Akne puhkesi, mikä avuksi?

Epätoivoinen

Hei!! Olen koko murrosikäni kärsinyt pahasta aknesta. Söin noin 17-vuotiaana roacuttan-kuurin, jonka jälkeen ihotautilääkäri määäräsi vielä diane novat päälle varmuuden vúoksi, mikä oli vissiin aikamoinen virhe. Pillerien käytön ajan iho oli ok, silloin tällöin epäpuhtauksia. Mutta lopetin pillerit viime kesänä, koska terveydenhoitajani sanoi ettei diane novaa saa käyttää montaa vuotta peräkkäin, joten päätin lopettaa kokonaan pillereiden käytön. Ei mennyt kauaa, kun ihoni meni todella huonoon kuntoon jälleen. Luulin vihdoin päässeni eroon aknesta ja finneistä, mutta pillerien lopettamisen jälkeen niitä tuli entistä enemmän takaisin. En haluaisi enää käyttää mitään pillereitä, koska ei niitä kuitenkaan voi koko elämää syödä ja sama helvetti on sitten aina edessä kun ne lopettaa, näköjään! Onko kokemuksia tästä? Kuinka kauan kestää, kunnes hormonitasapaino rauhoittuu?? Joudun töissä ja harrastuksissa olemaan tosi paljon tekemisissä ihmisten kanssa ja mua ahdistaa jutella niiden kanssa koska tiedän ihoni olevan tosi huonossa kunnossa. En halua lähteä juhliin, enkä muutenkana poistua turhaan kotoa, koska haluaisin vain olla mahdollisimman paljon ilman meikkiä yksin kotona ja odottaa, että iho paranisi. Tämä akneni on siis selvästikkin hormoniperäistä, sillä finnit ovat enimmäkseen leuassa ja alaposkissa. Onko näin? Olen miettinyt pitäiskö syödä uudelleen roacuttan, mutta en mielelläään sitä söisi. Olen nyt 24 vuotias ja naamani näyttää pahemmalta kuin teini-iässä. Olen todella turhautunut. Mieliala ja itsetunto aivan maassa, enkä haluaisi nähdä ketään. Töiden ja harrastusten takia joudun pakosti kohtaaman paljon ihmisiä ja se on tällä naamalla todella ahdistavaa! Jos muilla on kokemuksia, niin auttakaa mitä mun kannattais tehdä?? Odottaa että hormonitasapaino palautuu vai hakea lääkkeitä vai mitä?? Oon tosi epätoivoinen! :( Pillereitä en enää aloita koskaan, se on varma!

6

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhauttavaa joo...

Ei minullakaan ensimmäinen Roaccutan -kuuri parantanut akneongelmaa kokonaan. Olen mies ja iho on hyvin rasvainen - tai öljyinen, kuten ihotautilääkäri sanoi, varsinkin nenä lähes pisaroi "öljyä" ennen Roaccutania. Lääkäri sanoi, ettei hormonitoiminta ole "vielä" tasapainossa akneni syyksi. Kärsin 14-vuotiaasta aknesta, joka parikymppisenä paheni todella kystiseksi. Roaccutan paransi aknen ja vähensi selvästi rasvaisuutta, mutta pikku hiljaa kuurin jälkeen finnejä akoi muodostua edelleen, muttei yhtä pahoja ja paljon kuin ennen hoitoa.

Ei auttanut muu kuin toinen kuuri. Käytän edelleen paikallishoitoja, jos ihossa näkyy näppy siellä täällä. Niin että sitkeä voi olla tämä vaiva. Asian positiivinen kääntöpuoli on se, että paksu ja rasvoittuva iho pysyy pitkään nuorekkaana.

Voit tarvita toisen kuurin. Ennen sitä turvaudu ainakin paikallishoitoihin apteekista, eivät ainakaan pahenna vaivaa. A-vitamiinihappovoide melko nopeasti kuorii ihon kuntoon, oletko kokeillut (reseptilääke) sitä?

• of_triin..

Roacuttan-kuuri on yksi vaihtoehto jota kannattaa harkita. Itse kehottaisin myös kokeilemaan luonnonkosmetiikkaa ja vähentämään kemikaaleja kasvojen (ja miksei muiltakin) alueilta.

Lisäksi monella on aikuisiän aknen parantanut Oriflamen Wellnesspack jossa on astaksantiinia, omega3, vitamiineja ja mineraaleja.
      Astaksantiinihan on yksi luonnon vahvimmista antioksidanteista, kemiallisten kokeiden mukaan se on C-vitamiinia jopa 6000kertaa voimakkaampi.

[email protected]

• epätoivoinen

Kiitos vastauksista!
      Paraniko ihosi siis huomattavasti toisen Roa-kuurin jälkeen??
      Hmm.. En ole kuullutkaaan tuosta A-vitamiinihappovoiteesta.. Miten se toimii?
      Saako sitä ihan omalta lääkäriltä vai pitääkö kääntyä ihotautilääkärin puoleen??

Onko tuo Wellness-pack siis ulkoisesti vai sisäisesti ?

• turhauttavaa joo...

Parani kyllä, toinen kuuri oli pienemmällä annostuksella. (Tosin joitain pinnallisia näppyjä kyllä on silloin tällöin, mutten jaksa pitää niitä minään.)

A-vitamiinihappo (Avitcid) on emulsiovoide, sisältää tretinoiinia, kun sisäisesti otettava Roaccutan on isotretinoiinia. En tiedä onko muita merkkejä tai onko sitä muussa muodossa kuin voiteena.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=612&i=ORION PHARMA_AVITCID

Minä tykkäsin tästä rasvasta! Mielestäni paras käyttämäni paikallishoitotuote. Sillä oli yleensäkin edullinen vaikutus ihon ulkonäköön ja kuulemma on ainoa todellinen ryppyvoide, mikä saattaa kiinnostaa naisia vaikkei aknea olisikaan.

• Aknesta kärsinyt

Mä ainaki sain apua aikuisiän akneen Bion ihonhoitotuotteista. Oli tosi pahassa kunnossa naama taas vähän ajan päästä siitä kun roa-kuurini lopetin, mutta Bionin aknetuotteilla sain finnit lähtemään otsalta ja poskilta. Voisin suositella kokeilemaan näitä ennen mitään uusia roa-kuureja, koska tuo kuitenkin on aika tuhtia kamaa käytettäväksi toista kertaa.. Nopeiten saa tuotteet (1-2 arkipäivää) tilaamalla suoraan suomen maahantuojan verkkokaupasta ja siellä on myös paljon hyödyllisiä neuvoja akneihon hoitoa varten ennen ja jälkeen kuvasarja, mikä mutkin alunperin sai tuotteita kokeilemaan. Toivottavasti helppas! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe