Muutin 3 vuotta sitten avomieheni kanssa yhteen, jolla on iso pitkäkarvainen koira. Oireilin rajusti kerran 1-2 viikon välein. Kärsin oireista melkein kolme vuotta, kunnes päätin mennä testeihin. Minulla todettiin koira-allergia, ja kehotettiin että koirasta pitäisi luopua. Itse en ole koiraihmisiä, mutta sydämeni särkyy mieheni puolesta jos hän joutuu luopumaan koirasta, joka on ollut hänellä pennusta asti, ja koira on hänelle hyvin rakas. Olen saanut allergialääkkeitä, mutta kysymykseni kuuluu, että onko pakko luopua koirasta? Onko mahdollista saada esim. astma, vaikka lääkkeet auttavat oireisiin?
(oireeni ovat kova aivastelu, nenän vuotaminen/tukkoisuus ja toisinaan polttava tunne kurkussa)
Koira-allergia. Voinko elää koiran kanssa?
3
226
Vastaukset
Nykykäsityksen mukaan lemmikin voi pitää, jos oireet pysyvät kurissa antihistamiinilla. Jos ajan mittaan tulee myös astmaoireita, koirasta on viisainta luopua.
Okei..lähinnä vaan mietityttää millainen riski on saada astmaoireita, vaikka syö noita lääkkeitä.. :/ Mutta kiitos tuosta
- se_perinteinen
Kannattaa kokeilla esim. suolahuonetta koiran kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984