Onko kellää muulla sellaista valkoista nauhamaista limaa välillä suussa? Itselläni sitä esiintyy välillä kielessä ja kielen alla. Ja jos jollain on sitä niin mistä se johtuu, että sitä tulee? T: 17v nuori sälli.
Valkoista limaa suussa!
29
27435
Vastaukset
- LIMA MISSS
Itsekki olen miettinyt mistä sitä tulee ja mitä se on? Auttakaa!
- Anonyymi
kanataa käydä hammas lääkärissä voi oikesti olla pahemmasa tapauksessa suu syöppä!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kanataa käydä hammas lääkärissä voi oikesti olla pahemmasa tapauksessa suu syöppä!!!!!!
Höpön höpön.
- jozzucca
Levossa sylki voi olla paksua. Leuanalus- ja kielenalussylkirauhaset tuottavat paksumpaa sylkeä. Syödessä poskisylkirauhanen intoutuu tuottamaan jouksevampaa sylkeä.
Yksi syy, miksi sylki on erityisen vakoista ja venyvää voi olla se, että suussasi on runsaasti reikiintymistä aiheuttavaa Str. mutans nimistä bakteeria. Tuon bakteerin runsaat määrät suussa saavat syljen venymään ihan uusiin mittoihin.... Eli ensiapuna kunnon kuuraus suuhun 2xpäivässä 2 minuutin ajan. puhdista myös hammasvälit hammaslangalla, sillä mikää harja ei yllä poistamaan pöpöjä hammasväleistä.- Kives mies.
Kiitos vastauksesta! Olen kyllä noin kuukauden ajan pessyt hampaita 2 kertaa päivässä, mutta pitää varmaan sitten pessä pidemmän aikaa.
- heka 53 v
kun vaihdoin hammastahnaa niin tuli tätä vaivaa
- ginggg
Mulla tuli kanssa hammastahnan vaihdon yhteydessä. Vaihdoin oral-b:n pro-expertiin.
- heh3
ginggg kirjoitti:
Mulla tuli kanssa hammastahnan vaihdon yhteydessä. Vaihdoin oral-b:n pro-expertiin.
Mulla sama! Johtuu tuosta hammastahnasta.
- limasäikeitä
Kiitos!Minulla sama hammastahna ja sama vaiva. Täältä löytyi vastaus minunkin kysymykseeni.
- Anonyymi
heh3 kirjoitti:
Mulla sama! Johtuu tuosta hammastahnasta.
Mullakin tuli ja olin ihan heti menossa googleen
- pops9hhu
Hammastahnan merkillä ei ole väliä, tärkeää vaikuttavat aineet.
- mök'l¨ö
olisiko sienitulehdus ?
- Anonyymi
Mulla on koko kieli valkoisenaan. Sammasta tai jotain.. pitkäaikainen vaiva. Tekee suun kipeäksi ja kirvelee. Kaikki kotikonstit kokeiltu. Pakko kai mennä lääräriin kun hammaslääkäristä ei saa mitään apua. Huokaus.
- Kysy Hammaslääkärilt
Oral-B:n proexpert kovettuu suun limakalvoille tuollaseks "limaks" jos sitä ei huuhdota kunnolla pesun jälkeen pois. Täysin vaaratonta sinänsä, mutta sitä ei kuulu jättää suuhun niin kuin normalai natriumfluoridihamamstahnaa pesun jälkeen.
- rautainen
Minullakin sama, tulee semmoista valkoista paksua limankaltaista ainetta poskiin/kieleen, aina kun olen käyttänyt tota oral b expert hammastahnaa ja sen jälkeen vielä huuhtonut suun listerinellä (alkoholiton), joskus alkaa jomottaa ikenee, tuskinpa johtuu tosta. Mutta, toi ei mun mielestä ole normaalia? joskus ei ole tullut, kun olen ihan perusteellisesti huuhtonut suun harjauksen jälkeen vedellä. Sitten huuhtelu listerinellä.
- jiobuigyu
yäk
- Anatåmia
Jos viriilissä iässä oleva mies ei saa orgasmia tarpeeksi usein voi liika siemenneste purkautua suun kautta.
- Anonyymi
Ei toimi noin
- dhdhdhrt
Onko syy löytynyt.
- psfdjgs
Syy on just toi hammastahna ORA-B Pro-Expert ja siinä olevat aineet, eli hammastahnasta johtuvaa.
- Anonyymi
Ja kyllä pepsodentistäkin tulee
- Anonyymi
Mulla tuli tuo ilmiö sensodym tahasta, aiemmin käytin oralbee merkkiä, nähtävästi ei kannata vaihtaa merkkiä.
- Anonyymi
Mulle tuli suuvedestä (Listerine) samanlaista valkoista vanua. Vaihtamalla suuveden ongelma katosi.
- Anonyymi
Aloin googlettelemaan vastaavaa vaivaa ja löysin tämän keskustelun. Ihmettelin, kun pitkulaisia limajuovia ilmestyy alahuulen alle. Olen vaihtanut hammastahnaa ja ilmeisesti siitä johtunee? Täytyypä kokeilla vanhaa tahnaa jospa tämä limailu loppuisi!
- Anonyymi
Tiedän että juuri noista erikoishammastahnoista tulee limaa, Para... -alkuiset ainakin. Veimme sellaista hoitokotiin dementiapotilaalle kun luulimme sen hyväksi ja kohta alkoi 50 sentin limavenymiä roikkua suusta. Vaihdoimme perus-golgate- ei valkaisevaan hammastahnaan ja sylki normalisoitui.
- Anonyymi
Mulla oli Strepsils()R oton jälkeen kieli vähän hönön näköinen, siis vähän valoisen suuntaam limaisempaa kerrosta.
Keltainen taitaa viitata jo hiivaan/sieneen.
Kannattaa pestä toisella hamasharjalla kieli ammuin-illoin, ja pestä se harja sen jälkeen - eri värinen harja kuin hampaille. - Anonyymi
Listerine teki itellä valkosta mönjää
- Anonyymi
alien hartsia ?
- Anonyymi
Minulla oli joskus samaa juttua, kun käytin jotain kalliita hammastahnoja, ym. Nyt käytän ihan tavallisia, eikä enää ole vaivaa.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019