olen ollut nyt kahden kuukauden ajan hyvän ystäväni omaishoitajana.
hänen toivomuksestaan. hänellä on pahanlaatuinen maksasyöpä, joka on myös lähettänyt etäispesäkkeitä keuhkoihin ja imusolmukkeisiin. eli ei mitään toivoa..
olen läsnä 24 tuntia vuorokaudessa ja seurannut sivusta miten hän hiljaa poistuu tästä elämästä. kaikki on mennyt niin nopeasti. vielä pari kuukautta sitten hän oli täysin terve. ja nyt täysin vuodepotilaana. hoitona enään kipulääkitys. syönyt hän on viimeksi 2 viikkoa sitten. myöskään hän ei pysty enään nielemään edes vettä. joten kostutan hänen suutaan noin parin kolmen tunnin välein siihen tarkoitetuilla vanupuikoilla. tuntuu tosi surulliselta. hän on kuitenkin täysin elämässä mukana
menttaalisesti. nukkuu tietysti paljon lääkityksen vuoksi. morfiinia piikillä. nyt huomaan itse miten omat elämän arvot ovat pysyvästi muuttuneet. ystäväni on 50v mies. itse olen hieman vanhempi mies. asun pysyvästi ulkomailla, mutta haluan olla auttamassa hänet viimeiselle matkalle tuntemattomaan. olen syvästi suruissani hänen puolestaan
hyvän ystävän omaishoitajana
saattaja
3
112
Vastaukset
- iojhfkl
Teet uskomattoman tärkeän tehtävän kulkiessasi viimeiset ajat ystäväsi rinnalla. Kumpa kaikilla olisi joku vierellä. Jaksamista
teille molemmille. - jk
vai in
- eräs sairaanhoitaja
Teet tosi hienosti.Kuljet ystäväsi rinnalla viimeisen matkan.Se on todella raskasta mutta se voi myös antaa paljon.Ystäväsi on varmasti todella kiitollinen.Muita myös pitää itsestäsi huolta.Anna hänelle nyt kaiki mitä voit, keskustelua ja kädestä pitämistä.Perushoitoa tietenkin.Voimia todella paljon ja rauhaa hänen matkalleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381