12-13v:lle kesätöitä?

Untitled.bmp

Olen 13-vuotias Kainuun maakunnan alueella asuva poika. Haluaisin kysellä, että onko 13-vuotiaan mahdollista saada kesätöitä? Minua kiinnostaisi tehdä kesätöitä teknologian parissa tai jotain muuta pientä ja yksinkertaista. Palkka saisi olla ihan siedettävä, sillä kesätöihin minut innostaa oman perheeni surkea taloustilanne. Haluaisin auttaa perhettäni ja olla samalla hyödyksi itselleni. Joten yksinkertaisesti: Saako 13-vuotias kesätöitä ja jos saa, niin missä ja millaista työtä olisi tarjolla? Toivoisin saavani asiallista ja rakentavaa kommenttia.

5

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeohje

      13-vuotiaan on äärimmäisen epätodennäköistä saada työtä ainakaan mainitsemillasi ehdoilla. Lisäksi olet pahasti alaikäinen mihin tahansa säännölliseen ja ns. oikeaan työhöb. Olet myös ehdottomasti liian myöhään liikenteessä. Kesätyöt on jo jaettu.
      13-vuotiaille voisi olla työtä ihan lähiympäristössä, esim. koirien ulkoiluttamista, mummojen ja pappojen pihojen ruohonleikkuuta ja sen sellaista pikkuhommaa. Vie vaikka lappu lähikaupan ilmoitustaululle ja tarjoudut ruohonleikkuuseen ja sensellaiseen. Voi jopa tärpätä.

    • Untitled.bmp

      Asiaa vaikeuttaa se, että asun 30 kilometrin päässä "lähikaupasta", eikä täällä ole kovin paljoa väkeä meidänkään asuinalueella. Ymmärrän todella hyvin, että minun ikäiseni on vaikeaa saada säännöllisiä töitä, mutta olisi se mukavaa saada jotain rahaa kasaan, kun se kotitöidenkin palkka on loppujen lopuksi oman perheen rahaa ja tarkoitukeni on saada rahaa koko perheelle, ei itselleni.

    • etsaaoletkotona

      13-vuotias ei voi saada virallisia kesätöitä. 14-vuotias voi jo saada rajoitetusti, mutta eipä tuon ikäisiäkään yleensä ensisijaisesti valita. 16-17v. voit jo saada todennäköisemmin. Kesätöitä on sitten tarkoitus hakea heti alkuvuodesta, ei huhtikuun lopussa.

    • Melkein kaikki kelpa

      Moikka !

      Olen 14 vuotta täyttävä tyttö Vantaalta ja etsin itselleni heinäkuuksi kesätöitä :) Olen ulkomailla melkein koko kesäkuun. Tiedän, että alan etsimään kesätöitä aika myöhään ja näin nuoren on aika vaikea saada kesätöitä, mutta voihan sitä aina yrittää ! Etsin töitä Vantaalta tai Helsingistä.

      Sähköpostiosoitteeni: [email protected]

      • JuupaJuu

        Jos jakeluhommat kinnostaa niin jakelujunioreihin pääsee 14 vuotiaana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe