haastatteluja- ei töitä

nuorityöntekijä

Olen jo jonkinaikaa työttömänä ollut nuori, jolla kuitenkin ikäänsä nähden näyttöjä mielestäni kiitettävästi, 2 tutkintoa takataskussa hyvin arvosanoin, aiemmat työharjoittelut ja työkokemukset erittäin hyvin paperein, takana pienimuotoista "yritystoimintaa" omalta alalta, sekä menestystä oman alan kilpailusta.
olen asiakaspalveluhenkinen ja siitä on kokemusta, samoin kassatyöskentely, toinenkotimaisen käytöstä yms..

Nyt olen saanut selvästi työhakemukseni kuosiin, sillä haastattelu kutsuja oman alan töihin on tullut noin kuukaudessa jo 4, eli lähes kaikkiin paikkoihin joihin olen hakenut. 3kk sitten tilanne oli aivan toinen, satoja hakemuksia, ja vain muutama hassu haastattelu. (haen myös muun kuin oman alan töitä, nyt ollut vain oman alan töitä hyvin auki)

Haastattelut ovat menneet hyvin, en ole kova jännittämään ja olen sosiaalinen luonteeltani, plus olen valmistautunut haastatteluihin aina huolella ja pukeutunut siististi.

VAAN EI TIPU TÖITÄ!

Aina kysynyt syytä/kehitettävä kun en ole paikkaa saanut jos sitä ei ole erikseen perusteltu ilmoittaessa. AINA sama vain hyvää sanottavaa, kuten tyhjentävä ja selkeä hakemus sekä haastattelukin meni hyvin,mutta hiukan liian vähän työkokemusta. "Toivottavasti löydät töitä, ei ainakaan jää osaamisestasi ja olemuksestasi kiinni" on viimesin palaute jonka sain pyytämättä..

Kivahan se on kuulla ettei mitään isompaa vialla, mutta eihän se lohduta kun kaikki tuntuvat aina sanovan samaa ja ilmasevan että kyllä töitä löydät, kun kukaan ei lopulta sitä tee... :(

Toinen mihin olen törmännyt on, että paikka menee suhteilla (sukulainen,työntekijän tuttu tms.) tai jollekkin työkkärin järkkäämälle harjoittelijalle, ja työnantaja pahoittelee asiaa ja että olin ehdottomasti pätevin hakija! Voikun kiva, ja ite vaadin va tessin, joten en ylihinnoittele itseäni...Tai se että ensin etsitään työntekijää sitten harjoittelijaa, tai sittenkin freelancer yrittäjää yms. mielestäni työtä on vaikea hakea ja ennen kaikkea saada kun ei tiedä enää minkälaiseen työsuhteeseen hakee, kun työnanataja pitää kaikki mahdollisuudet auki...

Täytyy nyt vain uskoa, että vielä se tärppää kun selvästi mahiksia on, pitää vaan käydä lisäksi vielä hiukan tuuria :)

Huomenna haastattelu oman alani yhteen arvostetuimmista yrityksistä, johon en uskonu edes pääseväni haastatteluun, koska on erittäin yläluokkainen paikka ja haettiin vakityösuhdetta, joita harvoin 20v. ikäsille suoraan tarjotaan. Toivotaan parasta, pitäkää peukkuja :D

3

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100% samaa täällä...

• nuorityöntekijä

Huomenna menossa allekirjoittamaan sopparin paikkaan joka oli pidempi aikainen ja jopa liippaa omaa alaani :)

Mukava oli myös huomata, että työnantaja kyllä selvästi halusi juuri minut ja tuli vähän tuntu että piti kiirettä valinnassa :)

Toivottavasti muillakin onnistaa :)

• nti-85

Sama juttu täällä......haastatteluja kyllä, mutta ei sit sitä valintaa osu kohdille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe