Vieläkö nastarenkaita voi käyttää?

vaihankovaien

huomenna alkaa toukokuu ja vieläkin vaan sääennusteet näyttää täälläpäin joinakin öinä yöpakkasia ja räntää, työajat on semmoiset että aamulla pitäisi olla kuudelta töissä ja illalla kymmeneltä loppuu eli kerkeää tulla jo pimeä jolloin tiet voivat olla jäässä.
Vieläkö näillä perusteilla voi käyttää nastarenkaita vai pitäisikö kesärenkaat vaihtaa alle kun on jo näin myöhä kevät?

13

122

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ei voisi

Laki ei kiellä nastarenkaita. Talvirenkaat on on määräaikaan pakolliset muttei koskaan kielletyt.

• kesä etelässä jo

On nastarenkaat kielletyt jo tähän aikaan vuodesta ellei kelin vuoksi tarvita niitä.

Räntä ei vaadi talvirenkaita, eikä kuivat yöpakkasetkaan.

Jos käy niin että päivän sade jäätyy yöksi niin silloin hidas ajonopeus auttaa pitämään auton tiellä.

• mennään nastoilla

Totta kai voi käyttää. Ne ovat oikeat renkaat.

• iloista ropinaa

Mennään vaan nastoilla. Ei tule sitten syksyllä tarvetta vaihdella renkaita. Onhan sitä iloista ropinaa kiva kuunnella kesälläkin.

• ei mennä nastoilla

Aivan, ne ovat oikeat renkaat, mutta onko ne nastat välttämättömiä? Mielestäni eivät ole, varsinkaan kesäolosuhteissa.

• nastoilla mennään
        iloista ropinaa kirjoitti:

Mennään vaan nastoilla. Ei tule sitten syksyllä tarvetta vaihdella renkaita. Onhan sitä iloista ropinaa kiva kuunnella kesälläkin.

Niin ja kun ne pitävät paremmin kuin kuin kesärenkaat puhumattakaan lepuuttajista.
        Ovat ne oikeat renkaat kelistä riippumatta. Luntakin saattaa tulla vielä juhannuksenakin.
        Minä en ainakaan uskolla ajaa millään muilla renkaikka kuin oikeilla talvirenkailla.

• Mestoilla nannaan
        nastoilla mennään kirjoitti:

Niin ja kun ne pitävät paremmin kuin kuin kesärenkaat puhumattakaan lepuuttajista.
        Ovat ne oikeat renkaat kelistä riippumatta. Luntakin saattaa tulla vielä juhannuksenakin.
        Minä en ainakaan uskolla ajaa millään muilla renkaikka kuin oikeilla talvirenkailla.

Aika huonot kesärenkaat saa olla, että pito on nastarenkaita huonompi. Ja lumen takia ei nastoja tarvita. Oikeastaan järkevät kuljettajat eivät tarvitse nastoja ollenkaan.

• nastoilla mennään
        Mestoilla nannaan kirjoitti:

Aika huonot kesärenkaat saa olla, että pito on nastarenkaita huonompi. Ja lumen takia ei nastoja tarvita. Oikeastaan järkevät kuljettajat eivät tarvitse nastoja ollenkaan.

Minä en olekaan mikään älyniekka enkä järkevä.

• The Kölli

-erittäin edesvastuutonta. -syyskuussalin voi olla yöpakkaasia, mutta on sinulla jo silloin?

• vielä on

Nastat on vieläkin alla.En ole ehtinyt kännäämiseltä vaiihtaa.Kaippa nypin nastat irti ja säästän uudet kesäkumit ensikesäksi.Kännissä menee nopeasti toi nyppiminen ja saa vanhan kumin kulutettua loppuun.

• ap.

No vaihdoin sitten tänään ne kesärenkaat niin ei poliisit hermostu ja tiet kulu :P Vielähän tuolla kuului joillain nastat rapisevan että en nyt sentään ihan viimeinenkään vaihtaja ollut.

• osssss

Kaipa pitää Lapissa vaihtaa takas nastarenkaat.

• goodride premium
        osssss kirjoitti:

Kaipa pitää Lapissa vaihtaa takas nastarenkaat.

Rovaniemelle 19 cm lunta. Ei ole nastarenkaatkaan haitaksi.
        Asfaltilla jo pärjäisi kesiksillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      910
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      783
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      496
      766
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      682
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      553
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      171
      522
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe