Monta(ko) kertaa naimisiin

Nauroin kun kuulin

Jos henkilö on menossa kolmatta kertaa naimisiin (ja vielä kirkossa), niin onkohan siinä touhussa enää mitään järkeä? Itte ainakin ajattelen, että jos joskus niin vain kerran. Tosin ymmärrän kyllä sen, että vielä vanhalla iällä mennään naimisiin, kun on esim. jäänyt leskeksi ja löytää itselleen uuden rakkauden.
Jos henkilö on menossa naimisiin kolmatta kertaa alle 45-vuotiaana, niin tuntuu vielä naurettavammalle.
Onko siinä kyse siitä, että halutaan juhlia, rakkaudesta, siitä ettei osata olla yksin vai mistä? Voihan sitä olla yhdessä ilman sitä aamentakin tai muuta virallista vahvistusta.

52

4392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäneuvoja????

      Se voi olla eka kerta sille toiselle. Pitääkö toisen unohtaa avio ja VARSINKIN kirkossa koska kyläläisiä naurattaa? Kertaalleen avioituneen kieltäytyä jyrkästi ettei kyläläisiä vaan naurattaisi, vaikka asia olisi huipputärkeä sille toiselle? Väsätä virallinen paperi poikineen erikseen että saa omaisuudet ja lapset jaettua ja turvattua?

      • Nauroin kun kuulin

        Myönnän, etten tiedä, monesko kerta toiselle osapuolelle. Yhteisiä lapsia ei ole, eikä kenties tulekaan. Tämän toisen osapuolen lapsitilanteesta en tiedä, mutta tällä kolmaskertalaisella on kyllä lapsia edellisistä liitoistaan.


      • Yualle

        Jos se on eka kerta sille toiselle, niin hälytyskellojen tulisi hänellä jo soivan eikä antaa tunteiden viedä!

        Kolme kertaa on jo aivan liikaa. Eikö ole niistä aiemmista vielä mitään oppinut...?


    • Avioliitto rules

      Toiset arvostaa avioliittoa. Syystä tai toisesta kaksi on voinut päättyä ja kolmaskin kerta tulee eteen. Se on aina kahden kauppa. Eli ymmärrän kyllä uudelleen avioitumisen ja kirkkovihkimisenkin. Se sitten taas on eri asia, jos kaikkiin häihin kutsutaan aina samat sata henkilöä. Vaikka olisihan siinäkin humoristinen näkökulma, voisi kartuttaa joka kerta samaa astiasarjaa....

      • herraasiallinen

        Onhan se koomista jos menee jo kolmannen (tai lukuisamman) kerran naimisiin. Itse en ainakaan aio avioliittoa solmia "väliaikaisen" kumppanin kanssa (eli en ole varma elänkö loppuelämän hänen kanssa, pitää olla satavarma).

        Ja kyllähän se eka avioliitto voi olla mätä (virheitä sattuu, ihmiset muuttuu :D) mutta jos kolmannen-> kerran menee naimisiin niin kyllä on avioliiton käsite hukassa, tai voihan se olla jollekin kovinkin kepoinen asia elämässä, tiedä häntä?!


      • Mistäs tiedät,
        herraasiallinen kirjoitti:

        Onhan se koomista jos menee jo kolmannen (tai lukuisamman) kerran naimisiin. Itse en ainakaan aio avioliittoa solmia "väliaikaisen" kumppanin kanssa (eli en ole varma elänkö loppuelämän hänen kanssa, pitää olla satavarma).

        Ja kyllähän se eka avioliitto voi olla mätä (virheitä sattuu, ihmiset muuttuu :D) mutta jos kolmannen-> kerran menee naimisiin niin kyllä on avioliiton käsite hukassa, tai voihan se olla jollekin kovinkin kepoinen asia elämässä, tiedä häntä?!

        että kuka kumppani on "satavarma"?
        Voit jäädä kuukauden päästä leskeksikin...


      • herraasiallinen
        Mistäs tiedät, kirjoitti:

        että kuka kumppani on "satavarma"?
        Voit jäädä kuukauden päästä leskeksikin...

        Lue toka kappale uudestaan!


      • Miten tokan
        herraasiallinen kirjoitti:

        Lue toka kappale uudestaan!

        kappaleen lukeminen liittyy asiaan? Vai kielletäänkö laissa tulemasta useamman kerran leskeksi?

        Terveisin 3.kertaa naimisissa, muttei kertaakaan eronneena.


      • Oletko joku
        Miten tokan kirjoitti:

        kappaleen lukeminen liittyy asiaan? Vai kielletäänkö laissa tulemasta useamman kerran leskeksi?

        Terveisin 3.kertaa naimisissa, muttei kertaakaan eronneena.

        Murhaaja?


      • Erilaiset näkemykset

        Toisille avioliitto seurustelumuoto eli mennään hyvin kevyin perustein naimisiin hetken huumasta. Ihmisellä täytyy olla tällainen käsitys avioliitosta, jos alle 45-vuotiaana menee jo kolmatta kertaa naimisiin. Tällöin avioliittoon suhtaudutaan kevyesti. Ei varmaan kannata ikuisen avioliiton kannattajien seurustella tällaisen ihmisen kanssa, kun ajattelumaailma on niin erilainen. Se, että menisi 60-vuotiaana kolmatta kertaa naimisiin on jo eri asia. Siinä on voinut jäädä leskeksikin ja silloin uusi avioliitto on ihan ymmärrettävää.


    • ...

      Noh, tiedän naisen, joka on menossa naimisiin toista kertaa alle 25-vuotiaana... Se kyllä tuntuu hurjalta.

    • toisen kerran

      Ensi kesänä ystäväni vihitään KIRKOSSA neljättä kertaa (nainen/puoliso tahtoo ensimmäiset kirkkohäänsä). Pari on vähän yli 60v ja kumpikaan ei ole leski.
      Mitä ihmettä se muille kuuluu, miten pariskunta haluaa yhteiselämästään päättää?
      Sehän on vain mukavaa, että sinua naurattaa ja että koko kylän väellä on hauskaa. Yksi tai kuusi kertaa vihille, entä sitten? Jokaisella on oma elämänsä ja omat päämääränsä jatiedoksi sinulle: Rakkautta on kaiken ikäisellä, sinäkin varmasti sen vielä opit.

      • marriage10

        Näin on, jokainen eläköön omaa elämäänsä. Rakkaus on elämän tarkoitus ja siinä saattaa tulla kompurointeja. Hienoa kun joku haluaa aina uudelleen luottaa rakkauden kantavan ja sitoutuu avioliittoon.


      • kertakäyttöparisuhde
        marriage10 kirjoitti:

        Näin on, jokainen eläköön omaa elämäänsä. Rakkaus on elämän tarkoitus ja siinä saattaa tulla kompurointeja. Hienoa kun joku haluaa aina uudelleen luottaa rakkauden kantavan ja sitoutuu avioliittoon.

        No eihän ne sitoudu jos avioliittoja tulee ja menee.... jos sitoutuu, pysyy naimisissa.


      • liikaa mikä liikaa

        Jos joutuu menemään enemmän kuin kaksi kertaa...luulen hänelle olleen liikaa jo ensimmäinenkin kerta...olen nähnyt näitä tusina-avioitujia ja voin sanoa että heillä ei elämä ole oikein hanskassa...jotenkin säälittäviä ressukoita..mutta lisääntymisen vietti voimakas...siitä vielä omat seurauksensa,josta lapsetkin vielä kärsivät.
        Yleensä ottaen ovat melkoisia ääliöitä.


      • marriage10
        kertakäyttöparisuhde kirjoitti:

        No eihän ne sitoudu jos avioliittoja tulee ja menee.... jos sitoutuu, pysyy naimisissa.

        Totta, olet osittain oikeassa. Saattaa olla, että osa ketjuavioitujista ei paljonkaan sitoudu. Mutta eiköhän suurin osa toivo liiton kestävän.


      • Pask.a käteen.
        marriage10 kirjoitti:

        Näin on, jokainen eläköön omaa elämäänsä. Rakkaus on elämän tarkoitus ja siinä saattaa tulla kompurointeja. Hienoa kun joku haluaa aina uudelleen luottaa rakkauden kantavan ja sitoutuu avioliittoon.

        --sitoutuu avioliittoon. --

        Vit.t se mihinkään sitoudu, eihän se sitoutunut niihin edellisiinkään.


    • Nauroin kun kuulin

      Alle 25-vuotiaana toista kertaa naimisiin, se on jo hurjaa.
      Enkä epäile, etteikö rakkautta voisi olla kaiken ikäisillä, mutta rakkautta voi ilmentää muutenkin kuin avioliitolla. Eikö avioon ole tarkoitus mennä vain kerran elämässä, tosin nykyaikana ei taida sekään enää päteä? Jonkinlaista pysyvyyttä, eikä heti entisen päättymisen jälkeen vaihdeta uuteen..

    • kolmas kerta toden

      Ei hirveästi naurata. Et voi tietää mitä kaikkea on ihmiselle tapahtunut ja mistä syistä on eronnut. Lisäksi jokainen meistä tekee joskus vääriä valintoja elämässä, mitkä siinä hetkellä luule oikeiksi. Kyllä varmasti tämä henkilö on toivonut ja halunnut että se yksi kerta kun hän naimisiin menee olisi se viimeinen.

      Sitten taas mieti nitä ihmisiä jotka ovat asunut alle 40 v iässä jo 5-10 eri ihmisen kanssa. Taas joku on voinut olla vain sen kahden ihmisen kanssa ja ollut naimisissa, vakavasti sitoutunut.

      • Minustako puhut?

        "Sitten taas mieti nitä ihmisiä jotka ovat asunut alle 40 v iässä jo 5-10 eri ihmisen kanssa. Taas joku on voinut olla vain sen kahden ihmisen kanssa ja ollut naimisissa, vakavasti sitoutunut."

        Menin nuorena naimisiin (20v) ja erosimme siitä 5 vuoden päästä. Syy oli sellainen, etten todellakaan voinut tietää sellaista tulevaksi. Ei alkoholia, ei väkivaltaa, ei kolmatta osapuolta eli nämä "normaalit" syyt eivät aiheuttaneet eroamme.
        Melko pian eron jälkeen aloitin uuden suhteen, avioiduin ja siinä suhteessa olen vieläkin (lähes 20v).

        Itsekään en arvosta ihmistä, joka vaihtaa miestä/naista kuin paitaa. Monet kuvittelevat, että kun on "vain avoliitossa" niin näitä suhteita ei lasketa. Mikä siinä on psyykkisesti erona, että ollaanko avo- vai avioliitossa?


    • miksi nauroit

      Ortodoksinen kirkko hyväksyy kolme avioliittoa ja eroa. Sen jälkeen siihen pitänee anoa lupaa korkeammalta kirkon taholta. Minä haluan ainakin naimisiin toisen kerran ja nykyisen miesystäväni kanssa...sitten kun hän on valmis. Jos Jumalaan uskoo, niin avioliitto on tärkeä asia. Se on suhteen julkinen tunnustaminen ja Jumalan siunauksen hakeminen. Minä elin avoliitossa, eikä se tehnyt onnelliseksi. Tiedostin koko ajan, ettei suhde ollut Jumalan mielen mukainen. En voinut käydä edes ehtoollisella, koska elin synnissä. Se satutti. Kerran uskaltauduin ehtoolliselle tyttäreni vuoksi, koska hän ei olisi voinut ymmärtää, että äiti on niin syntinen, ettei voi osallistua. Siksi menin ja antakoon Jumala sen minulle anteeksi. MIksi sitten voi mennä useamman kerran naimisiin? Koska ihminen on langennut. Sen vuoksi kirkko on sallinut ihmiselle tämän epätäydellisyyden. En aio muuttaa yhteen nykyisen miesystäväni kanssa ellei hän tee minusta kunniallista...

    • Nauroin kun kuulin

      Kyse ihan ev.lut. -kirkkoon kuuluvasta ihmisestä, joka ei mitenkään erityisemmin usko Jumalaan tai ole muuten ns. uskonnollinen.
      Jotakin taustoistakin tiedän..

    • Neitsyt morsmaikku

      Oma nk.äitini on mennyt vihille 6 kertaa ja iältään nyt plus 60. Rakkaudesta en niin tiedä, rahasta kylläkin. Monestikko Elisabeth Taylor vihittiinkään?
      Itse menin naimisiin 35 vuotiaana ekan kerran, vielä aviossa ja viimeiseksi kerraksi jää, jos ei toimi. Kukin taplaa tyylillään.

    • Kuolee nauruun

      Nauretaanko myös porukalla niille, jotka ei oo ikinä päässy naimisiin?? Ne surkimukset, joita kukaan ei oo ikinä huolinu.

      • yksin kotona

        Eli minä. Naurakaa vaan


      • avokokelas

        En varmaan päässyt naimisiin koska olin 30v avoliitossa. Se päättyi eroon. Oli itseasiasssa aika onnistunut liitto koska kesti niin kauan.


    • fererefc

      16.

    • nauroin ääneen...

      Hohhoijakkaa, mä olen 34 v. ja ollut kahdesti avioliitossa ja nykyisin kihloissa kumppanini kanssa, eipä ainakaan mulle ole tullut mieleen pätevää syytä jättää menemättä avioon myös tämän nykyisen kanssa koska hän sitä symbolista elettä toivoo.

      Ketjun alottaja luultavasti nauraa yksin sinkkuna kissan kanssa tälle kolmatta kertaa avioon menevälle.

    • narsistin uhri

      he he,,, olin menossa naimisiin miehen kanssa, jonka luulin olleen kahdesti aviossa, kuitenkin pappilassa selvisi että tulisin olemaan miehen kuudes vihitty vaimo, arvatkaa tuliko siitä mitään ?

    • naimaton

      Kyllä muakin naurattaa nää monen kertaan naineet.

      Monille tulee luonnostaa stoppi jo yhden eron jälkeen mutta toiset kokeilee useita kertoja.

      Toiset ottaa elämän kevyemmin ja toiset ajattelevaisemmin tässä asiassa.

    • PolyAm

      Periaatteessa kerran voi kokeilla ja sitten se on nähty ja ihmissuhteet voi hoitaa ilman kainalosauvoja. Mutta jos tykkää harrastaa häitä niin mikä ettei naimisiin vaikka kerran vuodessa (noh, eroa ei kyllä saa niin rivakkaan). Mitäpä se muille kuuluu, itse en kyllä enää toistamiseen avioidu, kerta riitti mainiosti.

    • kertak.

      Kerran! En ymmärrä miksi pitäisi useammin.

    • irsku

      Joka kerta kuin sinä rakastat ja vapaa

    • ewax

      En usko että kukaan huvikseen menee naimisiin ja eroaa. Itse menin ensimmäisen kerran naimisiin 20 . Lapset ja talot hankittiin. Mieheni kuitenkin oli sairaaloisen mustasukkainen ja kun alkoholin käyttö vaan lisääntyi. Alkoi jo välivallan merkit puhua. Erosin ja vaikeaa oli. Ei ollut helppo ero. Tosen kerran naimisiin menin vasta 40v. Olin tullut uskoon ja tapasin uskovan miehen. Avioliitto kuului ilmanmuuta asiaan. Hyvin äkkiä kuitenkin sain nähdä mitä onkin kun puoliso on narsisti. Erosin ja siinä rytäkässä masennukseen sairastuin. Jos joku haluaa ajatella, että huvikseni menen naimisiin ja eroan, se on hänen asiansa. Mielenterveyttä pidän tärkempänä kuin ehjää avioliittoa :(

    • rajansa kaikella

      No itse tälläisen puolisoa-vaihdetaan-kun-paitaa-kerran-kahdessa-vuodessa sukulaisena kerron, että en aio mennä enää vieraaksi. Herralla olisi kerta nro neljä tulossa kesäkuussa.

      Ei huvita ostella kalliita lahjoja, ajaa toiselle puolelle Suomea, maksaa hotellihuone, ottaa töistä vapaata/uhrata kesälomapäiviään moneen kertaan saman ihmisen takia.

      Kaksi kertaa vielä ymmärrän, kolmas menee yli hilseen. Sitten pitkäkööt ns. hiljaiset häät kavereilleen, mutta älkööt ihmetelkö, jos sukua ei saavu paikalle sankoin joukoin.
      Jokainen elää tavallaan ja tyylillään, mutta jos joka toinen vuosi on se "elämän ihminen" ja sama polttarit-ostakaa-maksakaa-rumba-jatkuu- kiitos ei.

      Itse kun toimin kukkakauppiaana, niitä ilmaisia kukkia ruinataan kerta kerran jälkeen. Se on stoppi nyt, arvaa vetikö ko. herra herneet nenään, kun sanoin, että saa multa kyllä 10% alennusta, mutta neljänsiä kukkia en lahjoita.

    • Tinttuli

      Itse katson, että pari kertaa on ok..sitten riittää;-) mutta kukin taaplatkoon tyylillään...

    • elämä on

      Mitä eroa sillä sitten on, jos seurustelet vakavasti monen kanssa, tai elät avoliitossa viiden eri tyypin kanssa. Harrastat irtosuhteita viidenkymmenen kanssa jne. Eikö tämä pelleily ole ihan yhtä naurettavaa ja toisaalta pitäisi naurattaa paljon enemmänkin. Tämä mainitsemasi henkilö kuitenkin ainakin yrittää sitoutua ja olla vakavissaan suhteessa. Minkäs teet, jos on käynyt huono flaxi ja tullut eroja. Ei ne aina ole itsestäkään kiinni. Veljeni erosi ekasta toivottomasta suhteestaan kymmenen vuoden jälkeen. Yritystä oli, mutta loppu tuli. Perusteet erolle eivät olleet kevyet. Tuli uusi rakkaus ja uudet häät. Meni toinen kymmenen vuotta ja vaimo otti ja lähti. Mikään ei auttanut ja siitä sitten taas kasaamaan elämän sirpaleita uudelleen. Nyt uusi elämä edessä ja uusi kumppani. Edessä ehkä kolmannet häät ja minua ei lainkaan naurata yhtään.

    • Kolmas kerta

      Harkitsen juuri nyt kolmannen kerran avioitumista. Ensimmäinen liitto päättyi puolisoni vaikeaan alkoliongelmaan ja toinen vieraisiin naisiin ( samaan aikaan oli 4 muuta ). Nyt olen todella onnellisessa parisuhteessa, mutta aiemmat erot tykyttää takaraivossa.

    • naurettavaa1

      Janne Tulkki meni kolmatta kertaa naimisiin ja tyyppi on syntynyt 1975,aika ehtiväinen kaveri.

    • Näin

      Jaa no..mielummin ehkä niin kuin näin. 30v ei ikinä kunnon seurustelusuhdetta edes. Missä lie vika, minussa vai jossain muussa. Peiliin katsominenkaan ei enää auta. Kaikki menee mönkään ja kaikkea on yrittäny. Siis mielummin niin kuin näin.

    • Toteaja.

      Onhan se jo vähän kirkollisverovarojen tuhlausta.

    • Yhden kerran.

    • niin tai näin

      Yritys elää muiden säännöillä aiheuttaa kummallisia kuvioita. Henkilö tähtää kaiketi ikuiseen onneen ja liittoon, no mitäpä siinä on tehtävissä? Olisi humputellut menevänä sinkkuna kolmevitoseksi ja rauhoittunut vasta sitten kun siltä oikeasti alkaa tuntumaan ja tietää mikä omassa elämässä toimii ja mikä ei. Muutama määräaikainen avoliitto silloin tällöin. Mutta siinä vaiheessa sinä et olisi pelkästään nauranut, vaan välillä myös itkenyt, kiroillut jne. Kun henkilö on aivan holtiton eikä ollenkaan rauhoitu.

    • Kolmatta kierrosta

      Tähän kauan sitten aloitettuun viestiketjuun osui silmäni. Itse olen kolmatta kertaa aviossa. Pitkän harkinnan jälkeen. Minäkin ajattelin aikoinani mennä naimisiin vain kerran. Mutta sallin iteslleni erota, koska en viihtynyt väkivaltaisessa suhteessa. Hän vainoaa minua vieläkin... Rakastuin ja menin uudelleen naimisiin, mutta en saanut pidettyä miestäni, kuten tämän viestiketjun aloittaja varmaankin ajattelisi. Nyt olen siis kolmatta kertaa naimisissa, pienen sakastissa tapahtuneen vihkimisen jälkeen. Vihdoin seison omilla jaloillani, vierekkäin ihanan ihmisen kanssa. Olen onnellinen. MIeleeni ei koskaan ole tullut nauraa muille, seurusteleville, sinkuille, naimisissa oleville jne. Olen kyllä katunut omaa elämääni, mutta ei se auta mitään. Kylän paremmin tietävät ja elämässään onnistuneet osoittelee ja nauraa, mutta ethän voi sille mitään, vai mitä? Enkö olisi ansainnut onnea? Oliko se kohdaltani jo käytetty? Varmaan oli, mutta oikeastaan tulin itsekkäästi vasta vähän vanhempana ja uskallan tehdä omat valintani. Olen vain surullinen siitä, että joku jaksaa nähdä elämässäni vain vitsin, tämä on minulle kaikkea muuta kuin vitsi. Toivon silti kaikille onnea ja voimaa olla nauramatta muille. Hyvää jatkoa ja voimia elämänne paremmin kuin minä. Vaikka suurempia virheitäkin voisi tehdä? Muistakaa että avun pyytäminen ja antaminen on tärkeää. Minut pelasti aikanani vain yksi kysymys 'miten voit?'...

    • Kolmatta kierrosta

      Tähän kauan sitten aloitettuun viestiketjuun osui silmäni. Itse olen kolmatta kertaa aviossa. Pitkän harkinnan jälkeen. Minäkin ajattelin aikoinani mennä naimisiin vain kerran. Mutta sallin iteslleni erota, koska en viihtynyt väkivaltaisessa suhteessa. Hän vainoaa minua vieläkin... Rakastuin ja menin uudelleen naimisiin, mutta en saanut pidettyä miestäni, kuten tämän viestiketjun aloittaja varmaankin ajattelisi. Nyt olen siis kolmatta kertaa naimisissa, pienen sakastissa tapahtuneen vihkimisen jälkeen. Vihdoin seison omilla jaloillani, vierekkäin ihanan ihmisen kanssa. Olen onnellinen. MIeleeni ei koskaan ole tullut nauraa muille, seurusteleville, sinkuille, naimisissa oleville jne. Olen kyllä katunut omaa elämääni, mutta ei se auta mitään. Kylän paremmin tietävät ja elämässään onnistuneet osoittelee ja nauraa, mutta ethän voi sille mitään, vai mitä? Enkö olisi ansainnut onnea? Oliko se kohdaltani jo käytetty? Varmaan oli, mutta oikeastaan tulin itsekkäästi vasta vähän vanhempana ja uskallan tehdä omat valintani. Olen vain surullinen siitä, että joku jaksaa nähdä elämässäni vain vitsin, tämä on minulle kaikkea muuta kuin vitsi. Toivon silti kaikille onnea ja voimaa olla nauramatta muille. Hyvää jatkoa ja voimia elämänne paremmin kuin minä. Vaikka suurempia virheitäkin voisi tehdä? Muistakaa että avun pyytäminen ja antaminen on tärkeää. Minut pelasti aikanani vain yksi kysymys 'miten voit?'...

      • Tuleva vaimo

        Olen menossa kolmatta kertaa naimisiin kahden viikon päästä. Olen lopultakin todella onnellinen ja tiedän että menen vihdoin naimisiin oikean ihmisen kanssa. Kirjoitin tuonne aiemmin että olen ensimmäisestä liitosta eronnut väkivaltaisuuden ja alkoholismin tähden ja toisesta uskottomuuden. Rinnallani on vihdoin aivan oikea suomalainen, rehellinen ja luotettava mies. Suhteessamme on arvostusta, kunnioitusta ja luottamusta. Hienoa huomata että meitä on muitakin jotka ovat löytäneet onnensa vasta muutaman erehdyksen jälkeen


    • totuus esiin

      Kumma että on pakko punkea naimisiin..eikö edellisen liittojen kariutumisista ole mitään opittu? Vai onko "vika" aina siinä toisessa?...Ihmisuhteissa nykyään kertakäyttökulttuuri rehottaa..On pareja joilla jopa 3 eri lapset exien kanssa..huh huh

    • 2+2+

      Voihan se oikea osua kolmannella tai neljännellä kerralla kohdalle. Eräs ystäväni löysi nykyisen miehensä 35 vuotiaana, kolmen kariutuneen liiton jälkeen. Nyt pari on ollut 37 vuotta onnelliseti naimisissa. Miehellekin tämä on toinen avioliitto.

    • herätys hei

      Minun tuttavani puoliso kuoli suht nuorena (45v) eikä tuttavani ottanut elämänsä aikana enää edes uutta kumppania, näin siis vanhaan hyvään aikaan. Toista se on näin nykyaikana. Kyllä se on kuulkaa niin, että pitää valita puoliso joka ei kuukahda liian aikaisin, ei petä, ole väkuvaltainen tms. Jos tekee virhevalinnan niin sitten eletään sen ratkaisun kanssa loppuelämä, aamen. Ei hyvää päivää...

      • Herää itse

        Olipa taas lipanalitusveto tämä kommentti. Mistä sinä tiedät paria valitessasi, miten, koska ja millä lailla hän "kuukahtaa"? Pettäjäluonnekaan ei selviä alkuhuumissa, vasta kun ylämäet alkavat olla liian raskaita. Sama koskee väkivaltaa, joka voi olla monen valitettava keino, kun alkaa tökkiä kunnolla.

        "Jos tekee virhevalinnan", niin nykypäivänä sen voi onneksi korjata, sitä varten avioerosta on tehty helpompi juttu kuin se oli ennen vanhaan. Ja sinä taidat olla kotoisin sieltä entisestä ja vanhasta menneestä elämästä, pimeältä keskiajalta, joka ei palaa. Luojalle siitä kiitos.

        Ihmissuhteet ovat elämän suola, ja saa ja pitää olla elämässä, oli pariutunut taikka ei. Se on tervettä nykyaikaa.


    • Anonyymi

      Minä olen nyt 69vuotias ja vielä naimaton eli sinkku.

    • Anonyymi

      Ei siinä ole mitään järkeä, että vaikka kolmannen kerran menee naimisiin. Toisen kierroksen ymmärrän juuri ja juuri, mutta ei ole kieltämättä mun juttuni.
      Jotkut kristityiksi itseään sanovat menevät useamman kerran naimisiin siksi, että kuoleman hetkellä naimisissa oleminen näyttää taivaan portilla paremmalta kuin mikä tahansa muu oleminen.
      Mä en sano tähän, että näyttääkö vai ei, koska taivaaseen pääsyyn on sanan valta vain Jumalalla. Että tällainen näkemys siihen, että miksi jotkut avioutuvat monta kertaa elämänsä aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe