Eilen illalla Teemalla 100-vuotias Alice Sommer Herz soitti ohjelman lopussa tuttua melodiaa, jonka jäljitin sanoihin - suunnilleen näin:
"Kun tullessa illan, maa rauhansa saa ja rusko luo sillan...niin kaipuuni kantaa mun Luojani luo, hän armonsa antaa, hän suojansa suo."
Mikä on tämä laulu, musiikki. Ei sitten millään löydy sen sanoja eikä nimeä...F. Schubertia?
Sehr vielen Dank, wenn Sie erzählen könnten!
Kysyn erästä laulua...
13
2498
Vastaukset
- Abendempfindung
Uskomatonta, ettei kukaan osaa vastata. Olenkohan väärällä saitilla?
Eikö kukaan edes osaa aprikoda, voisiko Schubert-pähkäily olla pielessä?- Abendstimmung???
Edelleen kysymykseni voimassa.
- Anonyymi
Abendstimmung??? kirjoitti:
Edelleen kysymykseni voimassa.
On Schubertia.Impromptu Op142
- Iltatunnelma
Kysyvä ei tieltä eksy - eihän??? Tämä kysyjä meinaa kyllä eksyä. Sisulla yrittää edelleen saada infoa.
- Purjo-Liisa
Ei täältä saa vastauksia, tämän sivuston klasarit ovat seonneet eivätkä ymmärrä lukemaansa mistä johtuen ovat siirtyneet messuamaan aivan väärään paikkaan. Kannattaa siis kysyä jostain muualta missä on täysipäisiä ihmisiä vastaamassa.
- Rööslain
Kyseessä on F. Schubertin erään impromtuun Urpo Jokisen sovittama melodian pätkä, johon Aukusti Simojoki ja Urpo Jokinen ovat kirjoittaneet suomalaiset sanat:
""Kun tullessa illan, maa rauhansa saa ja rusko luo sillan pois pilvien taa, niin kaipuuni kantaa mun Luojani luo, hän armonsa antaa, hän suojansa suo." (1. säkeistö)- Rööslain
Johan menivät sanat sekaisin...Siis takoitin sanoa näin:
Kyseessä on Urpo Jokisen F. Schubertin erääseen impromtuun sovittama melodian pätkä, johon Aukusti Simojoki ja Urpo Jokinen ovat kirjoittaneet suomalaiset sanat:
""Kun tullessa illan, maa rauhansa saa ja rusko luo sillan pois pilvien taa, niin kaipuuni kantaa mun Luojani luo, hän armonsa antaa, hän suojansa suo." (1. säkeistö) - Hertseeni taas
Rööslain kirjoitti:
Kyseessä on Urpo Jokisen F. Schubertin erääseen impromtuun sovittama melodian pätkä, johon Aukusti Simojoki ja Urpo Jokinen ovat kirjoittaneet suomalaiset sanat:
""Kun tullessa illan, maa rauhansa saa ja rusko luo sillan pois pilvien taa, niin kaipuuni kantaa mun Luojani luo, hän armonsa antaa, hän suojansa suo." (1. säkeistö)Mukavaahan tämä, itsensä kanssa seurustelu. Siis impromptu!
- Anonyymi
Rööslain kirjoitti:
""Kun tullessa illan, maa rauhansa saa ja rusko luo sillan pois pilvien taa, niin kaipuuni kantaa mun Luojani luo, hän armonsa antaa, hän suojansa suo." (1. säkeistö)Kiitos tiedosta! Melodia on tosiaan Schubertn veroinen.
- länsisuomessa
Laulun alkuperästä ei tietoa,mutta tuttu laulu.Kansakoulun alaluokilla -50luvulla, opettajamme perusti meille koululaisorkesterin,jossa soitin mandoliinia.
Soitimme nimenomaan tätä sävelmää.
Missään muualla en ole sitä kuullut.
Siinä oli myös toinen säkeistö,jotensakin näin:
Maan lapsonen laula sä kiitostasi
kun rukousportaat sait turvaksesi.
On kruunusi siellä,sä laulaja maan.
Ja enkelikuoro se kutsun sulle soi. - Hilja_Hiihti
Täällä lämmetään hitaasti, mutta sitten käydäänkin kuumina. Aivan kuin saksankieli.
- Anonyymi
Minä muistelen toista säkeistöä seuraavasti:
Sen turvassa suojan mun onneni on,
ja laupeus Luojan on loppumaton.
Niin kauniina hohtaa jo taivaaseen tie
;kun portin sen kohtaan, se kauneinta lie - Anonyymi
Schubert'in impromptu Op. 142 n:o 2:n teema.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346