Elämää lääkkeiden avulla.

Bentsot toimii.

Etenkin bentsot ovat suuri kauhistus lääkäreille mutta kerron ensin jotain tilasteestani.
Olen osa-aikaisesti duunissa ja ihan kivasti menee vaikkakin kemikaalien avulla.
Olisin luultavasti sairaseläkkeellä ilman lääkkeitä.
Normaali työpäiväni on,
Heräämisen jälkeen otan vatsaarauhoittavan libraxin ja yhden diapamin10mg.
Kahvi pitäisi jättää mutta pakko tasoittaa oloa.
Ennen duuniin lähtöä vielä kymppidiapami ja menoksi.
Ihanaa saapua duunipaikalle rauhallisena eikä hermorauniona ja vatsa sekaisin.
En ole huomannut että lääkkeet vaikuttaisi työkykyyni ja kai minä olen hyvä työntekijä kun niin monet kysyy minulta neuvoa joka joskus myös vähän rassaa.
Onneksi he eivät tiedä että sortuisin kuin korttitalo ilman lääkkeitä.

Ennen ruokatuntia otan vielä yhden kymppipamin koska syöminen seurassa jotenkin hermostuttaa minua?
En muuten pidä kahvitaukoja koska edes lääkkeet eivät pysty kahvikuppineuroosiin kädet vispaa niin että tekisi mieli heittää kuppi seinään.
Harkinnan varaisesti loppupäivästä vielä pami riippuu onko palavereita.
Yleensä nappaan kotiin duunia ettei tule seuraavana päivänä stressiä ja mikä onkaan parempaa kuin tehdä ne kotona rauhassa.
Kai myös siksi saan kehuja kun pysyn aina aikataulussa.
Kotiin paluu on suuri helpotus ja en yleensä tarvitsekaan lääkitystä ainakaan pameja. Ruokaa ja sitten yöksi joko tenoxia tai zopinoxia tilanteen mukaan.
Joskus riittää hyvä kirja.

Yleensä käyn yksityisellä mutta eksyin vähän aikaa sitten tk:hon ja johan lekuri alkoi päivittelemään lääkitystäni ja kohtelu oli uskomattoman törkeää.
Ehdotti vielä jotain katkaisua ja silloin napsahti. Raivostuin ihan suunnattomasti enkä yleensä hermostu ja tiedoksi että en ollut viekkareissa vain zopinox oli vajaana ja ilmankin pärjää.
Kyllähän minä tiedän että olen koukussa mutta mitä sitte? Terapia ei minuun pysty ja terapeutti sanoikin ettei hän voi sinua auttaa kun et pysty avautumaan.
Mielialalääkkeitä kokeilin pariakin merkkiä ja se vei minut viikon sairaslomalle nehän ne vasta myrkkyjä ovat. Miksi odotttaa 3kk:tta sairaana jonkun lääkkeen mahdollista vaikutusta kun pamit hoitaa sen 20minuutissa.

Olen tyytyväinen elämääni ja siihen että pystyn hoitamaan duunin ym.
Minä käyn vain niin kierroksilla että tarvitsen jotain hillitäkseni itseäni.
En ole mielestäni narkki koska en koskaan ota nappeja vain huvikseen.
Pitäisikö sitten kännätä kuten työkaverini tekee? En ole koskaan pitänyt alkoholista vain viiniä aterialla ja sitäkin harvoin.

Nykyinen tilanteeni on jatkunut n. 6vuotta ja yksi tk-lekuri sanoo sitten että pitäisi jättää kaikki ja lähteä katkolle? Toisin sanoen tk-lekuri ehdotti että minun pitäisi tuhota duunipaikkani, elämäni ja toimintakykyni vain siksi että bentsot is bad ja aiheuttaa riippuvuutta. Ymmärtäisin jos aiheuttaisivat syöpää.

Ei käy herra tk-lääkäri tämä on minun elämäni ja minun valintani.
Tarkoitan että, minusta pidetään ja minäkin pidän itsestäni.

14

1240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä.......

Näin on, olen kanssasi samaa mieltä, sairastuin jo nuorena kahvikuppineuroosiin ja ei auttanut muu kuin vältellä kaikkia tilaisuuksia. Etsin aina sellaisen työn, missä ei tartte porukan kanssa samalla aikaa syödä.
      Sitten tilanne meni niin pahaksi, etten pystynyt töihin menemään joutumatta paniikkiin, kävin yks.psykiatrilla ja hän kirjoitti opamoxsia ja rinnalle propral tarvittaessa sydämentykytykseen.
      Näin pystyin käymään työssä 20v ja mikä ihmeellisintä, pystyin jopa samassa kahvipöydässä olemaan muiden kanssa.
      Masennuslääkettä jos jonkinlaista kokeiltu, mutta nehän vapisutti vain enemmän, otin esim. kokoustilanteissa 30mg opamoxsia koska jännitin kovasti. Vapaapäivänä ja lomilla en ottanut ollenkaan. Kirjoitan tämän siksi, että bentsot on monille ratkaisu, että pystyy työssä käymään. Nyt olen jo eläkkeellä ja eläke on pieni, eikä oikein riitä yks. psykiatriin. Terv. keskus lääkärille puhuin, että tartteisin opamoxsia tai diapamia tilanteisiin joissa joudun kahvittelemaan muiden kera, terv.keskus lääkäri pisti jyrkän EI sanan. Olisi työntänyt SSRI mömmöjä, mutta ne on kokeiltu ja haittaa vain. Mitään haittaa mulle ei bentsoista ole ollut, ei toleranssia eikä muutakaan, bentsot on monen pelastus kun nuo arvauskeskus lääkärit vaan sen ymmärtäis.

• ap.

Kun minulle määrättiin ssri-tä niin sain omituisia mustelmia käsivarsiin ja jalkoihin? Proprali oli minullakin käytössä mutta se laskee pulssia tosi alas ja kauhea paleleminen.
        Narkit ovat täydellisesti pilanneet bentsojen maineen joka vihastuttaa minua todella.
        "Hauska" vaiva tuo kahvikuppineuroosi. Miten se iskeekin heti kun nostaa kupin pöydältä käyttäisin pilliä mutta duunikaverit voisivat pitää sitä omituisena.
        Ymmärtäisin paremmin jos alkoholi tai muut päihteet olisi kuvioissa mukana mutta kun vaan bentsot niin en käsitä?
        Onko nyt niin ettei arvauskeskus osaa, halua edes ymmärtää mikä on sairaudenhoitoa ja mikä narkkausta?
        Kun menen omalääkärilleni yksityiselle niin saan kaikki tarvittavat ilman mitään kyselyitä ehkä johtuu siitä että respan mukana tulee lasku ja vaihtaisin palvelua jos respaa ei uusita.

• Sama täällä

rauhoittavien kanssa : toimii, auttaa, pelastaa, voi lopettaa koska vain ( ja välillä pakkokin lopettaa että annostus pysyy pienenä ja vaikutus säilyy ) , mutta nykyisten hoitosuositusten mukaan ja takia ( onkin nyt suunnattoman vaarallinen ? )
      lopetettiin ja tilalla on nyt useita erittäin epämiellyttäviä ja vaarallisen tuntuisia muotilääkkeitä, eikä niistä ole apua. Pää on sekaisin, ja ahdistunut olo. Mutta siihen määräävät varmaan taas lisää pillereitä ...

Helkkarin lääketehtaat. Olisko syynä taas hinta, vanhat lääkkeet maksoivat kympin, uudet napit noin kaksisataa yhteensä.

• ap.

Kyllä se bisnestä on eihän lääkefirmat menesty halvoilla lääkkeillä.
        Olen lukenut että useimmat noista "muotilääkkeistä" tuhoaa myös seksielämän ja sen luulisi masentavan aika paljon. Sitäpaitsi kunnon pano piristää ihmeesti jopa lääkärit suosittelee ihan avoimesti.

Itsekin olen jokseenkin tarkkana ettei toleranssi kasva eihän noista muuten olisi hyötyä.
        Vapaapäivinä kuten tänään en ole tarvitsenut lääkitystä.
        Ehkä illaksi diapam jos alkaa hermostuttamaan voi johtua viekkareistakin.
        Kuten aiemmin sanoin olen vähän koukussa.

Laitetaanpas pieni lista bentsojen haittavaikutuksista omalla kohdalla.
        1. Librax -lievää väsymystä, tolen nousu ja koukku
        2. Diapam -lievää väsymystä, tolen nousu ja koukku
        3. Tenox -lievä aamupöhnä, tolen nousu ja jälleen koukku (olen kuullut että joillain tenox voi piristää)
        4. Zopinox -paha maku suussa aamulla ei mielestäni koukuta
        (Pidän erityisen vaarallisena tolen nousua)

Entäs mielarit sitten?
        1. Seronil -ohoh varoitukset ja mahdolliset sivuoireet ei mahdu tälle palstalle.
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=765&i=ORION PHARMA_SERONIL
        2. Efexor -yllättävästi sama homma joten laitan vaan linkin.
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1163&i=WYETH_EFEXOR DEPOT
        3. Cipralex -ei voi olla totta taas sama juttu.
        http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=9817&d=16579&i=LUNDBECK_CIPRALEX_CIPRALEX 5 mg,

Tuo oli vaan minun mielipide noista mielareista ja varmasti joitain auttaa varsinkin jos se hyötyhaitta suhde on vaakakupissa.
        Tietysti se vaikutuskin on yksilöllinen.

Lopuksi voisin mainita erikoisen ilmiön kun vanhus joutuu vanhainkotiin hänen dosettiinsa tulee rutkasti täytettä ja arvatkaas mitä lääkkeitä.
        Ei ole mitenkään erikoista että ennen niin pirteä mummo, pappa parka joka oli virkeä kotonaan muuttuu täysin passiiviseksi vanhainkodissa. Omaiset sitten ihmettelee että mitä on tapahtunut?

• SSRI = myrkkyä

No, jos sinulta diapamit yritetään lopettaa, niin sanot sitten suoraan, "että sitten en pysty töitäkään tekemään", ja tottahan se on, jos pamit loppuu niin invalidisoidut ja haet sairaslomaa, ja lopulta sinulle on pakko myöntää sairaseläkepaperit kun ei töihin pysty.

Itsellä on kamalia kokemuksia SSRI-lääkkeistä, ne on todella pahoja myrkkyjä, jotka altistavat monille kroonisille sairauksille kaiken muun pahan lisäksi, sekä SSRI-lääkkeistä on todella vaikea päästä eroon.

SSRI-lääkkeet voivat muuttaa aivokemiaa pysyvästi, sekä monen seksuaalisuuden ne ovat tuhonneet, varsinkin monen miehen.

SSRI-lääkkeet toimii muutaman kuukauden, mutta sitten vaadittaisiin lisää ja lisää ja noidankehä on valmis.

• wrytreyteytr

SSRi lääkkeet ovat todella pahoja, ja varmaan tulevaisuudessa ne tullaan muistamaan yhtenä lääketieteen mustana lukuna, joita on jo lukuisia.

Ja mitä olen kuullut, niin nyt tuntuu olevan eräänlainen muotilääke tämä Lyrica, joka on hirveä myrkky ja lyrican sivuvaikutukset ovat ihan järkyttävän moninaisia, plus lyrica myrkyn syöminen lihottaa ihmisen muodottomaksi möykyksi, sehän on todella mieltä ylentävää, olla läski zombie.

• user--

Ymmärrän, tosin itsekkin ajattelen että joku ns.masennuslääke sopisi sinulle koska tarvitset lääkkettä jatkuvaan käyttöön, rauhoittavat ovat vain tilapäiseen käyttöön.
      -
      Tosin jos masennuslääkkeet eivät sovi, niin sitten ..

Itse olen opamox-tabletteja käyttänyt eikä ne riippuvuutta ole minulle aiheuttanut, . Käytön jälkeen seuraavana päivänä saattaa olla tavallista enemmän pinna kireällä ja ahdistaa,.

• medicine boy

8 v kokemuksella voin sanoa että bentsot on ihan ok ja 4 v käyttänyt ssri-lääkkeitä ja meni elämä ihan paskaksi, kaikki ihmissuhteet katkesi ja tein velkaa&vihamiehiä.

Ja silti yhä koitetaan tuputtaa joka väliin noita saastaisia SSRI-lääkkeitä. Lyrica on tähän saakka ollut ihan ok mut nyt tuli erinäisiä fyysisiä vaivoja (mhd.kasvain ja osittainen impotenssi) joten vieroitan itseäni siitä., Lyrica 75mg x 2 on 10 x pahempi vieroitus kuin ½ vuoden 2mg xanor päivässä. jeesus..

• iikikikiki

SSRI JA psykoosilääkkeet kummatkin pahoja, mutta bentsoistakin pitäis luopua, jos mielii vaivastaan parantua. Tietenkin se tekee ahdistusta, mutta vain menemällä tilanteisiin ilman ainuttakaan lääkettä...voi syöstä sairautensa ulosv itsestään. Mutta bentsoja tai ei...älkää kajotko muihin ssri tai neurolepti-ryhmän pillereihin. On vastuutonta lihottaa, näppylöittää ja turruttaa ihmisen kaikki halut moisilla myrkyillä- ihmisen tuhoamista. mur.

• mutteri

Minulta leikattiin keuhkosyöpä helmikuussa.Olen nyt joutunut "syömään opamoxia 3x30 vrk, kuolemanpelkoon. Kipulääkkeinä tramal sekä panacod. Olen reilu nelikymppinen nainen ja nyt haluaisin ottaa alkoholia. En ole ottanut n vuoteen. onko kokemuksia tälläisellä lääkityksellä? En välittäisi kuulla mahdollisesta hengityslamasta vaan kokemuksista voisiko sitä alkoholia ottaa

• lääkekoekani

Jätä ainakin opamoxit pois jos huikkaa otat, voipi nuppi mennä melkosen himmeäksi tai sitten putoat suorilta jaloilta. Pieni määrä tramadolia tai codia lähinnä väsyttää lievästi alkon kanssa, näillä tämä hengityslama on erittäin epätodennäköinen mutta tietyssä mielessä toki mahdollinen. Oma näkemykseni tosin on se, että tramal ja oxatsepaami tuovat alkoa paremman fiiliksen ja seurallisenkin olon, mutta kukin tavallaan.

• Kokemusta lääkkeistä

Ei todellakaan kannata ottaa samana päivänä. Kerran epähuomiossa olin ottanut yhden 15 mg:n Oxaminin aamulla ja iltapäivällä ja illan mittaan join muutaman oluen ja siiderin, niin minulle tuli todella kummallinen olo ja rytmihäiriöitä ja kuolemanpelko ja tiesin että se on todella vaarallinen yhdistelmä. Muutenkin annoksesi on todella korkea ja suosittelisin pienentämään sitä hankkimaan tilalle SSRI- lääkkeitä tai muita joita voi käyttää harkiten (tai minä ainakin ihan normaalisti) alkoholin kanssa.

• jtio4w0

Täysin tyhjäpää aloitus, lääkkeiden avulla ei elä kukaan kauaa. Kokemusta löytyy.

• Parempi kuitenkin

Mieluummin sitä elää lääkkeen avulla kuin ei ensinkään. Opamox on ahdistuslääkkeistä lievimpiä. Mutta kuten sanottu, ihmiset on yksilöitä. Toiselle pelastava lääkke, toisille täysin turha ja koukuttava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3739
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      107
      1114
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      865
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe