Millaisia seikkailuja on tullut koetuksi salonkimaastureilla? Pahin kokemus taitaa olla lähiön uusi töyssy. Uskaltaudutko sateella liikenteeseen? Onko pohjapanssarissa hienostorouvan puudelin sontaa? Meneekö vaihtoon vai mitä aiot tehdä?
Millaisissa olosuhteissa
12
275
Vastaukset
- ...
No, stereotypioiden pyörittely on keskinkertaisimpien huvi.
- -huoh-
Tuota olisi pitänyt kysyä briteiltä -70 -luvulla.
http://www.aronline.co.uk/blogs/2011/07/22/the-cars-range-rover-development-history/- xxTestixx
Testi
- Jimnyx
Erittäin vaikea tilanne on kookkaan auton sovittaminen tavalliseen parkkiruutuun marketin pysäköintialueella! Jos vasen sivu on ruudussa, tuppaa oikea olemaan viivalla. Ja jos keula on omalla puolella, roikkuu perä poissa ruudusta. Ei ole helppoa tuo maastoautoilu!
Onneksi on invapaikat. Reilusti mitoitetut ja asiallisesti sisäänkäynnin viereen sijoitetut parkkiruudut. Nyt pärjätään! - HoHo
Niin, on ne citymaasturit ihan kauheen isoja. Tässä on sitkeä uskomus.
Verrataan vaikka pituutta ja leveyttä normi Passattin tai Avensiksen farkkuun. Tavalliset liikenteessä näkyvät citymaasturit ovat saman kokoisia tai usein lyhyempiäkin. Korkeutta vain on vähän enemmän. Ei kyllä pitäis olla kauheen vaikeeta sovittaa ruutuun.
Sitten asia aivan erikseen ovat Hummerit, Caddy Escaladet ym. nykyään jo harvinaisemmat ökymaasturit.
Ps. toi aloitus on selvä provo.- GV 2009
Et sitten ollut ihan selvillä noista mitoista!
Minä huomasin konkreettisesti maasturini leveyden, kun peruutin kerran oikean peilin rikki autotallin oven pieleen! Tuollaista saattaa sattua, jos on vuosia peruutellut rutiinilla katsoen aina, että vasemmalla puolella on niin ja niin paljon tilaa...
Nykyinen maasturini on edellistä sedaniani noin 50 senttiä lyhyempi, noin 25 senttiä korkeampi ja suurin piirtein saman levyinen ilman peilejä. Mutta peileineen sen kymmenisen senttiä leveämpi!
Ja nämä peileineen -mitat vaikuttavat kyllä parkkiruuduissa... - dfsdgsgsdfghsg
"Ps. toi aloitus on selvä provo."
Ihan itsekö huomasit? - Olen tykänny
GV 2009 kirjoitti:
Et sitten ollut ihan selvillä noista mitoista!
Minä huomasin konkreettisesti maasturini leveyden, kun peruutin kerran oikean peilin rikki autotallin oven pieleen! Tuollaista saattaa sattua, jos on vuosia peruutellut rutiinilla katsoen aina, että vasemmalla puolella on niin ja niin paljon tilaa...
Nykyinen maasturini on edellistä sedaniani noin 50 senttiä lyhyempi, noin 25 senttiä korkeampi ja suurin piirtein saman levyinen ilman peilejä. Mutta peileineen sen kymmenisen senttiä leveämpi!
Ja nämä peileineen -mitat vaikuttavat kyllä parkkiruuduissa...Jep, sittari on ison perheauton levyinen mutta lyhempi j korkeampi, peilit on tosiaankin suuret monessa sittarissa.
Itse ostin sittarin vetopainon ja nelivedon vuoksi. Farmariautokin olisi käynyt ja olisi ollut jopa mieleisempi, mutta rahat ei riittäny sellaiseen joka olis täyttänyt vaatimukset (vetopaino 2000kg, neliveto, väliraha silloiseen autoon 20.000€).
Ihan tyytyväinen olen ollu, istuma-asento on mukava pitkille matkoille ja hieman korkeammalta näkee vähän paremmin.
Maasto-ominaisuudet on mitä on, mutta on kyllä tullu ajettua aika kehnojakin traktoriuria metsästysreissuilla.
- 2231
10cm. leveämpi??? No voi voi. Opettele peruuttamaan.
- uteliaisuuttani vain
Jonkin aikaa olen katsellut kommentteja mutta nyt heräsi uteliaisuus, mitä nämä niin sanotut salonkimaasturit ovat, ovatko pikku Suzukit sellaisia. Vai mitkä, mitkä ovat kriteerit salonkimaasturille.
- maasturikuski
Hyvin taittuu vanha tojotan maasturi parkkiruutuun vaikka ei ole notkeimmasta päästä ja se on sentään niitä entis-aikojen "salonkimaasturia" sähköikkunoineen yms hiluineen joita en todellakaan maasturiini kaipaa. Ajo-olosuhteista senverran että on rämmitty nevassa aksiloita myöden samoin kun savessakin ja soramontulta on haettu kippitrailerilla hiekkaa 2800kg kuormia jopa kaupunkien hidastetöyssyjä on ylitetty.
- ei maastoon
Lapissa metsästysreissulla ajoin karkkimaasturilla panssarivaunulla ajettu uraa metsässä.
Minulla sitimaasturi on nelivedon ja perävaunupainun vuoksi. Maastoon ei ole tarkoitus mennä, mitä nyt just lapissa mesällä käydessä metsäautoteillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833