tätinä kälyjen lapsille

ihanpihalla tästäkin

Ehkä tää menee appivanhempien katekoriaan, kun puolison suvusta kumminkin kyse.

Millainen suhde yleensä pitäs olla miehen siskojen perheeseen? Mullei oo itellä siskoja tai veljiä. Ei ollut tätejä tai setiäkään, kun ne ehti kaikki kuolla kun olin vielä ihan pentu. Niin ettei oikein oo kokemusta.

Mies haluaisi, että mulla olis jotenkin läheisempi suhde sen siskoihin ja siskojen lapsiin. Että niitten (lapsien) kanssa pitäs leikkii ja hyysätä niitä kun ovat kylässä. Se tuntus musta tosi omituiselle. AIkuisten siskojen kans onkin ihan ok välit, mutta niihin lapsiin en osaa suhtautua.

Mutta mua kiinnostas minkälainen suhde ihmisillä yleensä on sukulaisperheitten lapsiin. Minkälainen se täti-rooli oikein on? Onko se tavallista, että kälyn lapsia otetaan yökylään ja lomille jne? Miten niitä toisten lapsia siinä sitten voisi komentaa, kun eihän ne ole omia. Ja mulla on todnäk ihan eri käsitys siitä mikä on ok käytöstä ja sallittua kuin vaikka niillä miehen siskoilla.

7

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgfd

Tässäkin asiassa jokainen ihminen on ihan omanlaisensa... ei ole olemassakaan mitään sukutapaa että jossakin suvussa kaikki toimivat tasan samalla tavalla.

Ne sisarukset jotka jäävät läheisemmiksi ja joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä ja serkukset ikäänkuin kasvaa yhdessä, niihin lapsiinkin syntyy läheisempi suhde.

Suhde niihin miehen sisarusten lapsiin syntyy ajan kanssa, millainen se riippuu ihan siitä kuinka paljon heidän kanssaan aikaasi vietät. Lasten kanssa ei kannata ruveta teeskentelemään mitään leikkitätiä jos et luonteeltasi sellainen ole. Ole ihen vain oma itsesi.

• ihanpihalla tästäkin

Niin, varmasti niitten lasten kanssa käy tutummaksi ihan vaan kun näkee niitä enemmän. Jotenkin kaikki juttelu jne vain tuntuu hankalammalta kuin aikuisten kanssa.

• kullinsurvin

Et taida olla kovin vanha vielä? Ainakin tekstisi ulkoasu ja sisältö luo mielikuvan melko epäkohteliaasta nuoresta naisesta.

• ihanpihalla tästäkin

Joo, oikeassa olet. Oon nuorena mennyt naimisiin. Arvostan myös suoruutta enemmän kuin kohteliaisuutta.

• ilman paineita

Minä en ole koskaan osannut leikkiä lasten kanssa, omnienikaan, ja kuitenkin välit omiin että sukulaisten lapsiin ovat oikein hyvät. Minusta aikuisen ei tarvitse olla lasten kanssa lasten tavalla, vaan riittää että suhtautuu ystävällisesti ja juttelee heidän kanssaan. Kyläilevät sukulaislapset pyrin huomioimaan hetken juttelulla ja sitten lapset saavat olla omissa oloissaan. Tarvittaessa saatan järjestää heille jotain tekemistä ja pienille lapsille luin välillä lastenkirjoja. En ole ottanut kälyn/siskon lapsia yökylään paitsi kun yöpyvät koko perheenä, ja lasten komentamisen olen jättänyt heidän omien vanhempiensa tehtäväksi.

• ihanpihalla tästäkin

Kuullostaa järkevältä. Muistaakseni sillonkin kun ite olin lapsi, lapset puuhas lähinnä omissa oloissaan. Pikkulapsille onkin hyvä tutustumiskeino tuo kirjan lukeminen. Ja sitä varmaan osaisin tehdä ilman että tulis vaivaantunut olo. Ehkä niitten vähän vanhempien lasten kanssa riittää aluksi, kun kyselee vaikka enemmän kuulumisista.

• ¨jk

ei minkänlaisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe