Ristiriitaiset tunteet...

gdsfgsdfgdssgdf

Onko sinulla koskaan ollut suhteen ensimmäisenä vuosina ristiriitaisia tunteita, välillä kaipaat ja välillä ärsyttää. Oletko sitten jossain vaiheessa kokenut valaistumisen, että haluat todella olla tämän ihmisen kanssa tai päinvastoin? Tämä on rasittavaa kun ei tiedä mitä haluaa, mutta toisaalta vielä rasittavampaa olisi erota kokonaan.

13

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xx

On ollut ja nyt sitten onkin mietinnässä miten jatkaa..itsellä tunteet voimistuneet jatkon kannalle, mutta toisesta ei tiedä..

• gsdgdfsgsdf

Jep...ja miten tälläisessä "välivaihe"-tilanteessa sitten tulisi käyttäytyä... Mielestäni paras keskittyä omaan elämään ja pohtia samalla tunteitaan ja tavata silloin tällöin. Kun vaan tietäisi, että onko tämä vain kiintymystä ja yksinäisyyden pakenemista ja tottumista, vai olisiko hän oikeasti sellainen ihminen kenen kanssa olla koko loppuelämä... Onkohan tämä vain että pidetään toisiamme hätävarana... Mutta toisaalta tämä on vain elämää, että sitä suurta rakkautta joka vaikuttaa täydelliseltä ei välttämättä koskaan tule. Välitän hänestä, tai ainakin luulen niin. Voisin jopa rakastaa.

• xx
        gsdgdfsgsdf kirjoitti:

Jep...ja miten tälläisessä "välivaihe"-tilanteessa sitten tulisi käyttäytyä... Mielestäni paras keskittyä omaan elämään ja pohtia samalla tunteitaan ja tavata silloin tällöin. Kun vaan tietäisi, että onko tämä vain kiintymystä ja yksinäisyyden pakenemista ja tottumista, vai olisiko hän oikeasti sellainen ihminen kenen kanssa olla koko loppuelämä... Onkohan tämä vain että pidetään toisiamme hätävarana... Mutta toisaalta tämä on vain elämää, että sitä suurta rakkautta joka vaikuttaa täydelliseltä ei välttämättä koskaan tule. Välitän hänestä, tai ainakin luulen niin. Voisin jopa rakastaa.

Mitäs se toinen osapuoli ajattelee? Oletteko uskaltaneet ottaa asiaa puheeksi?

• gsdfsfgsdfg
        xx kirjoitti:

Mitäs se toinen osapuoli ajattelee? Oletteko uskaltaneet ottaa asiaa puheeksi?

Hänellä on oikeastaan samankaltaiset tunteet. Alussa hänellä oli enemmän tunteita mutta nyt ei enää. Pohtii että onko tämä vain sitä että siihen on tottunut. Ei tiedä. Sanoo että kertoo sitten kun tietää mihin päin haluaa edetä. On muuten erittäin moraalinen ja empaattinen mies eikä halua satuttaa. Joskus häntä satutettu niin pahasti eikä halua satuttaa ketään. Hänellä on lisäksi paljon töitä ja rahahuolia, stressiä, lievää masennusta ollut aikoinaan ja ehkä nytkin. Entisessä suhteessaan koko elämä pysähtyi eikä edennyt ollenkaan missään, joten nyt haluaa varmistaa ettei käy samoin...

• xx

Hmm..jossain määrin kuulostaa samanlaiselta tilanteelta kuin meillä. Itse olen sitä mieltä, että jos suhteessa on kuitenkin sitä hyvää niin parempi miettiä rauhassa. Meillä nyt ihan selkeä tauko menossa ja yhteydenpitokin ollut vähäistä. Ei helppoa, mutta haluan katsoa kuitenkin.

• gsdfdsgdfs

Jep. Kiva kuulla joku joka on samaa mieltä.:)

• xx
        gsdfdsgdfs kirjoitti:

Jep. Kiva kuulla joku joka on samaa mieltä.:)

Kuin myös.. :)

• A tip for today

Jossain vaiheessa suhdetta tulee esiin koitinkivi jolloin erottuu puolisosta kaikki negatiiviset pirteet esiin enemmän ja ne ärsyttää suunnattomasti. Alussa on pinkit lasit silmillä ja huomaa vaan ne hyvät puolet.

Jos tämän ajan kestää ja hyväksyy ihmisen niin huonoine kuin hyvine puolineen niin suhde on sen jälkeen vakaammalla pohjalla.

• xx

Samaa mieltä..On myös asioita joita voi joutua työstämään, ihmisillä kun on omat historiansa. Kaiketi sitoutumisen määrä näkyy siinä miten paljon valmis tekemään työtä toisen kanssa? Olemaan tukena?

• gsdfsgsdfsdg
        xx kirjoitti:

Samaa mieltä..On myös asioita joita voi joutua työstämään, ihmisillä kun on omat historiansa. Kaiketi sitoutumisen määrä näkyy siinä miten paljon valmis tekemään työtä toisen kanssa? Olemaan tukena?

Niin..minua on aina ahdistanut seurustelu-termi. Kyllä sitä suhteessa osaa luottaa toiseen ilmankin virallistamista.

• santsix

Tutulta kuulostaa.. Paitsi että me ollaan jostain syystä naimisissa(en ees enää muista miks). Ärsyttää kaikki mitä toinen tekee tai sanoo.
      Mulle on käyny just niin että olin ekat vuodet vaaleenpunaset lasit päässä ja nyt vasta oon heränny todellisuuteen. En keksi keinoja hyväksyä huonoja puolia. Ahistaaaa...

• I think

Ois aika synkkä elämä, jos pitäisi vaihtaa puolisoa joka kerta kun toinen alkaa ärsyttämään tai muuten vaan on rankkaa. Ite oon ehkä jotenkin vanhanaikainen tai jotain, kun mielummin sitkuttelen niiden vaikeiden aikojen ohi. Jos on avoin, rehellinen ja rakastaa, niin eipä siinä kai muuta tarvitakaan kuin kärsivällisyyttä ja rakkautta, jotta pääsee niiden aikojen ohitse.

• kaikkeekans

Joo, vain idiootti kuvittelee, että kaikki on koko ajan täydellistä... onhan se rakastumisen tunne mahtava, mutta jos siitä jää riippuvaiseksi, niin sitten saa vaihtaa kumpania melkeenpä kuin kalsareita. Kaikki ongelmat on lähtöisin aina omasta päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1721
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1422
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      864
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe