Millaisissa olosuhteissa

profiloija.

Millaisia seikkailuja on tullut koetuksi salonkimaastureilla? Pahin kokemus taitaa olla lähiön uusi töyssy. Uskaltaudutko sateella liikenteeseen? Onko pohjapanssarissa hienostorouvan puudelin sontaa? Meneekö vaihtoon vai mitä aiot tehdä?

12

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

No, stereotypioiden pyörittely on keskinkertaisimpien huvi.

• -huoh-
      • xxTestixx

Testi

• Jimnyx

Erittäin vaikea tilanne on kookkaan auton sovittaminen tavalliseen parkkiruutuun marketin pysäköintialueella! Jos vasen sivu on ruudussa, tuppaa oikea olemaan viivalla. Ja jos keula on omalla puolella, roikkuu perä poissa ruudusta. Ei ole helppoa tuo maastoautoilu!

Onneksi on invapaikat. Reilusti mitoitetut ja asiallisesti sisäänkäynnin viereen sijoitetut parkkiruudut. Nyt pärjätään!

• HoHo

Niin, on ne citymaasturit ihan kauheen isoja. Tässä on sitkeä uskomus.
      Verrataan vaikka pituutta ja leveyttä normi Passattin tai Avensiksen farkkuun. Tavalliset liikenteessä näkyvät citymaasturit ovat saman kokoisia tai usein lyhyempiäkin. Korkeutta vain on vähän enemmän. Ei kyllä pitäis olla kauheen vaikeeta sovittaa ruutuun.
      Sitten asia aivan erikseen ovat Hummerit, Caddy Escaladet ym. nykyään jo harvinaisemmat ökymaasturit.
      Ps. toi aloitus on selvä provo.

• GV 2009

Et sitten ollut ihan selvillä noista mitoista!

Minä huomasin konkreettisesti maasturini leveyden, kun peruutin kerran oikean peilin rikki autotallin oven pieleen! Tuollaista saattaa sattua, jos on vuosia peruutellut rutiinilla katsoen aina, että vasemmalla puolella on niin ja niin paljon tilaa...

Nykyinen maasturini on edellistä sedaniani noin 50 senttiä lyhyempi, noin 25 senttiä korkeampi ja suurin piirtein saman levyinen ilman peilejä. Mutta peileineen sen kymmenisen senttiä leveämpi!

Ja nämä peileineen -mitat vaikuttavat kyllä parkkiruuduissa...

• dfsdgsgsdfghsg

"Ps. toi aloitus on selvä provo."

Ihan itsekö huomasit?

• Olen tykänny
        GV 2009 kirjoitti:

Et sitten ollut ihan selvillä noista mitoista!

Minä huomasin konkreettisesti maasturini leveyden, kun peruutin kerran oikean peilin rikki autotallin oven pieleen! Tuollaista saattaa sattua, jos on vuosia peruutellut rutiinilla katsoen aina, että vasemmalla puolella on niin ja niin paljon tilaa...

Nykyinen maasturini on edellistä sedaniani noin 50 senttiä lyhyempi, noin 25 senttiä korkeampi ja suurin piirtein saman levyinen ilman peilejä. Mutta peileineen sen kymmenisen senttiä leveämpi!

Ja nämä peileineen -mitat vaikuttavat kyllä parkkiruuduissa...

Jep, sittari on ison perheauton levyinen mutta lyhempi j korkeampi, peilit on tosiaankin suuret monessa sittarissa.

Itse ostin sittarin vetopainon ja nelivedon vuoksi. Farmariautokin olisi käynyt ja olisi ollut jopa mieleisempi, mutta rahat ei riittäny sellaiseen joka olis täyttänyt vaatimukset (vetopaino 2000kg, neliveto, väliraha silloiseen autoon 20.000€).

Ihan tyytyväinen olen ollu, istuma-asento on mukava pitkille matkoille ja hieman korkeammalta näkee vähän paremmin.

Maasto-ominaisuudet on mitä on, mutta on kyllä tullu ajettua aika kehnojakin traktoriuria metsästysreissuilla.

• 2231

10cm. leveämpi??? No voi voi. Opettele peruuttamaan.

• uteliaisuuttani vain

Jonkin aikaa olen katsellut kommentteja mutta nyt heräsi uteliaisuus, mitä nämä niin sanotut salonkimaasturit ovat, ovatko pikku Suzukit sellaisia. Vai mitkä, mitkä ovat kriteerit salonkimaasturille.

• maasturikuski

Hyvin taittuu vanha tojotan maasturi parkkiruutuun vaikka ei ole notkeimmasta päästä ja se on sentään niitä entis-aikojen "salonkimaasturia" sähköikkunoineen yms hiluineen joita en todellakaan maasturiini kaipaa. Ajo-olosuhteista senverran että on rämmitty nevassa aksiloita myöden samoin kun savessakin ja soramontulta on haettu kippitrailerilla hiekkaa 2800kg kuormia jopa kaupunkien hidastetöyssyjä on ylitetty.

• ei maastoon

Lapissa metsästysreissulla ajoin karkkimaasturilla panssarivaunulla ajettu uraa metsässä.

Minulla sitimaasturi on nelivedon ja perävaunupainun vuoksi. Maastoon ei ole tarkoitus mennä, mitä nyt just lapissa mesällä käydessä metsäautoteillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      279
      2607
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2453
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      55
      2195
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      74
      1867
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1618
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1544
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1406
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1308
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      88
      1120
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      76
      1089
    Aihe