Ihmisen hampaat ovat littanat ja talttamaiset, aivan kuten on norsulla, hevosella ja vaikkapa kamelilla. Ne on tehty kasvikunnan tuotteiden rouhimiseen.
Tämä on perua siitä että alkuaan ihminen ja jo hänen esi-isänsä elivät pääasiassa kasvikunnan tuotteilla. Kun äly ei ollut vielä kovin kehittynyt niin hän ei kummoistakaan eläinsaalista koskaan saanut, mitä ehkä sattumoisin jotain. Ihminen ei hitaana ja heikkona saanut suuria saaliseläimiä kiinni, pelkästään satunnaisesti pikkueläimiä. Ihminen ei siis ollut puhdas kasvissyöjä. Jos on joskus ollut pelkästään lihan syöntiin kehittyneitä ihmisen esi-isiä, he ovat kuolleet pois jo satoja tuhansi vuosia sitten. Ihmisen fyysisillä ominaisuuksilla ei ole mahdollista saada elantoon tarvittavaa riittävää eläinsaalista.
Vasta kun äly oli kehittynyt riittävästi, ihminen kykeni valmistamaan aseita ja ansoja. Siihen mennessä elimistö oli jo hyvin pitkälle kehittynyt sellaiseksi kuin se on nyt.
On kuitenkin tutkittu sekin että ihminen olisi lihan syönnin alettua vielä kehittynyt, lähinnä älyllisesti, ei paljon muuten. Lihan syönti mahdollisti entistä runsaamman energian saannin ja se on kuulemma edistänyt aivojen kehittymistä.
Kuitenkin on muistettava, että tämä ei johtunut siitä että liha olisi jotenkin erityisen ravitsevaa, suurin syy on puhtaasti se että sen energiapitoisuus on huomattavasti kasvisravintoa korkeampi mutta ei ole poissuljettu sitäkään mahdollisuutta että proteiinien saannillakin olisi ollut merkitystä.
Mutta missään tapauksessa ihminen ei ole koskaan ollut pelkkä lihansyöjä ja suurimman osan aikaa esi-isät lukien hän on elänyt kasvikunnan tuotteilla. Eikä niitä ole hylätty missään vaiheessa, niitä on syöty kun on saatu ja on ollut ihan sattuman kauppaa mitä eri tuotteita oli luolamiehen kiviruokapöydällä.
Ihmisellä on kasvissyöjän hampaat
6
180
Vastaukset
- jep..
heinää se huora kissa söi venäjällä. tuskin sekään puhdasoppinen lihan syöjä on.
- popopoooo
Niin?
Ihminen on sekasyöjä. Minä ainakin vhh:lla syön monipuolisemmin kasviksia kuin lautasmallilla. Ei pelkkää viljaa, vaan kaikenlaisia kasviksia.
Itse asiassa kehoni alkaa "huutaa" kasviksia, jos niitä ei vähään aikaan syö. Miten ne voivatkin maistua niin raikkailta, jos syö muutaman päivän vain perunaa ja hirvikäristystä!?- WOOhoooohooo
Itse asiassa kehosi alkaa "huutaa" hiilihydraatteja.
- popopoooo
WOOhoooohooo kirjoitti:
Itse asiassa kehosi alkaa "huutaa" hiilihydraatteja.
Eikö peruna olekaan hiilihydraattia?
- Anonyymi
Voi tampio ihminen on aina ollut sekasyöjä. Aivot alkoivat kehittyä massiivisin harppauksin kun ihminen keksi kypsentää lihan joten proteiini tuli tehokkaammin käyttöön.
- Anonyymi
Ihmisen hampaat eivät kestä porkkanan jatkuvaa pureskelua, ne vaan kerta kaikkiaan kuluvat. Toisaalta myöskään raakaan lihaan hampaamme eivät oikein kykene. Liha on tuskin kuulunut ihmisen alkuperäiseen ruokavalioon, jos sillä nyt mitään merkitystä vuonna 2025 on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1941735- 941411
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421219- 1151128
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351060Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70904
- 250886