poikani liian vanhan naisen kanssa!

huolestunut isä

Minun 22 vuotias poikani seurustelee 36 vuotiaan 2 vuotiaan tytön yksinhuoltaja äidin kanssa. Vaimoni on yrittänyt puhua pojallemme järkeä, mutta hän vain vakuuttaa olevansa onnellinen. Mitä pitäisi tehdä, ettei poika pilaisi elämäänsä?

399

16617

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no panic

      Antaa sen elää itse omaa elämänsä ja kerryttää kokemuksia. Oppi tulee oman kantapään kautta.

      • joop

        aika kovaa oppia


      • no jos poika on onnelinnen ja valmis yhteishuoltajuutee nii mikä on ongelma?

        ei mikää parisuhde oo niin täydellinen ettei riitoja ja erimielisyyksiä tulis silloin tällöin... mut ootteko te ihmiset sattumoisin tullu miettineeks sellasta sanontaa että RAKKAUS EI KATSO IKÄÄ.


      • minäkin murehtisin..
        joop kirjoitti:

        aika kovaa oppia

        vanhalla on hyvä harjotella...


      • Pahoillaan oleva
        cannibal kirjoitti:

        no jos poika on onnelinnen ja valmis yhteishuoltajuutee nii mikä on ongelma?

        ei mikää parisuhde oo niin täydellinen ettei riitoja ja erimielisyyksiä tulis silloin tällöin... mut ootteko te ihmiset sattumoisin tullu miettineeks sellasta sanontaa että RAKKAUS EI KATSO IKÄÄ.

        Tuskinpa tuon ikäinen poika tajuaa vielä mitä on vastuun ottaminen perheestä ja vieläpä toisen miehen lapsista. Tällä hetkellä tuntuu varmaan hyvältä ja imartelevalta, että tuon ikäinen nainen on kiinnostunut. Minusta tämän naisen pitäisi nyt kyllä ajatella asiaa todella järkevästi kaikkien kannalta. Lapset pitäisi laittaa etusijalle. Mitä sitten kun nuo pienet ihmiset kiintyvät ko. henkilöön ja jotain tapahtuukin ja poikanen lähtee pois. Miksi ihmisillä on niin kiire aina uuteen ja uuteen suhteeseen, eikö kuitenkin pitäisi ensin surra entinen pois ja vasta sitten jatkaa uuteen... HEI IHMISET AJATELKAA VÄHÄSEN.


    • Mikä ongelma

      Kerkeäähän se nainen vielä pojallenne pyöräyttää mukuloita. Monta vuotta lastentekoaikaa jäljellä, vähintään neljäänkymppiin.

      Eihän tuo ole iso ikäerokaan, vanhemmat miehetkin ottavat 20 v nuorempia kimuleita vaimoikseen.

      Mikä tässä on ongelma ?

      • Vissiin jus se että se on päin vastoin ^^ jotkut ei vaan ymmärrä sitä vissiin :P


      • doktori big
        azyre.m kirjoitti:

        Vissiin jus se että se on päin vastoin ^^ jotkut ei vaan ymmärrä sitä vissiin :P

        Aika tappaa bakteerit!


      • Kokemusta on...

        Olen samaa mieltä, sillä tänäpäivänä miehen tulee olla vähintään viisi vuotta nuorempi sillä naiset eivät kaipaa seniilejä ukkoja kumppaniksi!!


      • puuma.2.forever
        Kokemusta on... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, sillä tänäpäivänä miehen tulee olla vähintään viisi vuotta nuorempi sillä naiset eivät kaipaa seniilejä ukkoja kumppaniksi!!

        Totta tosi! Itselläni on 22 v nuorempi mies ja kaikki myös tavallinen arki sujuu mallikkaasti. Petipuuhissa hän on voittamaton. NAM!! Kukaan ei ole tullut mutisemaan mitään siis sukulaisistani. Hänet on otettu vastaan lämmöllä. HÄN ON IHKU....


      • Että revi siitä!

        Ja presidentti Niinistöllä on 29 vuotta nuorempi vaimo...


      • Marilyyyyyn

        "Eihän tuo ole iso ikäerokaan, vanhemmat miehetkin ottavat 20 v nuorempia kimuleita vaimoikseen."

        Nimenomaan! Minun isäni 49 v. seurustelee itseään 18 vuotta nuoremman naisen kanssa! Tottakai se aluksi tuntui oudolta, kun "äitipuoli" on itseäni 10 vuotta vanhempi. Hyvin on silti viimeiset neljä vuotta pärjätty.. Eli kyllä se pitäs olla jokaisella oikeus ottaa sen ikänen hellu kuin itse parhaaks näkee! Jos toista rakastaa niin ei ikä saa olla este


      • niinpä niin
        puuma.2.forever kirjoitti:

        Totta tosi! Itselläni on 22 v nuorempi mies ja kaikki myös tavallinen arki sujuu mallikkaasti. Petipuuhissa hän on voittamaton. NAM!! Kukaan ei ole tullut mutisemaan mitään siis sukulaisistani. Hänet on otettu vastaan lämmöllä. HÄN ON IHKU....

        ja mulla on 45 v nuorempi vaimo ja kukaan ei tuu valittamaan.kateellisena katsovat meitä ku ollaan niin rakastuneita...


      • massia löytyy..
        niinpä niin kirjoitti:

        ja mulla on 45 v nuorempi vaimo ja kukaan ei tuu valittamaan.kateellisena katsovat meitä ku ollaan niin rakastuneita...

        ...rahalla on ihmeellinen voima thaimaalaisiin...!


    • truytrdh43e

      Kun poikasi on 36 v ja pari vuotiaan viikonloppuisä, ja seurustelee parikymppisen tytön kanssa, kai sanot hänelle "tsot tsot", ettei ala leikkiä kotia tyttösen kanssa?

      Come on... Poikanne on aikuinen mies, ei mikään pedofiilin uhri! On pojan oma asia "pilaako" elämänsä vai ei. 14 vuotta ei ole mikään järjetön ikäero, vaikka nyt ehkä siltä tuntuukin. Painostamalla saatte tod näk aikaan sen, että poika tekee valintansa ja alkaa viettää entistä enemmän aikaa rakastettunsa kanssa.
      Vanhempien tehtävä on yrittää ymmärtää ja tukea parhaansa mukaan - ei elää elämää lapsensa puolesta.

      • vaiko sokia

        En kyllä itse tukisi tuollaista tuhoon tuomittua suhdetta.

        Vaan puhuisin järkeä kundille kun maailma on kuitenkin naisia täynnä. Miehen on helpompi löytää fiksu nainen kuin päinvastoin. Fiksuja miehiä on niukasti.

        Vie poikasi lomamatkalle jonnekkin missä pyörii parikymppisiä misuja. Kai huomaa mikä on rupsahtanut ja mikä on kiinteä.


      • rffas_man_86

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.


      • fas_man_86
        vaiko sokia kirjoitti:

        En kyllä itse tukisi tuollaista tuhoon tuomittua suhdetta.

        Vaan puhuisin järkeä kundille kun maailma on kuitenkin naisia täynnä. Miehen on helpompi löytää fiksu nainen kuin päinvastoin. Fiksuja miehiä on niukasti.

        Vie poikasi lomamatkalle jonnekkin missä pyörii parikymppisiä misuja. Kai huomaa mikä on rupsahtanut ja mikä on kiinteä.

        Voisin ehdottaa lomakohteeksi latviaa, eritoten riikaa. Ai että siellä suomipojan silmä lepää. Jokatoinen nainen on mallimitoissa, kulkee korkkareissa ja kireissä paljastavissa vaatteissa.


      • Eemäntä
        rffas_man_86 kirjoitti:

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.

        nyt täytyy sanoa, että puhut täyttä p****a. ymmärrän kyllä nuo sun jutut, mutta ihan täysin. joo, yksinhuoltajuus on normaalia, mutta se, että yksinhuoltajan pitäisi pudottaa rimaansa. hei haloo, jos yksi suhde on mennyt puihin, niin siitä ehkä oppii ja päin vastoin, EI TODELLAKAAN pidä pudottaa rimaansa. ehkä pitää vaan odottaa, että tulee sopiva kumppani kohdalle. ja kuule "lihavakin" ihminen voi saada mallinmittaisen puolison ihmisen rinnalleen, ei kaikki katso ulkonäköä. jos sinun kohdalla asia on niin, se on ok; älä kuitenkaan yleistä.

        ja se, että nainen on yksinhuoltaja eli muutama mukula on jo elämässä ei tarkoita sitä, etteikö hän voisi haluta lisää lapsia.


      • Voihan miehet
        rffas_man_86 kirjoitti:

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.

        Miksi pidetään normaalina sitä että 50v mies tuo ulkomailta alta 25v naisen vaimokseen??? Mitä eroa?


      • maalaismummu
        rffas_man_86 kirjoitti:

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.

        Johan on älykästä! Mikä kumma on sellaisen ajatuksen takana, että rimaa pitäisi pudottaa. MITÄ RIMAA? Kaikilla on samanlaiset oikeudet etsiä rakkautta ja kumppania ihan mistä vaan. Voisithan saman tien sanoa, että eri yhteiskuntaluokkaan kuuluvien avioliitot ovat tuomittuja. Nyt ollaan 2000- luvulla.
        Taidat olla melkoinen sovinisti. Pöh, elä ja anna elää!


      • maalaismummu kirjoitti:

        Johan on älykästä! Mikä kumma on sellaisen ajatuksen takana, että rimaa pitäisi pudottaa. MITÄ RIMAA? Kaikilla on samanlaiset oikeudet etsiä rakkautta ja kumppania ihan mistä vaan. Voisithan saman tien sanoa, että eri yhteiskuntaluokkaan kuuluvien avioliitot ovat tuomittuja. Nyt ollaan 2000- luvulla.
        Taidat olla melkoinen sovinisti. Pöh, elä ja anna elää!

        Olet harvinaisen oikeassa!!


      • fast women
        fas_man_86 kirjoitti:

        Voisin ehdottaa lomakohteeksi latviaa, eritoten riikaa. Ai että siellä suomipojan silmä lepää. Jokatoinen nainen on mallimitoissa, kulkee korkkareissa ja kireissä paljastavissa vaatteissa.

        Silmä lepää ja lompakko tyhjenee :D. Sama kaikissa noissa entisissä itäblokin maissa. Ne on gangstojen palkkalistoilla ja vain idiootti luulee muuta.


      • Paljon kokemusta
        Voihan miehet kirjoitti:

        Miksi pidetään normaalina sitä että 50v mies tuo ulkomailta alta 25v naisen vaimokseen??? Mitä eroa?

        Ero on siinä, ettei noin päin ole kyse kusettamisesta. Joku 36 v. yksinhuoltaja hakee vaan elättäjää ja lapsenhoitajaa ja se mies on ikuinen kakkonen. Jos kelpaa suhde jossa on aina viimeisenä kaikessa niin siitä vaan.

        Vanhempi mies, nuorempi nainen on aina molemmille etua, nainen saa mitä hakee, eli varakkaan herrasmiehen ja mies edustuspimun. En keksi mitään etua, mitä 22 v. mies saa yksinhuoltajanaisesta.

        Luulen, että tää 22 v. poika hakee jotain äitisuhdetta tuosta yksinhuoltajasta, ei normaali 22 v. ton ikäisten kanssa ala seurustelemaan.


      • ...
        rffas_man_86 kirjoitti:

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.

        Tuolla ylempänä sanottiin että aivojen kehitys miehillä loppuu vasta 25 vuoden tienoilla.. tässä hyvä esimerkki; huomaa hyvin että aivojen kehitys on vielä pahemman kerran kesken. Mutta ei kannata huolehtia.. kyllä ne sunkin aivosi ehkä vielä täyteen mittaan kasvaa :)


      • adsfhjklö
        Paljon kokemusta kirjoitti:

        Ero on siinä, ettei noin päin ole kyse kusettamisesta. Joku 36 v. yksinhuoltaja hakee vaan elättäjää ja lapsenhoitajaa ja se mies on ikuinen kakkonen. Jos kelpaa suhde jossa on aina viimeisenä kaikessa niin siitä vaan.

        Vanhempi mies, nuorempi nainen on aina molemmille etua, nainen saa mitä hakee, eli varakkaan herrasmiehen ja mies edustuspimun. En keksi mitään etua, mitä 22 v. mies saa yksinhuoltajanaisesta.

        Luulen, että tää 22 v. poika hakee jotain äitisuhdetta tuosta yksinhuoltajasta, ei normaali 22 v. ton ikäisten kanssa ala seurustelemaan.

        Ja kohta edustuspimu haluaa lapsen. Onhan niitä tyttöjä, jotka haluavat valmiin kodin ja kun sen saavat, eikä mies ole tajunnut tehdä avioehtoa, saa kivasti rahaa kun eroaa.


      • siiivuttayts
        fast women kirjoitti:

        Silmä lepää ja lompakko tyhjenee :D. Sama kaikissa noissa entisissä itäblokin maissa. Ne on gangstojen palkkalistoilla ja vain idiootti luulee muuta.

        Ei ole ensimmäistäkään ganstaa vastaan tullut, käynyt sentään viisi kertaa Ukrainassa, korjaan kuusi kertaa.
        Mistä teille tämmöisiä kuvitelmia tulee, luulen ja tiedän ettei fast woman ole kertaakaan käynyt noissa maissa.

        Olen tavannut ja jutellut monien ihmisten kanssa, niin miesten kuin naisten kanssa. kertaakaan kukaan ei ole edes seksiä tullut tarjoamaan.

        Kaikkea sitä.


      • Hyvä fiksut pojat!!!
        vaiko sokia kirjoitti:

        En kyllä itse tukisi tuollaista tuhoon tuomittua suhdetta.

        Vaan puhuisin järkeä kundille kun maailma on kuitenkin naisia täynnä. Miehen on helpompi löytää fiksu nainen kuin päinvastoin. Fiksuja miehiä on niukasti.

        Vie poikasi lomamatkalle jonnekkin missä pyörii parikymppisiä misuja. Kai huomaa mikä on rupsahtanut ja mikä on kiinteä.

        "Vie poikasi lomamatkalle jonnekkin missä pyörii parikymppisiä misuja. Kai huomaa mikä on rupsahtanut ja mikä on kiinteä. "

        Ja nimenomaan sille parisuhde kannattaa perustaa, tajuta mikä on misu, laskea kaikki ulkonäön varaan. Eipä ole ihme, että eroja tulee eikä parisuhteet kestä: ja että suurimman osan eroista ottaa naiset. Ei kukaan halua olla noin pinnallisten miesten kanssa.

        Joku toinen:"22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista."
        Höpönlöpön, aivojen kehitys loppuu VIIMEISTÄÄN 25 vuoden paikkeilla fysiologisesti, noin 20-25 vuotta on normaali ja ihminen on kyllä aikuinen ennen 25 ikävuottaan ellei ole jälkeen jäänyt. Tähän vaikuttaa monetkin asiat ja elämänkokemus myös. Mies on jälkeen jäänyt jos kasvaa aikuiseksi vasta 26-vuotiaana. Luonta hoitaa meidän sukukypsiksi paljon, paljon ennen ja aika suurta vastuuta pitää osata käyttää. Elämä muokkaa mielipiteitä ja muuta koko elämän. Sitä että ihminen muuttuu, ei siis voida pitää aikuisuuden merkkinä, tai ihminen ei tule aikuiseksi paitsi jämähtäessään ja kivettyessään.
        Kyllä ihminen on aikuinen lain edessä, seksuaalisesti ja myös vastuun sekä valintojen kannalta 20-vuotiaana, ja se siitä. Lain mukaan itseasiassa 18-vuotiaana, joten 22-vuotiaan miehen elämään puuttuu enää sairaanloisesti riippuvaiset vanhemmat.

        14 vuotta on isohko ikäero, muttei mahdoton kun on kyse aikuisista. Suhde, rakkaus ja suhteen kesto pitää perustua jollekin muulle kuin pärställe ja "rupsahtamiselle". Mieskään ei saa olla mikään lapsi enää täysi-iän noin paljon ylittäneenä. Muille ei kuulu noin vanhojen suhde ja seksielämä.
        Joillekin meistä lapset eivät ole ongelma eikä mikään 22-vuotiaanakaan, joillain jopa ihan omasta halustaan eikä vahingosta, on niitä lapsia jo silloin.

        Miten kakaroita kommentoijat oikein on ja kuinka pitkään? Miksi 18-vuotias saa ajaa autoa, äänestää ja miksipää nuoria pitäisikään palkata töihin, kun ei niiden aivotkaan kehity, ne on lapsia melkein 30-vuotiaiksi, ei osaa olla eri ikäisten kanssa, eikä olla vastuussa... Joo.
        Ja tosiaan, kyllä se sileä naama on ainoa kauneus, 20-vuotiaan perse aina kiinteä, ja niin, siitähän parisuhteessa, rakkaudessa ja elämänikäisessä kumppanuudessa tosiaan on kyse: hyvä pojat! Turpaan tulee, mutta älkää itsekö sitten. Se tulee olemaan ihan oma vikanne, sillä kehittymättömyydenkin voi valita. Vielä silloinkin kun ne aivot ovat fysiologisesti täysin kehittyneet...


      • Arvostaa
        Paljon kokemusta kirjoitti:

        Ero on siinä, ettei noin päin ole kyse kusettamisesta. Joku 36 v. yksinhuoltaja hakee vaan elättäjää ja lapsenhoitajaa ja se mies on ikuinen kakkonen. Jos kelpaa suhde jossa on aina viimeisenä kaikessa niin siitä vaan.

        Vanhempi mies, nuorempi nainen on aina molemmille etua, nainen saa mitä hakee, eli varakkaan herrasmiehen ja mies edustuspimun. En keksi mitään etua, mitä 22 v. mies saa yksinhuoltajanaisesta.

        Luulen, että tää 22 v. poika hakee jotain äitisuhdetta tuosta yksinhuoltajasta, ei normaali 22 v. ton ikäisten kanssa ala seurustelemaan.

        Vanhemmissa naisissa on paljonkin hyviä puolia:
        -Iän tuoma itsevarmuus
        -Iän tuomaa rauhallisuutta
        -Tunteiden hallinta
        -Realistiset odotukset
        -Helposti hemmoteltavissa ja osaavat hemmotella
        -Kokeneempia kaikessa
        -Eivät stressaa niin helposti kuin nuoremmat
        -Avomielisiä
        -Ajattelevaisia
        -Eivät laita itseään kaiken edelle
        -Jumalattomasti ihmiskohtaisia asioita.


      • hanki
        vaiko sokia kirjoitti:

        En kyllä itse tukisi tuollaista tuhoon tuomittua suhdetta.

        Vaan puhuisin järkeä kundille kun maailma on kuitenkin naisia täynnä. Miehen on helpompi löytää fiksu nainen kuin päinvastoin. Fiksuja miehiä on niukasti.

        Vie poikasi lomamatkalle jonnekkin missä pyörii parikymppisiä misuja. Kai huomaa mikä on rupsahtanut ja mikä on kiinteä.

        Voi pyhä sylvi.. Antakaa nuoren miehen elää omaa elämäänsä. Jokaisella on oikeus tehdä virheensä, koska jokainen niitä tekee. Kukapa tietää, vaikka suhde aikuiseen naiseen ei olekaan virhe, vaan nuoren miehen onni ja autuus. Itse en ainakaan uskaltaisi lähteä säätämään samanikäisen poikani elämää. Omaakaan osannut aina niin vakuuttavasti.


      • 100-vuotias
        Paljon kokemusta kirjoitti:

        Ero on siinä, ettei noin päin ole kyse kusettamisesta. Joku 36 v. yksinhuoltaja hakee vaan elättäjää ja lapsenhoitajaa ja se mies on ikuinen kakkonen. Jos kelpaa suhde jossa on aina viimeisenä kaikessa niin siitä vaan.

        Vanhempi mies, nuorempi nainen on aina molemmille etua, nainen saa mitä hakee, eli varakkaan herrasmiehen ja mies edustuspimun. En keksi mitään etua, mitä 22 v. mies saa yksinhuoltajanaisesta.

        Luulen, että tää 22 v. poika hakee jotain äitisuhdetta tuosta yksinhuoltajasta, ei normaali 22 v. ton ikäisten kanssa ala seurustelemaan.

        Täällähän on tosi älykkäät keskustelemassa.Kun tekniikka ja plastiikkakirurgia kehittyy niin jokainen voi näyttää sen ikäiseltä kuin haluaa vaikka loppuelämänsä.
        Sillä mitä on korvien välissä ei taida nykymaailmassa olla merkitystä?


      • King Corvax
        maalaismummu kirjoitti:

        Johan on älykästä! Mikä kumma on sellaisen ajatuksen takana, että rimaa pitäisi pudottaa. MITÄ RIMAA? Kaikilla on samanlaiset oikeudet etsiä rakkautta ja kumppania ihan mistä vaan. Voisithan saman tien sanoa, että eri yhteiskuntaluokkaan kuuluvien avioliitot ovat tuomittuja. Nyt ollaan 2000- luvulla.
        Taidat olla melkoinen sovinisti. Pöh, elä ja anna elää!

        Siis tässä tarkoitettiin sitä rimaa että jos oikeasti haluaa saada suhteen. Toki naiset etsivät (etenkin netissä) sitä hyvätuloista ja trimmattua kundia vaikka itse ovat lyhyttukkaisia tonnikeijuja. Saahan sitä rimaa pitää korkeella mutta siellä ne on vuodesta toiseen..


      • Eräs lukija
        rffas_man_86 kirjoitti:

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.

        Vituttaako kun yksinhuoltaja tai läski löytää sinua paremman parisuhteen? :-p

        Ja eikö yksinhuoltajan nimenomaan tule pitää rimaa korkealla, ihan jos lastenkin takia?


      • Nainen 32-v.
        Voihan miehet kirjoitti:

        Miksi pidetään normaalina sitä että 50v mies tuo ulkomailta alta 25v naisen vaimokseen??? Mitä eroa?

        No ei kai sellaista kukaan normaalina pidä. Lähinnä pervona ja ällöttävänä. Musta tavallaan tuntuu että ikäero nykyään hyväksytään jopa paremmin toisinpäin tai vaikka homoseksuaaleilla. Eli miestä pidetään inhottavana namusetänä jos vaikka sattuu rakastumaan paljon itseään nuorempaan naiseen. Vanhempaa naista taas pidetään elinvoimaisena ja rohkeana, kun ottaa nuoremman miehen.

        Ottamatta itse siis kantaa siihen mikä on oikein ja mikä ei, mun mielestä jokainen saa tehdä omat valintansa, kunhan ei hyväksikäytä tai alista (henkisesti tai fyysisesti) ketään toista.


      • posmotipomeloi
        siiivuttayts kirjoitti:

        Ei ole ensimmäistäkään ganstaa vastaan tullut, käynyt sentään viisi kertaa Ukrainassa, korjaan kuusi kertaa.
        Mistä teille tämmöisiä kuvitelmia tulee, luulen ja tiedän ettei fast woman ole kertaakaan käynyt noissa maissa.

        Olen tavannut ja jutellut monien ihmisten kanssa, niin miesten kuin naisten kanssa. kertaakaan kukaan ei ole edes seksiä tullut tarjoamaan.

        Kaikkea sitä.

        Jaa, onko bisnes vaarassa vai miks sepität outoja. Joskus aikoinaan tein deittireissun Ukrainaan ja ne hiton kauniit ukrainattaret osas kyllä hommansa, kun niitä tapas niillä oli esiliina mukana ja jos halus tavata yksin olis pitänyt lähteä jonnekin korpeen. Ja tottakai minä maksoin kaiken.

        Vähän kaheli tuttuni lähti sitten kerran tällaiseen "yksintapaamiseen", siellä oli 3 karjua. Selvis kuitenkin puhumalla tilanteesta, ei tullut turpiin eikä viety rahoja kun jutteli asiallisesti niitä näitä.


      • marokko
        Voihan miehet kirjoitti:

        Miksi pidetään normaalina sitä että 50v mies tuo ulkomailta alta 25v naisen vaimokseen??? Mitä eroa?

        NO KUN SE ON NORMAALIA!!!!!


      • marokko
        marokko kirjoitti:

        NO KUN SE ON NORMAALIA!!!!!

        SE ON TÄYSIN NORMAALIA ETTÄ MIEHELLÄ VOI OLLA VAIKKA 30 VUOTTA NUOREMPI VAIMO. EI SE RAKKAUS IKÄÄ KATSO KUNHAN MOLEMMAT OVAT TÄYSI IKÄISIÄ!


      • näitä kokemattomia
        rffas_man_86 kirjoitti:

        No kyllä se on järjetön ikäero. 36 vuotias on jo hyvään ikään ehtinyt aikuinen nainen. 22vuotias "mies" ei todellakaan ole vielä aikuinen. Aivojen kehitys loppuu vasta 25vuoden paikkeilla. Eli oikeasti voidaan puhua aikuisesta vasta yli 25vuotiaista. En kyllä edes ymmärrä miten tuon ikäinen poika näkee yksinhuoltajassa. Ei nyt millään pahalla yksinhuoltajia kohtaan. Se että 36vuotiaalla naisella on lapsia on normaalia ja yksinhuoltajuuskin on normaalia, ei siinä mitään. Mutta yksinhuoltajan pitää tiputtaa rimaansa miesten suhteen. Näin se vain on. Aivan kuten lihavan pitää pudottaa rimaa kun etsii sopivaa puolisoa, tuskin saa mallimitoissa olevaa puolisoa. En kyllä itse 25vuotiaana miehenä pystyisi alkaa olemaan yh :n kanssa. Lähinnä sen takia että itse haluan lapsia ja jos naisella on pohjalla pari lasta niin voipa olla ettei hän enempää halua.

        Mitä väliä koska aivojen kehitys loppuu?? Tosiasia on että aivokopan ajatusmaailma kehittyy läpi elämän, fysiologia on toinen juttu. Ihminen voi oppia läpi elämän uutta, mutta tuskin enää seniili vanhus tietenkään oppii...

        Ja se että on yksinhuoltaja... Mitä väliä? Yksinhuoltajat ovat parhaimpia naisia sängyssä sillä heillä on hieman enempi kokemusta kuin lapsettomilla. Lapsettomat petipedot ovat usein sieluttomia ja kylmiä ihmisiä tai kokemattomia. Itse oon 22v ja tapailin ennen yhtä saman ikäistä naista, jolla 2 huostaanotettua lasta, sitä edellnen oli nuorempi, nytten jo 19 jolla oli silloin jo 2 lasta, parhaillaan kuulemma odottaa kolmattaan ja tän hetkinen on 27 vuotias, hänelläkin on lapsi... Kaipasin vaan jotain rauhallisempaa ihmistä ja nyt iski se oikea. yhtään lasta itselläni ei ole.


      • juuujuuu
        fast women kirjoitti:

        Silmä lepää ja lompakko tyhjenee :D. Sama kaikissa noissa entisissä itäblokin maissa. Ne on gangstojen palkkalistoilla ja vain idiootti luulee muuta.

        Onko Virolaiset naisetkin gangstojen palkkalistoilla? :D
        Olen Ollut 5v virolaisen naisen kanssa avioliitossa.
        Lompakko on ollut aika tyhjä ennen hänen tapaamistakin, ei ainakaa rahan takia ole kanssani, mutta tämäpäivän sana on yleistäminen, on muotia ja sen mukaan mennään :D


      • pers kaniikka
        Arvostaa kirjoitti:

        Vanhemmissa naisissa on paljonkin hyviä puolia:
        -Iän tuoma itsevarmuus
        -Iän tuomaa rauhallisuutta
        -Tunteiden hallinta
        -Realistiset odotukset
        -Helposti hemmoteltavissa ja osaavat hemmotella
        -Kokeneempia kaikessa
        -Eivät stressaa niin helposti kuin nuoremmat
        -Avomielisiä
        -Ajattelevaisia
        -Eivät laita itseään kaiken edelle
        -Jumalattomasti ihmiskohtaisia asioita.

        ja isompi perse


      • 1+20v
        pers kaniikka kirjoitti:

        ja isompi perse

        ei välttämättä


      • aseesa
        vaiko sokia kirjoitti:

        En kyllä itse tukisi tuollaista tuhoon tuomittua suhdetta.

        Vaan puhuisin järkeä kundille kun maailma on kuitenkin naisia täynnä. Miehen on helpompi löytää fiksu nainen kuin päinvastoin. Fiksuja miehiä on niukasti.

        Vie poikasi lomamatkalle jonnekkin missä pyörii parikymppisiä misuja. Kai huomaa mikä on rupsahtanut ja mikä on kiinteä.

        mielen kiintoine asia


      • hetki lyö
        fast women kirjoitti:

        Silmä lepää ja lompakko tyhjenee :D. Sama kaikissa noissa entisissä itäblokin maissa. Ne on gangstojen palkkalistoilla ja vain idiootti luulee muuta.

        niin on


      • normit
        marokko kirjoitti:

        SE ON TÄYSIN NORMAALIA ETTÄ MIEHELLÄ VOI OLLA VAIKKA 30 VUOTTA NUOREMPI VAIMO. EI SE RAKKAUS IKÄÄ KATSO KUNHAN MOLEMMAT OVAT TÄYSI IKÄISIÄ!

        22v norimies ja 38v onko elämää eletty ja ajatusmaailma samalla aaltopituudella?Tämähän sopisi poika-äiti suhteeksi.Jompikumpi on jälkeenjäänyt.


      • -l-
        normit kirjoitti:

        22v norimies ja 38v onko elämää eletty ja ajatusmaailma samalla aaltopituudella?Tämähän sopisi poika-äiti suhteeksi.Jompikumpi on jälkeenjäänyt.

        Miksi ei olisi??
        Tuosta asiasta meuhkaavat ovat pöhköpäitä.


    • just c

      Olet siis varma, että poikasi pilaa elämänsä vanhemman naisen kanssa? Miksi?

      • huolestunut isä

        Sellainen löysä ***** jakorasia.


      • Mistä tiiät
        huolestunut isä kirjoitti:

        Sellainen löysä ***** jakorasia.

        miten löysä vitun jakorasia sillä on - vai ootko itekin kokeillu sitä ?


      • huolestunut isä kirjoitti:

        Sellainen löysä ***** jakorasia.

        Jaa tainnu isä ite käydä rasialla jos tietää et on löysä!!! Millä perusteella poikasi pilaa elämänsä jos on yksinhuoltajan kanssa?


      • *********
        huolestunut isä kirjoitti:

        Sellainen löysä ***** jakorasia.

        En yhtään ihmettele, että poika ei kuuntele vanhempiaan. Käsittämätöntä kieltä vanhemman suusta. Poikanne pitää vanhemmista naisista ja se on hänen asiansa. Eivät kaikki edes halua omia lapsia ja kyllähän tuo nainen ehtii vielä monia vuosia saada lapsia, jos te pelkäätte että ette saa lapsenlapsia.

        Mietityttää siis, että haluatteko te vanhemmat lapsellenne ennemmin kulissisuhteen nuoren ja lapsettoman kanssa kuin että hän on onnellinen? Ovatko lapset olleet teille muutenkin aina statussymboleita, joilla voitte osoittaa olevanne normaaleita ja erilaisuus pelottaa nyt valtavasti? Vai ottaako miehiseen itsetuntoon, että poika ei ole löytänyt itseään nuorempaa naista, koska tosimieshän ei vanhoista naisista pidä? Onko taustalla ylipäätään viha keski-ikäisiä naisia kohtaan?


      • mjgvn
        ********* kirjoitti:

        En yhtään ihmettele, että poika ei kuuntele vanhempiaan. Käsittämätöntä kieltä vanhemman suusta. Poikanne pitää vanhemmista naisista ja se on hänen asiansa. Eivät kaikki edes halua omia lapsia ja kyllähän tuo nainen ehtii vielä monia vuosia saada lapsia, jos te pelkäätte että ette saa lapsenlapsia.

        Mietityttää siis, että haluatteko te vanhemmat lapsellenne ennemmin kulissisuhteen nuoren ja lapsettoman kanssa kuin että hän on onnellinen? Ovatko lapset olleet teille muutenkin aina statussymboleita, joilla voitte osoittaa olevanne normaaleita ja erilaisuus pelottaa nyt valtavasti? Vai ottaako miehiseen itsetuntoon, että poika ei ole löytänyt itseään nuorempaa naista, koska tosimieshän ei vanhoista naisista pidä? Onko taustalla ylipäätään viha keski-ikäisiä naisia kohtaan?

        Tuskinpa alkuperäinen kirjoittaja noin ala-arvoista kieltä on käytttänyt vaan joku muu tullut provoilemaan mukaan. Mutta asiaan. Mielestäni nämä nuorten suhteet paljon itseään vanhempien kanssa ovat outoja tai eivät ainakaan ideaaleja. On myös hassua lukea yh-äitien kiivaita puolusteluja, vaikka toki kaikilla on oikeus tapailla ihan ketä haluavat lain nimissä. Mutta rehellisesti 36-v:n seurustelu 22-v:n kanssa tuntuu vain vanhemman hurvittelulta ja pääosin nuoruudesta hullaantumisesta. On toki poikkeuksia, joten ei aina tiedä.

        Mutta että voisitte asialle jotain.. tuskin. Anna pojan tehdä kuin haluaa, varoita toki, mutta sitä enempää tuskin pystytte tekemään. Onhan hän onnellinen nyt tämän henkilön kanssa ja jos on valmis hoitamaan toisen lapsia, mikä te olette sitä estämään, varsinkin jos poika asuu jo omillaan.. Eläkää toivossa, että parisuhde kaatuu. Sitä ennen hyväksytte varauksin ja otatte mukaan elämäänne =tutustutte, jos pyörii kuvioissa yli vuoden. Ei ikäero tai toisen lapset maailmaa kaada, vaikka toki ei ehkä se ideaalivaihtoehto ole vanhemmille. Jos suhde kestää, on turhaa olla ottamatta tätä henkilöä perheineen mukaan elämäänne.


      • sadfghjklö
        huolestunut isä kirjoitti:

        Sellainen löysä ***** jakorasia.

        Onko sinulla omakohtaista kokemusta ao. henkilöstä? Jos ei niin ole hiljaa.
        Tuosta sen näkee sinunkin tasosi. Miten vaimosi kestää sinua.


      • sadfhjklöjhfgds
        mjgvn kirjoitti:

        Tuskinpa alkuperäinen kirjoittaja noin ala-arvoista kieltä on käytttänyt vaan joku muu tullut provoilemaan mukaan. Mutta asiaan. Mielestäni nämä nuorten suhteet paljon itseään vanhempien kanssa ovat outoja tai eivät ainakaan ideaaleja. On myös hassua lukea yh-äitien kiivaita puolusteluja, vaikka toki kaikilla on oikeus tapailla ihan ketä haluavat lain nimissä. Mutta rehellisesti 36-v:n seurustelu 22-v:n kanssa tuntuu vain vanhemman hurvittelulta ja pääosin nuoruudesta hullaantumisesta. On toki poikkeuksia, joten ei aina tiedä.

        Mutta että voisitte asialle jotain.. tuskin. Anna pojan tehdä kuin haluaa, varoita toki, mutta sitä enempää tuskin pystytte tekemään. Onhan hän onnellinen nyt tämän henkilön kanssa ja jos on valmis hoitamaan toisen lapsia, mikä te olette sitä estämään, varsinkin jos poika asuu jo omillaan.. Eläkää toivossa, että parisuhde kaatuu. Sitä ennen hyväksytte varauksin ja otatte mukaan elämäänne =tutustutte, jos pyörii kuvioissa yli vuoden. Ei ikäero tai toisen lapset maailmaa kaada, vaikka toki ei ehkä se ideaalivaihtoehto ole vanhemmille. Jos suhde kestää, on turhaa olla ottamatta tätä henkilöä perheineen mukaan elämäänne.

        Samalla nimimerkillä ei voi kirjoittaa kun yksi, eli huolestunut isä on joku törppö


      • Huolestunut mommy
        huolestunut isä kirjoitti:

        Sellainen löysä ***** jakorasia.

        No eihän sulla itellä ota eteen: tarvitaan kenkälusikka!


      • teot ihmisten
        huolestunut isä kirjoitti:

        Sellainen löysä ***** jakorasia.

        mut sulle ei jakanut ? Siitäkö kiikastaa ?


      • sadfhjklöjhfgds
        sadfhjklöjhfgds kirjoitti:

        Samalla nimimerkillä ei voi kirjoittaa kun yksi, eli huolestunut isä on joku törppö

        Ap:n nimimerkki ei ole rekisteröity, joten sitä voi käyttää kuka tahansa.


      • sadfhjklöjhfgds
        sadfhjklöjhfgds kirjoitti:

        Samalla nimimerkillä ei voi kirjoittaa kun yksi, eli huolestunut isä on joku törppö

        "sadfhjklöjhfgds"...kyllä mäkin voin kirjottaa sun nimimerkilläsi tänne vaikka itä kun et ole rekisteröinyt tätä siansaksaa :))
        Minä en kanssa usko että "huolestunut isä" oli kirjottanut tuota toista , törkeetä, juttua tänne.


      • Ihmissuhde soppaa...
        kiukkupussi79 kirjoitti:

        Jaa tainnu isä ite käydä rasialla jos tietää et on löysä!!! Millä perusteella poikasi pilaa elämänsä jos on yksinhuoltajan kanssa?

        Jospa poika on bongannut isän panokaverin tai jopa oman äitipuolensa... Joka ei halunnutkaan isää, vaan päätti haluta isän pojan kanssa jopa lapsia tehdä, ja jospa isän poika on perheen ainoa lapsi, niin pojan entinen äitipuoli eli nykyinen elämänkumppani saisi nuoren jätkän itselleen isän pojasta ja todennäköisesti viel pääsee kiinni isältä tulevaan perintöön aikanaan...


    • canislupus87

      1. Antakaa pojan olla onnellinen.
      2. Huolehtikaa vain omista asioistanne. Ja mikäli mahdollista, tuntekaa siinä sivussa tyytyväisyyttä siitä, että poikanne kykenee tuntemaan ja vastaanottamaan rakkautta.
      ...ja suurin niistä on rakkaus...
      Ettäs kehtaattekin takertua johonkin täysin epäolennaiseen asiaan kuin ikäero, kun on kyseessä rakastaminen ja heidän oma asiansa.

    • älliäpäähän

      Entä, jos kyseessä olisi 22v. tyttäresi, joka seurustelee 36v yksinhuoltaja-miehen kanssa?

      • juupas eipäs

        Tuskin tuostakaan monet vanhemmat olisivat innoissaan.

        Kivoja lässytyksiä täällä, eikä kunnon mielipiteitä.
        Joo lapset sekoilkoon ihan miten vaan, ei neuvoa saa, vai saako ??


      • fasistifaija
        juupas eipäs kirjoitti:

        Tuskin tuostakaan monet vanhemmat olisivat innoissaan.

        Kivoja lässytyksiä täällä, eikä kunnon mielipiteitä.
        Joo lapset sekoilkoon ihan miten vaan, ei neuvoa saa, vai saako ??

        22-vuotias ei ole mikään lapsi vaan aikuinen mies, joka saa tehdä elämällään mitä haluaa.


      • Hakis täti aikuista
        fasistifaija kirjoitti:

        22-vuotias ei ole mikään lapsi vaan aikuinen mies, joka saa tehdä elämällään mitä haluaa.

        Ja paskat on. Toivottavasti ei lapsia tule, sillä poika ihka varmasti lähtee tuosta suhteesta, nainen kyllä pitelisi kiinni, mutta tuhoon tuomittu suhde.


      • pääääääääääää
        Hakis täti aikuista kirjoitti:

        Ja paskat on. Toivottavasti ei lapsia tule, sillä poika ihka varmasti lähtee tuosta suhteesta, nainen kyllä pitelisi kiinni, mutta tuhoon tuomittu suhde.

        Hakis ukotkin aikuisia.


      • fasistifaija
        Hakis täti aikuista kirjoitti:

        Ja paskat on. Toivottavasti ei lapsia tule, sillä poika ihka varmasti lähtee tuosta suhteesta, nainen kyllä pitelisi kiinni, mutta tuhoon tuomittu suhde.

        Eikö sulla ole omaa elämää, kun yrität elää poikasi elämää noin vahvasti?


      • ihme ja kummako

        ONHAN PRESSA SAULILLAKIN JENNI IKÄEROO AI PALJON JA HAITTAAKS SE? 20v ja 30v monella ikäeroa ...se on niiden asia jos ovat aikuisia vai kuinkas?


      • IHME JA KUMMANEN
        juupas eipäs kirjoitti:

        Tuskin tuostakaan monet vanhemmat olisivat innoissaan.

        Kivoja lässytyksiä täällä, eikä kunnon mielipiteitä.
        Joo lapset sekoilkoon ihan miten vaan, ei neuvoa saa, vai saako ??

        VANHEMMILLEEN EI VAIMOA EIKÄ MIESTÄ OTETA...VAI ONKO TEIDÄT PAKKO AVIOON KOMENNETTU ÄITEEN TOIMESTA VOI HUH...KYLLÄ POIKASI ITSELLEEN ..JA SE TÄYSIN HÄNEN ASIA..ELÄ ELÄMÄÄSI....


      • giorgis
        fasistifaija kirjoitti:

        22-vuotias ei ole mikään lapsi vaan aikuinen mies, joka saa tehdä elämällään mitä haluaa.

        ei kyllä voi vielä 22-vuotiasta sanoa mieheksi..
        nimim. itsekkin vasta 23.


      • giorgis kirjoitti:

        ei kyllä voi vielä 22-vuotiasta sanoa mieheksi..
        nimim. itsekkin vasta 23.

        Ikuisia lapsiako???


      • neljän pojan äiti
        koskelor kirjoitti:

        Ikuisia lapsiako???

        Aika pitkälle miehet ovat ikuisia lapsia. Mutta 22-vuotiaan pitää vielä nauttia nuoruudestaan ja elämästään, eikä alkaa "isäksi" jonkun yh:n lapselle.


      • kasvata aikuisia

        Niin mitä sitten? Ainoastaan sairaanloisesti hallitsevat ja riippuvaiset vanhemmat puuttuvat 22-vuotiaan aikuisen seksielämään: ja sitähän se seurustelu on. Eivät he puutu työkavereihin, harrastuskavereihin tai muuhun, eikö? Niinpä! Eivät he tunge tunkemaan niihin ihmissuhteisiin ja siellä voi olla suurempiakin ikäeroja. Mutta kappas! He katsovat asiakseen kuitenkin tunkea aikuisen seurusteluelämään, eli seksuaalisuuteen ja seksiin, niin, läheisyyteen, oman perheen haluamiseen ja perustamiseen. Mitä h*lvettiä 22-vuotiaan naisen tai miehen seksielämä enää kenellekään kuuluu? Mitä he*vettiä se on koskaan kuulunut vanhemmille: meinaako ne nu**ia ja tyydyttää lapsensa vai ????!! Eik mene jakeluun, että seksielämä herää kyllä 14-22-vuotiaalla ihan 100% varmasti vai siinäkö se ongelma onkin, että se herää? Ei ole lapsi enää. Se tarvitsee ja etsii suhteistaan muutakin kuin äitiä ja isää ja tosiaan, sillä on täysi oikeus seurustella, paneskella, ihan mitä itse haluaa omalla kehollaan tehdä, vaikka 80-vuotiaan kanssa täysin ilman muiden analyyseja, tuomioita, arvioita TAI vanhempien säälittäviä hallintayrityksiä.

        Jos tyttäreni alkaa seurustelemaan 22-vuotiaana 36-vuotiaan miehen kanssa, on se yh tai ei, niin mitä se enää minulle kuuluu? Muuten kuin ystävänä, jos hän kertoo? Muuten kuin autan, jos hän tarvitsee? Muuten kuin... MIten? Ei mitenkään. Jos hän haluaa 22-vuotiaana tapailla 36-vuotiasta, hän saa sen tehdä: en manipuloi enkä puutu. Jos hän haluaa perustaa uusioperheen, hän voi sen tehdä: itse valitsee. Voin keskustella, jos hän haluaa, voin kertoa, mitä itse tekisin tai en tekisi, mutta en päättää hänen puolestaan tai edes tietää, mikä juuri hänelle olisi oikea vaihtoehto. Jos hän haluaa vain seksiä sen ikäisen (tai vaikka 66-vuotiaan) kanssa, niin kukas minä olen siihen puuttumaan? Mukaan en mene, vahtia en voi, ei se minulle kuulu eikä lain kirjaintakaan rikota. Joten, mitä sitten?
        Se en ole minä eikä minun aikuisuuteni, kehoni eikä seksielämäni.

        Todellakin, ÄLLIÄ PÄÄHÄN, lapsia kasvatetaan AIKUISIKSI ja he ovat oikeutettuja harrastamaan seksiä yli 16-vuotiana, täysi-ikäisiä 18-vuotiaina ja viinaankin tulee lupa 21-vuotiaana. Sen jälkeen oikeastaan mikään ei kuulu enää vanhemmille. He ovat omillaan, valitsevat ja elävät itse. Jos he tekevät rikoksen, he itse vastaavat siitä. Jos he voittavat lotossa, se on heidän voittonsa. Jos he saavat lapsia, miten vain, se on heidän perheensä. He voivat adoptoida tai perustaa uusioperheen, ei kuulu vanhemmille. Jos he haluavat harrastaa seksiä, seurustella ja/tai olla parisuhteessa (miten vakavissaan tahansa) se on heidän, aikuisten ihmisten, ihan oma valinta.

        Näin se vaan on.


      • nainen 39v

        Todella hyvä pointti. Ei kukaan mollannut meitä minä 19 v ja mies 30v ja vielä yksinhuoltaja- mies, kun me aloitettiin seurustelemaan monta monta vuotta sitten. Hänen ja myös minun vanhemmat olivat todella iloisia siitä että me olemme onnellisia yhdessä ja vuosia meidän liitossa on nyt takana 20 vuotta,. En ymmärrä miksi ikäero pitää olla ongelma vanhemmille kun on aikuisia kyseessä. Tukekaa ja rakastakaa lapsiannen niin välit säilyy hyvänä.


      • Kissimirrinoinen++++
        fasistifaija kirjoitti:

        Eikö sulla ole omaa elämää, kun yrität elää poikasi elämää noin vahvasti?

        Ei näytä olevan vaan nuorta mirriä tekisi mieli.


      • Aika aikuistua
        giorgis kirjoitti:

        ei kyllä voi vielä 22-vuotiasta sanoa mieheksi..
        nimim. itsekkin vasta 23.

        Ootko pyöriny liian kauan kotiväen helmoissa?


      • 4xÄiti 50v

        "älliäpäähän" Ei mua ainakaan haittaisi jos mulla olis 22v tytär ja hän seurustelisi 36v yksinhuoltaja isän kanssa. Jos tuo mies olisi kunnollinen ja rehti mies. Ja mitä ilmeisemmin jos hän olisi kahden lapsen yksinhuoltaja, niin hän olisi kunnollinen :)

        Pää asiahan on että lapseni olisi onnellinen. Minulla on näitä nuoriamiehiä (poikiani) eikä mua haittaisi vaikka löytäsivät jonkun yli 30v yksinhuoltaja äidin...mitä sitten. Jos poikani olisi hänen kanssaan onnellinen, niin siitä vaan. Mikä mä olisin sanelemaan kenenkään onnea. Eiköhän jokainen hoida noi rakkaus asiansa ihan itse, eikä täysi-ikäisen tarvii vanhemmiltaan lupaa kysellä.


      • Kyllä pitää olla.
        giorgis kirjoitti:

        ei kyllä voi vielä 22-vuotiasta sanoa mieheksi..
        nimim. itsekkin vasta 23.

        Kyllä pitäisi voida sanoa. Hän on täysin vastuussa itsestään, niin lain kun muidenkin ihmisten edessä. Mikäli äitisi ja isäsi on antaneet sinun virheellisesti kuvitella, että et ole vielä mies, niin on kiire kasvaa. Todellakin olet. 22-vuotiasta pitää voida sanoa mieheksi (ja naista naiseksi), ihan sillä, että pitää jo osata tehdä omat ratkaisut, kantaa vastuuta, saa äänestää, ostaa viinaa, on täysi-ikäinen kaikilla tavoin. 22-vuotias on todellakin aikuinen mies, fyysiseltä kehitykseltään sekä suurimmaksi osaksi aivoiltaan myös. Jos olet elänyt kovin suojattua pullamössöelämää, olet toki pullamössö, mutta se ei vähennä vastuutasi ja sitä, että sinun pitäisi olla mies. Suurta kasvamista toki tapahtuu 20-30 välillä, todella suurta, mutta siitä huolimatta, pitäisi alkaa olla mies, olla mies, haluta olla mies. Eikä mikään poika enää.

        Kyllä silti nuori aikuinen on tuonne 20-35 välille, ei sitä tarvitse pelätä: mutta aikuinen. Nuori aikuinen, mies, ei poika. Poikana oleminen jää teinivuosiin, eli alle sen parinkympin ja se siitä. Julma totuus, jos joku on unohtanut kertoa, ja paineita tulee, jos elämän kokemus on suojattua pumpulia, mutta niin sen elämän kuuluu mennä: eteenpäin. Lapsuus on lyhyt, ja se on totisesti tuon ikäisenä päättynyt.

        Sinä olet vasta 23-vuotias kyllä, mutta on korkea aika ruveta sitten mieheksi, jos sitä et vielä ole.


      • sinä olet eri
        neljän pojan äiti kirjoitti:

        Aika pitkälle miehet ovat ikuisia lapsia. Mutta 22-vuotiaan pitää vielä nauttia nuoruudestaan ja elämästään, eikä alkaa "isäksi" jonkun yh:n lapselle.

        "Aika pitkälle miehet ovat ikuisia lapsia."
        Niinpä, kun äidit roikkuu kiinni eikä osaa kasvattaa aikuisia miehiä, vaan yrittää kasvattaa pikkuisia poikia. Kun isät ei ota vastuuta siitä, että pojasta pitäisi tulla mies, ja aikuinen. Ei se lapseksi voi jäädä. Ensin on äiti joka passaa pilalle, opettaa vastuuttomaksi, että saisi itse roikkua: harvoinpa sitä neljän tyttären äiti mainostaa, miten lapsellisia hänen tyttärensä ovat, miten vielä 22-vuotiaanakin pikkutyttöjä ja ikuisia pikkutyttöjä. Kuka sellaista edes toivoo? Toivotko sinä olevasi "ikuinen pikkutyttö"? Henk.koht. mielestäni se on karhunpalvelus, itsekästä ja hieman jopa sairasta tehdä lapselleen niin.

        22-vuotiaana pitää itse tietää jo mistä nauttii, ja jos haluaa yh:n se on oikeus valita. Kyllä se teinielämä pitää siinä vaiheessa olla jo eletty. Tylsyyyttä se ei tarkoita eikä huumorin tajun menettämistä, vaan sitä, että osaa jo ajatella omilla aivoillaan, ja luoda omia toiveitaan. Pitää pojankin olla mies siinä iässä jo, eikä äidin roikkua omassa luopumisen tuskassaan ja tehdä pojastaan jäljessä hiihtävää lasta.
        22-vuotias saa siis nauttia nuoruudestaan valitsemallaan tavalla. Hän voi olla sinkku ja tapailla nuoria naisia, juopotella tai opiskella. Hän voi haluta perheen, jopa uusioperheen ja valita sen, opiskella ehkä kolmekymppisenä lisää, tai, ehkä hän onkin vielä koulussa... Opiskelee, valmistuu vuodessa-parissa ja menee vakituisiin töihin, on seurustellut jo 8 vuotta naisen kanssa, jonka kanssa menee naimisiin ja hankkii nuorena perheen.
        Ehkä poikuuskin on tallella: miehen vastuuta se ei vähennä ja mies on silti mies kun on aikuinen. Sillekin on siinä murrosvaiheessa toki aikaa, ei sillä.
        Mutta 22-vuotias on aikuinen mies silti ja kuuluukin olla.

        Miesten ei kuulu olla "ikuisia lapsia" ja naisten happamia vanhoja tanttoja. Huumorin taju, elämän ilo, kiinnostuminen asioista ja elämästä, yleistieto tai terve utealiaisuus ei sulje pois vastuuta ja muidenkin ajattelemista eikä sitä, ettei voisi olla aikuinen. Tylsä aikuinen on jos on.
        Urheilla voi hyvin vaikka vanhuuteen saakka, seikkailla voi joskus perheenkin kanssa. Lapsi ei voi olla. Se on näin. Vaikka miten kieltäytyisi, sillä vain menettää lopulta.
        Aikuiseksi mieheksi kasvaminen on hyvä asia.
        Ei synonyymi tylsyydelle, jämähtämiselle ja jäkättämiselle.
        Naistenkin olisi syytä tajuta jo se, äitejä myöten, ettei mäkätys, tosikkomaisuus, jumittuminen ja nuttura tee yhtään aikuisempaa. Holhoaminen ei ole sama kuin huolehtiminen ja roikkuminen ei ole rakastamista. Lasta ei kasvateta lapseksi vaan aikuiseksi.

        Itsensä saa toki kasvattaa sitten millaiseksi haluaa ja mitä kestää. Toisista taas ei tiedä. Etkä sinäkään äitinä, ole lapsesi.


      • Liikekannalla olevat
        Hakis täti aikuista kirjoitti:

        Ja paskat on. Toivottavasti ei lapsia tule, sillä poika ihka varmasti lähtee tuosta suhteesta, nainen kyllä pitelisi kiinni, mutta tuhoon tuomittu suhde.

        Tiukkapipoista kukkahattupäistä kirjastotätiä näemmä...


      • Minä

        Olen itse 22 vuotias nainen ja seurustelen 34 vuotiaan miehen kanssa. Vanhemmilleni se ei ole mikään ongelma, He todella pitävät ihmisestä. Ja meneekin niin päin, että minulla on yksi lapsi edellisestä suhteesta.. Haittaako se?


      • Bigjhkl
        Hakis täti aikuista kirjoitti:

        Ja paskat on. Toivottavasti ei lapsia tule, sillä poika ihka varmasti lähtee tuosta suhteesta, nainen kyllä pitelisi kiinni, mutta tuhoon tuomittu suhde.

        Täti nyt ei tiedä mistään mitään.


    • Kevään merkit

      Ymmärrän hämmennyksesi. Minulla ja miehelläni on sama ikäero. Tosin oli 38 ja mies 24 tavatessamme. Nyt mies onkin sitten jo 31 ja minä 45. Suhde on kestänyt ja palikat paikallaan. Aluksi mekin kohtasimme ennakkoluuloja ja etenkin myös minua asia mietitytti. Ei enää.

      Suhde joko kestää tai ei kestä, ei sitä tiedä koskaan on kumppaneilla sitten ikäeroa tai e. Aika näyttää.

      • haisdfiasdf

        Sä et kuitenkaan ole yksinhuoltaja ja se tekee suuren eron tähän asiaan.


      • Kevään merkit
        haisdfiasdf kirjoitti:

        Sä et kuitenkaan ole yksinhuoltaja ja se tekee suuren eron tähän asiaan.

        Oikeastaan kyllä olin yh tavatessamme. Kolme lasta, joista nuorin oli 15, vanhin 18. Mieskin oli ehtinyt hankkia lapsen ennestään.Yhteisiä ei ole.

        Taloudellisesti olen tulut hyvin toimeen koko ajan eli mies ei kyllä littynyt taloustilanteeseeni mitenkään. Vaikka usein yh:n talous on tiukoilla, niin yksinhuoltajina on myös suht. hyvin toimeentulevia. Oman kokemukseni mukaan ainakin exä tuli aika kalliiksi ja elintasomme lasten kanssa nousi, kun exä jäi pois kuvioista.


    • ................

      Et voi elää elämää poikasi puolesta. Hän itse valitsee kumppaninsa, ja jos kumppani ei nyt mikään väkivaltainen tai alistava ole, niin eihän siihen ulkopuolisilla ole nokan koputtamista. Pelkäätkö ettei poikasi saa omia lapsia? Ymmärrän että lapsenlapsettomuus voi hieman harmittaa, mutta ihmiset eivät tee lapsia vanhemmilleen. Voithan alkaa isovanhemmaksi pojan vaimon lapselle, luotettavia aikuissuhteita ei kenelläkään lapsella ole koskaan liikaa.

    • ..........

      Miksi muuten koet, että poikasi pilaa elämänsä? Miksi et halua poikasi seurustelevan tuon naisen kanssa? Oletko miettinyt asiaa yhtään tarkemmin, mitkä ovat SINUN vaikuttimesi siihen että et hyväksy suhdetta? Ovatko ne alkuunkaan realistisia, vai vain epämääräistä "ei niiden kuulu olla"-ajatusmömmöä?

      • naurattaa niin pirus

        Vittu kun säkin luulet olevas fiksu !! ?


      • typeriäihmisiä
        naurattaa niin pirus kirjoitti:

        Vittu kun säkin luulet olevas fiksu !! ?

        No ainakin tuhat kertaa fiksumpi kuin sä, pälli, joka et saa edes järkevää lausetta aikaiseksi.

        Ihan mietinnän arvoisia kysymyksiä heitti edellinen, sietää funtsia.


    • dfghjdsgmnjgf

      Mikä sinä olet sanomaan miten pitäisi elää ja millätavoin joku "pilaa elämänsä"?

    • itsellä nuori mies

      Pojalla ei ole mitään hätää. Antakaa elää omaa elämää, liikaa ei kannattaisi puuttua. Koska ikäero ei haittaa häntä, ei sen pitäisi haitata teitäkään. Tämä on sitä nykyaikaa.

    • Iso Äitee

      Rakkaus ei katso ikää..oppia ikä kaikki.Kaiken oppii kantapään kautta.Vanhenpana joutuu ottamaan kaiken vastaan.Millainen itse olit 22-vuotiaana?Hyväksyikö vanhenpasi kaikki tekosesi?

    • lumikki2

      Sun ei kantsi tehdä mitään !! Poika päättää itse. Älä puutu asiaan.

      • ihmejuttua

        Oman mielipiteensä voi kuitenkin sanoa ja poikaa voi neuvoa.

        Ikävä katsoa sivusta kun vanha muija jallittaa nuorta ja kokematonta poikaa ...


      • Aikuinen nainen
        ihmejuttua kirjoitti:

        Oman mielipiteensä voi kuitenkin sanoa ja poikaa voi neuvoa.

        Ikävä katsoa sivusta kun vanha muija jallittaa nuorta ja kokematonta poikaa ...

        Tietäsit kuis nuoret miehet jallittaa minua... vanhempaa, kokenutta naista....


      • ei tyhmää
        Aikuinen nainen kirjoitti:

        Tietäsit kuis nuoret miehet jallittaa minua... vanhempaa, kokenutta naista....

        No se on taas omaa tyhmyyttä se


    • Kfkjfjf

      Ihmisiä joiden kanssa on paljon yhteistä ja jotka kiinnostavat sielun pohjasta ei kasva puussa. 14 vuoden ikäero ei ole syy jättää huomiotta tällaista kumppanuutta.

      • lapsellisuuden hupia

        Joo joo ...

        mutta mutta ... luitko että poika on vasta 22.
        Ei ole vielä oma itsensä, vaan kehittyy persoonana ja miehenä ja hänen makunsakkin naisiin mitä todennäköisemmin muuttuu.

        Poika saattaa ottaa vastaan vain sexiä.
        Pidä huoli että tietää ehkäisyn salat.

        Mulla on itelläni samanikäinen poika ja tosi kakarahan hän vielä on, niikuin kaikki hänen kaverinsakkin likkoja myöden.
        Eletään haavemaailmassa ja värjätään hiuksia ja laitetään huulirenkaita .... hoh hoijaa ja siinä sivussa styylataan ... huvittaa toisaalta.

        Vastustaa saa tuollaista sekoiuakin jos haluaa. Toki !


      • kjdfgffkjj
        lapsellisuuden hupia kirjoitti:

        Joo joo ...

        mutta mutta ... luitko että poika on vasta 22.
        Ei ole vielä oma itsensä, vaan kehittyy persoonana ja miehenä ja hänen makunsakkin naisiin mitä todennäköisemmin muuttuu.

        Poika saattaa ottaa vastaan vain sexiä.
        Pidä huoli että tietää ehkäisyn salat.

        Mulla on itelläni samanikäinen poika ja tosi kakarahan hän vielä on, niikuin kaikki hänen kaverinsakkin likkoja myöden.
        Eletään haavemaailmassa ja värjätään hiuksia ja laitetään huulirenkaita .... hoh hoijaa ja siinä sivussa styylataan ... huvittaa toisaalta.

        Vastustaa saa tuollaista sekoiuakin jos haluaa. Toki !

        No eiköhän 22 vuotias jo tiedä ehkäisyjen salat...eikös ne nykyään jo opeteta koulussa.
        Voihan vanhemmat koittaa neuvoa ja puuttua asiaan, mutta loppujenlopuksi poika kyllä päättää ihan itse kenen kanssa hän haluaa seurustella tai elää. Jos ero tulee, niin sit tulee. Ei se yhteiselämä ole mitenkään taattua vaikka olisivat saman ikäisiäkin. Mitään ei saa jos ei mitään uskalla.


      • .k.
        lapsellisuuden hupia kirjoitti:

        Joo joo ...

        mutta mutta ... luitko että poika on vasta 22.
        Ei ole vielä oma itsensä, vaan kehittyy persoonana ja miehenä ja hänen makunsakkin naisiin mitä todennäköisemmin muuttuu.

        Poika saattaa ottaa vastaan vain sexiä.
        Pidä huoli että tietää ehkäisyn salat.

        Mulla on itelläni samanikäinen poika ja tosi kakarahan hän vielä on, niikuin kaikki hänen kaverinsakkin likkoja myöden.
        Eletään haavemaailmassa ja värjätään hiuksia ja laitetään huulirenkaita .... hoh hoijaa ja siinä sivussa styylataan ... huvittaa toisaalta.

        Vastustaa saa tuollaista sekoiuakin jos haluaa. Toki !

        22 on aikuinen ja sillä selvä.
        Täällä ei ole muita sekoilijoita kuin sinä ja kaltaisesi.


    • alkuun karsastettu

      Oletteko tutustuneet tähän naiseen lainkaan? Itselläni oli samanlainen tilanne ja mieheni äiti yritti kovasti olla vastaan suhdettamme. Hän kuitenkin minuun tutustuttuaan muutti mieltään ja olemme erittäin hyvissä väleissä. Nykyään olemme naimisissa, yhteisen lapsen vanhemmat ja erittäin onnellisia vaikka olinkin yh-äiti ja 13 vuotta miestäni vanhempi. Ennakkoluulot eivät ole tiedon väärti vähän muunnellakseni vanhaa sanontaa.

      • hetki onnea

        Niin ja elämä voi tuoda tullessaan sen että miehesi alkaa katsella omanikäisiään tai sitten nuorempia niinkuin monille käy.


      • dippaaa dai
        hetki onnea kirjoitti:

        Niin ja elämä voi tuoda tullessaan sen että miehesi alkaa katsella omanikäisiään tai sitten nuorempia niinkuin monille käy.

        Noh muutama vuosi nuoren miehen kanssa vastaa kyllä kymmentä vuotta vanhemman kanssa... voi hyvinkin olla vaivansa väärti! :D


      • alkuun karsastettu
        dippaaa dai kirjoitti:

        Noh muutama vuosi nuoren miehen kanssa vastaa kyllä kymmentä vuotta vanhemman kanssa... voi hyvinkin olla vaivansa väärti! :D

        Osuit suoraan ytimeen :D. Pitää elää tässä ja nyt, eilinen on mennyttä ja huominen tuo mitä tuo. Hetkikin suurta onnea on parempi kuin koko elämä ihan ok.


      • alkuun karsastettu
        hetki onnea kirjoitti:

        Niin ja elämä voi tuoda tullessaan sen että miehesi alkaa katsella omanikäisiään tai sitten nuorempia niinkuin monille käy.

        Jos niin käy niin sitten niin on tarkoitettu käyvän. Olenhan saanut ainakin hetken suurta onnea ja rakkautta, parempi sekin kun ei mitään. Elän päivän kerrallaan enkä mieti tulevaa, mitä sitä stressaamaan etukäteen asioita.


    • huolestunut isä

      Venäjän mafia vai syanidi ?

      Paljon parempi olisi, jos poikani olisi homo! Sellainen stadin slangia sössöttävä sivarihurri

    • HuolestunutLääkäri

      Taas yks suomi24 toimittajien mahdollisimman provosoiva aihe. Huomaa siitä että harvat aloittajat vastaavat. Tosin, tämä oli niin tyhmä älynvälys että ei ihme että "huolestunut isä" ei taida kehdata enään kommenttien perusteella.

      • äiti MM

        Useimmat antavat kummia vastauksia ja kehoittavat isän tukkimaan suunsa, joka minusta on nykymaailmassa ja sanavapaassa suomessa aika kummallista.

        Useimmat vanhemmat antavat lastensa tehdä kantapäänkautta ja neuvomatta mitä tykkäävät, kun ei kiinosta niin ei kiinnosta.


    • okkigaam

      Pojalla on oma elämänsä, sinulla omasi. Hyväksy tilanne niin huomaat että lapsesi onni on hänen käsissään...
      Maagikko

    • anna olla

      anna pojan elää elämäänsä.... ei kai elämä pilalle siitä mese että äiti ja isä hyväksyvät poikansa valinnat?? muuttakaa omaa asennetta...

    • matratoria

      Mitäs jos olisit onnellinen siitä, että poika on löytänyt itselleen naisen ja sanoo olevansa onnellinen? Olisko kohtuuton vaatimus?

      • harjoittelua vaan

        Itsekkin käytin hyväkseni tuollaista vanhaa naista nuorena.

        Opin konstit ja kikat makkarissa. Oli sitten mukavampi pokata nuoria ja nättejä.

        Luulen että poika on kaikkea muuta kuin rakastunut.


    • ...

      Seurustelen 14-vuotta vanhemman miehen kanssa. Ei se rakkaus ikää katso. Olen 20 ja mies 34 .Yli vuosi yhdessä taivattelttu ja pian 7kk asuttu samankaton alla.

    • Ei yh-äitee 38-v

      Ei taida isän vastahanka poikansa suhdetta vastaan olla tuo ikäero niinkään vaan se kun tuo nainen sattuu olemaan YHPelkääkö isukki että poika joutuu elättämään työttämän YH-äidin lapsen?Entäs jos 22-vuotias alkaisi seurustelemaan 36-vuotiaan YH-isän kanssa?Onko se sitten yhtä kamala asia?Pilaisiko tyttö elämänsä?

      • Isä ei hölmölästä

        Kaikella todennäköisyydellä tyttö ei jaksaisi kauaa pilata elämään tuossa hölmölässä, niinkuin ei varmaan tämä poitsukaan.

        Kyllä nuorilla järkekin on, ainakin kantapäänkautta.


    • res.kers.

      Ei ikäerosta haittaa ole. Olin itse kaksikymmentävuotias varusmies ihastuessani neljäkymmentäneljävuotiaaseen sotilaskotisisareen. Ihastuminen oli heti molemminpuolista. Ihastukseni kohde oli eronnut kolmen lapsen yh-äiti. Palvelusaikani jouduimme pitämään suhteen salassa mutta vapauduttuani hän muutti luokseni lapsineen. Olen maaseudulta ja meillä on tilaa lasten temmeltää.Kolmen kuukauden yhdessä asumisen jälkeen menimme vihille ja meillä on yksi yhteinen lapsi. Olen nyt hiukan yli kolmekymppinen ja en voi sanoa ikäeromme milloinkaan haitanneen.

      • kaikkea sitä ...

        Jatkosta tosin et vielä tiiä ;)) Mutta elä vaan tätäpäivää niin kauan kuin haluat.


      • Eikö tiiä???
        kaikkea sitä ... kirjoitti:

        Jatkosta tosin et vielä tiiä ;)) Mutta elä vaan tätäpäivää niin kauan kuin haluat.

        KUKAAN ei tiedä jatkosta, pässi. Ennustajat ovat huuhaata. Tätä päivää se on jokaisen elettävä, kattos kun sä et voi elää eilisessä etkä huomisessakaan.
        Noi on nyt ollu yli 10 vuotta yhdessä, niillä on ollut perhe ja on lapsia. Et ei voi kyllä jatkosta tietää, kuten ei voinu 10 vuotta sitten tai eilen eikä tiedä huomennakaan...
        Joo, on mies elänyt just niinkun haluaa. Todella, kaikkea sitä lukee.

        Et ootko oikeesti noin tyhmä vai huumorintajunen?
        Ai niin... ;) ;) ;) ;) Mä veikkaan että oot vaan noin tyhmä.


    • unohda moiset

      Aloittajan elämä on korvien väliltä pahasti pilalla, jollei ole valmis suomaan edes omalle pojalleen rakkautta ja onnea vaan sillä perusteella, että ikäeroa on aivan mitättömät vuodet. Sit jos eroa on 50v, sitten voi vähän ihmetellä, mutta jos molemmat onnellisia ja vapaaehtoisesti suhteessa, mitä kukaan ulkopuolinen on arvostelemaan kumppaninsa valintoja. Itse ainakin haistattaisin kaiken mahdollisen sellaisille kusipäille, jotka tulee urputtamaan, että naiseni olisi 20-30 vanhempi tai nuorempi. Mitä sitten?

      • Kaikkea sitä luullaa

        Joo rakkautta tosiaan ... panemista luulisin ;))

        Mitä muuten tiedät rakkaudesta ?? Heh heh ja hoh hoh ja vittujen kevät.

        22 vuotiaat naivat eivätkä ajattele sen enempää .... kyllä naurattaa toi sun vastauksesi. Voi vittu soikoon.


      • poju siellä
        Kaikkea sitä luullaa kirjoitti:

        Joo rakkautta tosiaan ... panemista luulisin ;))

        Mitä muuten tiedät rakkaudesta ?? Heh heh ja hoh hoh ja vittujen kevät.

        22 vuotiaat naivat eivätkä ajattele sen enempää .... kyllä naurattaa toi sun vastauksesi. Voi vittu soikoon.

        sinä ap olet joku teinipoika etkä mikään isukki-pappa, kun tuommoista kieltä käytät.


    • NaineNkin32

      Itse painin ikäero-asian kanssa. Kun iän muuttaa numeroiksi (15) ei se kuulosta pahalta, mutta sitten 48 ja 32... mietityttää. Kuitenkin aina tavatessamme, puhuessamme kaikki tuo unohtuu. Olemme niin samalla aallonpituudella ettei vastaavaa ole kohdalleni osunut. Molemmilla on tahoillaan lapset, eikä yhteisiäkään ole poissuljettu. Usea valehtelee ensitapaamisella ikänsä, joka on väärin. Ymmärrän kuitenkin, koska ei ikä ole tie onneen saatika mittari onnelle. Mutta silti se mietityttää, ja vanhempieni reaktio, koska heillä ikäeroa ei olekaan kuin 5-7 vuotta. Pitäisi osata elää omaa elämäänsa, tehdä ratkaisuja oman onnensa eteen, ei kenenkään muun. Helposti sanottu... muu jääkin nähtäväksi. Tosi rakkaus kuitenkin voittaa kaikki esteet.

    • RELAA PAADE VÄHÄN

      Elämällä se elämä menee, koettu = eletty. Olisit onnellinen, että poikas on onnellinen.

      Ota vaikka onki käpälääs ja painu ahvenia narraan. Samalla voit miettiä sitä onko oma elosi ollut sen onnellisempaa jos vaimosi sattuu olemaan samaa ikäluokkaa. Maailmassa on ikävämpiäkin juttuja kuin oman lapsen onnellisuus.
      Siinä vaiheessa kun poikasi alkaa styylata vaimoasi vanhempien mimmien kanssa voit avautua palstalle uudestaan,,,ehken aiheesta. Muutoin pidät matalampaa profiilia ja nautit vapusta, eikös joo.

    • POLLE

      Poikahan on kaiken järjen mukaan täysiikäinen mies antaa mennä vaan kyllä maailma kouluttaa.

    • emsalidad

      ymmärrän huolen kun tuo nainen on 50v,poika on 36 tai 54 ja 40 .itsellä on vanhempi kumppani tosin vain 7 vuotta mutta kyllä seksielämä on hiton tylsää.no se on vain yks asia.itse en usko että suurissa ikäeroissa on hirveesti onnea sen kummemmin kuin samanikäsissäkkän,ihmiset ratkaisee.miten kohdellaan toista osapuolta mutta kyllä 22 v on aika nulikka vielä.veikkaan että poikasi luulee saavan lisäpisteitä kertomalla kavereille kaverinsa iän.taasen jos mulla olisi itseäni 14 vuotta nuorempi nainen eli sehän olisi 36v kun minä täytän tänä vuonna 50 v.epäilen että pystyisin pitämään niin nuorta naista tyydytettynä mut mukava olis kokeilla aina välillä voimien mukaan.

    • Jaa mitäkö

      pitäisi tehdä?
      Kuuma vihje: anna pojan elää äläkä kahlitse omaan kankeuteesi.
      Onko pojan onnellisuus teiltä vanhemmilta pois?

    • harmin paikka

      Joo aika paskoja vastauksia annettu sinulle.

      Minulla on myös 21 vuotias poika ja olisin huolestunut jos hännellä olisi yksinhuoltaja ja ikäänsä nähden vanha muija kiikarissa.

      Ihmettelen tuota naistakin, että mitä näkee nuoressa miehessä joka on elämänkokemukseltaan lapsi hänen itsensä rinnalla.

      Jos mun pojallani olisi noin huono maku, niin sanoisin sen hänelle suoraan. Toki välejä ei kannata pilata poikaan, vaan on yritettävä jotain muutakin. Toki makuasioistakaan ei voi kiistellä mutta 22 vuotias miehenalku on vielä lapsi ja sen varmaan olisi normaali 36 vuotias nainenkin huomannut.

      Joo onnellisuus ja onnellisuus .... hoh hoijaa .... saattaa poika pilata elämänsä joiltainosin jos lapsia syntyy tähän lapsijoukoon lisää.

      Kysy häneltä mitä aikoo naisen kanssa. Aikooko kenties elättää palkallaan nyt jo nelihenkisen joukkion. Vaikko pikkasen opettelee sexiä ym. Sexillä on naisen helppo houkutella .

      Toisaalta ajattelisin jos en muuta voisi että leikkiköön nyt jonkun aikaa, mutta lapsien tekemistä en suosittelisi.

      Jotkut vanhemmat lahjovat lapsiaan esim. rippikouluun tai lukioon. Lahjomista en suosisi mutta tässätapuksessa jos olisi kyseessä lapseni, niin voisin antaa hänelle esim. 4000 e siitä hyvästä jos jättää muijan.

      Näkisin siinä samalla että oliko tosirakkautta vai vai leikkiä.

      Yritä kaikkea mahdollista ja kysy vielä että mitä kaveriporukoissa tykätään kun muiden ladyt on parikymppisiä ja hänen jo ikääntyvä. Bilettäävätkö kaikki mielellään heidän kanssaan.

      • 21

        hahhaaa 4000 eu et jättää naisen. Nuori mies ja vanhempi nainen sopii oikein hyvin toisilleen mm seksuaalisuuden suhteen. Jokainen eläää tavallaan.


    • vanha vai ei

      mä olen mieheni kanssa ollut 8v ja itse olen 27v ja mieheni on 44v joten meillä on ikäeroa ja miehellä on oma lapsi. ei tarkoita että kaikki menee pilalle tai suhteesta ei tule mitään jos seurustelukumppani on vanhempi ja omistaa lapsen jo... ja itse olin vielä nuorempi ku poikas olin 19v ku aloin olee mieheni kanssa, kaikki tyrmäs mun mieheni ku sai kuulla et vanhempi mies jo, mut mä näytin epäilijöille. miski et anna poikasi olla naisen kanssa jota rakastaa. poikasi on jo täysiikäinen älä pilaa suhdetta poikaasi tuolla menettelyllä. sanonpahan vaan omasta kokemuksesta, itselläni ei ole äitiini yhteyksiä ku puuttuu, isääni kyllä koska hän ei puutu mun asioihini.

      • äiti itsekkin ;))

        Ota siihen äitiisi yhteyttä, hän on varmaan jo antanut anteeksi ja koittaa ymmärtää.


      • alussaeipaina

        15 - 20 vuoden kuluttua on tilanne ihan toinen,miehesi alkaa hyytyä, kun itse olet parhaimillasi... näin se vaan menee...
        Ukkosi vanhenee käsiin..


      • kävikö mielessä :)
        äiti itsekkin ;)) kirjoitti:

        Ota siihen äitiisi yhteyttä, hän on varmaan jo antanut anteeksi ja koittaa ymmärtää.

        ehkäpä tytär ei ole antanut anteeksi? :)


      • tosi hyvin kommentoi
        alussaeipaina kirjoitti:

        15 - 20 vuoden kuluttua on tilanne ihan toinen,miehesi alkaa hyytyä, kun itse olet parhaimillasi... näin se vaan menee...
        Ukkosi vanhenee käsiin..

        Totta, mutta sinä tilastojen mukaan olet jo kaksi kertaa eronnut samanikäisestä miehestäsi 20 vuoden kuluttua. Tilanne on todella toinen...
        Miehesi eivät vanhene sinun käsiisi, mutta toinen heistä on juoppo, ja toinen hemmetin lihava, laiska ja tylsä. Onnea! Kolmas jonka saat, onkin sitten jo eri juttu, mutta toisaalta, sinäkin hyydyt jo siinä vaiheesa eikö totta...
        Tlastojen mukaan, olet ylipainoinen vähintään 15 kg eikä sinullakaan kovin hehkeästi mene, todennäköisempää on, että ET ole parhaimmillasi silloin...

        Kyllä kannattaa suunnitella, ja ajatella, olisi sekin lapsi jäänyt syntymättä, kun jos ne vaikka 20 vuoden päästä päätyykin eroon, niin se ressukka on vasta yli 20-vuotias... Miten se pärjää...

        Niinpä, eipä kannattaisi sitäkään juttua aloittaa, kun sen voi jo 15-20 vuodessa menettää!!!
        Alussa ei monikaan asia paina. Yhtä vähän kun sinun laskutaitosi, harkintakykysi tai järkesi.


    • Kylmät kädet

      Onko tämä yksinhuoltaja nainen vai mies?

      Oma äitini, kun hän oli vielä timmissä kunnossa tuossa ihan muutama vuosi sitten, seurusteli pitkään minua itseäni nuoremman miehen kanssa!

      Se kaveri oli vain jotain 30-32 vuotias.

      • ???????? !

        Miksköhän ne lopetti styylauksen ?


      • Kylmät kädet
        ???????? ! kirjoitti:

        Miksköhän ne lopetti styylauksen ?

        En tiedä. Jostain syystä äitini ei enää pidä kunnostaan huolta. Oiskohan sillä jotain tekemistä asian kanssa?


    • ei kiitos

      No ihan suoraan sanottuna, en itse haluaisi yhtäkään lapsistani ylipäätään minkään ikäistä yksinhuoltajaa valitsevan. Ihan vain siitä syystä, etten ymmärrä miksi pitäisi toisten lapsia elättää ja alkaa heille vanhemmaksi.

      Ja jokainen joka on erimieltä aloittajan kanssa, miettikää oman lapsenne kohdalle, on lapsenne minkä ikäinen hyvänsä ja yh minkäikäinen hyvänsä.

      • mietintämyssyä vaan

        Täällä tuntuu siltä ettei kukaan mieti mitään !!


    • kii tos

      Kaikkihan tietää,millaisia eronneet naiset ovat!

      • hymyä pläsiin

        Itsekin eronnut ja olen hyvin normaali nainen.


      • Erkki Merkki

        ????


    • kjjjjj30

      Joo, mutta tärkeintä on että saa pimpsaa

    • Sharp...

      Oletko edes kysynyt pojaltasi että minkä ikäluokan naisen kanssa hän haluaa elää? Totuus on että osa pojista/miehistä haluavat itselleen vanhemman naisen ja heille oman ikäisensä tai nuoremmat naiset ovat tylsiä.

      Itse en seurustele tällä hetkellä, mutta jos tulevaisuudessa seurustelen niin saatan hyvin valita itselleni vähän vanhemman naisen kun minä.

    • no juu

      No voi hyvänen aika! Antaa pojan tehdä päätöksensä ja onhan sitäpaitsi muksut valmiiksi tehtynä niin ei tarvii alulle panna,eikä synnytyksessä mukana olla .Ei synnyttänyt nainen ole siinä pimpin tiukkuudessa sen löysempi kuin impikään. Tämä tiedoksi noille pökelökustaille,jotka tänne tavarajuttuja ovat kirjoittelemassa peräkammarissa pornolehti tyynynalla .Onnistuu se ikäerosta huolimatta varmasti

    • AINA ON NÄIN

      ITSE OLEN TOISTA KERTAA NAIMISISSA MEILLÄ NYKYISEN VAIMON KANSSA IKÄ EROO 27 VUOTTA KUN TAPASIN TÄMÄN TOISEN VAIMON JUTTELIMME KAUPAN KULMILLA SAMANA VUONNA 2004 HÄN LAITTO JUHANU AATON AATTONA VIESTIN MULLE VOITASKO VIETTÄÄ JUHANNUS YHDESSÄ SITÄ AIKASEMMIN HÄN OLI LÄHETTÄNYT MUUTAMAN VIESTIN KAIKKIIN EN VASTANNUT HÄN OLI JO SILLON RAKASTUNUT MINUUN KUN MENIMME HÄNEN VANHEMPIAA SAMANA VUO0NNA 2004 TAPAAN NIIN NE HYVÄKSY MINUT HETI VÄVYV MIEHEKSI SIINÄ KAHVI PÖYDÄSSÄ ANOPPI ALKO MINUA KUULUSTELEMAAN KUINKA VAKAVAA TÄÄ ON MINÄ YRITIN SANOO JOTAKIN ÄKKYTTÄEN NAAMA PUNASENA KUN HÄVETTI PIRUSTI MUT TURHAAN HÄPESIN SIT MENIMME NAIMISIIN ENNEN KUN MINUN KUOPUS SYNTY KOSKA TÄMÄ LAPSI OLI VAIMOLLE ENSIMMÄINEN MINULLA OLI ENTUUDESTAAN KOLME MELKEIN AIKUISTA KYLLÄ NE JÄRJESTI KOMEET HÄÄT JOTA EN IKINÄ UNHOITA KYLLÄ KANNATTI PITÄÄ TÄSTÄ TYTÖSTÄ KIINNI VAIKKA MIETIN ETTEI TÄÄ VOI TOIMII IKÄ ERON TAKIA SITTEN SYNTY MEIDÄN TUYTTÖ JOKA TÄYTTÄÄ ENSIKUUSSA 7 ALOITTAA KOULUN ELOKUUSSA ON MINUN SILMÄ TERÄ JOKA ON NIIN PALJON OPPINUT ESKARISSA ET ISKÄ EI MEINAA PYSYÄ PER'ÄSSÄ NYT KOHTA HÄN LUKEE SEN SANON VAAN TAITAA OLLA LUOKKANSA PRIIMUS AINOO JOKA OSAA LUKEE HYVIN PIAN SANOO ET EI TÄÄLLÄ KOKO PÄIVÄÄ JAARITELLA ON SEN VERRAN TULLUT ISKÄÄN SUHDE ON ERITTÄIN VAKAALLA POHJKALLA HYVIN TOIMII KAIKKI SIT KOLME VUOTTA KUN APPI VAARI KUPSAHTI NIIN SEN POJAT EI SAANUT TALOO VAIKKA NE SITÄ HAVITTELI NIIN APPI VAARI OLI TESTAMENTANNUT MEILLE SE TULI TÄYSIN YLLÄTYKSENÄ KYLLÄ NYT KELPAA ELELLÄ TÄÄLLÄ MAALLA KUN ON KUNNON TALO EIKÄ VELKAA PENNIN HYRRÄÄ KYLLÄ SE TOIMII VAIKKA IKÄ EROO OLIS KUN OSAA VETÄÄ VAAN OIKEESTA NARUSTA MUT MINÄ SEN OSAAN MUT MITÄÄ EN TULE AVIOVAIMON SUHTEEN MITÄ HÄN HALUIS ET ALLEKIRJOITAN SE EI ONNISTU JA SE ON ....... MUT TYTÖLLE ANNAN KAIKEN KYLLÄ TÄÄLLÄ SUOMI24.FI NÄKEE KAIKENLAISTA PIPIPÄITTEN KOMMETTEJA JOISSA EI OLE PÄÄTÄ EIKÄ HÄNTÄÄ

      • ggfggggggf

        No opettele kirjoittamaan kuitenkin.


      • iirikaiska

        onpas pitkä lause, naurattaa.........


      • TigerRt

        Ei ainuttakaan pilkkua tai pistettä koko tekstissä. :)


      • julmatotuus

        Älähän unohda tuossa huumassa niitä poikiasi,nekin on sinun lapsia...
        Tulevaisuus tuo kyllä ikäero ongelmat tullessaan... valitettavasti..mutta tuo..
        Kannattaa elää tätähetkeä niin paljon kuin mahdollista..


    • Steven_Tyler_

      Aerosmithin keulahahmo, 63-vuotias rokkari Steven Tyler meni kihloihin 38-vuotiaan kanssa ja Rolling Stonesin kitaristi Ronnie Woodin tyttöystävä on häntä 30 vuotta nuorempi. Mikä tässä oikein on ongelmana?

      • rakkauskatsoosivusta

        He ovat pop tähtiä :) voi seurata kuinka rahalla saa..
        Onhan nähty näitä "palkkionmetsästjiä" iät ja ajat...


    • mammaliininen

      Mä en ymmärrä tota ajatusmaailmaa että yksinhuoltajat ettii lapsilleen uutta isää ja elättäjää.. Itte oon yh-äiti ja ei koskaan tulis mieleenkään ettiä mun lapselle uutta isää tai elättäjää. Seurustella toki joskus haluan, mutta kyllä ihan itse lapseni kulut maksaisin ja hänen oma isä pysyis kyl ihan isänä. Järjetöntä tää tämmönen...

      • kaikenlaista.....

        tunnen "pariskunnan", jossa ikäero seuraavanlainen; "mies" 54v nainen 74v. Ja viimeksimainittu on ikänsä enemmän kuin näköinen...
        Sellainen äiti-poika-liitto. "mies" asui nelikymppiseksi hänet synnyttäneen äitinsä luona ja muutti sitten suoraan tämän toisen "äitin" helmoihin. Ei ollut mikään rahan takia tehty liitto. Lienee sitä suurta rakkautta. Perverssiä, mutta kukin taaplaa tyylillään....


      • kesä keikkuen tulevi

        Itse en tarvi elättäjää, tulen hyvin toimeen ja on kertynyt maallistakin mammonaa. En ala miestä elättämään. Ei kaikki yh oo huonosti toimeentulevia.


      • äitpuolia
        kaikenlaista..... kirjoitti:

        tunnen "pariskunnan", jossa ikäero seuraavanlainen; "mies" 54v nainen 74v. Ja viimeksimainittu on ikänsä enemmän kuin näköinen...
        Sellainen äiti-poika-liitto. "mies" asui nelikymppiseksi hänet synnyttäneen äitinsä luona ja muutti sitten suoraan tämän toisen "äitin" helmoihin. Ei ollut mikään rahan takia tehty liitto. Lienee sitä suurta rakkautta. Perverssiä, mutta kukin taaplaa tyylillään....

        Miehethän hakee äitinsä kaltaista naista..


      • King Corvax

        "yh-äidit eivät etsi elättäjää, koska minä en etsi elättäjää ja olen yh"

        Mahtava logiikka!


      • kaikenlaista tosiaan
        kaikenlaista..... kirjoitti:

        tunnen "pariskunnan", jossa ikäero seuraavanlainen; "mies" 54v nainen 74v. Ja viimeksimainittu on ikänsä enemmän kuin näköinen...
        Sellainen äiti-poika-liitto. "mies" asui nelikymppiseksi hänet synnyttäneen äitinsä luona ja muutti sitten suoraan tämän toisen "äitin" helmoihin. Ei ollut mikään rahan takia tehty liitto. Lienee sitä suurta rakkautta. Perverssiä, mutta kukin taaplaa tyylillään....

        Ja toisaalta täytyy kysyä, mitä perverssiä siinä on? Ketään ei pakotettu, kenellekään ei tehty pahaa. Kaikki osapuolet olivat aikuisia. Nykyinen liitto ei ole kuitenkaan äiti-poika-liitto koska se ei ole hänen äitinsä. Itse en ainakaan sekoita ketään toista edes isääni muistuttavaa ja hänen ikäistään, isääni. Tiedän kyllä sukulaiseni enkä ole kiinnostunut. No, en nyt ehkä iän puolesta, jokaisella makunsa, mutta tarkoitan, että mitä niin perverssiä tuossa on? Perverssi on kieroutunuttta, mitä kieroa on rakastaa jotain vanhempaa, jos se molemmille sopii ja molemmat ovat aikuisia, kuten tässä?
        Mitä kieroutunutta ja pahaa olisi sitten etsiä kotia, kumppania ja olla naisen helmoissa, joka huolii, kun kerran sellainen on löytynyt?

        Se aina tulee vaan mieleen. Että mitä perverssiä siinä lopultakaan on. Tiedän montakin ihan oman ikäisensä valinnutta, joiden puoliso on täydellinen kopio vanhemmastaan, vain nuorempi. He eivät usein edes tajua kopoivansa perhetapojaan myöden kaiken lapsuuden kodistaan. Heitä on paljon. Onko se perverssiä? Jotkut muuttavat suoraan yhteen lapsuuden kodistaan, ja yleensä, juuri kopion kanssa, ovatko he kaikki perverssejä?
        Monilla miehillä on äiti-hahmo kotona, moni nainen oikein pitää sillä valtaa, moni mies oikein etsii sellaista. Onko se perverssiä, jos se äiti on samanikäinen? Moni nainen etsii miehestä turvaa ja määrätietoisuutta, eli usein isämäisyyttä: pervoja kaikki? Moni korvaa lapsuutensa puutteita parisuhteillaan, taas... pervoa, pervoa, pervoa...
        Joten, mikä on perverssiä.


      • YH myöskin
        King Corvax kirjoitti:

        "yh-äidit eivät etsi elättäjää, koska minä en etsi elättäjää ja olen yh"

        Mahtava logiikka!

        22-vuotias tuskin elättää edes itseään, joten varmaankin nulikka on enemmän rasite kuin hyödyke.


      • King Corvax
        YH myöskin kirjoitti:

        22-vuotias tuskin elättää edes itseään, joten varmaankin nulikka on enemmän rasite kuin hyödyke.

        Juuri tämä on asian ydin. Jos tuo mies ei nyt lopeta parisuhdelööperiä, niin hänestä ei välttämättä koskaan tule edes elättäjäpotentiaalista yksilöä, nainen heittää hänet pihalle ja hän ei saa mitään. Esim miehen opiskelut ja paikkakunnan vaihtelut ovat vaakalaudalla suhteen takia.

        Nyt ehkä tuo vanha yh on ihan kympillä mukana mutta rima tulee kohoamaan ja joko 1) miehestä tulee elättäjä tai 2) miehestä ei tule elättäjä ja hän saa kuulla siitä joka päivä jonka hän viettää tuossa suhteessa.

        Kakkaa!


    • N33,

      Anna poikasi olla onnellinen valitsemansa naisen kanssa. Teet vain hallaa jos puutut heidän suhteeseensa.

    • vierailija1313

      Fiksua vanhemmuutta, että asiaa kyseenalaistatte, mutta olkaa myös valmiita kohtaamaan vastarintaa... täysi-ikäisellä on oikeus omiin valintoihin ja virheisiinkin. Eväät matkalle annetaan lapsuudessa, ei enää nuoruudessa.

      Nykymaailmassa saisi enempikin puuttua asioihin, kun 35v mies "seurustelee" 19v tytön kans.

      Nuoren aivot kehittyvät 25 vuotiaaksi asti ja viimeisenä kehittyvät sosiaaliset taidot. Ei ihme, että useissa maissa ikäraja 21; saisi olla täälläkin.

    • iikubln

      Golddiggerit hakee uusia maksumiehiä ja elättäjiä,niin kauan kun joku vaan huolii.

    • 2 + 14

      Voi herranjestas.Poikasi on vielä sen ikäinen että hakee tältä vain ja ainoastaan sitä yhtä ja itse ainakin voin sanoa että melkein joka ikinen yh on aikamoinen jakorasia, poikkeuksiakin voi olla mutta mitäpä muuta rupsahtanut yh hakee 22 vuotiaasta?Nurouuden eliksiiriä sisällensäkkö?! :O

      • tuutuuuttuu

        2 14 voi sanoa et melkein jokainen yh on jakorasia! Ei juma....mikä pahvi.
        Taivas varjele mikä idiootti.


      • Idiotismi huipussaan

        Ja sinä tunnet kaikki maailman yksinhuoltajat tai ainakin 99% heistä, jotta voit sanoa että "melkein joka ikinen"? Millä perusteella muuten väittäisit noin? Kyllä nyt kuulostaa siltä, että on joku märkäkorva taas siellä kirjoittelemassa, mitäs jos menisit kotiisi välillä kasvamaan ja käytöstapoja oppimaan?

        Minä tunnen monta yh:ta, niin miestä kuin naista, ja kyllä nämä ovat ihan tavallisia, kunniallisia ihmisiä. Pitävät huolta lapsistaan, omistautuvat heille suurimmaksi osaksi, kumppanit (jos heitä on) eivät vaihdu tiuhaan, jne.

        Miksi yksinhuoltajuus tekee mielestäsi jakorasian?


    • adfhagdfj

      Älä tee mitään, tuon ikäisellä on oikeus omiin virheisiinsä- tai sitten ei. Ei sitä voi tietää voivat elää hyvinkin onnellisena yhdessä.

    • Rakas

      Älä ole huolissasi poikasi ei ole pilaamassa elämäänsä,hän osoittaa kypsyyttä halutessaan 12 vuotta vanhemman.Rakkaus ei katso ikää ja nainen voi olla hyvä ihminen joka kohtelee häntä hyvin ja rakastaa.Et varmaan halua pojallesi 20 vuotiasta bile hilettä?

    • iiris50

      Hei, mikä tuossa on vikana, jos nainen on kaveriaan vanhempi, tunnen monta pariskuntaa, joissa ikä ero on yli 15 vuotta, Saatika mies on jopa 20 vuotta vaimoaan vanhempi. Vanhempien ei tule etsiä lapsilleen niitä hyviä, omasta mielestään parhaita puolisoita. Antakaa aikuisille " lapsille" jo vapaus vanhemmistan ja valinnanvapaus omaan valintaan puolison etsinnässä. :)

    • ikämies

      On 1001 tapaa pilata elämänsä, eikä tuo tunnu olevan huonoimmasta päästä :s

    • runtime

      Voi vattu... ei kai poikanne elämäänsä pilaa sillä jos rakastuu yh-äitiin. Hei haloo nyt eletään vuotta 2012. Itse olen rakastunut itseäni 15v nuorempaan yh-äitiin jolla on kolme lasta 10v, 13v, 15v enkä koe ollenkaan että olisin pilannut elämääni rakastumalla yh-äitiin. Itse olen 56v mies parhaassa iässä.

      • King Corvax

        "ei kai poikanne elämäänsä pilaa sillä jos rakastuu yh-äitiin."

        Kuvittele tilanne: poika haluaa opiskella unelma-ammattiinsa mutta koulu on toisella puolella Suomea tai kenties ulkomailla. Nyt alkaa viuruaminen yh:n puolelta. kun ei voi muuttaa kun on lapsen koulut ja harrastukset ja kaverit ja suku ja lapsen isä ja ja ja ja... Poika jää sitten nyhväämään nurkkiin ja jää unelmat toteutumatta. Sekö ei vuonna 2012 ole elämän pilaamista, aikana, jolloin on mahdollista saada se ammatti jonka ikinä vaan haluaa ja ammatin ja uran myötä myös niitä asioita jotka nyt 90% tapauksissa tekevät miehen onnelliseksi??

        Sinä olet 56v ja olet kenties jo saavuttanut elämässäsi vaiheen, jossa sulla on asiat reilassa ja vartoillaan jo eläkepäiviä. TOI JÄTKÄ EI OO!

        Vikahan ei ole sen yh:n tuossa tapauksessa, vaan tuon pojan ja tolle pojalle nyt pitäs järkeä saada päähän!!!


      • KUvitelmia TAas..
        King Corvax kirjoitti:

        "ei kai poikanne elämäänsä pilaa sillä jos rakastuu yh-äitiin."

        Kuvittele tilanne: poika haluaa opiskella unelma-ammattiinsa mutta koulu on toisella puolella Suomea tai kenties ulkomailla. Nyt alkaa viuruaminen yh:n puolelta. kun ei voi muuttaa kun on lapsen koulut ja harrastukset ja kaverit ja suku ja lapsen isä ja ja ja ja... Poika jää sitten nyhväämään nurkkiin ja jää unelmat toteutumatta. Sekö ei vuonna 2012 ole elämän pilaamista, aikana, jolloin on mahdollista saada se ammatti jonka ikinä vaan haluaa ja ammatin ja uran myötä myös niitä asioita jotka nyt 90% tapauksissa tekevät miehen onnelliseksi??

        Sinä olet 56v ja olet kenties jo saavuttanut elämässäsi vaiheen, jossa sulla on asiat reilassa ja vartoillaan jo eläkepäiviä. TOI JÄTKÄ EI OO!

        Vikahan ei ole sen yh:n tuossa tapauksessa, vaan tuon pojan ja tolle pojalle nyt pitäs järkeä saada päähän!!!

        Etkös nyt kuvitellut hiukka liian paljon? Jos kuitenkin pysyisit asiassa? Näitä elämän koukeroita tulee ihmisille eteen oli ikäeroa tai ei. Mikään suhde ei ole ongelmaton. Luulisin myös että 90% miehistä onnelistuu hyvästä ihmisuhteesta.


      • King Corvax
        KUvitelmia TAas.. kirjoitti:

        Etkös nyt kuvitellut hiukka liian paljon? Jos kuitenkin pysyisit asiassa? Näitä elämän koukeroita tulee ihmisille eteen oli ikäeroa tai ei. Mikään suhde ei ole ongelmaton. Luulisin myös että 90% miehistä onnelistuu hyvästä ihmisuhteesta.

        En todellakaan kuvitellut liian paljon. 22-vuotiaan elämään PITÄISI kuulua oletuksena opiskelu ja muutto toiselle paikkakunnalle on jopa Helsingissä asuvalle tuossa iässä arkipäivää!

        Oletko ihan kajahtanut? Opiskelu oikein valittuna vaikuttaa koko loppuelämään! voi että kun tietäisit kuinka moni nuori tänä päivänä valittaa (muuten myös olen kuullut valitusta naisilta) kuinka kaduttaa kun ei opiskellut kun jäi suhteeseen silloin ja antoi sen vaikuttaa... Se kaduttaa!

        Koukeroita tulee mutta koukerot opiskelun tieltä voi poistaa sillä että lopettaa suhteen ja oppii sen, että sydänsurut menee ohi muutamassa kuukaudessa... opiskelun poisjättö ei mene pois koskaan!

        "Mikään suhde ei ole ongelmaton."

        Nyt ei puhuta suhteista vaan oman itsensä kehittämisestä ja esteistä jotka pitää raivata sen tieltä pois. Suhde on vain yksi asia kyllä mutta myös tyhmyys on tässä yksi johon puututaan.

        "Luulisin myös että 90% miehistä onnelistuu hyvästä ihmisuhteesta. "
        Mäkin luulin joskus, että joulupukki tulee takasta tuomaan lahoja. Kyllä varmaan on kiva kun on hyvä ihmissuhde mutta nykyään ihmiset laittavat aika paljon painoarvoa omille unelmilleen. Ennen asiat olivat toki yksinkertaisempia. miehet valmistuivat isänsä ammattiin ja työttömyys ei ollut mikään huoli. Huoli oli se, saiko elannollaan naisen ja seksiä. Nykyään noita murheita ei yksinkertaisesti ole ellei niitä tee itselleen!


    • Elämällä kyllästetty

      Hei Aloittaja
      Ymmärrän huolesi. On ihan oikein olla huolestunut. Siinä miettii, mikä on kasvatuksessa mennyt pieleen, kun lapsi etsii äitiään maailmalta. Mitenkään sinua tai lapsen äitiä syyttämättä. Niin minä miettisin, jos omat lapseni toimisivat noin. Ei varmaan auta kuin antaa olla, ei kannata menettää lasta tuomitsemisella. Löytävät sitten oman tiensä kuka mitenkin. Oma tyttäreni otti taivaanrannanmaalarin, tyhjätaskun, itse on tavoitteellinen, hyvässä hommassa ja perintöäkin tiedossa. Nyt odottaa lasta ja mitäs muuta kuin siinä odotan mukana ja toivon parasta. Olenkohan oikein itse aikanaan valinnut/saanut? Itse olen elänyt taloudellista hyvää paikkaa tavoitellen, että olisi lapsilla hyvä taloudellinen tulevaisuus, satsannut hirveästi itsestäni, saanut tavoittelemani, mutta rakkautta en saanut. Eronnut. Nyt uudessa suhteessa on rakkaus, mies rahaton, minä en. Mutta rakastan. Ilmeisesti kannatti elää juuri niinkuin elin. Toivon siunausta pojallesi ja itsellesi tämän hetken hyväksymistä!

    • tarkka_mika

      Järkevä poika sinulla! suomalaisten naisten suojaiäksi pitäisi laittaa 30v. ennen
      sitä ikää he ovat hyvinkin typeriä ja lapsellisia. Jos nainen on viellä pitänyt kunnostaan huolta eikä lässähtänyt niin hieno juttu!

      • Rehellisesti.

        Mutta hyi vittu, varmasti eukko nussituttanut itseään 15-20 miehellä tuohon ikään ja kaksi spermajätettä joltakin toiselta mieheltä vielä pyörimässä kintuissa...

        Ihan oikein isä on huolissaan että nuori mies pilaa nuoruutensa mokoman "naisen" kanssa.


      • jaa
        Rehellisesti. kirjoitti:

        Mutta hyi vittu, varmasti eukko nussituttanut itseään 15-20 miehellä tuohon ikään ja kaksi spermajätettä joltakin toiselta mieheltä vielä pyörimässä kintuissa...

        Ihan oikein isä on huolissaan että nuori mies pilaa nuoruutensa mokoman "naisen" kanssa.

        Kiihottiko ajatus naisesta todella noin paljon????


    • selllaista elämä on

      Milloinkohan on niin että jälkikasvu olisi kuunellut vahempiensa neuvoja ,ja vielä tehneet niiden mukaan. Niitä on harvassa.
      Antaa klopin tehdä,hyvä että ajallaan olet mielipiteesi sanonut vastuu on hänen.
      Eipähän tarvitse tulla sanomaan eteikö olisi varoitettu sitten kun itsellä on asiat menneet huonosti.
      Poika on siinä iässä ettei kuuntele kun olevinaan tietää kaikki,lyököön päätään mäntyyn siinäpähän opii.
      No toiset ei opi ikinä,sitäkin lajia on.

    • ei paha

      Taitaa poika olla vaan ikäistään kypsempi mies.

    • kif7voäå

      Joo,kyllä ton ikäinen yh on parhaat päivänsä nähnyt.Etsii vain uutta maksajaa elämäntavalleen.

      • kokemusta on

        Ei vissiinkään ole kyllä vielä parhaimmat päivät edes alkaneet:) Luulo ei ole tiedon väärtti!


    • akkaa päälle

      Kyllä vanha pitää käyttää loppuun ja vanhassa vara parempi.

      Saattaapa pojastakin tulla joskus puutteessa oleva yh, harmi ettei se sitten saa itelleen ketään, ku iskä tekee valinnat.

      Kyllä 22 v. on karvap...e mies, ei se tarvi enää isin opetusta, saattaa olla viisaampikin ja parempi muutenkin. Kuinka vanhaksi sitä pitää tulla, et pääsee irti vanhempien otteesta? Riittääkö edes se 36...

      • Niinpä niin

        Viiskuuskaan ei aina riitä.


    • Sairasta touhua...

      Yrittäisin kertoa ettei suhde tule kestämään.Sairashan tuo 36 v nainen on , sekoaa nyt "22v lapseen" huh huh!!! ja luulee suhteen kestävän...

      • mörkö

        Sulla on inside-tuntumaa vissiin, kun en itse huomannut naisen luuloja käsiteltävän. Luuletko itse minkään suhteen koskaan kestävän?


    • vähän järkeekin tähä

      Onhan toi ihan luonnotonta, toivottavasti poika tulee järkiinsä ja se yksinhuoltaja nainen myös.

    • nainen 23

      Jokainen ihminen tehköön omat valintansa! Oma henkilökohtainen kokemukseni on myös suuren ikäeroon perustuva. Itse olen 23 vuotias yksinhuoltaja, ja tapailen 42 vuotiasta miestä. Ikäeroa siis 19 vuotta, mutta ei todellakaan ole meitä kumpaakaan haitannut.
      Vanhempani saivat juuri tietää tapailuista eikä heidän mielipiteillään tule olemaan mitään väliä. Toki mietin miten itse suhtautuisin jos kyse olisi omasta lapsestani...
      MUTTA olen edelleenkin sitä mieltä että jokainen päättää itse omasta elämänkulustaan ja valinnoistaan.. Olkoon ne virheitä tai oikeita päätöksiä. Siinäpähän opitaan..
      Vaikka te vanhempina olette huolissanne, seuratkaa suhdetta taka-alalta. Olkaa sitten tukena jos hän saa siipeensä. Niin saatte enemmän arvostusta ja luottamusta kuin puuttumalla nuoren elämään.
      Tunnetustihan me teemme aina päinvastoin kuin meille sanotaan ;)

    • eunukki

      Taijat olla pöljäke.
      Poikasi tuntuu olevan paljon viisaampi kuin sinä, olisiko kokonaan toiselle miehelle.

    • kiuzdw

      Ennenvanhaan tollaiset naiset oli kehdonryöstäjiä.Nyt ne on puumia.Saalistusvietti toimii.Kyllä se poika tulee järkiinsä,kun arki alkaa.Toisen lasten elättäminen on turhaa puuhaa.Pojalla on sentään elämä edessään.Naikkosella takana!

      • juupas eipäs

        No ei minun mielestäni, nuori tuo nainenkin on. Näin viiskymppisen silmissä melkein yhtä nuori kuin poika.

        Aikuisia ovat, itse valitsevat ja itse kantavat valintansa seuraukset.


    • Kaksin parempi elää

      Kyllä vakka kantensa löytää! Älä sinä pilaa omaa eläkä pojan elämää! Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta pojan kumpanin valinnasta. Ole onnellinen pojan puolesta!

    • ...¨....

      Aika oksettavia kommentteja täällä, mutta niihin pitänee tällä palstalla vain tottua.

      Tunnen kaksi tapausta, joissa nuori tai nuorehko mies on löytänyt elämäänsä huomattavasti vanhemman naisen. Toinen oli vain vähän päälle kaksikymppinen ja nainen nelikymppinen, hänellä taisi vanhin lapsista olla yhtä vanha kuin tämä mies. Mies on nyt noin 45 ja ovat edelleen yhdessä. Toinen mies oli kolmekymppinen ja nainen myös yli 20 vuotta vanhempi. Tämä mies oli todella komea ja naiset häntä kovasti piirittivät, suku epäili jo homoksi, kun ei tyttöystäviä siitä huolimatta löytynyt. Taisi aina pitää vanhemmista naisista ja flaksi kävi sitten vasta kolmekymppisenä. Ovat hekin edelleen yhdessä, mies on jo ylittänyt 50.

      Jotta mulle ainakin ihan turha väittää että tällaiset suhteet aina päättyvät nopsasti ;)

    • ei mitään outoa

      Mitä ihmeellistä tossa nyt on?

      • no onpa

        siinä yks


    • Mimmukka_

      Ikävä tuottaa pettymys, mutta ihmiset ovat onnellisia eri asioista! Ajatus vanhemmasta yksinhuoltajasta voi olla sinulle painajainen, mutta pojallesi juuri se mitä hän on aina kaivannut. Sinun kuuluisi olla onnellinen siitä, että poikasi on onnellinen. Ei seistä hänen onnensa tiellä. Se on vahvaa vanhemmuutta, tue poikaasi hänen päätöksissään, kuin myös pettymyksissä.

    • 123-tyyppi

      Oho, jopas kysymys on herättänyt tunteita. Ja joo, ymmärrettävästi. Ainahan ulkopuolisilla on paljon painavaa sanottavaa. Tyhmä on kysymyskin toisaalta. Antaa ihmisen oppia itse kantapään kautta elämää, eikös. Paketti on aikamoinen, onnistumisprosentti vaikuttaa alhaiselta mutta annahan pojalle mahdollisuus eläää omaa elämäänsä, meni syteen taikka saveen.

    • irmeli811

      Ja mikähän ongelma on tässä? 22v on aikuinen mies ja tekee omat ratkasut, turha käännyttää! yksinhuoltajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin. on sitä elämää ollut ennenkin. ja sillon ku kaks ihmistä rakastuu ei millään muulla ole väliä. jos todella ajattelette poikanne parasta, antakaa olla.

    • böbi

      Onhan se parempi kuitenki kahestaan ku yksin. Mietippä vähän tarkemmin mikä on oikeasti miehelle hyväksi

    • Hupatsu 123

      En nyt kanssa ymmärrä ongelmaa........

    • g7eqz

      Nainen on hyväksikäyttäjä.

      • eipäs tuomita

        tässä ilmeisesti taas yksi kirjoittaja jolla ei ole omakohtaista kokemusta......


      • g7eqz

        on spede.


      • eituomiostakyse
        eipäs tuomita kirjoitti:

        tässä ilmeisesti taas yksi kirjoittaja jolla ei ole omakohtaista kokemusta......

        Järkeäkin saa käyttää.
        YH- ei voi ajatella nuorenmiehen parasta, koska muuten ei yrittäisi houkutella tätä seksillä.
        Nuorimies on lisääntymiskykyisessä iässä ja aktiivinen. Nainen on hyväksikäyttäjä mitä suuremmissa määrin.
        Seksi on kuten nälkä, aivan luonnollinen asia.
        Ei nälkäänkään kannata syödä vanhoja ruokia, vaikka ne hetkellisesti saattaisikin maistua hyvältä.
        Lapsia siinä vielä jaloissa, parisuhdetta ei lasten seassa harrasteta, paitsi perversioissa sairauksissa.


    • 123-tyyppi

      toi on just tota idiotismia "Nainen on hyväksikäyttäjä". Muahahaa.

    • EI SINUN ELÄMÄ

      Oletko vain kateellinen kun poikasi seukkaa kumminkin sinua nuoremman kanssa.
      Poikasi on kuitenkin täysikäinen niin sinulla ei ole mitään päätösvaltaa vaikka seurustelisi vaikka 80 vuotiaan lanssa , hänen elämänsä. Ja jos hän on onnellinen niin suo se hänelle.Kyllä hän putoaa jaloilleen jos vituiksi menee.

    • w+p9rfn

      The Power of Pussy

    • näin se menee

      ..Ja lopputuloshan on kuitenkin se, että nykyaikana kaikki eroaa kerran tai pari, oli ikäeroa tai eij, oten nuorison sanoin: "mitä välii??"

    • koivunoksamies

      Jos ei olis tota lasta niin asia olis ok. Toisten lapsia ei kannata alkaa elättämään. Vielä jos muija sattuu tulemaan raskaaksi niin johan on poika kusessa. Yleensä noi yh-naiset etsii vaan kakrulleen elättäjää. Kyllä täällä on vielä lapsettomiakin vanhempia naisia joille kelpaisi nuori kaveri eikä tarttis miehen lapsia katsella. Koeta saada poikas järkiinsä.

      • 23v yh

        itse olen yh eikä asia todellakaan ole noin kun kuvittelet! loukkaavaa edes lukea tuollaista.. Mietippäs ensin MINKÄ takia nainen (tai mies) voi olla yh. tilanteita on monenlaisia; toinen vanhemmista voi olla kuollut ym ym...
        Omalla kohdalla mies ei vain omalta lapsellisuudeltaan ruvennut isäksi. Ja ikää oli tässäkin tapauksessa 7v enemmän kuin minulla!
        Ikä on vain numero, ei se mittää kypsyyttä tai järkeä!!!!


      • maglalena

        ei kaikki yh:t etsi elättäjää!!!toi on vaan taas jonkun hylätyn miekkosen turhaa marmatusta kun ei itse naisille kelpaa!!!


      • 25-vuotias yh.

        Minua kiinnostaisi tietää, puhuuko koivunoksamiehen viestissä nyt kokemuksen syvä rintaääni - vai milläköhän perusteella tuota tekstiäsi oikein suollat? Minuun kun tuo kuvauksesi yksinhuoltajanaisista ja siitä, mitä he etsivät, ei ainakaan osu eikä uppoa, ei sitten millään tavalla.

        Itse olen 25-vuotias yh. Lapsia minulla on kaksi, molemmat alle 5-vuotiaita.

        Mielelläni minäkin löytäisin elämääni ihmisen, jonka kanssa voisin tutustumisen jälkeen seurustella, rakentaa jotain,...

        Elättäjää itselleni tai lapsilleni en etsi, sillä kuten tähänkin saakka, kykenen kyllä elättämään meidät kolme ihan omillanikin. Uutta isääkään lapsilleni en ole etsimässä; miksi etsisin? Onhan heillä isä, vaikkei tämä heidän elämäänsä kuuluukaan - syystä, joka ei tänne kuulu.

        On pari asiaa, joita ehdottomasti edellytän ihmiseltä, joka kanssani seurustelusuhteeseen haluaa ryhtyä, olipa hänellä itsellään sitten lapsia tai ei.

        Ensimmäinen on se, että hän hyväksyy lapseni ja mikäli heihin tulevaisuudessa tutustuu, käyttäytyy heitä kohtaan hyvin vaikkei hän heidän isänsä olekaan.

        Toinen on se, että hän todellakin ymmärtää ja sisäistää sen, mitä näiden lasten olemassaolo käytännössä tarkoittaa. Eli muunmuassa sitä, että vanhemmuus on osa elämääni 24/7, ja siihen kuuluu myös rutkasti velvollisuuksia.

        Moni asia sujuu vielä tässä vaiheessa juurikin lasten ehdoilla, ja lasten hyvinvointi ja tarpeet menevät kyllä ehdottomasti muiden asioiden edelle. Lapset tarvitsevat huolenpitoani, hoivaani ja aikaani - ja tulevat sitä ihan samalla tavalla saamaan, vaikka seurustelisinkin.

        Minä en ole ihminen, joka hoidattaa lapsensa muualla, jotta pääsee itse menemään miten mielii - ehei, itsepä olen lapseni tehnyt ja mahdollisimman pitkälle heidät itse hoidankin. He kuuluvat elämääni nyt ja jatkossakin, ja jollei mies tätä ymmärrä, niin eipä voi kuin valittaa.

        Näitä mainitsemiani asioita jos mies ei voi
        a) ymmärtää
        b) hyväksyä
        c) sisäistää
        niin se on sitten soromnoo; parempihan se on, että mies siirtyy uusien tuulien pariin katselemaan itselleen sopivampaa kohdetta - silloin emme kumpikaan haaskaa aikaamme.


      • 25-vuotias yh.
        25-vuotias yh. kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi tietää, puhuuko koivunoksamiehen viestissä nyt kokemuksen syvä rintaääni - vai milläköhän perusteella tuota tekstiäsi oikein suollat? Minuun kun tuo kuvauksesi yksinhuoltajanaisista ja siitä, mitä he etsivät, ei ainakaan osu eikä uppoa, ei sitten millään tavalla.

        Itse olen 25-vuotias yh. Lapsia minulla on kaksi, molemmat alle 5-vuotiaita.

        Mielelläni minäkin löytäisin elämääni ihmisen, jonka kanssa voisin tutustumisen jälkeen seurustella, rakentaa jotain,...

        Elättäjää itselleni tai lapsilleni en etsi, sillä kuten tähänkin saakka, kykenen kyllä elättämään meidät kolme ihan omillanikin. Uutta isääkään lapsilleni en ole etsimässä; miksi etsisin? Onhan heillä isä, vaikkei tämä heidän elämäänsä kuuluukaan - syystä, joka ei tänne kuulu.

        On pari asiaa, joita ehdottomasti edellytän ihmiseltä, joka kanssani seurustelusuhteeseen haluaa ryhtyä, olipa hänellä itsellään sitten lapsia tai ei.

        Ensimmäinen on se, että hän hyväksyy lapseni ja mikäli heihin tulevaisuudessa tutustuu, käyttäytyy heitä kohtaan hyvin vaikkei hän heidän isänsä olekaan.

        Toinen on se, että hän todellakin ymmärtää ja sisäistää sen, mitä näiden lasten olemassaolo käytännössä tarkoittaa. Eli muunmuassa sitä, että vanhemmuus on osa elämääni 24/7, ja siihen kuuluu myös rutkasti velvollisuuksia.

        Moni asia sujuu vielä tässä vaiheessa juurikin lasten ehdoilla, ja lasten hyvinvointi ja tarpeet menevät kyllä ehdottomasti muiden asioiden edelle. Lapset tarvitsevat huolenpitoani, hoivaani ja aikaani - ja tulevat sitä ihan samalla tavalla saamaan, vaikka seurustelisinkin.

        Minä en ole ihminen, joka hoidattaa lapsensa muualla, jotta pääsee itse menemään miten mielii - ehei, itsepä olen lapseni tehnyt ja mahdollisimman pitkälle heidät itse hoidankin. He kuuluvat elämääni nyt ja jatkossakin, ja jollei mies tätä ymmärrä, niin eipä voi kuin valittaa.

        Näitä mainitsemiani asioita jos mies ei voi
        a) ymmärtää
        b) hyväksyä
        c) sisäistää
        niin se on sitten soromnoo; parempihan se on, että mies siirtyy uusien tuulien pariin katselemaan itselleen sopivampaa kohdetta - silloin emme kumpikaan haaskaa aikaamme.

        Mitä taas tulee tuohon aloitusviestiin, niin onhan kyseinen poika kyllä aika nuori. Ikäeroa en kuitenkaan näe mahdottomana tai ennenkuulumattomana – tärkeämpää on mielestäni se, mitä parisuhteen osapuolten pääkopasta löytyy ja miten nämä kaksi siinä mielessä käyvät yksiin toistensa kanssa.

        Mikäpä siinä tietenkään, jos pariskunta on onnellinen ja elämä ja arki sujuvat (jatkossakin!). Onnellisuus ja arjen sujuvuus ovat omasta mielestäni tällaisten asioiden avainsanoja.

        Tulee kyllä mieleen, että 22-vuotiaalla lapsettomalla ja 36-vuotiaalla kahden lapsen vanhemmalla voi olla elämästä ihan erilaiset odotukset, toivomukset, näkemykset ja kokemukset.

        Toinen voi nähdä elämän kaukana edessään täynnä menoa ja meininkiä, kun taas toisella voi olla niin sanotusti juoksut juostu. Lastensakin kautta tuo nainen on joutunut ainakin jollakin tasolla aikuistumaan ja ottamaan vastuuta jo useita vuosia sitten.

        Onko poika muuten asunut omillaan?

        Oletko sinä, aloittaja, keskustellut poikasi kanssa? Sillä tavalla hyvässä hengessä?

        Vaikka poika onkin täysi-ikäinen, eikä hänen täten tarvitse sinulle tiliä tekemisistään tehdä, olisi hyvä, jos hän noin aluksi selkeyttäisi muutaman asian edes itselleen ja kumppanilleen;

        Onko pojalla realistiset odotukset elämästä lapsia omaavan henkilön ja ennen kaikkea lasten kanssa? Ymmärtääkö hän, mihin on ryhtymässä? Jaksaako hän sitoutua – parisuhteeseen ja lapsiin, jotka eivät biologisesti ole hänen? (Sillä jonkinasteistahan sitoutumistahan usein kuitenkin vaaditaan, jotta elämästä niin sanotusti tulee jotakin.)

        Nainen puolestaan – ymmärtääkö hän, että poika varmaan tietyissä asioissa ajattelee niin kuin ajattelee ja käyttäytyy niin kuin käyttäytyy juurikin nuoren ikänsä puolesta? Entäpä, jos poika ei osaakaan ajatella asioita samalla tavoin aikuisesti kuin nainen kenties tekee?

        Arki ja kuvitelmat eivät aina kohtaa, ja kummankin osapuolen suhteessa kuin suhteessa olisi hyvä tiedostaa nämä asiat.


    • REPSSSS

      Kiinnostaa vitusti. Mitä jos tappaisit poikasi ja itsesi.

    • turhavaiva

      Aivan. Selvästi ylläpidon aloite. Sinänsä voisi olla elävästä elämästä. En muuten koskaan lue esiin ponnahtavia mainoksia. Joten turha vaiva ylläpidolta.

    • i am toto

      Jos olisin sinä, niin antaisin pojan itse päättää. Tuollaiset asiat oppii yleensä kantapään kautta :) Minäkään en tuollaista suhdetta tukisi, en todellakaan. Koettakaa vaivihkaa saada poika tajuamaan, että tuollaisesta suhteesta ei tule yhtään mitään.
      Jos koetatte erottaa heitä, niin varokaas ettei sinun ja vaimosi välit poikaan mene :)

    • Olet luuseri

      Taidat oikeasti pelätä että pilaa sinun luuseri elämän.

    • birgitta77

      koivunoksamies puhuu paskaa! itse yksinhuoltajana voin sanoa että en todellakaan ole lapselleni isää enkä elättäjää koskaa etsiny. niitä onnenonkijoitakin voi olla ja on varmasti mutta ei saa yleistää. meitä kunnollisiakin yh-äitejä löytyy.

      • yh täälläkin

        todellakin! samaa mieltä kanssasi!!


    • onpas kummaa

      ite olin 16wee kun tapasin tulevan mieheni 56wee.
      Henkiset arvot olivat molemmilla kohdillaan, joten vanhempani
      antoivat siunauksen liitollemme.
      Nyt olen 37wee ja ukko 77wee ja hyvin menee.
      Kylläpä tällä palstalla kikkeliä imevät YH-epäkelvot ovat kovasti
      puolustamassa munahaukan nuorta saalista, oksettavaa hyi helevata!!!!

    • et muutakaa voi

      Se on sitä nykyaikaa, keep got whit the flow PAPPA!

    • mäyrä, kettu

      rotta, hamsteri ja puuma. Noista voitte valita omanne, arvon
      vanhat löysätoosat.
      JOs maailma olisi ihanteellinen paikka niin kaikilla olisi YH-äippä
      morsmaikkuna hihihhhhhiiiiiiii......

    • 22v jätkä :D

      no jo on keskustelua aiheuttanut aihe... ei mutta itse olen sitä mieltä, että kannattaisi tutustua tähän naiseen, ja aloitta 0 tilanteesta. Eli aloittaa tutustuminen neutraalilla asenteella ilman ennakkoluuloja tai mitään ja rakentaa vasta sitten omat mielipiteet, jotka voi sitten tuoda julki jos kokee tarpeelliseksi. mutta se on taivahan tosi asia että 22v ei ole mikään pikkulapsi enää ja mielestäni ei pitäisi mitenkään noin suuri asia tämän isälle olla. Ehkä poika on ollut aina liian kiltti mallilapsi että tämä on siksi sinulle niin suuri asia? Ehkä hän siksi haluaa alitajunnassa vanhemman ihmisen jonka seurassa voi olla rennosti? Ehkä ei, sitä en tiedä.

    • 123-tyyppi

      heh, tiedänpä pari yh-äitiä joilla rahaa on eikä ne huonoa huolisi, joten turha yleistää taas. Yh ei ole köyhyyden merkki, todellakaan. Ja mitä ikä aina kertoo? Monet yh-äidit ovat timmimmässä kunnossa kuin useimmatkaan 20 -vuotiaat löysä perseet!

      • fg79h0jimpl

        Sä tiedät pari yh-äitiä jotka on poikkeuksia ja niiden perusteella itse yleistät?? Mahtavaa logiikkaa!

        Eiköhän valtaosan kokemukset siitä että YLEENSÄ yh-äidit etsii henkistä ja taloudellista elättäjää ole riittävä syy yleistää.

        "Monet yh-äidit ovat timmimmässä kunnossa kuin useimmatkaan 20 -vuotiaat löysä perseet! "

        Monet, vaan ei suurin osa...


    • okokokok

      Anna poikasi seurustella!

      Jos hän ei naimisiin mene ja/tai muksua akan kanssa pyöräytä, ei kyseessä todellakaan ole mikään elämän pilaaminen. Ei voi olla väärin, jos hän kertoo olevansa onnellinen.

      Jos meinaat, että nuoruusvuodet tulisi viettää jonkun omanikäisen seurassa (etkä nyt naimisiinmenoa vielä ajattele), metsään menee silloinkin. Tiedän nimittäin, kuinka perseestä on elää syvässä masennuksessa 22-vuotiaana kun ei ole ketään. Sillä ei siinä vaiheessa ole väliä onko vastapuoli 22- vai 36-vuotias, pääasia, että on hyvä mieli.

      • King Corvax

        Nuoruusvuodet tulisi viettää opiskellen ja itseä kehittäen eikä seurustellen sen enempää vanhemman kuin nuoremmankaan kansas ellei ole kyseessä "no holds barred" -tyyppinen sovittu ja vapaa juttu.

        Parisuhde ja läheisriippuvuus estää unelmien toteutumista, sillä unelmien toteutuminen vaatii työtä, uhrauksia ja itsenäisyyttä. Parisuhde tuo väliaikaista hyvää elämään seksin ja läheisyyden kaipuun täyttämisen muodossa mutta viisaasti valittu ura tuo miehelle mukanaan sekä parisuhteita että aineellista ja henkistä tyydytystä.

        Case closed!


    • mklö

      Mitäs jos olis toisinpäin?...

      • selkeä juttu

        ai siis häh? Poika olisi huolissaan isästään vai?

        Et nyt tajua homman ytimiä.
        YH tarkoittaa, että joku on käynyt panemassa naista ja se on saanut lapsia.
        Sekin mies on olemassa mitä todennäköisimmin. Ehkä niitä miehiä on useitakin.
        Lisäksi ikäero on suuri. Olisi lähtökohtaisesti hienoa, jos olisivat suunnilleen saman ikäisiä.

        Miksi siis toisten roskat pitäisi olla sinun roskia ?

        Jokainen tekee omat lapsensa. Normaali ihminen ei ala kantamaan toisten tekosia.


      • Hyi mikä mato!
        selkeä juttu kirjoitti:

        ai siis häh? Poika olisi huolissaan isästään vai?

        Et nyt tajua homman ytimiä.
        YH tarkoittaa, että joku on käynyt panemassa naista ja se on saanut lapsia.
        Sekin mies on olemassa mitä todennäköisimmin. Ehkä niitä miehiä on useitakin.
        Lisäksi ikäero on suuri. Olisi lähtökohtaisesti hienoa, jos olisivat suunnilleen saman ikäisiä.

        Miksi siis toisten roskat pitäisi olla sinun roskia ?

        Jokainen tekee omat lapsensa. Normaali ihminen ei ala kantamaan toisten tekosia.

        Lapset eivät ole roskia.
        Sinä olet.


    • Tyylituuli

      Saan itse viisikymppisenä huomiota nuoremmilta miehiltä. Siihen verrattuna tuo 36 on ihan tyttönen. Antakaa olla!

      • Kylmät kädet

        Sama juttu äitini kanssa, kun vielä piti painoaan kurissa. Vielä 51-53 vuotiaana se näytti melkein alle 40-vuotiaalta.

        Sama juttu minullakin silloin, kun pidin kunnostani huolta. Täytettyäni 30 vuotta, edelleen kysyttiin papereita yökerhojen ovilla. Olin jo 31 vuotias, kun Oulun nelivitosessa 38 vuotias Anu ja minä iskimme silmämme toisiimme.

        Hän järkyttyi kämpilläni, kun sai tietää ikäni. Oli luullut mua 20-vuotiaaksi!


    • tuutikki-81

      eikö 22 vuotias ole aikuinen joka on vapaa tekemään omat virheensä...?mistä sitä tietää vaikka se olisikin "se oikea"?

    • Tällainenkin

      Seurusteleeko poikasi sen vanhan naisen vai sen lapsen kanssa.
      Hakeeko äitisuhdetta vai isäsuhdetta.
      Kyllähän näitä voi analysoida ja syyt löytää kotoa.

      Miksi vanhempien pitää olla huolissaan lapsensa seurustelusta.
      Ei kai vaan oma lehmä ojassa.

      • ajatella saa

        Eipä ole kovasti palikat kohdallaan ja joku taitaa olla hukassakin?
        Vanhemmat juuri ovat huolissaan lapsistaan, jos välittävät lastensa tulevaisuudesta.
        Lasten elämän onnistuminen, parisuhteen normaalit aloituspisteet yms.
        Se on vastuullisen vanhemman perusvaatimus.

        Totta on se, että syitä löytyy kotoa toisinaan.


    • tsemppiä ! !

      Kerro pojallesi vaihtoehdot. Jokaisella päätöksellä on seurauksia myös.
      Itse luultavasti hylkäisin poikani, jos olisin samassa tilanteessa.
      Jos ei hyvät neuvot kelvannut, niin kantakoon yksinään seuraukset.
      Poikasi väärät päätökset ei tarvitse olla sinun kärsimyksesi.

      Ei sinun tarvitse kärsiä sen jälkeen poikasi elämästä tai sen typeristä päätöksistä.

      Kerro kuitenkin pojallesi asiat ennen kuin alat toimimaan.

      Jokainen terve vanhempi haluaa lapselleen vain hyvää. Jos se ei lapselle kelpaa, vastatkoon seurauksista.
      Surullistahan se on, mutta tosiasioita ei kannata piilotella.
      YH miehet ja naiset mielellään ottaisivat itselleen mitä tahansa lohtua elämäänsä. Eivät he sääli uhriaan eivätkä ajattele tämän etua.
      He ovat pilanneet elämänsä ja tajuavat sen hämärästi. Aika ajoin selvemminkin.
      Mitä vanhemmaksi lapset kasvaa yh-lla, sen suuremmiksi tulevat ongelmat.
      Se on sitä sosiaalidemokratiaa, että ihmiset voivat pahoin. heidän on aina pakko myös äänestää sdp:tä, koska heidän etuutensa on siitä kiinni.

      Täällä kirjoittelee selvästi semmoinen porukka, jotka ovat jo itse sotkuissaan tavalla tai toisella, tai eivät yksinkertaisesti ymmärrä asioita ollenkaan.
      Älä välitä näistä heikoista, joiden tulokset ovat heikkoja. Jo nyt he kärsivät.

      Aloittaja on siis aivan aiheesta huolissaan. Turha sitä on kenenkään ehdollistaa, jollei oma sotkuisuus vaadi kohtalotoveruutta.

      • Vitsi varmaan

        Jestas mitä soopaa :
        "YH miehet ja naiset mielellään ottaisivat itselleen mitä tahansa lohtua elämäänsä. Eivät he sääli uhriaan eivätkä ajattele tämän etua."

        "Älä välitä näistä heikoista, joiden tulokset ovat heikkoja. Jo nyt he kärsivät."

        Voi pyhäyksinkertaisuus....


    • JK

      ET MITÄÄN

      • Ota ne herneet

        pois nenästä, niin jo helpottaa,


      • TREZNOR

        NINKÖ?


    • Tympäsee

      Oletko isä miettinyt millainen poikasi todella on, mitä arvostaa, onko yksinäinen/masentunut, siihen voi olla mukava tulla suuremmankin perheen, tuntuu että on elämää ja niinhän se onkin, elämä ei seiso paikallaan kun on lapsia olivat ne sitten sinun minun tai meidän. Älkää parjatko yh-äitejä, tekevät kovasti töitä kasvattaakseen tälle maalle seuraavia päättäjiä ja eläkkeiden maksajia ja onhan nyt jo paljon yh-isiäkin.
      Tällä palstalla näkyy olevan suurin syy perheen perustamiseen: seksi, on paljon muitakin syitä olla yhdessä ja niinpä kysy mitä poikasi hakee tästä naisesta, onko heillä muutakin tekemistä kuin seksi ja jos on niin älkää vaivautuko tulemaan väliin sillä teillä muilla ei välttämättä ole enää kivaa, annetaan pojan itse päättää elämästään. Niin ja annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä olla niin rasistisia täällä pienessä Suomi nimisessä maassa.

    • Guy69-

      Mitä oikeastaan tiedät poikasi elämästä? Onko onnellinen vai ei? Kuuuluuko kysymys oikeammin niin, että pilaako poikasi vanhempien elämän?

    • elä ja anna elää

      Niih, mitähän ne naapuritkin nyt tuollaisesta oikein ajattelevat.

    • isätietää

      Huolisitkos mieluimmin itse tuon 36v naisen?

    • Pojastasi on tullut TOYBOY! Itse kun olin menossa armeijaan syksyllä -87 ja olin 20 vuotias, seurustelin muutaman kuukauden 37 vuotiaan kahden lapsen yh:n kanssa. Asiaa avitti puoleltani se, että hänellä oli todella isot rinnat ja minulla 20 vuotiaan hormonit. Kyllästyin hommaan kun minulta yhtenään kysyttiin, onko hän äitini? Oma äitini oli tuolloin 40 vuotias ja tietysti hänkään ei hyväksynyt suhdettamme. No, kakskybäsestä kaikki over 30 wee ovat loistavia kaatoja!

      Ja mitä tuli tuhon toyboynä oloon, seksiä pitä jaksaa joka ikinen päivä, lähes. 45 vuotiaana tosin hieman kaipaisin noita päivä, jaksaisinkohan? ;D

    • mummapumma

      Mistä olet huolestunut? Siitäkö että poikasi ei noudata normeja joita te asetatte? Vai siitä että olette huolissanne poikanne onnellisuudesta? Katsokaa peiliin ja miettikää mitä odotteita itse olette lapsellenne asettaneet ja mihin suuntaan kasvattaneet.
      Minun oma äiti i ei laskenut minua nuorten tanhuihin, ei ollut sopivaa olla ulkona nuorisoporukassa, aina kun läksi ulos , piti olla pikkusisaria mukana 3 kpl . Kaveri sanoikin, että aina sinulla noi riippakivet mukana.
      Sitten aikuistuin, menin nopeasti avioon pojan kanssa jonka kanssa olin seurustellut 15 - vuotiaasta asti. Tosin avioero tuli jo kahden vuoden kuluttua. Olin kasvanut ulos keskikoululaisesta ja olinkin ammattilainen, liian iso vastus ammattikoululaiselle.
      Tapasin töissä 40 vuotiaan miehen, meillä oli ikäeroa 18 v. Tulimme hyvin juttuun , olinhan oppinut kommunikoimaan lähinnä vanhempien ihmisten kanssa. Avioiduimme ja saimme 3 lasta ja avio oli onnellinen, kunnes mies sairastui uniapneaan, eikä hän hakenut ajoissa apua, eikä myöskään kertonut minulle tilannetta niin että olisin ymmärtänyt. Erosin.
      Löysin netin kautta kumppanin, joka oli 13 vuotta nuorempi, ja tätäkin aviota on jo kulunut 13 v. Nykyisenä aikana ei yhtään hullummin.
      Mies oli 32 ja minä 45, kun tapasimme.
      Ei 15 vuoden ikäero suuntaan tai toiseen merkkaa mitään, jos vain parisuhde perustuu tasavertaiselle kumppanuudelle. Sen perään kannattaa kysellä.

    • hatsa1000

      Kyllä se torttu kuivaa 4-5 vuotta ja sitten ei auta, kuin saapas rasva.
      Kannattaa ottaa 18v sillä on tuhannen litraa kosteutta enemmän jäljellä.
      Ton ikäiset naiset ei kostu, kuin norsulla.

    • Kaikki,kostautuu???

      Minulla ja miehelläni on ikä eroa 92-päivää,en voisi kuvitella,kuten ei miehenikään..nuorempaa/vanhempaa...eletään kaikki vuosi kymmenet,muoteineen,musiikkeineen...politiikan eris kummallisuuksineen...ollaan samalla taajuuksilla.Jos mulla/miehelläni ois 20-15-vuotta nuorempi/vanhempi puoliso...ei tulis mitn.Kaikki pitäis opettaa ja suhde ennen pitkään tyrehtyis siihen;)

      • Suvaitsematon myös

        Kyllä. Olen samaa mieltä, elämässä on vain yksi vaihtoehto ja se on kaikille sama. Onneksi olette niin älykkäitä että olette tämän ymmärtäneet. Ei kannata suvaita sellaisia sairaita irstailijoita joilla voi olla jopa 100 päivää ikäeroa. Kammottavaa. Jos on eri rotua, kansalaisuutta tai sosiaalista taustaa, niin se on jo kuolemaksi. Ei kannata ajatella edes sellaisia vaikeita, aivot menee solmuun.


    • Et voi tehdä mitään,jos poika vakuuttaa olevansa onnellinen.Suosittelen että et mene väliin,koska se ei ole oikein,poika on täysi ikäinen,eikä ehkä kuuntele sinuu!
      Helpompaa jos hyväksyt asian,välit säilyy ainakin.

    • Pikainen herääminen.

      Vie se Damiin:)
      Herää aika nopeesti!

    • is2i2

      Kyllä sinulla on oikeus olla huolissasi lapsestasi. 36-vuotias on aivan liian vanha pienelle pojallesi, joka on vasta aikuistumassa ja opettelemassa elämään. Hän vasta etsii itseään ja paikkaansa maailmassa, ja on siksi herkkä joutumaan huonoihinkin suhteisiin, joilla yrittää luoda itselleen paikkaa ja kokemuksia.

      Tuollainen ikäero ei ole todellakaan terve, kun vanhempi osapuoli on nainen. Poikasi on vaarassa pilata elämänsä ja menettää ihmisarvonsa. Suhde noin paljon vanhempaan ja käytettyyn naiseen halventaa ja alentaa häntä miehenä ja ihmisenä.

      Vaikka hän toki elää omaa elämäänsä, etkä voi häntä pakottaa tai käskeä, voit yrittää vaikuttaa häneen niillä keinoilla, joita sinulla on. Jokainen vastuullinen vanhempi miettii lapsensa parasta, vaikka tämä olisi jo aikuistumassa. Toisen elämään vaikuttaminen toisen parhaaksi ei ole väärin.

      Yritä puhua pojallesi, tai pyydä jotakuta nuorempaa puhumaan hänelle järkeä. Voit myös etsiä tietoja tuosta naisesta, ja jos löydät jotain epäilyttävää, voit paljastaa sen pojallesi. Muista, olet hyvä vanhempi, kun suojelet lastasi. Jos hän kuitenkaan ei ota mistään neuvosta vaaria, niin sitten kannattaa vain antaa asian olla. Typerästä jääräpäisyydestä opitaan valitettavasti pois vain kantapään kautta.

      • anvuaio

        Ei se ikäero ole huono tuossa vaiheessa. Se on huono, että kyseessä on vakava suhde. Nuoren miehen pitää tähdätä alas koska hänen ikäiset naiset tähtäävät ylös. Kun poika täyttää 35 ja hänellä on ura putkessa, silloin hän nauttii niistä 20-vuotiaista naisista. JOS siis ura on putkessa eikä tuhlattu naisiin.

        Tuon pojan vaimo ihailee tällä hetkellä vaaleanpunaista hello kitty -penaaliaan ja opettelee ensimmäistä kertaa meikkailemaan. Tulevaisuudessa tästä pitäisi tulla hänen vaimonsa.


    • anvuaio

      Puhu sille kuin mies miehelle. Siinä poikasi tekee toki oikein että nyt tähtää vanhempiin naisiin mutta hän ei saa antaa tuon olla lopullista. Monet parikymppiset huomaavat että oman ikäisten naisten viehättäminen on lähes mahdotonta.

      Keskitytä poikasi realisoimaan unelmansa ja löytämään sen mitä hän haluaa tehdä työkseen ja urakseen. Kun hän saavuttaa sen, naisia tulee.

      Tunteet on hankala asia. "Pienen pojan" tunteet on vaikeasti hallittavissa ja sinun tulee saada hänet tajuamaan asia. Minultakin meni monta vuotta tuosta iästä tajuta nämä asiat. Vaimosi on puhunut mutta SINUNKIN pitää puhua hänelle miehenä! Myös monien muiden miesten pitää puhua.

      tutustuta poikasi vaikkapa tällaiseen radio-ohjelmaan www.blowmeuptom.com.. Se on miljardööri Tom Leykisin ohjelma miehiltä miehille.

      • anvuaio

        Yllä oleva tekstini saattaa vaikuttaa provosoivalta mutta otetaanpa vielä yksi kesympi ja seesteisempi lähestymistapa asiaan:

        Auta poikaasi ymmärtämään syyt MIKSI hän on tuon naisen kanssa. Onko se se, että hän on vain oppinut sinulta, elokuvista tai muilta ihmisiltä, että pitää löytää ylipäätään joku mahdollisimman nopeasti ja että parisuhde on itseisarvo jota pitää tavoitella? Onko hän tuon kanssa siksi, että hän on rakastunut eli aivokemiat sekaisin? Onko hän tuon kanssa, koska hän ei ymmärrä, että voisi saada nuoremman, jolla on sama elämäntilanne? Onko hänellä kokemuksia muista naisista joilta on saanut? Onko hän tuon kanssa siksi, että hän on sattunut saamaan tältä ja luulee ehkä puolialitajuisesti, ettei voi saada muualta? Aika monet miehet nimittäin menevät sen ensimmäisen kanssa jolta saa rakkautta ja seksiä.

        Kohota poikasi itsetuntoa! Se on parasta lääkettä!


      • miljoonia on

        Me miljardöörit panemme aina kaikkia akkoja perssereikään.


    • Frühling.

      Toisinpäin tuon ymmärtäisi, jos vaikka tuo 36-vuotias olisi ottanut 60 vuotiaan, mutta näinpäin on ymmärrettävä, että poika on täysi nössö.
      Nainen haluaa määräysvallan ja näitä nuorempia poikia etsivien naisten määrä vain tuntuu olevan kasvava, mitä vanhemmaksi nainen tulee.
      Ei kukaan järkevä mies ota vanhempaa naista! Minä kieltäydyin kakskymppisenä lähes kolmekymppisestä naisesta ja olen todella siitä aina ollut tyytyväinen.
      Mieshän pystyy yleensä aina paremmin elättämäänkin perheensä, kun on vanhempi. Mies on huomattavasti parempi ottaa vanhempana, silloin hän kunnioittaa naistakin aivan toisella tavalla. Viidenkympin ikään tulevat yksinäiset naiset taas ovat perin harvoin miehiä enää kiinnostavia..vaikka he itse luulevat olevansa vielä vetovoimaisia ja nuoria.

    • 15

      mitä sekoilet. juurihan äänestämäsi niinistökin seurustelee lapsensa ikäisen kanssa. missä ongelma?

    • moullumies

      Syön joka päivä löyssää kaurrapuurroa. Tämän johdosta paaskani on tosi löyssää. Nyt on sisareni ilmoittanut minulle, että hän ei enää halua panna minua perrsseeseen strap-on vehkeellä, koska perrseestäni kuulemma aina valuu löyssää paaskaa.
      Mitä voin tehdä?
      Sisareni on Suurlähestystössä Lehdistöattasheana. Hän on urraohjus.

    • rit-g

      Oisko mun äitin pitäny antaa mulle tukkapöllöö kun 17 v tutustuin 30 v mieheen, tässä sitä vieläkin ollaan, vuosia takana 8v. Todella hyvä mies, on mulla käyny säkä, todella. Kaikkee on, rakkautta piisaa, seksi on 8 v jälkeen ihanaa, vähintään 4 krt viikossa.

    • Tasoo

      Jari Kurri,Heikki Kinnunen,Jussi Lampi ja monet,monet muut plösöt,ottivat/saivat nuoret eukot,,,kuis kävikään??En jumbelaat ,ottais rahan,julkisuuden takia..iso mahasta,rikasta löllykkää..ite oon 30-kesänen ja kääkkä jotain 60.v...JIÄKKKKKK

    • jeeeeeeeeeeeeeeeee

      itse 31v mies,kihloissa 44v naisen kanssa.oon löytäny rakkauden,en seksin takia ole hänen kanssa.meillä synkkaa niin helvetin hyvin että ollaan onnellisia molemmat.

    • myös isä ja

      Ymmärrän huolestuneisuuden, toivotaan et poika huomaa itse pian asian.

    • 19+13

      Olen lukenut elämänfilosofista kirjaa Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja. Kirjan mukaan ihminen tekee itse valinnat, mutta se mitä hän itse tahtoo rajoittuu pois, sillä ympäristö tarjoaa hänelle ajatuksia siitä mitä hänen tulisi tehdä elämässään.

      Esimerkkinä vaikka että isä sanoo pojalleen: "Poika, olisin ylpeä sinusta jos tekisit niin ja näin, siten et heitä elämääsi hukkaan". Jos poika hyväksyy tuon ajatuksen joka sisältää isän odotukset, vaikka oikeasti tahtoisi jotakin muuta, niin hänen valintansa pohjautuvat tuosta lähtien ulkoiseen ajatukseen.

      Poika valitsee ehkä koulun, aiheet, kesätyön, asuinpaikkansa ym edelleenkin, mutta koska kaikki ne valinnat pohjautuvat isältä saamaan ajatukseen, niin jokainen valinta johtaa häntä aina vain pidemmälle omasta tahdosta.

      Tämä on yksinkertaistettu esimerkki, sillä olemme oppineet paljon ulkoisia ajatuksia ja se tapahtui paljon nuorempana kun esimerkin koulupojalla, mutta uskoisin että esimerkki kuvailee aika hyvin miten ympäristö, tai tarkemmin sanottuna ympäristön ajatukset, vaikuttavat ihmisen elämään.

      Tuon kirjan avulla oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus löytyy, siitä tulee tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa valintoihin ja sitä kautta toimintaan tiedottomuudesta. Sitä mukaan kun ajatuksia paljastaa, tietoisuus omasta itsestä ja tahdosta kasvaa, ja jossakin vaiheessa valinnat alkavat tapahtumaan täysin omasta tahdosta. Suosittelen tutustumaan tuohon kirjaa, se todella toimii.

      Kirja löytynee googlaamalla, minä löysin sen sivulta www.alkuajatus.org

      • Respect the Cock

        Lakkaa nyt jumankekka mainostamasta jo tota kirjaas.

        Mutta jos mies oikeasti miettii, mitä haluaa niin se on seksi, seksi ja seksi. Just sen takia miehet menee suhteisiin koska ikivanha iskostettu malli on päällä, että täytyy tehdä näin ja täytyy löytää suhde ja joku mamma joka hoivaa pientä poikaa samalla.


    • tähpoika22v

      Oletpa isä äiti tai mikälie hulttio, joka lähtee tuollaisia kirjoittelemaan ja miettimään .... poika 22v päättää omista asioistaan ekä ne päätöset kuulu kenellekään muulle ... herää kysymys oletko itse aikuinen ???? vai itse teininä saanut lapsen ja katkeroitunut siitä

    • SampoKajaani

      Tuollainen nainen on helppo vietellä sänkyyn. Sitten vain kuvaa pojalle niin eiköhän akka vaihdu, kun isukki on käynyt samalla haaskalla. Myöhemmin poika kiittelee, vaikka aluksi murjottaa. Ei kun flirttailemaan.

    • kolomen äiti

      Antaahan pojan seurustella aikansa. Jotenkin vain tuntuu siltä, että eiköhän tuo juttu lopahda ennen kuin ehtii kunnolla alkaakaan.

      Ja kyllä, en tykkäisi, jos jompikumpi tyttäristäni alkaisi seurustella tuossa iässä itseään 15 vuotta vanhemman yksinhuoltajaisän kanssa. Minäkin yrittäisin puhua järkeä kuten vaimosi on tehnyt. Ja jos poikani tekisi saman tempun kuin sinun poikasi, en tykkäisi ja puhuisin edelleen järkeä. Mielestänne tunteenne ovat täysin oikeutettuja.

      Onhan se oikeasti outoa, että 36-vuotias kulkee 22-vuotiaan kanssa. Poikasi on varmasti kiva ja fiksu, mutta jos hänellä ei ole mitään erityisiä avuja kuten raha, en ymmärrä suhteen motiivia. Ja jos 36-vuotias on oikeasti kiinnostunut tuon ikäisen ajatuksenjuoksusta ja he kohtaavat samalla aaltopituudella, se vanhempi puolisko on vähän jälkeenjäänyt tai epäkypsä. Tsemppiä teille isä ja äiti sinne jonnekin! Toivotaan yhdessä, että homma loppuu!

      • lopetakaa jo

        Minulla on kolme tyttöä ja poika en oöle päättänyt kenenkään parisuhtesta, koska en ole sutenööri .. nuorin jo 21v. ei minunkaan puolesta kukaan päättänyt oletko tuon vai tuon kanssa en kysellyt pankkitilin saldoa enkä koulutusta ... ups taitaa olla vanha klisee rakkaus ... kestänyt jo kolkytvuotta ja lapsenlapsikin ... senkin valittajat ja narisijat "ehkä elän vaan kerran " !!!!!!!!


    • Ongelmahan on ilmeisestikin vain isän ongelma. Poikasihan on aikuinen ja hänellä on oikeus elää omaa elämäänsä, eikä isän elämää,piste.

    • Vanhassa vara paree

      Älä ole huolissasi asiasta! Sinuna uskoisin poikaa ja nauttisin siitä, että hän on onnellinen!
      Välttämättä tuo rakkaus ei kestä ikuisesti, mutta tällä hetkellä poikasi on rakastunut ja onnellinen! Ikähän on pelkkiä numeroita ja mä puhun nyt omasta kokemuksesta, sillä itse olen naimisissa 15v vanhemman naisen kanssa. Naimisissa olemme olleet jo 5v ja kaikenkaikkiaan 12 vuotta on yhteistä taivalta kuljettu!

    • helkatatata

      Ja se onnellinen tulevaisuus.... kolmekymppisellä on sitten vaihdevuotinen puoliso... ja kun pojalla on viiskytvuotisjuhlat, morsio viettää 74 vuotis päiviä.

    • numerot ei kerro

      mitä siinä pojlla on pilaamista,kyllä 22.v.on jo aikuinen,eikä 36.v,nainen ole vanha,on nainen parhaimmillaan,eikä tuolainen 14.v,ikä nykyaikana mikään iso väli oe.
      sopiivat jutut yhteen,eikä tarvi aina osuakkaan.tekevät yhteiset lapset,eikä tuo 2.v,suhdetta pilaa.

      kun ajatellaan ikäeroa pitemmälle,jos muuten synkkaa.esim.poika 30-nainen 44.ei paha-tai poika 40-ja nainen 54,ei erikoista,seuraava poika 45-nainen 59.ei paha.

    • 33-mies

      ei ei tuo oo yhtään paha juttu jos jätkä tykkään vanhemmista naisista niin mikä tuossa. aatellaan vaikka näin poika saa kokenutta naista se jos mikä on nanaa tietääpähän että saa hyvän käsittelyn. entpä nuoret 20 naiset nehän kostuu pelkästä sanomisesta ja ovat kuin lahnojaa eivätkä osaa tehä mitään. eli ei kannata ressiä tuomosesta asiasta ottaa saapahan kokemusta tuostakin jutusta sit jos ikävästi käy

    • Isukk112

      Rauhoitu.

    • Sinkku ja äiti

      Eiköhän ole parempi, että annatte pojan itse tehdä ratkaisut, täysi-ikäinen mies on. Meistä vanhemmista tuntuu usein, että tiedämme paremmin mikä lapsillemme on parasta, mutta näinhän se ei kuitenkaan aina ole. Poikanne parasta ajatellaksenne, teidän on vain nyt hyväksyttävä tilanne ja yritettävä sopeutua siihen ja olla hienotunteinen. Näin toimimalla ette ainakaan huononna välejänne poikaanne, sillä sydänasiat ovat hienosäätöjuttuja. Ja loppupointti: Ei ikä ja lapset pilaa naista, se parantaa vain :)

    • 031178

      Kyllä noi yh- äidit vaan etsii elättääjää pennuilleen. Varokaa kaikki naisia joilla on lapsia ja ovat eronneet!! Jos löytyy joku kunnollinen yh niin pitää jo risti seinään piirtää. Eihän ne yh:ta muuten oliskaan,

    • aloittajalle

      No jos ajatellaan ns. normaali ikää ja normaalipareja. Eli ikäeroa pari-kolme vuotta ja mies se vanhempi, niin missä se lukee, että se suhde onnistuu 100% varmuudella? Tietääkseni ei missään. Ikä on numeroita, sielujen sympatia ei katso ikää. Arjen toiminen riippuu taas ihan ihmisestä itsestään ei iästä. Kaikissa ikäryhmissä on sellaisia, jotka eivät huolehdi perheestään tai kotitöistä, vaan jättävät ne toisen harteille. Järki käteen ja antaa heidän katsoa mitä elämä tuo tullessaan.
      Mikä sinua ap harmittaa? Sekö, että sinä haluaisit jaolle, mutta vaan poika pääsee? Ja olisiko vaimosi vielä mustis sinusta? :D

    • Viikset ja kesä

      Stefun isä-parka yrittää täältä hakea apua viiksi-Maran painostamalle pojalleen.

    • kevättä rinnassa

      Taitaa isukkia suututtaa kun omalla pojalla on naitava yh pedissään. Iskä paijaa vanhaa kantturaa ja poika porskuttaa. Kokemus karttuu hyvä poika!
      Ei tämän elämän tarvitse olla haudanvakavaa kansalaiset, jokainen kantaa kuitenkin vastuun ja vapauden.

    • JuupaJuuapa

      Voi v....!! Suuret se on murhet sullakin. Ota huomioon, että poika elää omaa elämäänsä, ei teidän.... olen melkein ollut itse vastaavassa tilanteessa, ja tosiaan omaan parisuhteeseen ei tarvita vanhempien hyväksyntää erikseen.

    • Aviomiesx

      No se seksi vanhemman naisen kanssa petaa.Hänellä on komusta sängyssä ja pojalla ei ole. Jospa poika tulisi järkiinsä.Niin siinä käy kun kyrpä ja järki seisoo yhtä aikaa.

    • shaghjghsj

      Hyvä lääke,, anna pojan elää omaa elämäänsä, aläkä SINÄ puutu siihen

      Itse pilaatte elämän ja samalla omanne, kun puututte asiaan joka ei teille enää kuulu.

    • yhtykääi

      Onhan nää yh:t varmoja panoja, ei siinä mitään.
      Mutta siihen se jääkin. En kyllä mistään hinnasta aloittaisi mitään vakavaa juttua sellaisen kanssa. Sama asia kuin käytetyssä autossa, jotain vikaa siinä on, koska edellinen omistaja on heivannut.

    • takku

      Mitä outoa on asiassa jos homma toimii.Sauli Niinistöllä on yli 20v nuorenpi vaimo,samoin Paavo Lipposella,eikä kukaan ole huolestunut.Poikasi on naisensa valinnut ja hyväksi havainnut.Ikäero parisuhteessa ei ole nykyään mitenkään harvinaista saati tuomittavaa.Itsekkin olen ikuisesti kiitollinen 26v vanhemmalle naiselle joka opetti minulle rakastelun salat.

      • King Corvax

        Lipponen ja Niinistö ovat menestyneitä miehiä. Jos he olisivat parikymppisinä menneet elättämään jonkun vanhan eukon lasta, he tuskin olisivat nyt siinä asemassa, jossa ovat. ja SE on tuossa se pointti. Mies heittää tärkeät kehittymisvuotensa hukkaan.


    • NC

      Voi He.....i mitä taukkeja ootte!!! Siis varsinkin miehet, varsinaiset "isät"! Todellisuudessa kadehditte poikaanne, ja päätitte purkaa angstinne tänne meidän iloksemme!

      No anyway, poikanne oppii uusia temppuja. Oppii kuinka tulee käyttäytyä naisseurassa, kuinka naista tulee kohdella jne. Itse kun luulette olevanne niin miestä että!

      Mulla itselläni oli jo nuorempana suhde yli 30-kymppiseen naiseen, siksi en osaa/pysty tuomitsemaan nuorukaista. Toivon vain onnea ja menestystä! Ja jos satut lukemaan tämän, potkaise sitä isääsi munille kunnolla, ettei pääse pilaamaan elämääsi!

    • Jösses

      Luetko pojallesi vielä iltasadunkin? Entä peitteletkö sänkyyn?

    • hgdfghfg

      Aloittajasta tullee piaikkoin isoisä. Onneksi olkoon jo etukäteen. Veikkaan että vanhempi nainen haluaa siemenen, jolla pitää pojan kuvioissa...

    • rakastunut hermion

      MITÄ VÄLIÄ SILLÄ MINKÄ IKÄINEN ON TAI MINKA MAALAINEN ON???!!!!!

      Hyvät ihmiset!!!!!! ettekö tiedä mitä RAKKAUS ON???!!!
      Jos toista RAKASTAA niin tarviiko muuta???? Aina ihmiset löydätte jotain vikaa, ette vain halua, että toiset ihmiset on onnellisia!!!!!! Antaa heidän nauttia omasta parisuhteestaan ja siitä rakkaudesta mitä nyt kokevat!!!

    • äiti vuosimallia -51

      Lukematta muita vastauskia vastaan sinulle. Olen äiti, jonka pojalla on 18 vuotta vanhempi naisystävä. Mitä siitä, hänen on elämänsä ja jo muutama vuosi yhdessä oloa takana. Onhan naisella aikuisia lapsia pari kappaletta ja pojallani pari lasta alle kymmene vuotiaita. En puutu heidän asioihinsa sillä en voi elää muuta kuin omaa elämääni ja he elävät omaansa.

    • tietän tietän

      Nyt täytyy kyllä kommentoida tuota ikäasiaa... Oikeasti, kenen mielestä 36-vuotias on vanha ja rupsahtanut???

      Monet (ja luulenpa että myös tässä tapauksessa) kolme-nelikymppiset ovat fyysisesti paremmassa kunnossa kuin parikymppiset, tästä on viime aikoina julkaistu useitakin kirjoituksia.

      Ettei vain tässä olisi kyse siitä, että isäpappa on vähän kade tiedostamatta sitä itsekään kun poika on napannut aikuisen, fiksun ja upean naisen jollaiseen isukilla ei olisi tsäänssejä ja tietää tämän :)

      Ja vaikkei suhde kestäisikään (mistä sen tietää mikä suhde kestää ja mikä ei? Monet täydellisen lähtökohdan saaneet suhteet kaatuvat ja yhtä monet täysin toivottomilta vaikuttavat kestävät ja kestävät, tähän kun ei ole olemassa mitään valmiiksi määriteltyä kaavaa!!) niin varmastikin poika saa erittäin arvokasta kokemusta tulevaisuuden varalle ja varmasti ne aivotkin kehittyy pidemmälle kuin niillä jotka viettävät kaiken vapaa-aikansa hilluen kaupungilla kavereiden kanssa. Ei takuulla ole haittaa tulevaisuudessa!

      Että annas nyt isukki poikasi elää omaa elämäänsä (tekee niin joka tapauksessa), kyllä kaikki menee omalla painollaan :)

      • ökkvjkvkj

        36 vuotias nainen on nainen parhaassa iässä.

        Silloin nainen on päässyt nuoruuden estoistaan ja vanhempiensa moraalisaarnoista eroon, alkanut elää omaa elämäänsä ja nauttimaan siitä. Tämä ei heijastu pelkästään seksielämään, vaan kaikkiin elämänalueisiin.

        Ulkonäköpaineet vähenevät, mutta nainen sen sijaan vain kaunistuu! Pakkelikerrokset vähenevät ja aletaan vahvistamaan luonnollisia, kauniita puolia itsessä. Enää ei pyritä olemaan suosikkiartistin näköinen, vaan huomataan että omassa itsessä on kauneutta jota kannattaa korostaa! Se on sitä aito naiseutta, ei matkimista, esittämistä, näyttelemistä ja lapsellisuutta!

        Meillä on töissä esimerkiksi eräs ikäneito joka viime syksynä vietti 50 vuotisjuhliaan, ja hän ei ole mikään tuulipukukurppa, vaan todella viriili, hyvärunkoinen laadukas naaraskissa joka on kymmenessä vuodessa vain näyttänyt parantuvan.

        Mitään seksuaalista meidän välillä ei ole vaikka tuosta voisi saada sellaisen kuvan, mutta se elinvoima suorastaan huokuu hänestä ympärilleen kun hän pitää työpaikalla järjestystä. Ei käskyttäen ja seläntakana puukkoa lyöden, vaan huolehtimalla ja rakastamalla työtään ja ryhmäänsä.


    • wappenia

      eihän ihmisen tunteet ikää kysy. vai onko tää ikäkysymys joku uus EU tirektiivi. miten ihmeessä joku toinen ihminen voi olla huolissaan toisen ihmisen tykkäämisistä ja rakkauden kohteista. EIHÄN TÄS OO MITÄÄN JÄRKEE. Nyt vaan kansanopistoon kaikki epäilijät. Antakaa kaikkien kukkien kukkia.

    • Onnellinen+++

      Paree vaan kun keskitytte omaan elämäänne.

    • URPO!!!!!

      siis mikä ongelma siinä on jos se seurustelee vanhemman naisen kanssa, jos se on onnellinen!?!??!?!?!?! kukaan ei lue varmaankaan tätä kommenttiä mutta pitipähän kirjottaa....

    • En ymmärrä huolenaihettanne,,miehet etsivät järjestään 15v. nuorempia!!!!!!!

    • ettekö te

      saatanan pässinpäät tajua, että YH-ÄMMÄT OVAT YHTEISKUNNAN
      LOISIA, JOITA TULEE VÄLTTÄÄ. EI SE OLE SATTUMAA, ETTÄ
      HE OVAT YKSINHUOLTAJIA. SIINÄHÄN MENETTE ANSAAN.
      TAITAA KAIKKI TÄMÄN PALSTAN NEROPATIT OLLA YH-KIKKELINNUUHKIJOITA
      JOTKA KOITTAVAT PUOLUSTAA YH:NA OLEMISEN AUTUUTTA.

      • ÄLLITÄLLI

        "ettekö te". Voi hyvänen aika, sinulla on todella paha trauma yh:sta, kun oikein huudat. Kannattaisikohan sinun nyt varata aika vaikka tuolta tk:n kautta johonkin, ennenkun lopullisesti kilahdat. Lienetkö saanut yh:ta kenkää.


    • ei saisi

      haukkua YH-äitejä.
      Saan eräältä yh:lta seksiä lähes päivittäin.
      Tämä kyseinen nainen suostuu tekemään makkarissa lähes mitä vain.
      Pitäisi nähdä asioiden hyvät puolet myös ;)

      • hy

        Siis totta kai yh on ok. Mutta tuo seksijuttu: se ei kai mitenkään liity siihen, että nainen on yh.


      • Tubellex
        hy kirjoitti:

        Siis totta kai yh on ok. Mutta tuo seksijuttu: se ei kai mitenkään liity siihen, että nainen on yh.

        Totta, olen samaa mieltä kanssasi. Tuossa alla on muuten samanlainen juttu tästä aiheesta jos jotain kiinnostaa:

        http://tinyurl.com/cklnz62


      • Respect the Cock

        Tuu sitten kehuskelemaan kun nainen "vahingossa" unohti pillerit ja pääset toiseksi maksumieheksi.

        Yh-äidit on niille jotka ei muuten saa. Mitä etua miehelle on siitä, että nainen on yh? Okei... jotkut yh:t ovat epätoivoisia ja se on etu, koska silloin tulee näitä jotka suostuvat tekemään mitä vaan sängyssä. Mutta kyllä nuoret parikymppisetkin tekee ihan mitä vaan jos miehellä on ulkonäköä ja statusta.


    • helena621

      Itse olen seurustellut jo pitkään itseäni 16 vuotta nuoremman miehen kanssa tositarkoituksella. Pilkettä löytyy meidän kummankin silmistä ja meillä on todella hauskaa toistemme seurassa. Lisäksi olemme työkavereita ja työssähän me tavattiinkin. Meitä ei häiritse mitä muut ajattelevat meistä. Olen muuten yh-äiti enkä tunne olevani sen kummoisempi "jakorasia" kuin muutkaan naiset. Anna aikuisen poikasi tehdä omat valinnat, sillä hänhän elää omaa elämäänsä ei sinun.

    • ÅkeSetä44

      Ainaki huomaa näistä kommenteista, että kysymys sinänsä herättää tunteita puoleen jos toiseen. Erikoista sinänsä, sillä kukaan meistä ei elä ko. nuoren miehen elämää. Häneltä kai sitä pitää kysyä jos kysyttävää on.

      Kun puhutaan aikuisuuden mitasta on syytä muistaa tämän yhteiskunnan määrittelevän sen lain muodossa ja kautta. Kun olet 18 täyttänyt olet aikuinen ja täysivaltainen suomen kansalainen kaikkinen oikeuksineen ja vastuineen. Muistakaamme se!

    • Hesa-Esa

      Huolestuneelle isälle sanon, että on pojan oma asia, kenen kanssa hän seurustelee. Isä itse on pilaamassa pojan elämää, jos hän ei hyväksy pojan elämäntapaa.

      • Äitisuhde

        Millainen on tuon pojan äitisuhde ollut, hakee nyt 36v.stä äitiä...aika usein kun haetaan vanhempaa kumppania, haetaan jotakin lapsena vaille jäätyä eli tässä just sitä äitiä...kasvatuksellinen juttu mahdollisesti...mutta asiaa pitäisi miettiä toisin päin, mitä 36v nainen hakee 22v miehestä, onhan tuo mies todella lapsellinen vielä tuohon naiseen verrattuna....


    • Huvi ja hyöty

      Kyllä poika itsestään huolen pittää. Monasti tommonen kokeneempi nainen on oikein mukava kumppani. Kerkijää vielä ennen naisen viilenemistä hoitaa yhden omankin pesueen. Sitten voi vaikka hommata nuoreman muijan tai seksipartnerin. Pojalla menee varmasti oikein mukavasti ja huvi ja hyöty on varmasti molemminpuolinen.

    • Hyi helvetti!!!!!

      Voisit vaihtaa nimimerkiksesi "tyhmä isä", sillä sitä sinä olet.

      Oletko noin saatanan tyhmä että alat ARVOSTELEMAAN, et ainoastaan poikasi valintoja, vaan myös hänen naisystäväänsä, johon HÄN ON RAKASTUNUT!

      Etkö sinä vitun vajakki tajua sellaista että kävi miten kävi, ainoat häviäjät tässä teidän "järkipuheessanne" olette sinä ja vaimosi!

      Te häviätte siinä leikissä poikanne joka tulee vihaamaan teitä loppuelämänsä ajan.

      Jos te ette hyväksy naista taloonne, silloin te ajatte poikanne ulos perheestänne koska poikanne lähtee hänen mukaansa!

      Jos poikanne on rakastunut naiseen, hän ei tule kuolinvuoteellaan sanomaan että "olisi pitänyt uskoa vanhempiani", vaan hän tulee sanomaan että "hyi helvetti kun minun vanhemmat olivatkin typeriä eivätkä rakastaneet (eli luottaneet) minua!"

      Jos hän ALISTUU TEIDÄN TAHTOONNE ja te yhtä vajaaälyisen vaimosi kanssa hihkutte että saitte puhuttua pojallenne "järkeä", silloin hän kuolinvuoteellaan tulee kiroamaan että uskoi teidän "järkipuhetta" eikä vastannut omasta elämästään ja tehnyt omia valintojaan.

      Oletteko te kasvattaneet pojasta nössykän, vai miehen?

      Vaikuttaa siltä että teidän poikanne on MIES, mutta te haluaisitte hänen pyörivän vielä oman vaimosi hameen helman alla. Ajatteltiko antaa oman vaimosi hänelle poikuuden viejäksi ettei pojalle vaan tule traumaa?

    • Viisas äiskä

      Jätä pariskunta rauhaan ja anna heidän elää omaa elämäänsä. Vanhempien tehtävänä on tukea eikä estää toisten onnea. Oletpas aika huono isä kun et halua poikasi onnea, hän on kuitenkin aikuinen.

      • King Corvax

        pointti onkin se, että kun toi poika ei tajua mitä on tekemässä ja toi ei tuu päättymään mihinkään onneen.


    • Ymmärrän, että olet huolissasi. Neuvoja voit antaa, mutta poikasi on saatava tehdä omat ratkaisunsa elämässään. Jos hän on kypsä ja fiksu ja todella valmis perhe-elämään, tämä rakkaussuhde voi toimia erittäin hyvin. Helppoa elämä lapsiperheessä ei kuitenkaan ole.

    • ootte tyhmiä

      yh:t ovat himotuinta riistaa, homot ovat parempia kuin heterot ja
      sitä rataa......
      Jatkakaa hyvät toisinajattelijat, jatkakaa

    • cream73

      Koska poikasi on täysi-ikäinen, suosittelen ettet tee asialle mitään. Näin säilytät välisi poikaan. Tärkeintähän on, että poikasi on onnellinen. Jotenkin tuntuu, että tämä asia pilaa sinun haaveesi poikasi elämästä eikä poikasi elämää. Asioilla on yleensä tapana järjestyä joten älä murehdi!

    • loose nut

      Kärsitkö erektiohäiriöstä? Jos et fyysisestä , niin henkisestä ainakin näytät kärsivän.

      Sinä et voi elää omaa elämääsi aikuisen lapsesi kautta. H elvetin tollo.

      Vai häpeätkö poikaasi, tai lähinnä sitä, mitä muut ihmiset ajattelevat poikasi valinnoista? Ja sitä kautta sinustakin.

      Että mitähän ne muut ihmiset sitten sinusta ajattelevatkaan, koska poikasi elää elämäänsä.

      Yrittäisit sinä elää omaasi ja hae viagraa jos peniksesi ei toimi.

      Isä yrittää pilata poikansa elämän, varsinainen antisankari. Miksihän sinunkin on pitänyt lisääntyä?

    • itselläni on

      20-vuotias muija, mutta ajattelin vaihtaa hänet 44-vuotiaaseen
      5 lapsen äitiin. YH:t rules!!!!

    • aikuinen ihminen

      Anna pojan elää omaa elämää, hänen oma elämä on hänen vallassaan.
      Jokainen tekee omat valinnat ja myös elää niiden kansaan.
      Joten näpit irti aikuisen elämästä

    • Hankkikaa oma elämä!

      "Mitä pitäisi tehdä, ettei poika pilaisi elämäänsä?"

      Suurin ongelma taitaa olla itsetunnossanne!

      Mitä MUUT AJATTELEE, kun poikamme seurustelee vanhemman naisen kanssa?

    • ainoastaan

      täällä suomi24:lla epänormaali on normaalia ja päinvastoin.
      Ei hyvää päivää!!!!

    • juuh..

      22-vuotias kloppi on vielä henkisesti 15-vuotiaan tasolla. Ei siis osaa ajatella järkevästi asioista. Poika ajattelee nyt vaan hepillään. Ohan se hienoo ku sellanen 36-vuotias kokenut nainen opettaa kokematonta poikaa makuukammarissa. Ja sitten ku poika on oppinu tarpeeks, se heivaa tän vanhan luuskan ja alkaa pyrkiä pissisten pöksyihin.

      Ja tää 36-vuotias nainen on joutunu sitte vaan tyytymään ensimmäiseen kloppiin joka hänet huolii. Katos kun löysäpillunen yksinhuoltaja ei oo ihan jokaisen miehen ykkösvalinta...

    • 11+9=?

      Olen omalle jälkikasvulleni sanonut, että /- 5v käy, mutta sen yli/ali ei tarvitse tuoda näytille. Itse toki päättävät kenen kanssa naivat, mutta minun ie tarvitse heitä kaikkia tuntea.

    • Yks vaan

      Kumpi sinulle on tärkeämpää? Se että poikasi on onnellinen hänen itse valitsemallaan tiellä vai että hän valitsee tien jonka te hänelle osoitatte ja hän on onneton?

      Ei se vanhempi puoliso ole mitään elämän pilaamista. Jonkun toisen onni voi löytyä jostain muusta mitä sinä onnellisuudesta ja sen kriteereistä ajattelet.

      Anna poikasi olla onnellinen ja tue.

    • 26v mies

      Kyllähän yli 20vuotias voi jo seurustella aivan kuinka paljon itseään vanhemman kanssa haluaa.

      Monet tuon ikäiset tykkäävät vanhemmista naisista, eikä siinäkään ole mitään väärää.

      Itse ajattelisin että 18-50 on ihan hyvä ikähaitari tässä iässä.

    • isukki ihastunut?

      Mahtaako olla niin, että isukki on itse vähän ihastunut poikansa naisystävään, ja yrittää nyt epätoivoisesti tuhota näiden suhteen saadakseen naisen itselleen?

      Siltä vähän vaikuttaa. ;)

    • miettelijäs

      poika on jo aikuinen ja jos on onnellinen nii anna hänen olla miksi puuttua toisen elämään jos hän ei neuvoja kuuntele

    • Real love kai..

      Katteellisten juttua täältä tuntuu löytyvän. Mitä se oikeastaan kenellekään kuuluu kenen kanssa joku toinen seurustelee, täysi-ikäisiähän nuo ovat molemmat.
      Eniten ehkä ottaa pannuun yh:n exää, joka todennäköisesti on pikkuisen vanhahko, ehkä.
      Kannattaa koettaa vaan kestää se, että jotkut ihmiset rakastavat toisiaan ja välittävät aidosti toisistaan, viihtyen keskenään. Ei siitä kannata katkera olla, voihan olla, että omallekin kohdalle vielä sattuu se aito ja oikea, eikä tarvitse kuolata positiivisia korkkarimisuja naapurissa.

    • Katsellut ja kokenut

      Hei Aloittaja
      Ymmärrän hyvin huolesi. Jos poika etsii äitiään maailmalta, silloin miettisin, mitä vikaa kasvatuksessa on ollut. Todennäköisesi teillä ei mitään. Olen ikuinen itseni syyllistäjä. Äitinä nyt on erilaiset ongelmat. Mitään et kuitenkaan voi tehdä muuta kuin murehtia. Kumpa saisi palloon kaiken sen mitä murehtii lasten puolesta, ja sitten murskata se. Voimia murehtimiseesi! Lapsi elää kuten on "kirjoitettu".

    • nainen 50v-ei puuma

      "Huolestunut isä"...eiköhän se suhde kaadu aikanaan omaan mahdottomuuteensa...tai sitten ei. Mitä sillä iällä nyt niin on väliä. Jos 36v nainen viitsii seurustella noin nuoren kanssa, niin joko tuo nainen on vielä hiukka lapsen kengissä...siis jotenkin lapsellinen vaikka onkin jo itellä lapsia, tai sitten poikanne on kypsä ikäisekseen. Yleensä 22v pojat on vielä niin keskenkasvusia, ihan penskoja, ettei vanhempi nainen heitä huoli, paiti ehkä seksin takia...mitä en kyllä ymmärrä, koska eihän sen ikänen vielä oikein ymmärrä naisen tarpeistakaan mitään :))
      (mutta nykyään on kuilemma muotia olla nuorempien miesten kanssa seksi suhteessa). Tiedän myös että monia nuoria miehiä kiinostaa vanhemmat naiset juuri kokemuksen takia. Jos poikasi on onnellinen, mitä se on sulta pois jos nainen onkin poikaasi vanhempi??

      Älä iskä ota niin vakavasti. Poikasi on täysi ikäinen joten et voi kyllä määrätä että minkä ikäisen naisen kanssa hän saa seurustella. Niin se vaan on.

    • juonikas mummo

      Eräs sukulaiseni, jolla kaksi lasta ja lapsenlapsia vokotteli itselleen parikymmentä vuotta nuoremman miehen. Säälittää, että mies jää vaille omia jälkeläisiä. Jos hän olisi minun poikani, surisin kovastikin.
      Nainen pitää nuoresta miehestä kynsin hampain kiinni. Miehellä hyvä ammatti ja rehti mutta ujo luonne. Sen takia tämä sukulaiseni onnistuikin kaappaamaan nuoren miehen itselleen, koska tämä oli niin kovin ujo ja epävarma itsestään.

    • jygvui

      ootteko ääliöt koskaan ajatellu että naisen mies voi olla menehtynyt?! ei tarvi olla aina eronnut jumalauta.

      • Leski ei YH :D


    • .....

      Jos oma poika seurustelisi tuollaisen pedarin kanssa silppoisin hänen vittunsa!

      • JärkiKäteenTaas

        Mahdatko edes tietää pedofiilin käsitettä?
        "Pedofilia eli lapsikohteinen seksuaalihäiriö on parafilia, jossa pedofiiliksi kutsutun yksilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu vain ja ainoastaan seksuaalisesti kehittymättömiin, esimurrosikäisiin lapsiin. "

        Jos on 22-vuotias niin on jo nuori aikuinen, ei mikään pikkulapsi eikä 36-vuotias nainen ole mikään pedofiili vaan aikuinen nainen. Eli helvettiäkö siinä syyttelet, eivät tee mitään väärää.

        Aikuinen päättää itse elämästään, vanhemmat hyväksyy tai on hyväksymättä, ei ole enää heillä valta päättää poikansa elämästä, ikävä kyllä se on karu totuus.
        Joten aloittajakin on hyvä ja päästää irti "pienestä pojastaan", josta on jo kasvanut mies.


    • Jepjepjep....

      Otetaan pojan iästä pari vuotta pois niin olisi kuin ilmetty "isäpuoleni" kyseessä. Hän oli parikymppinen alkaessaan seurustelemaan äitini kanssa, viiden lapsen yh-äiti. Isä pistettiin pihalle kun petti eri naisten kanssa ja juopotteli.

      Nyt 34-vuotias on mies ja äitini 50-vuotias, edelleen yhdessä ja naimisissa.
      Onnellisia ovat vaikken edelleenkään pidä tosta miehestä.

    • noin vanhaa

      ämmää ei poikani jumalauta tuo näytille!!!!!

    • puumat kunniaan!

      Niinhän se sanontakin menee että "huonossa repussa voi olla hyvät eväät."
      mikäs siinä jos puumat maistuu, itse vanhempia kimuleita pyörittäneenä voin sanoa että poika nauttii parhaillaan elämänsä menosta!!

    • Tutulta kuulostaa

      Aloittajalle, kai se sun poikas nyt herranjestas osaa hoitaa omat suhteensa. Kyllä luulis että 22 vuotias tajuaa jo itsekkin jotain. Anna nyt niitten kahen olla ja kato mitä siitä tulee. Voihan se olla ettei se kestä.
      Mun äidillä ja sen poikaystävällä on 14 vuotta ikäeroo, mutta ihan hyvin sen ukon vanhemmat sen otti, vaikka se on vasta 23.

    • ettehän te ole

      vielä edes ikäeroa nähnytkään.
      Olin 14-vuotias kun tapasin elämäni rakkauden ( 73-vuotias spurgu).
      Samaa sulhoa olen 27 vuotta kestänyt ja rakkaus sen kuin roihuaa.
      Jos naiset ovat puumia niin miehet ovat sikoja.

    • vitjapalli

      eihän tossa ole mitään vikaa niin kauan kun se NAINEN ei ole raskaana! siis tarkoitan heti suhteen alussa.muutenhan he voivat olla ihan hyvä pari! kyllä mullekin kävisi vanhempi tai nuorempi tai ulkomaalainen tai muuta sellaista. ei se rakkautta estä!

    • Palstalaiset ovat tuominneet aloittajan hössöttävän asenteen poikansa parisuhdeasioihin ja hyvä niin.

      Mitäs jos hössötys olisi tullut sosiaaliraston/mielenterveystoimiston suunnalta? Olisiko sille silloin tullut hyväksyntää?

    • Nuorekastako

      Nyt lopettakkaa hössötys, sillä nykyaikana näkyy olevan ilmiömäisessä kasvussa, että vanhemmat miehet ja vanhemmat naiset ottavat nuoremman kumppanin. Ja varmaankin sen takia, että samalla pysyvät itekkin nuorekkaampana kuin sen saman ikäisen kumppanin kanssa. Nuorempi sukupolvi haluaa vauraamman ja kokeneemman kumppanin. Ja naisena olen huomannut kuinka nuoret miehet vonkaa kumppanikseen. Olen lähentelemässä 50-vuoden rajapyykkiä ja nuoret miehet jotka ottaa yhteyttä ovat iältään alkaen 20-vuotiaita. Olen kiinnostunut paljon vanhemmista miehistä, mutten ikälopuista. Minua kiinnostaa itseäni 5 vuotta nuoremmat ja sitä vanhemmat. Niin..että ei se rakkaus katso ikää, vaikka nuorten vanhemmat katsookin. Ja minun ystäväpiirissäni on paljon eri ikäisiä pariskuntia. Enemmänkin niitä miehiä, joilla on 20v. nuorempi vaimo kuin he itse ovat. Ja mielestäni heidän vanhempi- ja nuorempi lähisuku tulee heidän kanssaan hyvin juttuun. Eli etköhän sinäkin anna pojallesi ja tämän naisystävälle lapsineen tilaa elää onnellisesti niinkuin tähänkin asti. Mielummin onnellinen poika kuin onneton, vaikkakin se vaatii teiltä vanhemmilta paljon aikuismaisempaa asennetta kuin tähän asti. Tiedän että teillä on vaikeaa hyväksyä tätä suhdetta, mutta kokeilkaa..se kannattaa.

      • Asennetta kehiin..

        Miltähän sinusta isänä mahtaisi tuntua, jos poikasi olisi valinnut miehen kumppanikseen?? Tai itänaapurin - tai vaikkapa romaninaisen? Mahtaisiko teillä vaimonne kanssa pysyä mölyt mahassa?? Tässä miettimistä..sillä nämä ovat muiden perheiden arkea. Asenne ja suvaitsevaisuus ovat nykypäivän ongelmia, jotka ovat arkea monessa perheessä. Asenne ja avarakatseisuus ratkaisee. Varmasti pojallanne on ollut nuorempiakin tyttöystäviä, mutta ne suhteet eivät ole onnistuneet. Toivoisin että osaisitte muuttaa asennettanne positiivisempaan suuntaan. Samalla pysyisitte jonkinlaisissa väleissä poikaanne. Luojan kiitos, etteivät vanhemmat ole saaneet enää pitkään aikaan päättää kenen kanssa heidän jälkikasvunsa seurustelee. Sillä ennen vanhaanhan talon tytöt naitettiin ikälopuille isännille..Hyi helvetti!


    • pimpula801

      huh huh mitä paskaa täällä on kirjotettu. eli ongelmana näyttäisi olevan se kun aikuinen poikasi seurustelee yksinhuoltajan kanssa. haloo, ota järki käteen ja OLE AIKUINEN.

    • kokemusta on

      ei siinä auta isä eikä äiti.Kyllä niiden on kaekki opittava kantapään kautta..Missä suhteessa muuten pilää elämäänsä?

    • lampunkeksijä

      Valmis talous, lapset ja kaikki. Ei syytä huoleen ;)

    • häh

      ihme tyylillä täällä puhutaan "joistain yh-äideistä", "joku yh-äiti".... ihme lokeroon on meidät laitettu. Mitä jos mies on ollut ihan kamala, hakannut, pettänyt ynnä muuta. Tai vaikkapa tapaturmaisesti kuollut? Olemmeko silloin "jotkut Tahtomattaan yh-äidit" -lokerossa ? Tai emmekö silloin ole enää yhtä arvokkaita ja oikeutettuja etsimään puolisoa "korkealla rimalla". Kyllä miehet helpolla pääsee, kun eivät mihinkään lokeroon joudu vaikka monesta naisesta yh-äidin tekevät. !!!!!!!!!!!

      • YH on tietenkin vain liian huono nainen joka ei ole kelvannut niin hyvälle miehelle :D
        Leski (arvonimi) on puolisonsa menettänyt :)
        Ystäväni sanoi minulle kun olimme alle 20v.
        "Minusta ei ainakaan tule mitään V*tun yh-äitiä"
        Mies teki kaikkensa pilatakseen ystäväni elämän ennen kuin sai perheen sisäisen lähestymiskiellon.
        Ystävästä(20v.) tuli leski lapsen ollessa 2v.
        Lapsellani on isä joka tapaa lastaan mutta alusta-asti ollut yh (Vanhempiemme ei niin sopuisten suhteiden vuoksi)
        Parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
        Menneisyyttään ei voi muuttaa, tulevaisuuteen voi vaikuttaa


      • Hormonit sekaisin?

    • itse olen

      siitä etuoikeutetusta asemassa, että pihapiirissäni asuu useita yh-äitejä.
      Heille tuntuu kikkelini kelpaavan oikein hyvin.
      Ei ole valittamista, kun saa valita ketä panee ja milloin panee.
      Puolisoksi en ikipäivänä yh:ta kelpuuta, mutta panopuuksi kelpaa
      oikein hyvin paremman puutteessa.

    • Adoptoitulapsi

      Tismalleen 22-vuotiaana broidi tapas 36-vuotiaan yksinhuotajan jolla oli 2 lasta. Mä taisin siskona olla ainoa joka murjasin siitä broidille jotain vähemmän kaunista. Suhde kesti hetkosen aikaa ja kuivui kasaan, harva 22 v. oikeasti tahtoo kuunnella tenavien kirkumista ja etenkään toisen miehen tenavan. No, otti tuo lopulta 4 vuotta vanhemman naisen jonka vei sitten sopivassa kohtaa vihillekin. Jäivät kuitenkin lapsettomiksi kokonaan. Joskus mietin että olisiko veikkamies päässyt normaalimpaan suhteeseen kuitenkin yh:n kanssa jolla olisi ollut jo perhettä? Olen itse isäpuolen kasvattama enkä näe siinä ongelmaa. Olin 2 v. kun menivät naimisiin. Ei meidän pitäisi kumminkaan arvostella läheistemme valintoja vaan ottaa suhteista irti se ilo mitä siitä on luvassa. Sinäkin vanhempana miehenä voisit antaa yksinhuoltajan lapsille kenties paljon onnea ja iloa. Oletko ajatellut sitä laisinkaan mahdollisuutena tuottaa onnea perheeseen jossa poikasi tahtoo elää (ainakin nyt). olla hyvänä tyyppinä jota lapset ehkä muistelisivat koko elämänsä ajan hyvällä? Kannattaa tarkastella asioita monelta kantilta. Kerro vaimollesi terveisiä, hänkin voisi jakaa itsestään hienoja asioita poikansa tämän hetkiselle perheelle. Suhde tuskin kestää kauan.

    • nyt kaikki

      joukolla yh-ämmiä vonkaamaan.
      Ainakin tällä palstalla yh:t tuntuvat olevan kovassakin huudossa ;-)

    • Ei kuulu sulle

      Tuollaiset asiast ei kuulu vanhemmille pätkän vertaa. Valistustyö on jo myöhäistä, itehän olette poikanne kasvattaneet.

      Muistakaakin että ette puutu asiaan, sillä siinä käy pian niin että poikanne katkaisee teihin välit.

    • pois on

      Ei yh-mammat ole mitään väärinkohdeltua ryhmää,vaan yhteiskunnan loisia,jotka ottavat nuoria poikia nurkkiinsa maksamaan kalliin elintapansa.Kyllä se poika lähetetään maailmalle,kun yh-äiti on ensin lypsänyt pojan kuiviin.Ja sitten onkin taas uusi veijari "laastarisuhteena"lohduttamassa ja maksumiehenä.Parhaat näistä himojensa orjista presidentti palkitsee itsenäisyys päivänä.

    • mk

      Mikä siinä on niin vaikeaa koska poikasi saa koeneelta naiselta hyvää seksiä ja ei siitä naisesta poikasi varmaan muijakais ota vaan nauttiin nuoruudesta ja varma seksi tiedossa ja kun mennään kymmenenvuotta eteenpäin niin pojallasi voi olla erinainen että silleen. Antakaa pojan tehdä ihan omat päätökset ja kyllä se mieli voi joskus muuttua että silleen ja nainen vielä elättää poikasi niin hyvin menee. Pojallaasi on hyvä tuuri kun tuonikäiset eivät seksiä pihyaile kun saavat nuorta ja vieriiliä miestä että silleen.

    • Sun ei pidä tehdä mitään, jokaisen täytyy tehdä omat virheensä ja uskon että sinäkin nuorempana niitä virheitä olet tehny mistä sitten olet myös oppia saanut. =)

    • äiteemuori

      Aloittajalle.
      Minä antaisin heidän olla, heillä on aivan yhtä suuret mahdollisuudet onnistua kuin samanikäisilläkin.
      Eroja on paljon oli ikäeroa tai ei.
      Nainen on tarpeeksi nuori saamaan vielä lapsiakin.
      Olen pannut merkille että liitot joissa nainen on huomattavastikin miestä vanhempi kestävät ehkä keskivertoa paremmin.

    • ÄLLITÄLLI

      Näänköhän mä unta?? Siis ette voi olla tosissanne?? Toivottavasti poikanne, joka on laillisesti täysi-ikäinen saa päättää elämästään ihan itse. Nyt tuli lähinnä mieleen, että voi sitä naisparkaa, joka saa tuollaiset "appi"vanhemmat. Herätkää te siellä tähän päivään ja antakaa poikanne valita mieleisensä. Kumpikohan teillä nyt oikeasti mättää, naisen ikä vai peräti se, että hänellä on lapsi? Te pilaatte poikanne elämän jo nyt puuttumalla aikuisen miehen elämään ja yritätte mukamas "ohjata" häntä. Hän on jo iso poika, mitä jos suosiolla luopuisitet pikkupiltistänne, hänen on jo aika alkaa elämään Omaa Elämäänsä, ja hankkikaa te oma elämä -sikäli mikäli osaatte sitä hankkia. Jättäkää poikanne rauhaan älkäälä puuttuko hänen elämäänsä.

    • äiti mutta ei yh

      Voi hyvää päivää ;) miehet kyllä voivat seurustella omien lastensa ikäisten tyttöjen kanssa ja jopa kolmekymmentäkin vuotta nuorempien naisten kanssa mutta annas olla jos ikäero onkin toisinpäin niin hirvee haloo nousee. Voisiko joku selittää minulle miten se on miehille sitten mahdollista ja sallittua ilman että kukaan sitä paheksuu sen kummemmin?

    • kantapään kautta

      Tässä viestiketjussa oli niin paljon lapsellista väittelyä ettei jaksanut lukea kaikkia löysiä jakorasia kommentteja... mut oliko oikeesti aloittajalla edes mielessä se ikäero mitä tässä on jankattu vai se että on nuori poika ottamassa todella isoa vastuuta lapsesta aloittaessa seurustella tämän naisen kanssa ??? !!! Mitä jos sit ei enää nappaakaan muutaman vuoden kuluttua... Aina tälläisissä suhteissa on hyvä miettiä, ku ei ole vaan omasta navan tuijottamisesta kiinni vaan myös lapsista, jotka sitten voivat joutua kärsimään. Toivottavasti on poikasi myös ajatellut pidemmälle asti, eikä vain miltä nyt tuntuu. Voihan tämä olla myös se vuosisadan rakkaustarina mikä kestää loppuelämän ;0D

    • 8ujewt

      Miehet voi seurustella huomattavasti nuorempien kanssa koska,nuoret tytöt ei ole vielä oppinut kuppaamaan miehiä,kuten yh-äidit.Lisäksi rakastelu on aivan toista nuoren kun 50-kymppisen jämä-ämmän kanssa.Yli 40-v naisille pitäisi laittaa siveysvyö lopun elämän ajaksi.Pyörivät kyllä muutenkin jaloissa nämä kaikentietäjät.

      • ...

        Olet niitä viiden sekunnin miehiä, nuori nainen ei osaa vielä vaatia kunnon panoa.
        Mutta oppii kyllä... silloin sanoo sinulle heippa...


      • i8nye3
        ... kirjoitti:

        Olet niitä viiden sekunnin miehiä, nuori nainen ei osaa vielä vaatia kunnon panoa.
        Mutta oppii kyllä... silloin sanoo sinulle heippa...

        Ja taas yksi vääräsäärinen kaikentietäjä.Mistä näitä riittää!


    • Yök,Yök

      Minun on kyllä pakko sanoa, etten ymmärrä tätä nykyajan menoa. Olen ihmeissäni katsonut miten miehet seukkaavat itseään huomattavasti nuoremman naisen kanssa ja päin vastoin. Minusta se on luonnotonta... Olisin todellakin surullinen, jos tyttäreni 24 v. ottaisi itselleen jonkun irstaan 50 vuotiaan miehen. Yök, Yök. Mitenköhän nämä miehet suhtautuisivat, jos oma tytär ottaisi isän ikäisen miehen ja tulisi sitten esittelemään miehenään. Tuskinpa sulattaisivat asian kovin hyvin. Joku kohtuus roti tässä elämässä pitäisi olla...

      • ÄLLILTÄLLI

        "Yök,Yök", oletan että itselläsikin on iän puolesta "irstas mies". Kuis pyyhkii?


      • minäorvokkivain

        Minun 32-vuotias tyttäreni on naimisissa 50-vuotiaan miehen kanssa, on ollut jo 7 vuotta ja lapsiakin on kolme. Vävypoika on monua 10 vuotta nuorempi. Entäs sitten? Jos ihmisen pahin vika on ikä, niin ollaan onnellisia, sillä paljon , paljon pahempiakin vikoja voisi löytyä. Kannattaa todella harkita, ennen kuin menee väliin tällsisissa ihmissuhteissa, sillä loppujen lopuksi ne eivät ulkopuolisille kuulu, eivät isälle tai äidillekään, kun kyseessä on täysikäisnen ihminen.


    • ruostumatontartsan

      Kylläpä sai taas toi naapuri palstan O.B sopan keitettyä ei voi muuta sanoo!!!! Kyllä te ihmiset ootte niin helvatan helposti vedätettävissä, pointsit O.Blle sitte vaan.......

    • elä ja anna elää

      todellakin, ei vanhemmille kuulu aikuisen pojan elämä mitenkään enää..

    • ei voi kuin

      ihmetellä miten suosittuja yh:t ovat tällä palstalla.
      Taidanpa lähteä tästä naapuriin kypsää puhkiraiskattua pimppiä
      vonkaamaan hahhahahhah.....

    • ei saisi noin

      parjata yh-äitejä.
      Mistäs tekin arvon herrat saisitte helppoa pillua, jollei yh:t olisi
      väkisin tyrkyttämässä??
      Jotain kiitollisuutta sentäs perhana!!!
      T: telaketju-Iines -69

    • joku järki

      Siis jos pitää ostomuija ottaa, niin joku venakkohan menee mennentullen aasialaisvosun ohitse. Aasialaistuhero on kouluja käymätön, kielitaidoton, integroitumaton.

    • musta mama

      anna pojan elää elämäänsä koska kyl se ite oppii sitten kantapään kautta jos on tarvis
      rakkaus ei katso ikäää

    • ikä on vain numeroit

      ikä on vain numeroita!!!tiedän monia joilla on samantapainen tilanne ja joskus suhde kestää pidempään ja joskus ei.poikasi on jo aikuinen,anna hänen elää omaa elämäänsä!!!

    • Zupst

      Kyllähän tuon ikänen osaa/pitäisi osata tehdä omat valintansa elämässä. Jos haluaa säilyttää välit poikaansa niin eipä siinä taida muuta olla kuin hyväksyä tilanne ja jos haluaa turvata omaisuutensa/perintönsä niin kirjoittaa testamentilla pojan puolison ulos tilanteesta...

    • spermaleivos

      Jospa pojalla onkin oidipus-kompleksi enkä yhtään ihmettele, että etsii äitiä vanhemmista naisista, jos aloittajan teksti on totta. Vanhempina olisin enemmänkin huolissani siitä, ettei mitkään ketkut aasialaisvosut nylje lastani
      tuloista ja perinnöistä.

    • ypö-5

      Kannattaa hoitaa tosiaan perintöasiat kuntoon.Yh-ämmä on varmaan jo tehnyt pitkät laskelmat siitä kun perintö lankeaa pojan tilille.Siinä katoo muija kuin elatusmaksu ruokottoman käteen!Poika jää puille paljaille ja muijalla taas uuden uhrin sämpylä uunissa.Näi toimii suomalainen koulutettu nainen.

      • aasialaisvosun kuvio

        Aasialaispanokone iskee suomipapan pattayan baarissa ja saa samalla perheelleen ja suvulleen elättäjän. Tähän perhe ja suku kannustaa tyttöä. Tietäähän se koko porukalle hyvää tiliä. Eikä tarvitse kun jalkoja likan levitellä.


    • Poika olen pettyä

      Kyllä se ihastus siihen vanhaan akkaan laantuu kunhan sillä 2v naperolla alkaa "nurmi vihertää"

    • hellunrei

      Aika pieni ikäero, molemmat just parhaassa iskussa fyysisesti ja pitkälle vielä eteenpäinkin van paranee molemmilla, joten match on aika perfect. Monet nuoret kundit ei jaksa sellaisia nuoria pissiksiä, joita kapakat on pullollaan, puolialastomissa vaatteissa, korvien välissä usein ei montakaan fiksua ajatusta. Vanhemmilla naisilla on vain kypsempi ja avarampi näköala elämään ja näin ollen paljon enemmän annettavaa, myös aika sinut itsensä kanssa, joten seksikin sujuu ilman estoja. Kun nainen on huomattavsti nuorempi miestä, siitä ei nouse mikään hälinä. Yh ei ainakaan tavoittele taloudellista etua jos hänellä on nuori kumppani, koska nuorilla ei ole rahaa... Kun taas vanhoilla äijillä sitä piisaa, mut useinkaan moni nainen ei jaksa niitä katella vain rahan takia. Ihan sama onko omakotitalo ja Audi, ei jaksaisi vähemmän kiinnostaa. Ärsyttää yh:ta leimaavat stereotypiät, ilman perusteltua faktaa.

    • jarkkoeemeli12

      Eiköhän parisuhteessa ole paljon pahempia ongelmia kuin ikä. En kyllä käsitä mitä se muille kuuluu. Miksi sitä ei saisi nauttia onnesta, jos sen löytää. Perheväkivalta on minusta pahimpia juttuja parisuhteessa. Silloin voi puhua jo ongelmasta. Minusta on hienoa, kun ihmiset uskaltavat mennä suhteeseen, jossa on ikäeroa. Ois tosi ikävää, jos ei voisi olla suhteessa ikäeron takia, jos kaikki muu natsaa. Nostan hattua! Hieno homma.. puhukoot muut mitä puhuu

    • Anna pojan tehdä rauhassa ratkaisunsa. Jos poika on tyytyväine tilaansa ei pitäisi olla mitään huomauttamista. Pari vuotta parisuhteessa, joka sitten lopulta osoittautuu toimimattomaksi ei pilaa kenenkään elämää.

    • Ai, ai, saatat saada todellisen Puuman miniäksi;) Jos mies on vanhempi ja ikäero iso, niin siinä ei ole mitään ihmeellistä..mies on todellinen hurmuri ja naistenmies. Ikä on vaan numeroita. Jos poikasi on rakastunut, niin olisit iloinen hänen puolestaan. En usko että sinä voit miehesi kanssa asiaan vaikuttaa mitenkään, pahimmassa tapauksessa saatat menettää poikasi..

    • plusplus

      Ompas tyhmiä vastauksia täällä, kyllä mä ainakin olisin huolissani aloittajan tilanteessa.

    • Lowee to lovee

      ööö Kysymys miten niin huolissaan täytyy olla?
      eria asia jos olisi ala-ikäinen
      tuo poika mutta kun on 22 vuotias niin
      onhan hän jo aikuinen mies.Ja kyllä täällä
      järkeviäkin ajatuksia löytyy ja vastauksia.
      Ehkä hän etsii vähän kypsempää naista koska
      jotkut tuonkin ikäiset miehet haluaa jo kokeilla
      pysyvämpää parisuhdetta..... Sittenhän näkee kestääkö
      se vai eikö kestä.Minusta ton miehen vanhempien tulisi
      tutustua paremmin tähän tyttöystävään ja hänen vanhempiin.

      • RamiBiatch

        Ennen 22-vuotias oli jo valmistunut siihen ainoaan ammattiin, johon hän kykeni valmistumaan... eli isänsä ammattiin. Nykyään tilanne on toinen. Eli 22-v ei ole vielä valmis. Parisuhde ja riippuvuus naisista estää miehiä tulemasta täyteen mittaansa. Kun otetaan mukaan vielä yh:us, niin soppa on valmis koska lapsi kuvioissa estää miestä muuttamasta, opiskelemasta rauhassa (ellei asu yksin) ja toteuttamasta viettejään.


    • ajatelkaavähän

      so what, itse oon 22 ja mulla on 38 vuotias nainen, eihän se ole vanhakaan, sitä paitsi naiset on parhaimman näkösii tuossa iässä ja järjkeäkin löytyy enemmän kuiin monilta nuoremmilta, tosin lasta sillä ei ole eikö haluakaan,
      mikä kumma nykyään on vanhemmilla kun yli 20 on sama kuin joku alle 16 vuotias?? kontrolloitteko hänen omaa elämää tai ette osaa olla onnellisia jos joku muu on??
      suhde jatknut 2 vuotta eikä loppua tule jos se minusta on kiinni!

    • moraalia

      Hei vaan kaikille. Suhde, joka perustuu sexiin on tuhoon tuomittu jossakin vaiheessa. 36 -vuotias yh-äiti on mielestäni penska ja käyttää hyväkseen 22-vuotiasta lasta. YH toimii erittäin väärin lapsiaan kohtaan vain omia halujaan seuratessaan. Nykymaailman menoahan se tietysti on, että jokainen ajattelee vain omaa etuaan. Sanoisin 22-vuotiaan pojan isän olevan vastuunsa tunteva poikaansa rakastava isä, joka kenties on elämässään menettänyt pojan äidin, joka nyt etsii vanhemmasta -vaikkakin lapsellisesta- 36-vuotiaasta yh-äidistä äitiään. Säälin todella tuota 22-vuotiasta pojannulikkaa ja hänen omantunnontuskissa pyöriskelevää isäänsä. Elämä on hyväksikäyttäjiä täynnä ja nyt on vuorossa tämä 22-vuotias, jota mieleltään lapsellinen puumaäiti hyväksikäyttää mennen tullen.

      Toivon maailmaan sexitöntä aitoa rakkautta ja ehkä sexi maistuu sen löydön jälkeen erinomaisen ihanalta.

    • KIELIPOLIISI_ARMITAP

      Mielestäni turhien kansanedustajien pitäisi tehdä jotain hyödyllistä kuten: kaavailla lakimuutosta joka kieltäisi yksinhuoltajaäidit. Typerät lait, viimevuonna kiellettiin kerjääminen katukuvan parantamiseksi, mielestäni maailmassa on tärkeämpiäkin asioita jotka pitäisi kieltää kuten yksinhuoltajaäidit, timanttikaulakorut sekä tallinan muumimaan muistoesineet. Pysykää vahvoina veljet, me saamme lakimuutoksemme!

    • jk

      et mitää n

    • Wanha Starba

      Tuo ikäero, mies 22v ja nainen 36v, on tässä vaiheessa paljon, mutta esim. 10 vuoden päästä ei tunnu enää yhtä suurelta. 22-vuotias on nyky-yhteiskunnassa, useimmiten, vielä aika pentu ja häneltä yleensä puuttuu elämänkokemusta, kokemusta työelämästä, tai opiskeluitakaan ei ole ehtinyt vielä kovin pitkälle viedä. Harva tuon ikäinen on vielä aikuinen sanan varsinaisessa merkityksessä. Taas 36v ihminen on jo keski-iän kynnyksellä ja elämässään ehtinyt nähdä ja kokea paljonkin. Omassa ammatissaankin alkaa pikkuhiljaa olemaan kokenutta kaartia.

      Kysymys sinällään, ovatko parit useinkaan henkisesti tasavertaisia, tai miten asioiden pitäisi olla, mutta aika poikkeuksellisen välkky ja valistunut saa parikymppinen olla, jotta hänestä saisi keski-ikäiselle tasa-arvoisen keskustelukumppanin. Seksipuoli on sitten ihan toinen juttu. Se pelkkä fyysisyys vain yleensä ei aikaa myöten riitä suhteen ylläpitoon.

    • dyyyyyyyd

      Mikäs ikäero tuo on? Itselläni oli kakskymppisenä suhde 50v gimmaan.

      • turhuuksien turhuus

        Niin OLI!


    • niinpäniin
    • PUUU_UUMA!

      Kaiken määrää kemia- se jos osuu yksiin,ja huumori ja jutut.Nuoret miehet vain ovat niiiin ihania versus oman ikäisiin,ei voi mitään..mahtavat jutut ja huumori,petihommista puhumattakaan. Nytkin kierroksessa nuorii miehii

      • just wondering

        Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Voiko tosiaan olla niin, että nainen tykkää tosi paljon miehen seurasta eri tasoilla, kuten älyllisesti, fyysisesti, arvostuksiltaan, toiveiltaan jne. itse en voisi ajatella seksiä paljon nuoremman miehen kanssa. Tuntisin itseni äidiksi. Ja sitten muut jutut. Keskustellessa joutuisi varmaan ensin alustamaan pitkät pätkät eri aiheista, jotta nuorukainen voisi ottaa kantaa. Tietty riippuu mistä puhutaan, mutta itse tykkään jutella esim. yhteiskunnallisista ja psykologisista aiheista.


    • Onhan siinä paljonkin järkeä: ihminen kun oppii siitä, mitä itse valitsee.

      Toisten ihmisten tekemisiin taas ei paljon ole muilla sanomista, tai ei pitäisi olla. Anna nyt aikuisen miehen mällätä millä haluaa, ja pitäkää vaikka sillä aikaa vaimonne kanssa hauskaa kotona.

    • antifemi

      vedä nyt sitä poikaas turpaan ja akkaas kans ja näytä että olet vaimosi herra, jottei hän sekoa matriarkaaliseen uskoon.

    • Nuori Yh Äiti

      Onko tossa nyt todella kyse vain pelkästä iästä vai siitä lapsesta? Hyväksyisittekö jos poikanne seurustelisi nuoren yksinhuoltaja äidin kanssa?

    • Isä 34v

      Minun 17-vuotias poika nussi jo 16 täytettyään yli 40 vuotiasta naista. Poika kertoi asioista avoimesti meille ja emme pahaksuneet, nainen oli kuulemma joutunut vähän toppuuttelemaan kun poika olisi halunnut panna monta kertaa, 3 kuulemma riitti naiselle yhtenä yönä.

      Hyvä vaan että poika pääsi neitsyydestään kokeneen miellyttävän naisen kanssa. Eipähän tule ainakaan pojasta homoa, vaikka vähän naismaisen oloinen onkin.

    • numerot ongelmana

      sinulla on asenne ongelmia,ensinnäkin poikasi on jo aikuinen ja päättää itse asioistaan ja mikä siinä ikäerossa painaa?jos poikasi on onnellinen,eikö se riitä?

    • Marko Pakuri

      Minulla on iso muna

    • Hei!
      Jos poikasi on ikäistään kypsempi, ei ikäero haittaa.

      Tietysti jokainen toivois, että lapset seurustelisivat suunnilleen oman ikäistenstä kanssa, jotta suhde olisi tasaveroinen. Onhan se totta, että 36-vuotiaan elämänkokemus on jotain toista kuin 22-vuotiaan pojan. Sinulla nyt ei kuitenkaan ole sananvaltaa asiassa, koska poikasi on täysi-ikäinen. Anna ajan kulua, poikasi tekee omat valintansa ja omat päätöksensä ja elää seurausten kanssa.

      Ehkäpä hän yksinkertaisesti pitää vanhemmista ja kokeneemmista naisista tai hakee äitihahmoa tästä. Kuka tietää.

    • mimosa,,,

      Ja nyt poikasi vierailee tällä sivustolla, tunnistaa kirjoituksesta itsensä ja on erittäin iloinen, kun isä levittelee koko kansan pohdittavaksi hänen elämänsä valintoja.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe