Äkäinen aamulla

kohtalotovereita?

Poden huonoa omaatuntoa siitä, että olen lähes joka aamu huonolla tuulella.

Se ei johdu mistään erityisestä, en osaa selittää miksi kaikki ketuttaa ja olen usein väsynyt vaikka nukuttua on tullut hyvin. Harmi että poikaystäväni joutuu tulilinjalle. Hän on hyväntuulinen aamulla, haluaisi pussailla ja hymyillä ja sanoa kauniita asioita. Minun pitää pinnistellä että saan vastattua ystävällisesti takaisin tai vääntää hymyä vastaukseksi. Haluaisin vain olla rauhassa.

Usein aamutokkuran hävittyä ja mielen palattua normaaliin tilaan tunnen huonoa omaatuntoa kun olen pahoittanut poikaystäväni mielen. Se on pahin ongelma. Mietin miksi olin sellainen... Ja aina kuitenkin sama seuraavana aamuna.

Onko muita? Pitääkö itseään muuttaa jotenkin, vai onko hyväksyttävä että olen vain tällainen ihminen ja käytös voi jatkua ikuisesti? Kuinka kumppani voi hyväksyä tämän pidemmän päälle?

6

2260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dergb

Meillä mies on aamuäreä. Olen oppinut sen että ihan turha sille on lässyttää heti kun herää. Kun saa pannullisen kahvia kitusiinsa niin johan hymy siltäkin irtoaa.

Silloin vasta otan häneen kontaktia.

• Daddy Cool

Mun naisystäväni on kans vähän aamuäreä, mutta aamuseksi auttaa siihen. Tosin se vaatii poikaystävältäsi vähän itsetuntoa vietellä kiukkupussi :D

• Aamukiukku

Mä olen kanssa ihan superkiukkuinen aamuisin, haluaisin vain jatkaa unia tai en ainakaan ketään heti aamusta touhottamaan ympärille, lörpöttämään tms. Pakko saada olla ihan rauhassa aamut.

Me ollaan puhuttu mieheni kanssa tästä ja päädytty siihen, ettei aamuisin vaan yksinkertaisesti kommunikoida. Toivotetaan hyvää työpäivää ja vaihdetaan pusut, mutta ei muuta. En minäkään vaadi miestäni iltamyöhään asti valvomaan ja keskustelemaan kanssani. Hän on siis aamu- ja minä iltaihminen. Hyvin toimii.

• aina ei hymyilytä

Aamuäreys on tuttua minullekin, veljeni ja siskoni olivat sellaisia kotona asuessamme, samoin vaimoni! Vaimolta on ihan turha odottaa minkäänlaista hellyyttä aamuisin, puhumattakaan aamuseksistä!

Olin itsekin aamuäreä (jonkin verran vieläkin) aikoinaan. En ymmärtänyt miten joku saattoi pölpöttää aamujunassa kovaan ääneen kuudelta aamulla!

Yksi hyvä lääke aloittajalle olisi ulkoilu heti aamusta. Jos hölkkä maistuu ja sujuu, herää sillä taatusti! Vaatii tosin melko paljon saada itsensä nousemaan arkisin puolisen tuntia aikaisemmin aamulenkin vuoksi, mutta takaan sen olevan vaivan arvoista! Jos perheessä on koira, aamulenkki onkin must.

Varsinkin näin keväisin ulkona on aamuisin aivan mahtavaa ulkoilla, linnut pitävät konserttejaan ja aurinko paistaa (ainakin on paistanut tällä viikolla)!

Kesäisin minäkin teen toisinaan aamulenkin ja sen päätteeksi käyn uimassa ollessamme mökillä ja vasta sitten aamiaispöytään.

Kaikkia ei voi muuttaa, muutos on tultava ihmiseltä itseltään. Positiivisuus ja iloisuus on kaunista ja luo hyvää oloa muillekin lähiympäristöön.

• aamupeikko

Sama vaiva, mieheni kanssa keskustelimme asian selväksi heti alkuaikoina. Hän on iltalötkö ja minä aamupeikko. En yritä keskustella illalla, eikä hän aamulla, menee ihan hyvin. Aamupusut ja muutama sana päivän tekemisistä riittää minulle kovastikin aamujutteluksi.
      Käyttäydyt nyt ihan sellaisesti, kuin aamu-uniset yleensä, joten sopikaa keskenänne ne toimet, joihin kykenet aamusella, niin kummankaan ei tarvitse "yrittää" liikaa, eikä kärsiä huonoa omaatuntoa.
      Voitte laskea siitä leikkiä päivällä, kunhan molemmat olette virkeänä, ja asiakin saa normaalimmat mittasuhteet.

• 68-v

Aamuviive. Elinikäinen ilmiö.

Heti yhteiselomme alkuaikoina jouduin hyväksymään tosiasian, että vaimini tarvitsee aamulla kahvin tai teen ja puoli tuntia käynnistymisaikaa virittäytyäkseen mihinkään.

Nyt, 64-vuotisena viive on ainakin yhtä pitkä virittäytyäkseen mihinkään, arkiseenkaan aktiviteettiin.
      Alkuvuosien virittäytyminen tapahtuu vasta iltapäivällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      103
      6673
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5037
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3289
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3158
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2338
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1696
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1331
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1282
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1196
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      964
    Aihe