Riita parhaan kaverin kanssa..

huohh...

Mä en tajuu miten mä selviin tästä.. jos mä menetän mun parhaan kaverin mä menetän myös kaikki muut mun ystävät ja älkää kysykö miksi.. :// Mä en oikeesti vaan kestä.. mä hyppään kohta katolta alas tai viillän ranteeni auki.. jos mä menetän sen mul ei oo mitään tai ketään..

Sielunsiskoksia..?
Onko jollekkin tapahtunut jtn samanlaista? Miten pääsit siitä yli?

83

11062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopija

      Ois mukava tietää, että minkähänlainen tämä riita on ollut? Kumpi aloitti riidan ja miksi näin tapahtui..?
      Itse olen nyt useasti riidellyt parhaan kaverini kanssa, sillä meidän väliimme on vähän kuin tullut toinen paras kaveri. Olen hänen kanssaan paljon ja pidän hänestä, mutta toinen paras kaverini ei tule ehkä ihan niin hyvin toimeen hänen kanssaan kun minä.
      Olemme melkein aina kolmestaan, mutta välimme tuohon toiseen kaveriini ovat aika kireät.. Jos sanoo hiukankin jotain väärin, niin silloin räjähtää ja kovaa!

      Niin. Koetappa jutella sen parhaan kaverisi kanssa? Tuo katolta hyppääminen ja ranteiden viiltäminen auki ei nyt mitenkään erityisen fiksulta kuulosta, säälittävältä vain.. !
      Itsesäälissä rypeminen ei tuossa tilanteessa auta! Yritä jutella ystäväsi kanssa ja jos hän ei tahdo sopia riitaa, niin näytä hänelle, että selviät ilman häntäkin sitten. Suosittelen kyllä sitä juttelua..
      Niin ja en voi vain uskoa sitä, että muutkin ystäväsi jättäisivät sinut jos sinulla menisi välit parhaaseen kaveriisi. Paitsi sitten jos kaverisi on hyvin "suosittu" henkilö, niin sitten ehkäpä..

      Toivottavasti tästä ois ees vähän apua, vaikka kaikkee turhaa tässä höpöttelin. Jajjaja, saankos kysyä ikääsi? :)

      • Jenna29

        Kuule...SOPIJA :) Sano vastaus tähä: Oon 9 luokalla Ja mun paras kamu on tosi kuuluisa koko luokka on sen ympärillä ja joo usko vaa pojat kanssa.. Se jätti mut nyt ketään ei kiinnosta olla munkaa koska en kuulu se mun vanhan besun poppooseen. Sano tohon vastaus kun oot nii smarty!


      • Anonyymi

        Oon 8 ja annoin saman nimen mun Schleichille
        Mun kaveri suuttuu😓


      • Anonyymi

        Mulla on sama homma mikä sulla oli miten sä selvitit sen mulla ja mun parhaalla kaverilla on paljon riitoja tullu sen jälkeen ku erosin sen kaverin isosiskosta ja vaikka luvataan että ei riidellä nii menee joku päivä nii riitelemme taas en halua häntä menettää mut vähä silleen ote irtoo en itsekkään jaksa kyllä sitä riitelemistä koko ajan mut en halua vetää välejä kuitenki monta vuotta olla parhaita kavereita


      • Anonyymi

        Parhaan kaverin kanssa tulee toimeen, tappamalla hänet, silloin ei enää tule riitaa ainakaan hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on sama homma mikä sulla oli miten sä selvitit sen mulla ja mun parhaalla kaverilla on paljon riitoja tullu sen jälkeen ku erosin sen kaverin isosiskosta ja vaikka luvataan että ei riidellä nii menee joku päivä nii riitelemme taas en halua häntä menettää mut vähä silleen ote irtoo en itsekkään jaksa kyllä sitä riitelemistä koko ajan mut en halua vetää välejä kuitenki monta vuotta olla parhaita kavereita

        Sama homma:(


      • Anonyymi
        Jenna29 kirjoitti:

        Kuule...SOPIJA :) Sano vastaus tähä: Oon 9 luokalla Ja mun paras kamu on tosi kuuluisa koko luokka on sen ympärillä ja joo usko vaa pojat kanssa.. Se jätti mut nyt ketään ei kiinnosta olla munkaa koska en kuulu se mun vanhan besun poppooseen. Sano tohon vastaus kun oot nii smarty!

        Mulla on sama tunne


    • 26

      Sinun on aika itsenäistyä joko parhaan kaverisi ystävänä tai ilman häntä. Valtava riippuvuus toisesta ei ole hyväksi, kuten olet huomannut. Pakota itsesi ajattelemaan muutakin, harrasta, lähde juoksulenkille. Juttele jonkun luotto-aikuisen kanssa asioistasi. Nyt nuoressa päässäsi pieni asia saa valtavat mittasuhteet. Usko tätiä. Joka tapauksessa viiden vuoden kuluttua puuhaatte ihan eri asioita eri tahoillanne, kävi tässä kärhämässä miten vaan.

    • a-s1

      Oon kyllä 10... mun paras kamu lupas että ollaan parhaat kamut lukioon asti jo 1 luokalla...nyt oon nelosella..se alko oleen meiän luokan alissan kanssa mut sit menin kysyyn että mikset oo enään mun kanssa? se vastas et: Sori.en jätä sua lupaan! seuraavana päivänä se jakeli synttäri kutsuja kaikille paitsi mulle..ja sano että sen vanhemmat kiels sitä kutsumast mua? mut lupasi kutsua seuraavana vuonna. ja 1 luokalla se sano ettei se koskaan valehdellut!!! Sitten se jätti mut..;( itkin kamalasti..

      Ja sen uusi paras kaveri oli Alissa..
      Oon varmaan tosi lapsellinen mut mähän oon lapsi? Sanokaa jotain vinkkejä miten voitais sopia?

      • Joku tyyppi

        It s that or right; you my cone a way! ;(


      • kauheeta:O

        Mun mielestä ton kaltasen ihmisen kanssa ei kannata sopia:/..


    • puskarunoilija

      Hän oli mielestäsi paras kaverisi, hänen mielestä sinä et välttämättä ole hänen paras kaverinsa. Varsinkin, kun hän on koulun tai luokan suosituin.

      Oman korvaamattomuuden voi mitata helposti.
      Laita kattila täyteen vettä, työnnä veteen sormesi, pidä sormea vedessä minuutti. Vedä sormi pois ja olet juuri niin korvaamaton, miten suuri kuoppa veteen jää.

    • myös riidoissa oleva

      En osaa valitettavasti auttaa muuten kuin sanomalla, että yritä puhua hänen kanssaan. Jos hän on niin kovin suosittu, että muutkin kaverisi jättävät sinut jos et ole entisen parhaan ystäväsi kanssa, niin sitten sinun on aika hankkia uusia ystäviä, jos hän ei halua olla sinun kanssasi. Uusiin ihmisiin tutustuminen ei aina ole helppoa, mutta kannattaa ihan pokkana mennä sanomaan jollekin ystävällisen näköiselle tytölle/pojalle, että "Moi, olen se ja se, mikä sun nimes on? Voisitko olla mun kaa kun oon ihan yksin..." Ja niin edelleen.
      Joko yrität puhua hänen kanssaan tai sitten hankit uusia ystäviä. Tiesitkö muuten, että ei-niin-suositut ihmiset ovat usein mukavampia kuin todella suositut? Tutustu uusiin ihmisiin, niin ties vaikka kuinka pian sinulla olisi uusi paras ystävä!

      Olen kylläkin tällä hetkellä myös itse riidoissa parhaan ystäväni kanssa, ja meille tulee riitoja kovin usein turhista asioista. Aina me olemme sopineet, mutta tällä kertaa minusta tuntuu, että paras ystäväni (tai entinen paras ystäväni) todella tarkoitti sitä, kun hän laittoi tekstariinsa "Hyvästi."
      Yritän itsekin mennä puhumaan ja sopimaan riitaa kohtapuolin. Toivottavasti onnistun. Pärjäilyjä myös sinulle ja muista mitä sanoin!

      • itkevä tyttö

        Mikä avuksi itken joka päivä ku menetin besuni itkettää ja tuntuu siltä että mä oon vaan pelkkä nolla koko maassa hirvee olo itken vieläki tuntuu tosi huonolta:'(


    • Revi siitä

      Jos menetät kaverin riidan takia, niin hän ei ollut paras kaveri.

      • itkevä tyttö

        Hän oli joskus mutta ei enää bestis


      • Anonyymi

        Ollaan riidelty varmaan tuhat kertaa silti ollaan väleissä mut ei kauheen hyvissä ei edes nähä kauheesti enää


    • zippidippi

      Mulla kävi joskus yläasteella niin, että menetin silloisen parhaan ystävän, nykysin siis ikää 18. Sillon se oli mulle tosi iso isku naamaan, olin menetin itsevarmuuteni, kaverit, olin vaan kotona. Mut onneks maailma on täynnä ihmisiä, jotka haluaa olla kavereita. Nykysin mulla on täysin uus kaveriporukka ja kaikki viihtyy hyvin yhdessä. En meinaa et sun pitäis menettää toivo sun kaverisuhteen takii mut muista et vaik sen kaverin kanssa ei toimis, niin maailma ei kaadu:) Tsemppiä!

      • itkevä tyttö

        Kiitti❤nytten Se on vielä pahempana riitana mitä Se oli ennen nyt mulla on vähän tukea jo.Mitä avuksi ku oon ihastunut minun ikäiseen poikaan?


      • Anonyymi
        itkevä tyttö kirjoitti:

        Kiitti❤nytten Se on vielä pahempana riitana mitä Se oli ennen nyt mulla on vähän tukea jo.Mitä avuksi ku oon ihastunut minun ikäiseen poikaan?

        Mene sen luokse ja ala puhuun sille jotain ja sitten seurustellette koko ikänne 👍🙈


    • ida17

      mul on riita jessican kanssa ja se alkaa alusta jos se loppuu

    • yoo

      moi

      • epätoivoinen

        Mul on riitaa mun yhen kaverin kaa. Se alko siitä ku mä ja mun yks toine kaveri tehtiin sille yks pila , joka oltiin tehty jo sille 2 kertaa mut tällä kertaa me mentii vähä yli ja sen vanhemmat on saanu tietää. Jos tää tapahtuu viel kerra sen vanhemmat tulee mun vanhempien juttusille.Kertokaa jos on kokemuksia. Menetänkö mun kaverin ja onks sen vanhemmat iha vihasii mulle? Ja miten mä sovin mun kaverin kaa ja sen vanhempien kaa.


      • Yksjasso

        Apuaaa!! Mul ei riitä aika mun toiselle parhaallekaverille eikä nähä senkaa koskaan


      • yksinäinenluuseri

        Sama ongelma...


    • Hämmästynyt

      Mä tein kiusaa yläasteella hyville ystävilleni ja menetin heidät. Muistan sen miten pilkkasin ja kiusasin ystäviäni. Ei tuntunut hyvältä, eikä tunnu vieläkään.

      Ei se paha olo oo välttämättä vaan sulla, vaan myös sun ystävällä.

      Ehkä parasta olis kysyä vain "voitasko jutella tästä" - en osaa sanoa.

      • surullinen

        Olen minun parhaan kaverini kanssa aika paljon riidoissa. Olen itkenyt 2päivää jo putkeen. Tekis mieli tehdä jotain tosi pahaa. Entiedä miten saan sovittua sillä jos puhun sille hän vain vittuilee.... Haluaisin jatkaa elämässä eteenpäin ja saada uusia ystäviä mutta en voi jatkaa ilman parasta kaveriani..


      • joku tyyppi
        surullinen kirjoitti:

        Olen minun parhaan kaverini kanssa aika paljon riidoissa. Olen itkenyt 2päivää jo putkeen. Tekis mieli tehdä jotain tosi pahaa. Entiedä miten saan sovittua sillä jos puhun sille hän vain vittuilee.... Haluaisin jatkaa elämässä eteenpäin ja saada uusia ystäviä mutta en voi jatkaa ilman parasta kaveriani..

        Sun kannattaa vaa hankkii ittelles uusii kavereit , mulle on käyny silleen et tulin kaverinkaa riitoihin ja sit ku hankin uusii kavereit ni se tuli kysymään et pääsenkö mukaa teijänkaa ku sil ei ollu kavereit , ja ollaa sen jälkee oltu hyvii kavereit.


      • joku hömppä
        surullinen kirjoitti:

        Olen minun parhaan kaverini kanssa aika paljon riidoissa. Olen itkenyt 2päivää jo putkeen. Tekis mieli tehdä jotain tosi pahaa. Entiedä miten saan sovittua sillä jos puhun sille hän vain vittuilee.... Haluaisin jatkaa elämässä eteenpäin ja saada uusia ystäviä mutta en voi jatkaa ilman parasta kaveriani..

        kaksi päivää PUTKEEN


      • Apuatavitaan
        surullinen kirjoitti:

        Olen minun parhaan kaverini kanssa aika paljon riidoissa. Olen itkenyt 2päivää jo putkeen. Tekis mieli tehdä jotain tosi pahaa. Entiedä miten saan sovittua sillä jos puhun sille hän vain vittuilee.... Haluaisin jatkaa elämässä eteenpäin ja saada uusia ystäviä mutta en voi jatkaa ilman parasta kaveriani..

        Mulla on TOI JUST SAMA TILANNE, mä en vaan voi lopettaa tätä kaverisuhdetta, mutten jaksais vaan oottaa et ihme tapahtuis


    • joku hölömö

      Mulle toli tänään riita yhden kaverini kanssa ja hän on aika pelottava ja ärsyttävä. Jos en saa hänen kanssaan sovittua kuolen...

      • Nekkuliinimi

        Ite oon riidellyt mun parhaan kaverin kaa jo kaks viikkoo mut en silti lakaa uskomasta että ei oltais koskaan kavereita ja aina kun nään sitä niin masennun tai alan itkee 🙄


    • Surullinen

      Koittakaa pärjäillä! Minulla itselläni on sama ongelma. Olemme olleet parhaita ystäviä vähän reilu vuoden. Ekat 5kk oli ihan kivat kunnes paras kaverini löysi uutta parempaa seuraa. Hän ei enää tekstaile minulle niin usein ja nykyään hän suuttuu tosi helposti ja haluaa vaan riidellä. Moni kysyykin minulta että miten jaksaisin olla parhaan kaverini kanssa enää paras kaveri koska hän löysi iuden parhaan kaverin ja puhuu vaan hänestä ja kertoo kuinka hauskaa heillä on. Mutta ongelma on siinä että en uskalla enää sanoa parhaalle kaverilleni että en halusi olla enää hänen kanssaa koska hän suuttuisi minulle niin paljon. tämän kuukauden aikana olemme riidelleet melkeen joka toinen päivä mutta aina onneksi saatu sovittua asiat. Mutta nyt tuntuu että tämä meidän kaveri suhde on päättymässä...

      Mitä teen??

    • tietämätön

      apua autakaa mula on riitaa javerini kanssa ja se syytää mua en tiiä mitä oon tehnyt mutta tätä on jatkunut kauan ja ainakun sillä on paha mieli tai sitä suututtaa se syyttää mua ja purkaa sen muhun väkivallalla mitä mä teen oon yritänyt sopia mutta se ei kuuntele .......onko jollain samallaista .....kertokaa mitä teen!:(

      • Anonyymi

        Ihan hirvee juttu :// Mäkään en oikeestaan koskaan tiiä et mitä oon tehny mut oikeesti sori, en osaa auttaa! 😭


      • Anonyymi

        Sori en osaa auttaa mut jos kerrot vaikka jollekki


    • surullinen1

      itkettää sikana:( :(

      • paska ystävä.

        Oon tuntenu mun parhaan kaverin noin vuoden ja se teki selväks et se ei enää haluu ollq mun kaveri. Se haukku mua niim että mulla ei oo enää omatuntoo.mulla eioo sydäntä. Mulla ei oo mitään. Oon ihan rikki voisko joku auttaa!!


    • koiratyttö

      Mul on ongelma. Mä ihastuin yhteen meidän luokan poikaan, ja nyt mun bestikset rages mulle sen takii. Ne on kateellisia. Mä en kestä ... auttakaa pliis!

    • Bestis

      Hankkikaa parempia ystäviä

    • elämä on paskaa

      Saanko minäkin apua:(

    • pahamieli:3

      Mul on riitaa mun parhaan kaverinkaa se haukkuu mua kokoa jana ja haluu mut pulaan se niinku yrittää saada kaikku mun kaverit uskomaab sen satuihin ja ku sillä itellään ei oo kavereita ni nyt se haluu mun jaberit itteleen auttakaa mitä teen kuolen oikeesti jos menetän sen??:3 :3:3 :3:3

      • Anonyymi

        No ehkä ei kantsi olla sen kaveri jos se jatkaa tota


    • heppahullu800

      riitelin mun parhaankaverin kanssa just tänää mut tiiän et se ei ollu mitää vakavaa kosk ollaan molemmat vähä sellasii et hermostutaan pienest ja sit seuraavan päivän ollaan taas besui.ja jos riita ei meinaa mennä ohi, koitan keksiä jtn hauskaa joka naurattaisi besuani, sillä se usein hoituu.

    • yksinäinenluuseri

      Juu. Mul on sellane ongelma et mä ja mun besu ollaan siis uskos, mut se mun besu on sellanen "kiltti tyttö" joka aattelee et esim. Nightwishin kuuntelu on Jumalan vastasta, et ei sais juua Megaforcea tai muit energiajuomii ja näi. Ja muiskaan asiois en saa tuua omia mielipitetä esiin. Esim oli yks söpö amerikkalainen kasikolmonen (tää voi kuulostaa oudolta ku oon nollakolmonen) joka selitti jotai meijjän koulus nii ku se on mun mielest tosi söpö nii se mun besu on sillee et "hyi vittu" ja näi. Ja sit jos yritän tyylii sanoo et Megaforce on ihanaa ni se vaa on sillee mitä vitun hevosenkusta. Ja jos haluun vähentää syömistä koska läski, se on sillee et must tulis joku anorektikko ja mä kuolisin siihen. Tai et viiltely on turhaa, vaik joillekki se antaa mielenrauhan. Ja et homot ja lesbot on jotenki sellasii ihmisii joita kristinusko ei hyväksy. Ja monta muuta asiaa. Niinku ei sais olla enää omii mielipiteit. Mä yritän kyl ymmärtää sen näkökantaa, mut sit mul ei sais olla "uskonnonvastasii" mielipiteit mistää. Tai muuta. Meil on jo ollu yks iso riita koska se oli koko ajan yhen toisen tytön kaa ja must tuntuu et se on vielki mieluummin senkaa mut vaan vapaa-ajal. Mietin et pitäskö vaa sanoo et en haluu olla sunkaa. Ja alottaa riita, koska vaik oon sanonu, se ei ymmärrä, et mul on oikeus omaan elämään ja omiin mielipiteisiin. Ja jos tulee riita, niin mitä teen? Kuiteskaa mä en oo se joka pyytää anteeks, koska oon tosi ylpee. Ja must tuntuu et jos mä menetän sen, mul ei oo ketää. Siis on mul yks ihana kaveri, mut se on nollaykkönen, enkä mä ees jaksais puhuu senkaa niist asioist mitä besunkaa jutellaan. Sitä paitsi sil on kumminki mua parempi kaveri. Luokkalaisistani en voi saada kaveria, on vaa yks, johon voin luottaa, mut en kumminkaa täysin. Luokkani muut tytöt on sellasii rasittavii pissiksii, jotka on nättei ja täydellisii ja tietää sen. Ne vissiin onnistu jotenki paljastaan mun ihastukselle et mä tykkään siit, mut en oo varma, onks ne, mut jos ei viel ni pian paljastaa. Ja hyvää kaveria on tosi hankala löytää, koska oon täysin poikatyttö. Okei ei ihan, vasta ku leikkaan ja suoristan hiukset. Mut vaatetyylilt ainaki. Mut siis pointti on se, et mä en tykkää mun besun ajattelutavast eikä se hyväksy mun mielipiteit, nii alkaako täst riita? Pitäskö alkaa? Apua!

      • Anonyymi

        Kannattaa sanoo et sä tykkäät siitä ja tästä ja niin edes päin ja kannattaa sanoo jotenki lempeästi ja kauniisti ja jos se suuttuu kantsii yrittää pyytää anteeks jotenki


    • ystävänä

      Mulle on käynyt samalla tavalla menetin parhaan kaverini.Me sovimme riitamme mutta sovinnon jälkeen tuntui kuin olisimme vieläkin riidoissa.Sen jälkeen olemme olleet (riidoissa).Ei kannata kiintyä yhteen kaveriin liika sillä jos tulee riita ei ole ketään kelle puhua.


      Niinpä päätin ystävystyä muiden kanssa ja lopulta huomasin että on kivempaa (omistaa)enemmän kuin yksi kaveri

    • Haluunsuttakas

      APUAAPUAAPUA!!!!
      Mun yks parhaista kavereista ei haluu enää nähäkkään mua koska kerran suutuin sille ja löin sitä ni sille tuli ikuinen jälki huuleen ni sit ku ollaan menossa samalle leirille ni se ei aio suostua ottamaan mua sen ja yhen toisen tyypin kaa samaan huoneeseen!!!

      Haluisin kovasti sopia sen kanssa, mutta hää ei halua, koska oon vissii niin kamala

    • Moimitariinakin

      Ihanaa etten oikeasti ole yksin. Mäkin menettäisin kaikki kaverini, jos en sovi parhaan kamuni kanssa. Haluun niin tappaa itteni D: mut pakko mennä kouluun, vaikka jännittääkin ihan kamalasti.:(

      • Anonyymi

        Munkin pitää huomenna mennä kouluun vaikka en haluu koska mua tullaan kiusaan ja syrjiin ihan sikana


    • Auttakaapliis

      Mun paras kaveri (Ollaan tunnettu 3. luokalta asti ja ollaan oltu melkeen aina parhaita kavereita) on alkanu hankkimaan PALJON lisää hyviä kavereita (varmaa joku 5-8) eikä sen takii enää ollu mun kanssa mut sano aina et oo sen bff ja kaikkee. Se ei enää koulun jälkeen oo voinut olla mun kanssa ja aina selityksenä oli joku ihan outo syy esim. keskiviikkoisin sillä on siivous päivä (tää on totta ja ymmärrän sillee) mut se sanoo aina et sil menee koko päivä siivoomises. Mut nään sen snapchatist et se on tehny kaikkee ihan muuta ku siivonnu. Ja tän mun "parhaan kaverin" uudet parhaatkaverit voi mennä sille aina keskiviikkona mut mä en. Yks päivä kerroik täl kaveril asiasta ja se vaan sano et se on ollu TÄL VIIKOL vähä vittumaine kaikil mut tää juttu on jatkunu varmaan puol vuotta. Nyt se yhtäkkii rupes taas olemaan mun kanssa hiukan enemmän mut musta vähän tuntuu et oon sille vaan sellanen toinen vaihtoehto... tai no enemmänki viimenen vaihtoehto. Päätin sit hankkii toisenki parhaan kaverin. Eikä ollu mitenkään huono idea tutustuu muihin ihmisiin. Mulla on ollu hauskempaa kun koskaa ja mulla on paljon uusia kavereita. Oon saanu yhden uuden parhaan kaveri (joka on aian ollu mun hyvä kaveri) (ps. se ei oo mulle sellanen toinen vaihtoehto) ja nyt musta tuntuu et tää mun ensimmäinen paraskaveri ei tykkää siitä toisesta parhaasta kaverista. En tiiä mitä pitäis tehdä. Nää molemmat tyypit on mulle tosi tärkeitä enkä haluis menettää kumpaakaa. Myt jotenki tuntuu et mun pitäis antaa tän ensimmäisen mennä. Oon itkeny sen takii tosi monta kertaa koska. Eikä se ite varmaan ees tiiä et se on loukannu mua. Toisin kuin tää uus .. se huomaa jos oon surullinen. Se pyytää aina anteeks jos vaikka se tiputtaa mun puhelimen ja siihen tulee pieni jälki..........



      Ja tää "bff" halailee aina kaikkia sen hyvii kavereita.. mut mua se on halannu viimeks joskus vuonna nakki makkara.Tää uus kaveri halas mua viimeks tänään. Ja se aina kysyy et voiko tulla meille yms.

      En vaa tiiä mitä pitäis tehä. Ja kukaa ei varmaa jaksa lukee mut halusin kumminki kertoo.

      • Anonyymi

        Mä haluisin lukee ja luin jo koko jutun 3 kertaa


    • Hajonnut

      No mulla on sillee et en tiedä oonko besuni kanssa riidoissa vai en, koska hän ei vastaa mun viesteihin vaikka on nähny ne ja aina kun huomaan että hän ei vastaa nii tulee vaa pahempi olo... ollaa tunnettu jo 7 vuotta ja on ollu pahempiaki riitoja mut en enää jaksa tätä... ja muutenki ei mul ois ketää ilman sitä... ollaa muuteski just päästy samal luokalle (7a) ja juhannuksena besun pitäs tulla mukaa mökille... ja siinä 7a luokassa on kaikki jo sellasia joita mä tunnen eikä ne mua tunnu ottavan mukaan.... voiks joku auttaa 😢 mitä pitäs tehdä koska meijän ystävyys on mulle kaikki kaikessa 💔

    • Mitäteentäs

      Ku menin kertoo 1 kamulle vaan yhest asiasta ja se asia ei ollu mitenkää kiusaamiseen liittyvää mut nii ja sit se kehee se asia liitty sai tietää ja nyt se puhu mulle siit ja se ei oo ehk enää ees mun kamu. Ja se sai tietää siit sentakii kosk se kamu jolle kerroin siit meni kertoo yhelle toiselle tyypille ja niiden takan oli yks poika joka kertoo kaikesta kaikille ja ny oon kauhees pas## myrskys

    • Auttakaaamuaa

      Mul riita yhen juulian ja stellan kanssa sen takia koska mä ja susanna oltiin menossa ulos ja juulia soitti ja sano et soittakaa sit ku voitte olla ja sitte mä en voinu soittaa koska mult loppu akku ja sussu unohti soittaa ja sit ne suuttu meille mä ja sussu pyydettiin anteeks varmaan 4kertaa mut ne oli vaan hiljaa sit me kysyttii ookste vihasii meille ne ei vastannu vaa ne vaan kikatti siinä sit kysyin juulialta ja stellalta että ookste meil oikeesti vihasii ku te vaan nauratte sit juulia rupes valittamaan vanhoista asioista ja stella sano että mua ei voi ottaa tosissaan missään ja et mä voisin sit yksin leikkii näit mun pelejä vaiks mä olin tosissani koko ajan sit se sano et mä en enää puhu sulle ja sen jälkeen kumpikaan niistä ei oo puhunu mulle tai sussulle... ja stella on mun kanssa vielä samalla luokalla ja istutaan jollain tunnella vierekkäin joten ois kiva saada tää riita sovitta astutaan vielä samassa kerros talossakin ja juulia ja sussu asuuu myös samassa talossa nii miten oikeen saatais tää sovittua.. vähän epäselväks meni mut apua..

    • Neemuliimi

      No mun kaveri sano et se oli prank kun siitä tuntu pahalts

      • skidilollxd

        tarvitsisin paljon apua, oon 11 vuotias ja mulla ja mun luokkalaisella joka oli mulle hyvä kaveri tuli ns kinaa alussa entiiä mistö ja sit se jatku semmosella vittuilulla vaan loppuvaiheilla yritin kysellä että mitä niin pahaa olen sanonut ettei pysty mun kanssa sopimaan ja aina sama vastaus "anna jo olla" no päätin jättää siihen koska riita alkoi lauantaina ja on nyt jatkunu torstaihin asti eikö halua sopia oon tän viikon aikan pyydellyt anteeksi kaikesta mitä olenkaa tehnyt en kuitenkaa ollut tietoinen siitä mitä pahempaa olen sanonut kuin hän sitten hänen kaverinsa puuttui tähän vakavasti ja kaikki meni vain huonompaan, pyysin minun kavereitani puollustamaan minua ja minun mielestäni en ollut sanonu mitään hirveämpää kuin kaverini minulle ajattelin lintsata koulusta maanantaina ja teinkin sen mutta minulle tuli ihan oikeastikkin kuumetta ja olen ollut kuumeessa maanantaista asti keskiviikkoon ja en mene torstainakaan kouluun vielä, no sitten kaikki väittivät etten uskalla tulla kouluun ja kuulin että kaikki puhuvat paskaa minusta koulussa, pääton luovuttaa estin heidät kaikkilla someissa enkö jaksa enään no mitä neuvoja antaa koska se kenen kanssa minulla on riitaa on minun luokallani ja se pahinta että kaikki luokan tyttömme ovat aina yhdessä ja en haluaisi olla hänen kanssaan tekemisissä koska ei ota minulta mitään vastaan :( ja olen asunut tällä luokalla noin 2 kk ja tapahtui sillä lailla ettö olen muuttamassa takaisin mistä tulinkin, ja siihen on enään 1 vko, kertokaa pliis vinkkejä tähän ongelmaan!!!!!!!


      • auttakaahelpppp
        skidilollxd kirjoitti:

        tarvitsisin paljon apua, oon 11 vuotias ja mulla ja mun luokkalaisella joka oli mulle hyvä kaveri tuli ns kinaa alussa entiiä mistö ja sit se jatku semmosella vittuilulla vaan loppuvaiheilla yritin kysellä että mitä niin pahaa olen sanonut ettei pysty mun kanssa sopimaan ja aina sama vastaus "anna jo olla" no päätin jättää siihen koska riita alkoi lauantaina ja on nyt jatkunu torstaihin asti eikö halua sopia oon tän viikon aikan pyydellyt anteeksi kaikesta mitä olenkaa tehnyt en kuitenkaa ollut tietoinen siitä mitä pahempaa olen sanonut kuin hän sitten hänen kaverinsa puuttui tähän vakavasti ja kaikki meni vain huonompaan, pyysin minun kavereitani puollustamaan minua ja minun mielestäni en ollut sanonu mitään hirveämpää kuin kaverini minulle ajattelin lintsata koulusta maanantaina ja teinkin sen mutta minulle tuli ihan oikeastikkin kuumetta ja olen ollut kuumeessa maanantaista asti keskiviikkoon ja en mene torstainakaan kouluun vielä, no sitten kaikki väittivät etten uskalla tulla kouluun ja kuulin että kaikki puhuvat paskaa minusta koulussa, pääton luovuttaa estin heidät kaikkilla someissa enkö jaksa enään no mitä neuvoja antaa koska se kenen kanssa minulla on riitaa on minun luokallani ja se pahinta että kaikki luokan tyttömme ovat aina yhdessä ja en haluaisi olla hänen kanssaan tekemisissä koska ei ota minulta mitään vastaan :( ja olen asunut tällä luokalla noin 2 kk ja tapahtui sillä lailla ettö olen muuttamassa takaisin mistä tulinkin, ja siihen on enään 1 vko, kertokaa pliis vinkkejä tähän ongelmaan!!!!!!!

        arvostaisin jos lukisitte tuon kokonaan ja antaisitte vinkkejä!


    • Tyttö07

      Olen siis 11v tyttö jolla on myös todella usein riitaa parhaan kaverini kanssa. Kutsutaan tätä kaveria vaikka Mariaksi. Eli siis ollaan ihan hyvissä väleissä Marian kanssa, mutta riidellään tosi usein. Riidat ei ole pahoja, mutta niihin alkaa kyllä kyllästyä. Välillä Maria suuttuu pahemmin, koska suuttuu hyvin helposti. Minun ei ole aina kiva olla riitojen keskellä, koska välillä Maria sanoo esimerkeksi "mä en jaksa sua" ja juokseen pois. Usein Maria kertoo riidoistamme luokkalaisillemme ja sanoo että mä kokoajan jankutan hänelle asioista ja yritän suututtaa häntä. Minä yritän olla aina mahdollisemman kiltti hänelle. Välillä hän myös huutelee kaikkea p****a musta mikä ei ole totta ja hän lulee että se on minusta hauskaa vaikka olen yrittänyt sanoa hänelle että tuo ei ole kivaa. Miten voisimme saada riitamme selville ja minä voisin nätisti yrittää sanoa hänelle että en pidä tuosta. Silleen että hän ei suuttuisi ja miten voisimme olla sillee et ei riideltäis kokoajan. En uskalla aina sanoa sitä suoraan joten pistäisin se viestinä. Hän on kuitenkin maailman ihanin ihminen ja minusta on huikeeta että olen löytänyt tuollaisen ystävä.❤ KIITOS KAIKILLE JO VALMIIKSI VASTAUKSISTA NIISTÄ ON VARMASTI APUA!

    • ajoissamieluummin

      Vaikuttaa kuin tämä Maria olisi epävakaa luonne. Luonteelle on tyypillistä arvaamattomuus, että mistäs tänään tuulee? Ja vaikka aluksi tuuli olisikin tyyntä niin jostain tylsyydestä vain mieliala vaihtuu nopeasti. En luottaisi hänen lupauksiinsa. Jos ihminen ei salli muiden mielipiteitä, ei hän silloin kykene sopeutumaan. Ja tällöin myös kaiken maailman mielialat voivat olla mahdollisesti jopa vaarallisia. Hän yksinkertaisesti mielessään on sinua isompi.
      Tasapainoon pääsee pystymällä elämään myös ilman hänen läsnäoloaan. Kun, hän "ei jaksa sua", anna mennä ja vaihda maisemaa ja ystävää.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta! Tämä on mennyt vielä pahempaan suuntaan ja tänään molemmat itkien oli selvittämässä välejä opettajan kanssa.

    • Anonyymi

      Kirjoitan nyt aikuisena naisena, että aina ne riidat tuntuu pahalta ja tilanteet vaikeilta varsinkin pienissä kouluissa tai muissa pienissä ympyröissä. MUTTA: HYVÄ YSTÄVÄ EI HALUA ALUSTAA TOISTA, HYVÄ YSTÄVÄ EI ILKEILE, HYVÄ YSTÄVÄ HALUAA SELVITTÄÄ RIIDAT JÄRKEVÄSTI. Elämässä ei oo ikinä liikaa ystäviä, mutta ei kannata roikkua yhdes ihmiset kii, vaan kunnioittaa itseä ja tajuta, et kiusaava ystävä voi kadehtia tai olla hänellä itsestään huono fiilis, mutta se ei oikeuta kiusaamista. Kiusaajat on luusereita. Älkäävviillelkö, etsikää apua, eläkää aikuisiksi niin huomaatte, että elämä jatkuu ja uusia ystäviä, parempia sellaisia, löytyy.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siis hyvä ystävä ei alista. Ja sivusto, jota lukaista.

    • Anonyymi

      Olisi kiva jos joku voisi auttaa minua? Mulla on mennyt välit yhteen mun hyvään kaveriini. Olemme olleet monta vuotta kavereita. Viimeksi, kun meillä oli riita tämän kaverini kanssa se johtui siitä, että tämä kaverini oli mennyt puhumaan minusta, jotain paskaa seurustelukumppanilleni. Mutta sovimme parin päivän jälkeen, kun hän pyysi minulta anteeksi. Tällä kertaa välimme menivät sen takia, koska tämä kaverini oli mennyt puhumaan taas minusta, jotain paskaa seurustelukumppanilleni. Tällä kertaa tästä hänen puhumisesta oli jo haittaa melkein minulle ja kumppanilleni. Tiedän, että kaverit tärkeämpiä, kuin suhde. Mutta kaverini koittaa mielestäni tahalleen sotkea suhdettani. Nyt minulla ei ole asuin paikkakunnalla ollenkaan kavereita, koska tämä kaverini on saanut käännettyä kavereitani minua vastaan. En ymmärrä mitä hän on voinut saada käännettyä kaverit minua vastaan. Olen nyt ollut tähän asti kesäloman melkein yksin. Äitini on minulle vihainen siitä , että olen kotonani, enkä mene sopimaan välejä kavereitten kanssa. Nämä kaikki "kaverini" asuvat samalla asuinalueellani kanssani. Kun tapasin tällä viikolla yhden poikapuolisen nettikaverini, joka on minua parivuotta vanhempi. Kävelimme asuin alueella missä asun, kas kummaa huomaamme, että nämä "kaverini" kurkkivat ja seuraavat meitä talojen takaa. Kun nettikaverini oli lähtenyt yksi heistä tuli kysymään minulta "mitä sun poikaystävä tykkää siitä, että tapaiset muita poikia". Vastasin tähän "poikaystäväni tietää, että olen tapaamassa nettikaveriani". Samana iltana tämä kaveri jonka kanssa en ole väleissä laittoi poikaystävälleni "näin sut ja sun muijas tänään". Hän meni keksimään siis minusta lisää valheita, koska hän myönsi, että tiesi ettei nettikaverini ole poikaystäväni. Minun pitäisi mennä sitten pyytämään tältä kaveriltani anteeksi? Olen koittanut katsoa tätä asiaa hänen kannaltaan, mutta mielestäni hän tässä häiritsee suhdettani koko ajan ja käännyttää kavereitani minua vastaan. Yksi snäppi kaverini asuisi 30 min matkan päässä. Kaksi kaverini ja yksi snäppi kaveri asuvat paikkakunnalla johon matkaa on 45min . Lähtisin tapaamaan heitä, nmutta vanhemmat eivät anna. En edes tiedä haluanko sopia tämän kaverini kanssa, pitäisikö?

    • Menetys tekee sulle hyvää. Jos saat pitää henkesi ja perusterveytesi, voitat, koska aina löytyy uusia ihmisiä. Me ei eletä enää luolamiesajalla 100 000 vuotta sitten kun ihmisiä oli vähän ja uuteen heimoon ei päässyt, vaan voit ainakin täysi-ikäisenä muuttaa mihinpäin Suomea haluat ja missä pystyt elämään. Joudut ehkä tekemään paskaduunia jos ei ole kunnon koulutusta mutta mitä sitten.

      Mä yritin itsemurhaa koska kuulin ihmisten aikovan tappaa mut kiduttaen pahasti, ja luulin että siinä juonessa oli joku iso yhteisö mukana. Luulosairaus ja psykoosi joo, mutta mä oikeasti uskoin sen olevan totta. Olisin voinut yrittää päästä karkuun metsiin ja nostaa sen verta käteistä että pärjäisi jos ei löytäis ruokaa metsistä, mutta päätin luovuttaa kun en jaksanut ja ne tuntui tietävän koko ajan missä mä oon, menin minne vaan.

      Elämässä pitää joskus tehdä isoja uhrauksia ja asioita jotka tuntuu samalta kuin hyppäisi lentokoneesta ilman laskuvarjoa. Niiden tekeminen yleensä kuitenkin kannattaa. Älä luovuta. Elä. Sulla on varmasti paljon asioita jäljellä elämässä jos vaan uskallat elää. Et tiedäkään mitä kaikkea... ja löydät 100 varmasti uusia ystäviä, sellaisia jotka pysyy sun vierellä vaikka tekisit tyhmyyksiä ja pahoja asioita niille, koska ne näkee sun sisälle ja ymmärtää ettet sä oo oikeesti sellanen. Ja jos haluat jonkun oikeutuksen elää, niin opi olemaan parempi toisille ja tee hyvää toisille ja tälle maailmalle.

      Hermolepo auttaa itsarihommiin.

    • Anonyymi

      SOPIJA voitko kertoo mitä mun pitäis tehdä ku mulla tulee tosi usein riitaa mun parhaan kaverin kanssa no on mul monia mutta se on niiku se tärkein ja no meil tulee usein riitaa ja no se sanoo et mä oisin aina tehny jotaa mut sit en ikinä itse tiedä tehneeni mitään ja sit yritän sopii toosi kovasti ja pyytää anteeks ja selittää mut se sanoo vaa "EI KIINNOSTA" tai "AHA" nii voitko kertoo mitä mun pitäisi tehdä

    • Anonyymi

      Mä oon riidellyt toppu luokasta asti yhen ja saman ihmisen kanssa. Mutta nyt tuli pahin riita ja siinä samalla menetin mun parhaan kaverini. En kestä ENÄÄN!!!!!!!

    • Anonyymi

      Tähän alkuun voin jo pahoitella sitä, että oon aika huono selittämään asioita ja oon vasta 3 luokalla niin en tiiä että saako tästä tekstistä yhtään selvää… Mutta niin siis mennäänpä asiaan. Mulla oli 2 luokan keväällä mun besun kanssa ihan hirvee riita. Se kesti ainaki 2 kk. Oltiin ollu 1 luokalla ja 2 luokan syksyllä vaan kahestaan. Mut ku palattiin joululomilta kouluun mun besu Laura alkoki yhtäkkii oleen yhen toisen meiän luokkalaisen Beatan kanssa. Halusin olla kuitenki Lauran kaa mut en aluks huomannu et se ei ehk halunnu olla mun kaa. Se alko kokoajan välttelemään mua ja silleen. Ja meille tuli useampia riitoja. Kaikki liitty jotenki siihen, että mä halusin vaan olla Lauran kaa. Esimerkiksi tää: Oli liikkaa mentiin pukkariin ja istuin Lauran viereen. Sit se sanoki yhtäkkii et ”Tähän penkille mahtuu vaan kolme, eli sun pitää mennä muualle.” En suuttunu sille. Itseasissa mä en oo vielä kertaakaan ollu vihanen sille. Laura vaan alko yhtäkkiä mököttämään ja välttelemään mua. Se oli hirveetä. (Se on aina ollu semmonen joka alkaa heti mököttämään) Sit niitä riitoja vaan tuli kaikista tyhmistä jutuista. Oikeestaan en tykänny siitä Beatasta yhtään, mä melkeinpä vihasin sitä. Sit kerrottiin erityisluokista. Aloin miettimään et haluisin ehkä kuvisluokalle. Välkällä sit mietin sitä paljon. Yks meiän luokkalainen tyttö Mena tuli kysymään multa, että ”Aiotko sä hakea jonnekkin?” Vastasin ehkä aion. Aloin pikkuhiljaa olemaan Menan kanssa ja kerroin sille meiän riidasta. Oon onnekas ku sain niin hyvän ystävän rinnalleni. No me sit oltiin aina yhessä. Jossain vaiheessa Beata ja Laura teki jotain ärsyttävää (en ees muista mitä se oli 🤣) ja mentiin kertoon Menan kaa opelle. Siin juteltiin open kaa siitä ja mainitsin mun ja Lauran riidasta. Sit Mena ja Beata pääs kotiin ja juteltiin vaan minä, Laura ja meiän ope Hennariikka. Puhuttiin tosi pitkään. Sen jälkeen oikeestaan saatiin vähän niinku sovittua. Alettiin pikkuhiljaa olemaan yhessä. Tottakai välillä tuli pikku riitoja mut ne sovittiin kyllä. Olin aiemmin harrastanu partiota jo vuoden ja pyysin Lauraa tulemaan siihen mukaan. Ja se tuli. Laura sai whatsappin ku etäkoulu alko. Kesällä juteltiin paljon Menan kaa ja jopa vähän Lauranki kanssa. Sit alko 3 luokka ja oltiin kaikki aina neljästään. Tottakai pikku riitoja on tullu mut niistä on selvitty. Oon nyt vähän surullinen koska Laura lopetti partion. Sille tuli ratsastus samalle päivälle ja sit se jatko sitä ja lopetti partion. Meillä oli koko viimeviikon ajan riita ja sovittiin se nyt viikonloppuna. Laura kuitenki hengaa yhen Martan ku niillä kuulemma on jotain ”salaisuuksia” joopa joo. Ne oikeesti vaan puhuu jostain moviestarplanetista. No sit itkin oikeestaan välkällä ja melkein oppitunnillaki ja Mena sit kans ku alettiin puhumaan vähän muistaki jutuista. No toivon et voin olla huomenna Lauran kaa. P.S 2 Luokalla luin täältä kaikkee ja se oikeesti jopa autto vähän. Joten kiitti kaikille jotka on kommentoinu tänne. Tiiän et nää jutut on tosi vanhoi mut silti luen niitä. Mut kiitti oikeesti kaikille! 😊

      • Anonyymi

        Tuli paha mieli ku en osaa auttaa ://


    • Anonyymi

      Mul on mun besun kaa taas riita. Se kokoajan sanoo mua idiootiksi ja hirveeksi leuhkijaksi. Siis ku se on nyt on silleen aika huono koulussa 😬 ja mä taas on semmonen hikke. Niin mua sit kerran sanottiin meiän luokan fiksuimmaksi ja sit no tietenki mä sanoin et ”kiitos”. Koska tottakai mä sanon kiitos jos se sanoo noin. Niin nyt se sanoo mua leuhkijaksi se mun besu. Ja sit kans se mun besu muuten käy tukiopetuksessa. En oikeestaan en ees tiiä mist se suuttu. Mut pls help me!

    • Anonyymi

      Mulla ja mun yhellä kaverilla on riita. Se kokoajan haukkuu mua rumaksi, ääliöksi, tyhmäksi, idiootiksi ja leuhkijaksi. Ollaan koulussa aina semmosessa bestis porukassa jos on 4 tyyppii, ja seki kuuluu siihen. No, ne mun 2 muuta kaverii on mun puolella. Oon aika vihanen sille mun kamulle kyl. Yleensä se on aina ekana sopimassa meiän riidat. Mut nyt se kokoaja sano et ”ei, en aio” ja se vähä ärsyttää. Mut se pahin on se, että se kokoajan tunkee meiän kaa. En haluis nyt just olla sen kaa. Mun ne 2 kamuu ei kanskaan haluis olla sen kaa, mut se vaan vetää ne muualle ja on silleen ”tuu mennään pois”. Et nii… 𝕍𝕒̈𝕙𝕒̈ 𝕒̈𝕣𝕤𝕪𝕥𝕥𝕒̈𝕒̈

    • Anonyymi

      Mullekki tapahtu niin et mun paras kaveri kuoli ja nyt oon yksinäinen ja itken joka päivä😭😭😭😭😭❤️❤️♥️💔💔🦴

    • Anonyymi

      Miksi kaverisuhteet ovat niin vaikeita?????

    • Anonyymi

      On mä pääsin sille että mä en oo kumankan puolella tai mitään sit ne ite tulee pytää anteks varmasti varsinkin sun paras kaveri

    • Anonyymi

      Emt onks tää mun juttu ees riita muttq tuntuu ulkopuoliselta! Eli siis, kysyin mun kahelta besulta että "haluutteks olla mun kaa tai jtn" sit ne ei vastaa mulle vaik on kattonu sen viestin. Sit ne vaa oli sillee lopulta että "mä meen mökille" ja sit toinen oli että "aa sepä hauskaa mäkin meen mökille". Meillä on sellanen whatsapp ryhmä. Ja vielä kun niiden mökit on vierekkäin! Eli ne on naapureita.

    • Anonyymi

      Mulla ja mun parhaalle kaverille tuli tooosii iso riitä se vaan yhtäkkiä laitto mulle että "nyt saat selittää sun paskan valehtelun ja matkimisen" sitten olin silleen et oon lopettanut ne ja se sano et oon hirveen ilkeä ja kysyin et miten niin se kerto kaikkia valheita musta ja kun huomenna meen kouluun nii musta tuntuu et se puhuu musta paskaa kaikille mitä mä teen ))):

      • Anonyymi

        No mene antamaan samalla mitalla takaisin
        Ja ala puhuu pa*kaa siitä
        Ei välttmättä ole paras keino


    • Anonyymi

      Mulla tuli tänään nimi jutussa

    • Anonyymi

      Yritätkö tällä kiristää kaveriasi pysymään vierelläsi vaikka perhe esimerkiksi tarvitsisi hänen aikaansa enemmän jotain on korvien välissä vialla jos pitää kavereitaan tärkeämpänä kuin sitä jonka kanssa on suhteessa tai perhettäänkin tärkeämpänä

    • Anonyymi

      Osaako kukaan auttaa mua. Mul on yks kaveri ja sanoin sille et ostan siltä anime lampun, noh mulla on 50€ käteisenä ja nyt se on vihanen mulle siitä et en saa ostaa sitä lamppua siltä ku äiti on olemassa. Ja meil on ollu monta yökylää, muistoi, ja jopa meijän oma kansio meijjän kuvista (muistoja samaan aikaan) ja nyt se laittaa mulle että "aha😑🙄" ja kaikkee et en muistanu et en saa ostaa ja nyt se laitto vaan et "Öitä🙄" ja kysyin haluun olla se sopia niin se sano vaan et 'Vaik🙄" no mitä mun pitäs tehä et ollaan taas bff

    • Anonyymi

      Minut jätettiin ulkopuolelle se ei tuntunut kivalle ja mun paras kaveri tekisin niin menetin mun parhaan kaverin.😥

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe