Muutin 3 vuotta sitten avomieheni kanssa yhteen, jolla on iso pitkäkarvainen koira. Oireilin rajusti kerran 1-2 viikon välein. Kärsin oireista melkein kolme vuotta, kunnes päätin mennä testeihin. Minulla todettiin koira-allergia, ja kehotettiin että koirasta pitäisi luopua. Itse en ole koiraihmisiä, mutta sydämeni särkyy mieheni puolesta jos hän joutuu luopumaan koirasta, joka on ollut hänellä pennusta asti, ja koira on hänelle hyvin rakas. Olen saanut allergialääkkeitä, mutta kysymykseni kuuluu, että onko pakko luopua koirasta? Onko mahdollista saada esim. astma, vaikka lääkkeet auttavat oireisiin?
(oireeni ovat kova aivastelu, nenän vuotaminen/tukkoisuus ja toisinaan polttava tunne kurkussa)
Koira-allergia. Voinko elää koiran kanssa?
3
252
Vastaukset
Nykykäsityksen mukaan lemmikin voi pitää, jos oireet pysyvät kurissa antihistamiinilla. Jos ajan mittaan tulee myös astmaoireita, koirasta on viisainta luopua.
Okei..lähinnä vaan mietityttää millainen riski on saada astmaoireita, vaikka syö noita lääkkeitä.. :/ Mutta kiitos tuosta
- se_perinteinen
Kannattaa kokeilla esim. suolahuonetta koiran kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082605
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,971829Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171621Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141485Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2761345Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita461194- 471116
- 106991
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53893- 85875