Tilantarvettako kaukosuhteessa

J

Onko teillä muilla kokemusta sellaisesta että muuten ihana kumppani kaukosuhteessa välillä tavallaan kuin blokkaa yhteydet minimiin, ei vastaile tekstareihin tms. Puhelimella jos soittaa siihe ei reagoi, joskus harvoin saattaan tulla tekstari vaikka tietääkin toimiva yhteys on minulle tärkeää. Varsinkin jos oma olonsa on apea syystä tai toisesta. Uskon että kysessä ei ole uskottomuus vaan se että hänen täytyy tavallaan ladata ajatuksia itsekseen päivä tai pari. Tietyllä tavalla sen on oppinut ymmärtämään paketissa tulevana juttuna. Se auttaa osaltaan jaksamaan, hän rakastaa minua kuitenkin. Tarttee vain tämän hetken erillisyyttä.
Mutta silloin kun kulta on sairaana toisella puolella maata - mite itseä rauhoittaa siitä että kaikki on kuitenkin ok, kun puhelimeen ei vastailla eikä tekstareitakaan tule. Onko teillä muilla kokemusta tällaisesta suhteesta? Millä saatte itsenne rauhoittumaan ?

12

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipaan minäkin

      2,5 vuotta kaukosuhteessa "kituneena" voin sanoa omalta kohdaltani, etten ole rauhoittunut vieläkään. Käytösmalli, jonka kuvailit (ei vastata tekstareihin, puheluihin..) on aivan identtinen oman kumppanini kohdalla. On todella raastavaa, kun ei todella tiedä, onko toisella kaikki kunnossa vai ei. Tiedän, ettei hän petä ja on syvästi minuun rakastunut. Persoonana hän on sellainen ihminen joka tarvitsee omaa tilaa, paljon.
      Välimatkaa meillä on n. 400km, joten tapaamisetkin ovat kovin satunnaisia, näin ollen sähköisten viestimien rooli kasvaa entisestään... Luotan häneen täysin ja rakastan paljon, voimia vaikeina aikoina antaa tallennetut tekstiviestit, valokuvat ja videot. Toki minulla on myös omaa elämää, lapset täyttävät ihanasti tyhjät hetket.
      Toisinaan haaveilen ja unelmoin, että asuisimme samalla paikkakunnalla, mutta tällä hetkellä se on käytännön asioiden takia mahdotonta.
      Voimia sinulle "J" ja paljon rakkautta, mutta jos tunnet, ettet kestä tilannetta enää, ota asia vakasti puheeksi, perustele kumpanille kantasi ja ole rehellinen; itsellesi ja toiselle :). Kaikki muuttuu hyväksi kyllä.

      • J

        Kiitos sinulle "kaipaan minäkin" :). Samoja aikoja on sitte ihmissuhdettamme elettyi.

        Juu sana raastavaa on kyllä todella osuva kuvaus tunteelle kun ei saa toista kiinni. Tai joutuu odottelemaan tunti tolkulla vastausta. Ja on hätä toisesta. Jollain salatulla tavalla aistin että kaikki ei ole hänellä kunnossa, en tiedä mitä telepatiaa se on mutta niinpä vain on. Onko se sitä että kun "lihan toisella puolisko" kärsii niin sitten se toinenkin tahollaan.

        Niin onko se vain niin että menettämisen tunne vain laadultaan sellainen ettei siihe voikaan tottua, vaan aina yhä uudestaan ja uudestaan sitä huolestuu - ja valvoo.

        Joo meillä on käytössä skype tai mese, lienee apu monen kaukosuhdetta elävän arkeen. Tietty vaatii kyllä sen että toisen saapi siihen toiseen päähän ja kipeenähän esim ei saa.

        Niin monestihan sitä on joutunut miettimään homman kestävyyttä, ja mielekkyyttä pidemmällä säteellä. Mutta mutta sitte kun hetken taasen olen yhteydessä häneen, nään hänen kasvonsa skypessä tms niin kaikki se tunnevaje mitä olen kokenut on kuin pois pyyhkäisty.

        Ja tiedän vain hänet haluan :)


      • mies Juha
        J kirjoitti:

        Kiitos sinulle "kaipaan minäkin" :). Samoja aikoja on sitte ihmissuhdettamme elettyi.

        Juu sana raastavaa on kyllä todella osuva kuvaus tunteelle kun ei saa toista kiinni. Tai joutuu odottelemaan tunti tolkulla vastausta. Ja on hätä toisesta. Jollain salatulla tavalla aistin että kaikki ei ole hänellä kunnossa, en tiedä mitä telepatiaa se on mutta niinpä vain on. Onko se sitä että kun "lihan toisella puolisko" kärsii niin sitten se toinenkin tahollaan.

        Niin onko se vain niin että menettämisen tunne vain laadultaan sellainen ettei siihe voikaan tottua, vaan aina yhä uudestaan ja uudestaan sitä huolestuu - ja valvoo.

        Joo meillä on käytössä skype tai mese, lienee apu monen kaukosuhdetta elävän arkeen. Tietty vaatii kyllä sen että toisen saapi siihen toiseen päähän ja kipeenähän esim ei saa.

        Niin monestihan sitä on joutunut miettimään homman kestävyyttä, ja mielekkyyttä pidemmällä säteellä. Mutta mutta sitte kun hetken taasen olen yhteydessä häneen, nään hänen kasvonsa skypessä tms niin kaikki se tunnevaje mitä olen kokenut on kuin pois pyyhkäisty.

        Ja tiedän vain hänet haluan :)

        Voi hitsi, näitä kun lukee niin alkaa ymmärtämään itseäänkin ..en mä ollu häneen kyllästynyt vaan tarvin sitä omaa aikaa!!
        Ja varsinkin silloin oli rankkaa taloudellisesti, piti joka penni (sentti) miettiä..
        Rakastin (rakastan) ihan mielettömästi ja tunsin, että hänkin.
        Oltiin aina ne yhteiset hetket toisissamme kiinni, tosi rakkautta (50 ), enää en sellaista koe..
        Kyllä mä ymmärrän et hän pettyi minuun ja vihasi minua kun sanoin: "Hei, tarvisin vähän omaa aikaa.." ..ja siitä se alkoi mennä päin pers.ttä :/
        Taukki kun olin en ymmärtänyt miten noi sanat yleensä käsitetään..


    • Onko nuo

      Oikeasti mitään suhteita?

      • tottakai onn

        Jaa miksei olisi?
        Se on monelle vaan olosuhteista johtuvaa, esim. työ toisella paikkakunnalla tai reissutyö.
        Joku taas on tutustunut ihmiseen joka asuu eri paikkakunnalla ja sehän on elämää rikastuttava asia muutenkin, tutustuu hänen asuinpaikkaansa ja saattaapa johtaa suurempaankin elämänmuutokseen.


    • rauhaa vaan

      Kyllä sitä voi tarvita aivan hyvin omaa aikaa, kaikki eivät vain yksinkertaisesti ole sellaisia että pitää soitella monta kertaa päivässä. Itse kun olin aikoinani kaukosuhteessa, niin minua ahdisti toisen puoliskon jatkuva pommittaminen ja syyksi sanoi usein että kun on niin huolissaan. Aina kamala riita jos vaikka nukahdin illalla soittelematta, vaikka oltiin päivällä puhuttu, vielä kamalampi riita jos tiesi minun olleen ulkona enkä ilmoittanut kotiintulostani. Piti kyllä ilmoittaa, mutta tiesin että olisi pitänyt höpötellä niitä näitä niin mieluummin menin vain nukkumaan jos väsytti liikaa.

      Eli tilittäminen kaatoi suhteemme, välittämisestä ei ollut kiinni. Antakaa toisen hengittää, sairastaa rauhassa, olla muutenkin itsekseenkin. Aivan samalla tavalla kuin jos asuisitte yhdessä, ei tarvitse jatkuvasti halia ja pusutella, höpöttää ja olla läsnä vaan jotkut ihmiset kaipaavat omaa rauhaa toisia enemmän. Toki molemmat voivat joustaa, niin minäkin tein ja koitin ilmoitella useita kertoja päivässä mitä teen, mutta siitähän nyöri vain kiristyi ja olisi pitänyt aina puhua puhelimessa kun oli pienikin rauhallinen hetki esim töissä. En lopulta jaksanut edes tavata tätä ihmistä kovin usein, kun tuntui että ollaan 24/7 tekemisissä, niin vapaa-aikana halusi tehdä jotain muuta.

      • jackalheart

        Juurikin näin. Itse sanoin ukolle suoraan, että mun on pakko laittaa hänet välillä pois mielestä, että saan hoidettua asiani ja elettyä elämääni. Ripustautuminen ei vetele, ei lähi- eikä kaukosuhteessa.
        Naisilla kai tuommoinen läheisriippuvuus on yleisempää niin kuin tämäkin ketju osoittaa. Kun kyse on aikuisesta ihmisestä, joka tod.näk. ei elä aavikolla erakkona, "voi kun olen niin huolissani" on turhaa lässytystä.


    • kannattaako kaukosuhteet?

    • aetryu
    • niia-liia

      Kai tärkeintä on se, että asiasta puhutaan suoraan puolisolle. Itse kärvistelen kaukosuhteessa ja just äsken laitoin viestin, etten mene tapaamaan häntä huomenna. Ottaa niin päähän se, että saan mekaanisia "rakastan sinua kulta" viestejä vastauksiksi omiin viesteihin. Hän ei koskaan soita itse. Ei koskaan laita oma-aloitteisesti viestiä. Kun olemme yhdessä, niin puhuu siitä et olis kiva tavata useammin ja puhuu rakkaudestaan... Jopa kosi minua, siis halusi kihlata.

      Olen kertonut hänelle, että tarvitsen enemmän, jotta saan tunnesidettä ylläpidettyä. Viesti päivässä ja puhelu joka toinen päivä olis riittävä. Sit lisäksi voi viestiä, jos on jotain erityistä. Toinen ei ota asiaan kantaa selkeästi eikä kerro esim. miksi puhelut ovat hänelle niin hankalat. Ymmärtäisin paremmin, jos saisin tietää syitä.

      Mietin suhteen lopettamista kokonaan, jos mitään kompromissia ei saada aikaan. En tunne olevani haluttu tai rakastettu, vaikka hän sitä minulle sanookin... Teot ovat jotain muuta. Sanat ovat halpoja.

    • samanas

      Ei kannata alkaa roikkumaan ainakaan! Jos huomaa että on se "pommittaja" niin mielummin ottaa sitten vähän takapakkia kuin väsyttää toinen täysin.

      • itsekin sortunut

        Riippuu siitä mistä roikkuu! : ))))))))
        Noi on yleensä seurustelun alussa ja ennen sitä vakiintumista ilmeneviä juttuja, harvemmin se suhteen edetessä enää niin tiivistä "pommitusta" on.
        Oikeestaan aika ymmärrettävää kun toisesta välittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe