Jos minut irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä vielä vuorotteluvapaani aikana, onko minulla vuorotteluvapaalaisena irtisanomisaikaa?
Vapaani päättyisi muuten toukokuun lopussa. Tällä hetkellä YT-neuvottelut käynnissä eli irtisanominen on mahdollista.
Onko minun tässä mahdollisessa tapauksessa palattava vielä työhön ?
IRTISANOMINEN VUOROTTELUVAPAAN AIKANA
4
1350
Vastaukset
- oik.trad
Käsittääkseni työsuhde ole "lepäämässä" oikeuksineen ja velvollisuuksineen vuorottelun ajan. Jos näin on, irtisanominen lienee mahdollinen/irtisanomisaika, joka taas määräytyy työsuhteen kokonaiskeston perusteella, alkaa vasta työsuhteen "palauduttua" vapaan jälkeen? Ainakin luottamusmies/lammattiiitto ja työsuojeluhallinto tiennee lailliset menettelytavat.
- uuiuui
Vastaus löytyy ainakin osittain vuorotteluvapaalain soveltamisohjeista täältä http://www.finlex.fi/data/normit/35578-vuorotteluvapaa2010.pdf 12 §:n kohdalta. Liitosta saat sitten tarkan vastauksen. Voi olla, että ehdit palata takaisin töihin ennen kuin irtisanomisia tapahtuu. Riippuu siitä, kuinka montaa neuvottelut koskee. Kysy tätä esim.yt-neuvottelujen henkilöstön edustajalta.
- vurovapaalla ollut
Vuorotteluvapaalla olevaa ei voi irtisanoa laillisesti mitenkään muutoin kun firman lopettamisen perusteella.
Irtisanomisaika määräytyy TESn mukaisesti mikäli irtisanotaan työhön palaamisen jälkeen!
Älä rasita päätäsi etukäteen asioilla vaan pidä vapaasi loppuun ja arkeen rentouttavan vapaan jälkeen ottamaan vastaan mitä sitten tuleekin! - tiedon lähteelle
Siltä osin kun laista on annettu erilliset soveltamisohjeet, ne ovat sitovia,eikä voi tulkita toisin. Toinen fakta on,että hallitusohjelmassa on sovittu järjestelmän rahoituksen selvittämisestä (valtion osuuden vähentämisestä), joten edut todennäköisesti vähintäänkin heikkenevät raamisopimuksen voimassaolon päätyttyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179