Jos minut irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä vielä vuorotteluvapaani aikana, onko minulla vuorotteluvapaalaisena irtisanomisaikaa?
Vapaani päättyisi muuten toukokuun lopussa. Tällä hetkellä YT-neuvottelut käynnissä eli irtisanominen on mahdollista.
Onko minun tässä mahdollisessa tapauksessa palattava vielä työhön ?
IRTISANOMINEN VUOROTTELUVAPAAN AIKANA
4
1320
Vastaukset
- oik.trad
Käsittääkseni työsuhde ole "lepäämässä" oikeuksineen ja velvollisuuksineen vuorottelun ajan. Jos näin on, irtisanominen lienee mahdollinen/irtisanomisaika, joka taas määräytyy työsuhteen kokonaiskeston perusteella, alkaa vasta työsuhteen "palauduttua" vapaan jälkeen? Ainakin luottamusmies/lammattiiitto ja työsuojeluhallinto tiennee lailliset menettelytavat.
- uuiuui
Vastaus löytyy ainakin osittain vuorotteluvapaalain soveltamisohjeista täältä http://www.finlex.fi/data/normit/35578-vuorotteluvapaa2010.pdf 12 §:n kohdalta. Liitosta saat sitten tarkan vastauksen. Voi olla, että ehdit palata takaisin töihin ennen kuin irtisanomisia tapahtuu. Riippuu siitä, kuinka montaa neuvottelut koskee. Kysy tätä esim.yt-neuvottelujen henkilöstön edustajalta.
- vurovapaalla ollut
Vuorotteluvapaalla olevaa ei voi irtisanoa laillisesti mitenkään muutoin kun firman lopettamisen perusteella.
Irtisanomisaika määräytyy TESn mukaisesti mikäli irtisanotaan työhön palaamisen jälkeen!
Älä rasita päätäsi etukäteen asioilla vaan pidä vapaasi loppuun ja arkeen rentouttavan vapaan jälkeen ottamaan vastaan mitä sitten tuleekin! - tiedon lähteelle
Siltä osin kun laista on annettu erilliset soveltamisohjeet, ne ovat sitovia,eikä voi tulkita toisin. Toinen fakta on,että hallitusohjelmassa on sovittu järjestelmän rahoituksen selvittämisestä (valtion osuuden vähentämisestä), joten edut todennäköisesti vähintäänkin heikkenevät raamisopimuksen voimassaolon päätyttyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256