* "< 1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
3. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
4. Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
5. Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä. >"
* "< 1. Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2. Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
3. Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11. Sillä Jumala ei katso henkilöön. >" !
ÄLKÄÄ TUOMITKO, ETTEI TEITÄKIN TUOMITTAISI !
20
166
Vastaukset
- Jällen Mohikaani
teit hyvän ja ajankohtaisen aloituksen !
Jos arvostelee uuskarismaattista paska ja mitä sen henki kylvää uskovaisen sydämiin´,, niin juuri näin se sitten toimii,, niinkuin se suakin ohjaa mokhikaani rakas !!!!
Vai etteikö sitä saa arvostella sun oppia ja meininkiä ?? Aivan Hinnin toiminnan muka,, jaaa Rakastatko hinnin toimia vieläkin?
Muistelen että sä olit tarjoamassa kaikkille markku koiviston henki myöskin silloin kun hän paranteli sairaita ja oli vauhdissa percelen hengessä ??
Vieläkö sä uskot näitä henkiä ?? Eikö oli syytä jo sanoutua irti siitä hengestä Jeesuxen nimessä ?? Ja miten sä suhtauduit Tod Bentleyn aikoinaan ?? En ymmärrä ettei uskovaiset tuntee väärät henget niinkuin DoctorT tuntee ja varoittele niistä palstalla....- vintouhka
Mohikaanista olen varoittanut palstalaisia iät ja ajat, mutta heissä asuva luulousko että ovat valioväkeä, hengen ainoita luomuksia ei jätä heitä vaan kuten Mohikaani avauksessaan koettaa saada helluntailaisten arvostelemisen stop tykkänään.
Mohikaani ottaa sanan sieltä hakee toisen tuolta ja soveltaa niitä omiin tarkoituksiin jotka ovat pahat. - savonarolalle
Tuo mitä mohikaani kirjoittaa on Raamatun tekstiä. Sinä savonarolahan et hyväsky muuta kuin ne jakeiten irroittelusi, joita itase teet oman oppisi pönkittämiseksi. Sinä et ole edes koskaan uskoon tullut ja vastutat Jumalan omia, kuten Jeesuksen ajan fariseukset ja kirjanoppineet. Et ole menossa taivaaseen, vaikka kuinka omilla teoillasi sinne yrität!
savonarolalle kirjoitti:
Tuo mitä mohikaani kirjoittaa on Raamatun tekstiä. Sinä savonarolahan et hyväsky muuta kuin ne jakeiten irroittelusi, joita itase teet oman oppisi pönkittämiseksi. Sinä et ole edes koskaan uskoon tullut ja vastutat Jumalan omia, kuten Jeesuksen ajan fariseukset ja kirjanoppineet. Et ole menossa taivaaseen, vaikka kuinka omilla teoillasi sinne yrität!
USKOTKO TÄHÄN ??? ---> 20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
JOS ET USKO NIIN SILLOIN ET OLE USKOSSA EDES... JA MITÄ SÄ OOT TUOMITA MINUT ????? : )
- Kyl mee tuomitaan
Hepr. 13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
1. Kor. 5:9-6:3
Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa; en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?
Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?- Tuomitseminen
nimim. kyl mee tuomitaan, ei Raamatun mukaan
tarkoita tuollaista mitä sinä teet.
Sananlaskujen mukaan: Moni viskoo sanoja,
kuin miekanpistoja..!
- Paraskin olevinasi
Peilikuvallesiko tuon julistit? Itse olet täällä vuosikaudet tuominnut muita!
- Luulevaisuus on
mätä luissa ! Mistä tiedät, kauanko olen palstalla ollut ?
Todella hyvä aloitus.
Juuri nuo Sanat jokaisen uskovan on
tällä palstalla kirjoittaessaan aina pidettävä mielessä.
Yksi huomio:
Kumpikin katkelma kohdistuu Jumalaan uskoville.
Vuorisaarnassa
Jeesus julistaa Valtakunnan evankeliumia Israelille.
Jeesus käy Mooseksen lakia läpi,
mutta nostaa riman oikealle korkeudelle.
Mooses sanoi, älä tapa;
mutta Jeesus sanoi, joka vihastuu veljeensä. Jne.
Roomalaiskirjeen alussa Paavali kertoo ensin synneistä,
joita jumalattomat pakanat tekevät.
Herkimmät kuulijat ovat pyörtyneet kuullessaan,
mitä Paavali on kirjoittanut.
Sitten tulemme tähän Mohikaanin lainaamaan toiseen lukuun.
Ja hups, Paavali kääntää katseen nyt juutalaisiin,
sillä lopputuloksella, että
"ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään",
Paavali on pohjustanut taulukankaan tyhjäksi tuodakseen esille
yhden niistä salaisuuksista, jotka Jeesus oli ilmestyksen kautta
paljastanut Paavalille - armon evankeliumin.- Jobin kirjassa
sanotaan todella hyvin:
"Älköön kärsimyksen polte houkutelko sinua pilkkaamaan,
älköönkä lunastusmaksun suuruus viekö sinua harhaan "
Nykyaikana on uskovia, joiden armo ulettuu kaikkeen ja
kaiken saa anteeksi - teki mitätahansa.
Siksi on hyvä, jos tällä palstalla on uskovia, jotka tuovat
esille tervettä evankeliumia ja tukkivat suut niiltä, jotka
väärää opetusta opettavat - eivätkä silottele päätä ja
anna ymmärtää, että "armo kattaa kaiken"..johan on
nähty, miten kaiken "suvaitsevia uskovia" tällä palstalla on ?!
Älkää hellarit sitten tuomitko.
Palstan pahimmat tuomitsijat ovat hellareita. Katsotaanpa, milloin joku hellari alkaa taas tuomitsemisen. Tai käynnissä se on koko ajan.MEIDÄN TULISI TUOMITA HYVIN JA OIKEUDENMUKAINEN TUOMIO LAUSUA RAAMATUN MUKAAN JA LINJA.. ELIKÄ TUOMITA SYNNIN LIHAN VÄÄRYYDEN PAHUUDEN JA PERCELEN TEOT.. JOS USKOVA IHMINEN ON NIISSÄ TULISIMME TUOMITA HÄNET
savonarola kirjoitti:
MEIDÄN TULISI TUOMITA HYVIN JA OIKEUDENMUKAINEN TUOMIO LAUSUA RAAMATUN MUKAAN JA LINJA.. ELIKÄ TUOMITA SYNNIN LIHAN VÄÄRYYDEN PAHUUDEN JA PERCELEN TEOT.. JOS USKOVA IHMINEN ON NIISSÄ TULISIMME TUOMITA HÄNET
Sak. 7:9
"Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne,
Sak. 8:16
Näitä te tehkää: Puhukaa totta toinen toisellenne. Tuomitkaa porteissanne oikein, tuomitkaa rauhan tuomio.
Joh. 3:19
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."- en tuomitse
Minä olen helluntailainen, mutta en ole koskaan lausunut yhtäkään tuomiota palstalla, en kenellekään.
Minulla ei ole siihen oikeutta eikä halua.
Keskustelupalsta ei ole seurakunta eikä niin muodoin myöskään minkäänlainen tuomioistuin. Seurakunnassa on tietyin edellytyksin oikeus tuomita joitakin jäsenten tekoja ja selviä harhaoppeja, kehottaa parannukseen ja antaa syntejä anteeksi. Tuomioille on seurakunnassakin löydyttävä pätevät perusteet, ja lisäksi tuomio-sana on ymmärrettävä oikein eli jotkut teot voidaan tuomita vääriksi, mutta ihmisiä, veljiä ja sisaria kohtaan on oltava armollinen, niin kuin meidän Taivaallinen Isämmekin on armollinen meille kaikille.
Ulkopuoliset tuomitsee Jumala eikä meillä ole oikeutta tuomita ketään heistä millään tavoin. Kadotustuomion lausuminen on ehdottomasti kiellettyä jokaisen osalta. Voimme olla eri mieltä, mutta emme saa tahallisesti loukata muita emmekä ryhtyä Raamattuun vedoten siirtämään vastuuta omista mielipiteistämme Herramme harteille. Minua oikeasti harmittaa monien uskovien tapa sanoa, että "enhän minä tuomitse, vaan Raamattu". Annetaan siis sen tuomita eikä ryhdytä mestaroimaan muita omilla tuomioillamme.
Evankeliumi kuuluu kaikille, ja sen ydinsanoma on Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Sitä meidän tulisi julistaa.
Tuomiot tulevat aikanaan Isän kädestä.
Nimimerkille "Jobin kirjassa" sanon, että ehkä enemmän kuin mitään muuta Raamatun kirjaa olen (uskossa oloni alkuaikoja lukuun ottamatta) tutkinut ja yrittänyt sisäistää Jobin kirjaa.
Siinäkin on yhtenä tärkeänä teemana tuomarointi. Jobin ystävät kaivelivat Jobin elämää, sanoja ja kaikkea hänen tekemisiään ja tuomitsivat Jobin syylliseksi. Ei Job tietenkään synnitön ollut, mutta Jumala itse antoi hänestä hyvän todistuksen ja kirjan lopussa lisävalaistusta itsestään niin Jobille kuin hänen ystävilleenkin. Ei Hän tee meillekään syntiemme mukaan eikä kosta pahojen tekojemme mukaan, vaan jos Hän on murheelliseksi saattanut, Hän armahtaa jälleen. Niin armollinen Hän on. Hän auttaa nöyrtyväistä.
Miksi meidän uskovien on joskus niin äärettömän vaikea uskoa Jumalan armollisuuteen. Luulen, että siksi, koska näemme Hänessä oman, itsekkään ja syntiinlangenneen vanhan minämme kuvan, vaikka Hänen kuvansa pitäisi näkyä meissä.
Joh. 7:24
Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
>>>>>>>>>>>
Jeesus ei tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan että maailma hänen kauttaan pelastuisi.
AVIORIKOKSESTA TAVATTU NAINEN
Joh.8:1-11
--
Jeesuksen luo tuotiin aviorikoksesta kiinniotettu nainen (3). Kirjanoppineet ja fariseukset yrittävät virittää Jeesuksen eteen paulan päästäkseen häntä syyttämään lain rikkomisesta (6).
He tiedustelevat , mille kannalle Jeesus asettuu Mooseksen lakiin nähden, jonka mukaan nainen oli kivitettävä (4,5).
Heidän mielestäänhän Jeesuksen osoittama armo syntisiä kohtaan edellytti Jumalan pyhän tahdon kumoamista ja hänen lakinsa rikkomista.
Tässä on samanlainen ansa kuin Luuk.20:22 kerrottu.
Kuultuaan kavalan kysymyksen Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan:
"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä" (7). Jeesus myönsi naisen syyllisyyden ja kehoitti sitä, joka läsnäolijoista koki olevansa viaton (synnitön), panisi Mooseksen lain vaatiman rangaistustoimenpiteen alulle.
Samalla Jeesus kumartui uudelleen kirjoittamaan maahan (8).
Syyttäjät katsovat hämillään toisiaan. Syntyi kiusallinen hiljaisuus ja jännittävä odotus. Kukaan ei uskaltanut ottaa kiveä maasta. Omatunto sanoi heille, että heilläkin oli syntejä ja kukin pikkuhiljaa, vanhimmasta alkaen, poistui huomiota herättämättä pois (9).
Jeesus ja nainen jäävät kahden (10). Syyttäjät eivät voineet tuomita naista, sillä samalla he olisivat tuominneet itsensä.
Jeesuskaan ei tuomitse naista, sillä hän ei tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan että maailma hänen kauttaan pelastuisi.
Jeesus osoitti käytöksellään, että hän pitää lakia pyhänä, mutta samalla armahtaa syntistä ja armahtaa hänet tuomiosta.
Jeesus sanoo naiselle: ”...mene, äläkä tästedes enää syntiä tee” (11).
--
Miten on meidän laita?
Olemmeko kivittäjien puolella?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 47994
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50846