 27-vuotias, 60-vuotiaalle 37 jne.

• Mies+30v

Mielestäni parempi kaava on miehen ikä jaettuna kahdella.

• vanha vitsi

anna olla kaavas kaa

• .....
        vanha vitsi kirjoitti:

anna olla kaavas kaa

ei se ole vitsi vaan totuus.

• Jokaiselle jotain

Ikäeroista onkin ehkä ihan hyvä keskustella, koska se tuntuu olevan aihe, joka aina jaksaa kiinnostaa. Ja jokaisella on mielipide :)

Mä en katso ikää kieroon, siis mun täytyy sanoa, että tosi moni "ikäeropari" on jotenkin samanhenkisiä silti, ettei mulle tule oikein se ikäero mieleen. Että nään sen kyllä, mutta pariskunta on niin pariskunta kun olla ja voi, ja en jotenkin meinaa tajuta sitä, että ikäeroa saattaa silti olla paljonkin, yli 15 vuottakin, jopa yli 20 vuotta. Joillain ketä olen tuntenut, myös synkkaa vaan niin hyvin, että en mä ihmettele ollenkaan että he on yhdessä. Aikuisia siis kaikki, etä ylittäneet täysi-ikäisyyden ja ei siis mitään lapsennäköisiä ne nuoremmatkaan: ei tule mitenkään siis mitään tunnetta siitä, ettei tuo nyt jotenkin "sopisi".

Mutta myönnän että kaksi kertaa olen nähnyt pariskunnan jota olen todella katsonut että WTF. Eihän asia minulle kuulu ja on oikein hävettänyt omat ajatukset, mutta ne ihmiset ovat olleet kuin maasta ja kuusta. Ei vaateet tai ikä, vaan siis jotenkin... No, toinen näistä oli semmoinen pari, missä nainen oli todella kaunis, siisti, hyvä kroppainen ja edustava kaikinpuolin. Ei yllivedetty meikkimissi, vaan siis tiedätte mitä tarkoitan. Tasapainoisen näköinen paitsi että keskimääräistä kauniimpi....
      Ja mies, kuin hernemaan hirviö, iästä en tosiaan osaa sanoa, hiukset olivat hatsatukka likainen rasvaletti, vaatteet en tiedä mistä roskiksesta se oli käynyt ne penkomassa ja todella, täytyy myöntää, että tuli mieleen, että tuon miehen täytyy olla todella mukava...
      Silloinen mieheni, joka ei myöskään kyllä kuulu kaikkein helpoiten säikähtäviin oli myös hetken hiljaa kunnes kääntyi minuun, tajusi että ajattelen aivan samaa, ja kysyi että mitä helev... onks toi nainen ton miehen kanssa...?
      Mutta pari ne selkeästi oli, lapsiakin oli kaksi. Että ainakaan sinkut palstan miesten arviot siitä, ettei hemmetin ruma, huolimaton ja luuserin näköinen mies voisi saada sairaan kaunista, siistiä ja edustavaa naista, ei pidä paikkaansa. Paremmin en osaa sitä kuvailla. Ja tosiaan en tyyppejä tunne, mutta jos enää kauempana toisistaan voisi olla, niin en tiedä miten. No, ehkä se mies olisi voinut olla täysi pultsari.
      Nainen oli noin 30-vuotias.

En tietenkään sen enempää sitä ajatellut, en tuomitse enkä mitään, itelleenhän ottaa, ja se mies tosiaan voi olla vaikka miten mukava tai mitä vaan, mutta en ala esittämään tekopyhää, ettei koskaan mikään ihmetyttäisi. Ikäerot vaan sinällään ei kuulu yleensä niihin ihmetyksen aiheisiin.

• Täähän se just on, että kaikki on subjektiivista kokemusta. asioita miten sinä ne näet ja miten joku muu ne näkee oman subjektiivisuuden kautta. Yhdelle helvetin ruma suomörkö on komea ja paras mahdollinen. Toiselle ei riitä mikään jne. laidasta toiseen.

Olen josku itsekin miettinyt miten jostain parista on tullut pari tai mitä he ovat toisissaan nähneet, omassa mielessään voisi yhdistellä parit ja palaset toisin. Ehkä se on sitä ihmisen sisäistä järjestelyn ja organisoinnin halua? Tämä sukka kuuluu ton sukan pariksi, koska on samanlainen tai saman värinen.

• erterte

Saatan vähän kummastella, mutta en tuomitse. En vaan itse voisi seurustella itseäni 15 vuotta vanhemman kanssa.

Eikös sosiaalisesti hyväksytty "ikäero" ole oma ikä jaettuna kahdella plus kahdeksan.

• 28

Ilmiönä voi ärsyttää, mutta tapaamani parit ei.

Se huvittaa kun pareista toisinaan näkee että jos olisivat samanikäisiä, eivät missään nimessä olisi kiinnostuneet toisistaan. Lisäksi se on ällistyttävää kun joissain ikäerosuhteissa nuorempi nainen ihailee miestään! Olen myös tavannut parin jossa nainen ujosteli miestään, suhtautui tähän kuin opettajaan tai rehtoriin.

Ylläoleva koskee pareja joissa mies on vanhempi, sillä en tunne puumapariskuntia.

Sellainen piirre tulee vielä mieleen, että jos nainen hyppää naimisissa olevan miehen kelkkaan, alkaa tää nainen tavallaan harrastaa perhe-elämää (usein pukeutuu arvokas rouva-tyyliin vaikka ikä alkaisi kakkosella). "Normaaleissa" suhteissahan perhe ja yhteiselämä rakennetaan yhdessä (opiskellaan, mennään töihin, ostetaan auto, saadaan lapsia, ostetaan talo), näissä ikäerotapauksissa nainen tulee mukaan valmiisiin kulisseihin, joutuen saman tien ottamaan perheenäidin roolin ilman siihen kasvamista. Esimerkiksi perheystävät ovat hillittyjä nelikymppisiä mutta kaikki naisen omat kaverit ovat vappuisin ja vähän muulloinkin haalarit päällä nakit silmillä ja vieras kulta kainalossa.

• mustispeppers

En katso kieroon, kukin ottaa sellaisen, joka miellyttää, iästä riippumatta. Tietty, mä vähän naureskelin työkaverin ex:n silloista, joka on nuorempi kuin mä ja otti n. 30 vuotta vanhemman ukon. Itse kun en sellaista vaivoikseni ota, kun niillä tahtoo olla sen verran jäykät asenteet 6-kymppisillä, etten mä jaksais. Muuta taida enää olla jäykkänäkään :P

• Savontytteli

Olin aiemmin sitä mieltä, ettei ikäerolla ole merkitystä. Seurusteltuani nyt viisikymppisenä useamman vuoden kuusikymppisen miehen kanssa olen alkanut tulla toisiin ajatuksiin. Hän suhtautuu elämään niinkuin se olisi jo takanapäin, minä taas - monistakin elämäni viimeaikaisista tapahtumista johtuen - näen elämäni vasta nyt oikein alkavan.
      Sovittamaton ristiriita?

• ei enää ukkeleita

Olen eronut. Elin neljännes vuosisataa miehen kanssa, joka oli minua noin seitsemän vuottta vanhempi. Muetenkin luonteeltaan hän oli ikäistään vanheman oloinen, joten kontrasti oli varmaankin 15 vuotta.
      Nyt ajattelen että jos vielä alan parisuhteeseen, niin kaverin on oltava melko lailla itseni ikäinen: korkeintaan viisi vuotta nuorempi tai vanhempi. Olen 56 vuotta ja jo monet 60-vuotaat näyttävät jo liian ukkomaisilta.

• mustispeppers

Siskoillani on kummallani yli 10 vuotta vanhemmat miehet ja kyllä se näkyy hiessäkin se IKÄ :D Vanhat miehet vanhentaa, pitää näemmä varoa :P

• LOL**********
        mustispeppers kirjoitti:

Siskoillani on kummallani yli 10 vuotta vanhemmat miehet ja kyllä se näkyy hiessäkin se IKÄ :D Vanhat miehet vanhentaa, pitää näemmä varoa :P

Lopulta päätyy niitten vanhojen ukkojen omaishoitajaksi. Miehellä alkaa seisokkikin heiketä toissa neljänkympin hujakkeilla. Jutut jymähtää jo kolmevitosena, harva harrastaa mitään muuta kuin golfia tai kesämökkeilyä.

• mustispeppers
        mustispeppers kirjoitti:

Hiessäkin eli heissäkin :DDD

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe