Valkoista limaa suussa!

Kieli lima.

Onko kellää muulla sellaista valkoista nauhamaista limaa välillä suussa? Itselläni sitä esiintyy välillä kielessä ja kielen alla. Ja jos jollain on sitä niin mistä se johtuu, että sitä tulee? T: 17v nuori sälli.

29

23479

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LIMA MISSS

      Itsekki olen miettinyt mistä sitä tulee ja mitä se on? Auttakaa!

      • Anonyymi

        kanataa käydä hammas lääkärissä voi oikesti olla pahemmasa tapauksessa suu syöppä!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kanataa käydä hammas lääkärissä voi oikesti olla pahemmasa tapauksessa suu syöppä!!!!!!

        Höpön höpön.


    • jozzucca

      Levossa sylki voi olla paksua. Leuanalus- ja kielenalussylkirauhaset tuottavat paksumpaa sylkeä. Syödessä poskisylkirauhanen intoutuu tuottamaan jouksevampaa sylkeä.
      Yksi syy, miksi sylki on erityisen vakoista ja venyvää voi olla se, että suussasi on runsaasti reikiintymistä aiheuttavaa Str. mutans nimistä bakteeria. Tuon bakteerin runsaat määrät suussa saavat syljen venymään ihan uusiin mittoihin.... Eli ensiapuna kunnon kuuraus suuhun 2xpäivässä 2 minuutin ajan. puhdista myös hammasvälit hammaslangalla, sillä mikää harja ei yllä poistamaan pöpöjä hammasväleistä.

      • Kives mies.

        Kiitos vastauksesta! Olen kyllä noin kuukauden ajan pessyt hampaita 2 kertaa päivässä, mutta pitää varmaan sitten pessä pidemmän aikaa.


    • heka 53 v

      kun vaihdoin hammastahnaa niin tuli tätä vaivaa

      • ginggg

        Mulla tuli kanssa hammastahnan vaihdon yhteydessä. Vaihdoin oral-b:n pro-expertiin.


      • heh3
        ginggg kirjoitti:

        Mulla tuli kanssa hammastahnan vaihdon yhteydessä. Vaihdoin oral-b:n pro-expertiin.

        Mulla sama! Johtuu tuosta hammastahnasta.


      • limasäikeitä

        Kiitos!Minulla sama hammastahna ja sama vaiva. Täältä löytyi vastaus minunkin kysymykseeni.


      • Anonyymi
        heh3 kirjoitti:

        Mulla sama! Johtuu tuosta hammastahnasta.

        Mullakin tuli ja olin ihan heti menossa googleen


    • pops9hhu

      Hammastahnan merkillä ei ole väliä, tärkeää vaikuttavat aineet.

    • mök'l¨ö

      olisiko sienitulehdus ?

      • Anonyymi

        Mulla on koko kieli valkoisenaan. Sammasta tai jotain.. pitkäaikainen vaiva. Tekee suun kipeäksi ja kirvelee. Kaikki kotikonstit kokeiltu. Pakko kai mennä lääräriin kun hammaslääkäristä ei saa mitään apua. Huokaus.


    • Kysy Hammaslääkärilt

      Oral-B:n proexpert kovettuu suun limakalvoille tuollaseks "limaks" jos sitä ei huuhdota kunnolla pesun jälkeen pois. Täysin vaaratonta sinänsä, mutta sitä ei kuulu jättää suuhun niin kuin normalai natriumfluoridihamamstahnaa pesun jälkeen.

    • rautainen

      Minullakin sama, tulee semmoista valkoista paksua limankaltaista ainetta poskiin/kieleen, aina kun olen käyttänyt tota oral b expert hammastahnaa ja sen jälkeen vielä huuhtonut suun listerinellä (alkoholiton), joskus alkaa jomottaa ikenee, tuskinpa johtuu tosta. Mutta, toi ei mun mielestä ole normaalia? joskus ei ole tullut, kun olen ihan perusteellisesti huuhtonut suun harjauksen jälkeen vedellä. Sitten huuhtelu listerinellä.

    • jiobuigyu

      yäk

    • Anatåmia

      Jos viriilissä iässä oleva mies ei saa orgasmia tarpeeksi usein voi liika siemenneste purkautua suun kautta.

      • Anonyymi

        Ei toimi noin


    • dhdhdhrt

      Onko syy löytynyt.

    • psfdjgs

      Syy on just toi hammastahna ORA-B Pro-Expert ja siinä olevat aineet, eli hammastahnasta johtuvaa.

      • Anonyymi

        Ja kyllä pepsodentistäkin tulee


    • Anonyymi

      Mulla tuli tuo ilmiö sensodym tahasta, aiemmin käytin oralbee merkkiä, nähtävästi ei kannata vaihtaa merkkiä.

    • Anonyymi

      Mulle tuli suuvedestä (Listerine) samanlaista valkoista vanua. Vaihtamalla suuveden ongelma katosi.

    • Anonyymi

      Aloin googlettelemaan vastaavaa vaivaa ja löysin tämän keskustelun. Ihmettelin, kun pitkulaisia limajuovia ilmestyy alahuulen alle. Olen vaihtanut hammastahnaa ja ilmeisesti siitä johtunee? Täytyypä kokeilla vanhaa tahnaa jospa tämä limailu loppuisi!

    • Anonyymi

      Tiedän että juuri noista erikoishammastahnoista tulee limaa, Para... -alkuiset ainakin. Veimme sellaista hoitokotiin dementiapotilaalle kun luulimme sen hyväksi ja kohta alkoi 50 sentin limavenymiä roikkua suusta. Vaihdoimme perus-golgate- ei valkaisevaan hammastahnaan ja sylki normalisoitui.

    • Anonyymi

      Mulla oli Strepsils()R oton jälkeen kieli vähän hönön näköinen, siis vähän valoisen suuntaam limaisempaa kerrosta.
      Keltainen taitaa viitata jo hiivaan/sieneen.
      Kannattaa pestä toisella hamasharjalla kieli ammuin-illoin, ja pestä se harja sen jälkeen - eri värinen harja kuin hampaille.

    • Anonyymi

      Listerine teki itellä valkosta mönjää

    • Anonyymi

      alien hartsia ?

    • Anonyymi

      Minulla oli joskus samaa juttua, kun käytin jotain kalliita hammastahnoja, ym. Nyt käytän ihan tavallisia, eikä enää ole vaivaa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe